Auttakaa atoopikkoa!

Nasu30

Olen atoopikko, ja elämä tuntuu usein niin hemmetin vaikealta sen kanssa. Ihoni kuivuu ja ärtyy hyvin herkästi, ja varsinkin näin talvisin iho on huonossa kunnossa. Erityisesti kaulassa, niskassa sekä nilkoissa vaiva on pahin, iho on todella kuiva! Kaulan alue on varsinkin erittäin kuiva, hilseilevä ja kutiseva. Mitkään voiteet eivät tunnu auttavan. Pari hyvää vuotta oli, eikä ollut ihmeempiä iho-ongelmia, mutta nyt on noin puolisen vuotta ollut tosi pahana. Ei jaksaisi enää taistella tämän kanssa... Naisena ärsyttää kun iho ei todellakaan ole mitenkään kaunis. Inhottavinta on kuitenkin se tunne, kun tuntuu kuin kasvoista iho rapisisi pois. Olisiko teillä kokemuksia atooppisen ihon hoidosta? Mistä voisi olla apua? En jaksa olla kiinnostunut enää mistään kortisoni- tms. voiteista, jotka eivät tarjoa kuin hetkellistä apua. =(

15

1188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.K.
    • Atoopikko vm-70

En suosittele ainakaan aktiivista suolihuuhtelua, sillä siinä huuhtoutuu hyvätkin bakteerit. Olen kyllä itse käyttänyt sitä muutamiakin kertoja, mutta mieheni järkeili jo silloin tuon bakteeriasian ja kyllä sen jälkeen vointi meni huonommaksi, siis muutaman colonic-kerran jälkeen vastustuskyky laski lähiaikoina.

No, olen käyttänyt homeopatiaa mutta sitä en voi suositella, sillä se on maanpäälinen helvetti yli 30-vuotiaalle. Lapsiani olen hoidattanut homeopatialla hyvin tuloksin ja helposti allergioista ja ihottumista, mutta sekin on vienyt vuosia ja itselläni se prosessi on vielä kesken, koska se vaan ei pysähdy vaikka haluaisit.

Sitten kerron, mitä itse tekisin, jos nyt aloittaisin itseni luontaisen hoitamisen alusta 30-vuotiaana. Eli suolisto on yksi keskeinen asia. Aloittaisin scd-dieetin (googleta). Olen sillä itsekin ollut nyt puoli vuotta. Sitten alkaisin käydä msf-laseakupunktiossa, joka auttaa todella hyvin, se aktivoi munuaisia, maksaa, kilpparia ym., niitä, jotka meillä atoopikoilla reistaa. Kävin sellaisella viimeksi eilen ja nyt on parempi olla- vaikka tämä homeopaattinen rääkki vaan jyllää. Mutta msf-hoidossa ei ole samantekevää kenellä käy, joten jos haluat lisätietoa, laita vaikka s-postisi tähän palstalle. Itse olen käyttänyt neljää, viittä terapeuttia ja vain kaksi osaa hoitaa hyvin.
      Sitten asuminen. On tärkeää, ettet asu asunnossa, jossa on hiukkaakaan homettaa. Vältän itse rivitaloja (alapohjan takia), sekä useita omakotitaloja samasta syystä.
      Lisäravinteet auttavat kehoa paranemaan, joten niitäkin voin henk.koht suositella. Kuitenkaan se yksin ei riitä- siis esim. antioksidanttihoito.
      Voimia ja TOIVOA!

• ollilind

Noni sisäisesti nautittuna poistaa atoopikon ongelmia, samoin kuin psoriasiksen ongelmia.

Myös nonin ihovoide Skin Suplement on erittäin hyvä.

Olli
      www.nonitieto.fi

• varaudu

pahoihin puhdistusoireisiin.

• sinnikkäälle

Etsi käsiisi erään ruotsalaisen suoramyyntiyrityksen jälleenmyyjä. En voi tässä nimeltä sitä mainostaa. Heiltä löytyy hyvä ohje atoobikolle ja yleensä allergisille.
      Alkuneuvoksi annan: Katso, ettei pyykinpesuaineesi sisällä zeoliittia tai muutakaan allergisoivaa ainetta; käytä mineraaliöljyttömiä voiteita (vältä kortisonipitoisia voiteita). Puhdista suolistosi lempeästi kuonasta puhtaalla Psyllium-kuidulla. Kiinnitä huomiota rasvahappojen saantiisi; käytä kylmäpuristettua omegaa.
      Atobiasta ei pääse hetkessä eroon. Sen hoito vaatii sinnikkyyttä ja itsekuria.

• Atoopikko

Noudatettu ym ohjeita on, eikä riitä parantamaan atopiaa.

• Joku vaan
        Atoopikko kirjoitti:

Noudatettu ym ohjeita on, eikä riitä parantamaan atopiaa.

Kokeile seuraavaa.

Lisää kasvisten, hedelmien, vihannesten syöntiä ja liiku ulkoilmassa. Kasviksia mielellään monipuolisesti puoli kiloa päivässä. Jätä rasvaiset herkut ja valmisruoat minimiin. Ota tyrnirouhetta/jauhetta ruokalusikallinen päivässä, Omega-3 rasvahappoja, joista EPA:a 2 g/vrk. C-vitamiinia 1 g ja E-vitamiinia 200 mg/vrk. D-vitamiinia 25 µg/vrk. Ota rasvahapot yhdessä vitamiinien kanssa ja annostele ne kahteen eri ottokertaan. Tarvittaessa voisi kokeilla vielä lisätä sinkkiä ja B-vitamiineja mukaan. Älä osta halpoja monivitamiineja, niistä ei ole käytännössä mitään hyötyä.

• Epätoivoinen psori-atoopikko
        Joku vaan kirjoitti:

Kokeile seuraavaa.

Lisää kasvisten, hedelmien, vihannesten syöntiä ja liiku ulkoilmassa. Kasviksia mielellään monipuolisesti puoli kiloa päivässä. Jätä rasvaiset herkut ja valmisruoat minimiin. Ota tyrnirouhetta/jauhetta ruokalusikallinen päivässä, Omega-3 rasvahappoja, joista EPA:a 2 g/vrk. C-vitamiinia 1 g ja E-vitamiinia 200 mg/vrk. D-vitamiinia 25 µg/vrk. Ota rasvahapot yhdessä vitamiinien kanssa ja annostele ne kahteen eri ottokertaan. Tarvittaessa voisi kokeilla vielä lisätä sinkkiä ja B-vitamiineja mukaan. Älä osta halpoja monivitamiineja, niistä ei ole käytännössä mitään hyötyä.

Lueskelin tätä ketjua, ja ennenkaikkea neuvoja ruokavalion suhteen. Alkaa selvitä, miksi ihoni on niin karmeassa kunnossa nyt. En ole voinut viiteen vuoteen syödä enää kasviksia, 14 vuotta hometalossa teki selvää terveydestäni. Vuoden olen nyt saanut asua homeettomassa ympäristössä, mutta allergiat eivät hellitä. Kasvojen iho tosin on hiukan rauhoittunut ja päänahan iho.

Mutta: riittääkö kasvisten saanniksi se, että pystyy syömään: salaattia, kurkkua ja sipuleita? Sienet käyvät myös, mutta siinä se sitten alkaa ollakin. Jos syön muita vihanneksia, saan joko hengenahdistusta, anafylaktisen shokin tai pahoja verestäviä limakalvo/iho-oireita. Ei ole herkkua tämä ei. Sama pätee kaikkiin hedelmiin lukuunottamatta luomubanaania ja avocadoa.

Valmisruokia en käytä ihan periaatteellisista syistä.

Olen nyt alkanut syödä helokkiöljyä ja kalaöljyä, tässä parin kuukauden ajan. Mutta vielä ei ole merkkejä parempaan suuntaan.
        Mikä neuvoksi? Kaikki ruokavaliot tuntuvat painottavan kasvisten merkitystä....

• vain tällaista

Oliko nuo kaksi vuotta muutenkin ns. henkisesti hyviä vuosia, ei stressiä eikä muitakaa mieltä rasittavia asioita.
      Ihmisen keho on siitä ihmeellinen, että se reagoi moneen asiaan monella eri tavalla.
      Mieli tasapainoon jos vain mahdollista ja sinun tapauksessasi yrittäisin juoda 3 litraa vettä päivässä johon voit vaikka puristaa sitruunaaja hunajaa.
      Kannattaa kokeilla ainakin pari viikkoa.
      Joskus apu on hyvin pinistä asioista kiinni.
      Oireet voivat monesti pahentua kun niitä kaikin konstein yrittää poistaa jolloin ne ovat mielessä koko ajan. Ihminenhän on sellainen, että mitä paljon ajattelee sitä myös saa.

• atoopikko

Sitruuna ja hunaja saattavat pahentaa oireita niillä, jotka ovat niille allergisia.

Kyllähän se sellaista taistelua on tämän atopian kanssa. Itse käyn avannossa n.5 x vk. Auttaa kutinaan, rauhoittaa vahan.

Konsteja ja neuvoja kyllä piisaa ja neuvojia, mutta todellinen apu on kaukana.

No, omega 3-rasvahapot ovat hyviä, mutta kun on allerginen esim. kalalle ja saa näistä pillereistä ongelmia niin ei naurata. Älkää sanoko, että Tolonen sanoi että ei sisällä kala-allergisille haitallisia aineita. Jotkut vaain ovat yliyliherkkiä ja saavat oireita, sanokoon kuka tahansa mitä tahansa.

• avun

apteekin voiteista. Niin, varmasti kuulostaa paremmalta nuo elämänohjeet, mutta itse olen aina elänyt terveellisesti ja noudattanut ties mitä ohjeita, mutta atooppinen iho on ja pysyy. Lopulta tyydyin siis vain hoitamaan ulkoisesti. Sain todella apteekin perusvoiteista uskomattoman avun ja tällä hetkellä voin käyttää jopa meikkiä, kun meikin alla käytän tuota perusvoidetta. Saunan jälkeen käytän paksumpaa (ei kortisonipohjaista) emulsiota ja vaikeimpiin kuivuviin kohtiin myös paikallisesti ihan päiväsaikaan.

• pari vinkkiä

Kokeilepa Natusanin vauvoille tarkoitettua kylpyöljyä ihollesi suihkun jälkeen. E-vitamiinia ruokavalioon lisää. Kolmas vaihtoehto voisi olla volgansienitee, sitä kun laittaa perusvoiteen joukkoon tai ihan sellaisenaan iholle niin ainakin aiheen bloginpitäjä on saanut apua; http://volgansieni.blogspot.com

• vihdoin apua saanut

Minulla on ollut pari tosi kipeätä, aina auki ollutta paikkaa (taipeita ja kyynärpäät).

Ostin vauvojen vaippajuttuihin tarkoitettua sinkkivoidetta ja jo viikon jälkeen haavat paranivat. Ja minä olen siis kokeillut vaikka mitä reseptivoiteitakin. Ja apu löytyikin noin
        helposta asiasta.

Käytän myös vauvaöljyä nyt ennaltaehkäisyyn.

• öljy

Saunaan ja suihkuun menessä kannattaa laittaa iholle öljyä esim. manteliöljy,avokaadoöljy, iho ei pääse kuivumaan. Tuotteita saa luontaistuotekaupoista ja apteekistakin luulisin.
      Jos syö avokaadoa ,kannattaa kuoret käyttää kuivuneeseen ihoon. Kantapäät ym.
      Keho tarvitsee paljon kosteutta, siispä vettä pitäisi juoda runsaasti1,5-3l pv.

• sinitaivas

Mulla oli ties mitä iho-oireita. Sain avun Orgon-suolasta. Ei tarvii enää rasvata millään ja koko vartalon iho on rauhallinen. Suosittelen lämpimästi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      236
      2644
    2. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      101
      1124
    3. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1068
    4. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      992
    5. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      985
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      897
    7. Mitä toivoisit

Välillämme vai toivoisitko mitään näiden vuosien jälkeen?
      Ikävä
      63
      831
    8. Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa

https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto
      Maailman menoa
      237
      780
    9. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      35
      730
    10. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      116
      718
    Aihe