olisiko hyvä eka autoksi? vm.olisi se 87-91. onko kaikissa tuolta väliltä ohjaustehostin? entä sitten automaattivalot, keskuslukko, sähkölasit? löytyykö mistään mallista vakiona?
sunny n13 1.6
8
783
Vastaukset
- Sunny GTI-R
ohjaimentehostin on vakiona vm 91 eteenpäin. on myös joissain vanhemmissa malleissa.
Automaattivalot on vakiona kaikissa, keskuslukko ja sähkölasit on lisävaruste. - Vili
-90/91 multivalve malleista löytyy nuo kaikki hilppeet vakiona...
- N13 1.3LX
Mulla on ensi autonani N13 sunny siinä on tosin se halvempi kone eli 1.3 ja varusteita ei ole liikaa kun malli on LX. Mittari lukema on kohta 220 TKM ja vielä meno maistuu. Ruoste on pahin painajainen näissä koska ikää löytyy ja kun ei ole sinkittyä koria. Itse olen laittanut oikean että vasemman helmat perinteisesti hitsaten ja paklaten. Peltiosat ovat tosin vieläkin hinnoisssaan... Kaikin puolin olen tyytyväinen suunnyyn joten seuraava autonia on ainakin merkiltään NISSAN.
- N13 1.6 SLX vm. -89
N13 on hyvä ja luotettava kulkupeli joka ei tee mitään yllättäviä temppuja oli keli mikä tahansa. Varustelusta muistuu mieleeni seuraavaa: Valoautomatiikka taisi olla kaikissa, ohjaustehostin löytyy ainakin vm. -89 -> SLX:istä ja vm. -90-91 SLX:istä löytyy koko mainitsemasi varustelista.
N13:n ongelma on niiden ikä, kilometrejä on kertynyt helposti yli 200 000 ja sinkitsemätön kori alkaa vähitellen ruostua. Ruostetta kannattaa etsiä etu- ja takalokasuojista sekä A-pilarista etuovien saranoiden yläpuolelta. Valitsemalla hyväkuntoisen yksilön saat siitä mainion auton moneksi vuodeksi.- N13 1.6 LXi -91
Kaveri on oikeassa. Itse ostin oman Nissanini kesällä, mittarissa on nyt 230 tkm. Vaikka minulla on Multivalve-malli, keskuslukkoa ja sähkölaseja ei ole.
Koriin liittyvät asiat pitävät täysin paikkansa. Täytyy ensi kesänä tehdä ruostekorjauksia. Kynnyskoteloiden vaihto ja lokasuojienkin uusintaa täytyy tehdä.
Kone on kuitenkin lähes pomminvarma. Joten pätevä malli käyttöautoksi. - jarzi
1,6 slx:t on hyviä vehkeitä. Ketjuvetoisena koneet kestävät normaalisti huollettuina helposti sen 400 tkm. Koppa vaan tahtoo ruostua päältä ennen sitä. Ruostetta kannattaa etsiä myös etuovien alareunoista. Oven etureuna on herkkä paikka.
- CRC
Mulla on ollu juuri tuollainen vm -88, ajettu 215 tkm, puolisen vuotta ja hyvin on pelannut tähän saakka. Ensimmäiseksi autoksi tosin voisi olla parempi joku muu auto, missä olisi enemmän epävarmuuksia ja vikoja. Näin oppisi laittamaan autoa ja nöyryyttä uutena kortin haltijana. Ainakin mun Nissani on ollu hiukka liika varmatoiminen ensiautoksi, tosin eihän se olekaan mun ensimmäinen... =)
- aurinkoinen
Varusteista sen verran että muistini mukaan tehostin löytyy SGX ja GTi malleista. Eipä se nyt ilmankaan kovin raskas ole käännellä.
Lukasepa tuolta alempaa keskusteluista "sunnyn ongelmat". Ohessa ote em.- keskustelusta.
"Kynnyskotelojen takaosat molemmilta puolilta uusittu vuonna -98, takapyöräkotelot, jousien yläpäästä -00. Lisäksi pohjapellissä on jalkatilojen kohdilla reiät, jotka peitetty peltilätkällä. Korkkaa ajan myötä mukavasti auki -01. Oikea etupyöräkotelo, muovin takaa -01. Myös ne polttoaine- ja jarruputket on jouduttu uusimaan, kun hapertuivat vasemman takapyörän edestä -01."
Tuo oli meikäläisen 1.6LX -87 ruostelistaa 5 viime vuodelta. Pari tuon mallista omistaneena voisin sanoa, jos lokasuojan kaaret kukkii, pohjasta paistaa päivä.
Teknisesti N13 on varma(ainakin ensimmäiset 260tonnia), mutta toisaalta myös suht helppo korjata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse2857068Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r544981Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1004491Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli114303Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s433815Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1203682Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan683646Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava273549SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha713333Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %
Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739592490