Laitoin pienellä epäilyksellä tuon otsikon, koska en ole näissä asioissa expertti..
Olen siis viimeistä vuotta lukiossa ja ensi keväänä on YO-kirjoitukset.
Nyt on kuitenkin niin, että tunnen aika usein olevani tosi väsynyt enkä yksinkertaisesti vain jaksa tarttua koulukirjoihin.. Tiedän että minun pitäisi aloittaa YO:hon lukeminen, mutta mistään ei löydy sitä tarmoa.
Kun sitten saan kirjan käteen, ei tarvitse lukea muuta kuin pari riviä ja jo alkaa mieli harhailla muissa asioissa ja/tai nukuttamaan. Mikä neuvoksi?
Sitten kun huomaan ettei lukemisesta taaskaan tullut mitään, tulee huono olo..
*
Parhaiten pysyn hereillä (ja jokseenkin iloisena) jos vain teen niitä asioita joista tykkään: pääasiassa netissä surffailu, blogiin kirjoittaminen ja sellaiset muutkin "omat" asiat..
*
Viimeksi syksyn äidinkielen YOssa koin saavani paniikkikohtauksen (tuntui että maailma kaatuu päälle ja muuta mukavaa; teki mieli vain poistua paikalta eikä edes kirjoittaa ainetta loppuun..). Joskus öisin voin kokea samanlaisen tunteen, silloin mukaan tulee myös tuntemus siitä, että huoneeni pienenee -> tuskainen fiilis tulee siitä.
*
En oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä tai kenen puoleen kääntyä tässä asiassa?
Pelkään munaavani ensi kevään kirjoitukset niihin valmistautumisen tällä menolla!
Auttakaa!
Masentunut(ko) lukio-opiskelija..
2
396
Vastaukset
Aloita siitä, että käyt juttelemassa kouluterveydenhoitajan kanssa. Hän ohjaa eteenpäin tarvittaessa. Ihan maallikkona sanoisin, että kyllä nuo oireet jonkinaseteiseen masennukseen liittyy. Ehdit hyvässä tapauksessa vielä saada itsesi kuntoon ennen kirjoituksia, jos haet heti apua. Älä viivyttele!
- nykyinen yo-opiskelija
Moi!
Ei peli vielä ole menetetty, itse kärsin myös masennuksesta abi-vuonna ja sen jälkeenkin. Kirjoituksiin en juurikaan sitten lukenut, ei ne erityisen hyvin menneet mutta ei nyt surkeastikaan silti. Mulla oli vielä keväällä pääsykokeisiin lukemiset ja väsytti, itketti, masensi ja ahdisti. Taisin laihtuakin sinä keväänä viisi kiloa...
Ainoa asia jota olen harmitellut, on, etten tajunnut silloin jo varata lääkärille aikaa masennuksen takia. Häpesin siitä kertomista enkä edelleenkään ole maininnut asiasta juuri kellekään... Vasta yliopistossa rohkenin mennä lääkäriin, sain lääkkeet ja avun masennukseen. Ei kannata odottaa että tilanne pahenee koska hoito on keksitty. Varaat vaan terveyskeskuksesta ajan lääkärille, saat selvyyden asiaan ja on yksi murhe vähemmän opiskelujen tieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi922773On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole612656Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.712601Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä952561Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve412306Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1012126Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl502022Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1411876Joskus tulee niin
Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk611715Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?171578