Laitoin pienellä epäilyksellä tuon otsikon, koska en ole näissä asioissa expertti..
Olen siis viimeistä vuotta lukiossa ja ensi keväänä on YO-kirjoitukset.
Nyt on kuitenkin niin, että tunnen aika usein olevani tosi väsynyt enkä yksinkertaisesti vain jaksa tarttua koulukirjoihin.. Tiedän että minun pitäisi aloittaa YO:hon lukeminen, mutta mistään ei löydy sitä tarmoa.
Kun sitten saan kirjan käteen, ei tarvitse lukea muuta kuin pari riviä ja jo alkaa mieli harhailla muissa asioissa ja/tai nukuttamaan. Mikä neuvoksi?
Sitten kun huomaan ettei lukemisesta taaskaan tullut mitään, tulee huono olo..
*
Parhaiten pysyn hereillä (ja jokseenkin iloisena) jos vain teen niitä asioita joista tykkään: pääasiassa netissä surffailu, blogiin kirjoittaminen ja sellaiset muutkin "omat" asiat..
*
Viimeksi syksyn äidinkielen YOssa koin saavani paniikkikohtauksen (tuntui että maailma kaatuu päälle ja muuta mukavaa; teki mieli vain poistua paikalta eikä edes kirjoittaa ainetta loppuun..). Joskus öisin voin kokea samanlaisen tunteen, silloin mukaan tulee myös tuntemus siitä, että huoneeni pienenee -> tuskainen fiilis tulee siitä.
*
En oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä tai kenen puoleen kääntyä tässä asiassa?
Pelkään munaavani ensi kevään kirjoitukset niihin valmistautumisen tällä menolla!
Auttakaa!
Masentunut(ko) lukio-opiskelija..
2
398
Vastaukset 2
Aloita siitä, että käyt juttelemassa kouluterveydenhoitajan kanssa. Hän ohjaa eteenpäin tarvittaessa. Ihan maallikkona sanoisin, että kyllä nuo oireet jonkinaseteiseen masennukseen liittyy. Ehdit hyvässä tapauksessa vielä saada itsesi kuntoon ennen kirjoituksia, jos haet heti apua. Älä viivyttele!
- nykyinen yo-opiskelija
Moi!
Ei peli vielä ole menetetty, itse kärsin myös masennuksesta abi-vuonna ja sen jälkeenkin. Kirjoituksiin en juurikaan sitten lukenut, ei ne erityisen hyvin menneet mutta ei nyt surkeastikaan silti. Mulla oli vielä keväällä pääsykokeisiin lukemiset ja väsytti, itketti, masensi ja ahdisti. Taisin laihtuakin sinä keväänä viisi kiloa...
Ainoa asia jota olen harmitellut, on, etten tajunnut silloin jo varata lääkärille aikaa masennuksen takia. Häpesin siitä kertomista enkä edelleenkään ole maininnut asiasta juuri kellekään... Vasta yliopistossa rohkenin mennä lääkäriin, sain lääkkeet ja avun masennukseen. Ei kannata odottaa että tilanne pahenee koska hoito on keksitty. Varaat vaan terveyskeskuksesta ajan lääkärille, saat selvyyden asiaan ja on yksi murhe vähemmän opiskelujen tieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä haluaisit minusta mies
Meidän tilanne on ns.vaikea, eikä olla koskaan puhuttu tai edes ehditty puhua siitä, että mihin me tällä kaikella säätäm69959- 55938
Kun olet noin varovainen, niin tehdään näin
Ollaan luontevia kun tavataan. Ei mitään paineita. Halataan lämpimästi toisiamme, ja sitä hetkeä voi viivyttää, kunnes s42873Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti - Rajua röykytystä nyrkkeilymatsista "Ettei naisten botoksi..."
Martina Aitolehti ja Nanna Karalahti nyrkkeilevät toisiaan vastaan Immu Fight Nightissa. Naiset ovat saaneet osakseen k54665Selvitetään tämä meidän välinen juttu
Kertoisin sulle, mitä sinussa näen ja mikä viehättää eniten. Pitkä tarina tulisi siitä, mutta haluisin nähdä, kun kuunte21664- 33615
Martina ja Levin kiinteistö
Ei ole enää "mun Leviä". Kiinteistöllä uudet omistajat ja välillä palautui takaisin rakennuttajallekin, miksköhän.264577Harmittaa kun en saa edes tietää
miten elämässäs menee. Niinkin tärkeä asia, et miten jaksat. Kuinka terveys jne. Olet niin tärkeä, että haluaisin tietää44558Miesten vs naisten älykkyys
Eiköhän tämä asia ole ihan itsestään selvä: "Adult male brains average approximately 1,370–1,378 grams, while female br162507Onko jo liian törkeää? Selviytyjät Suomi herättää kummastusta
Selviytyjät Suomi juhlistaa 10. tuotantokauttaan - ja tiedossa on entistä ankarampaa menoa. Mutta mennäänkö jo liian pi5491