..Ostin sieltä uuden keittiön...Kaikki osat mätettiin irtonaisena VR: n lavalle, lajittelematta niitä kaapistokohtaisesti erikseen...kysyin vielä, onko siinä kaikki..ja kaikki kuulemma on...No ajoin 240km asennuspaikkakunnalle, ja aikani selviteltyä, sainkin jonkinmoisen käsityksen lavan sisällöstä, joten pääsin kasaamaan....mutta kuinkas kävikään...puuttui toinen tiskikaappi, vetolaatikoiden taustoja ym...Ei auttanut kun lähteä hakemaan...edestakaisin 480 km...antoivat kyllä auliisti puuttuvat tarvikkeet...MUTTA ovien asennuksen aikaan huomasimme että yksi ovi puuttui...nyt soitin tähän liikkeeseen, ja kysyin, voiko toimittaa matkahuollon kautta tai transapointtina...SAIN VASTAUKSEN ETTEI HEILLÄ OLE TÄLLÄISTA LÄHETYS PALVELUA...JOTEN JOUDUIN JÄLLEEN AJAMAAN TÄMÄN 480 KM MATKAN UUDELLEEN..Ajoin yhteensä lähes tuhat kilometriä tuotteiden puuttumisen takia,jotka oletin kuuluvan ja olevan siinä VR:n lavalla..ja jotka olin maksanut....HE EIVÄT OTTANEET KANTAA MATKAKUSTANNUKSIINI...EIVÄT MENETETTYYN TYÖAIKAAN...VOIKO TÄLLÄINEN OLLA TODELLA MAHDOLLISTA!!!!EIKÖ MYYJÄLIIKKEELLÄ OLE MITÄÄN VASTUUNTUNTOA OMASTA TÖPPÄYKSESTÄÄN...? TULISIKO OTTAA YHTEYTTÄ TUOMARIIN, TAI KULUTTAJA ASIAMIEHEEN ASIAN SELVITTÄMISEKSI...? MIELESTÄNI ASIA EI MENNYT OIKEIN HYVÄN KAUPPIASTAVAN MUKAISESTI...HALUSIN KIRJOITTAA SIKSI, VAROITUKSEKSI LIIKKEEN TOIMINNASTA..JA TUOMASTA MIELIPAHASTA...
Helsingin metalli ja rauta
11
13711
Vastaukset
- kädentaitaja
Kuvaamiesi tapahtumien takia kalusteita myyvien yritysten vertaaminen ennen ostotapahtumaa on yhtä tärkeää kuin tuotteiden ja hintojen vertaaminen. Niiden yritysten vertaaminen on vaan paljon vaikeampaa kuin hintojen.
Valitettavasti näitä kertomuksia on varsin paljon tällä alalla. Tämän tarinan julkistaminen on melko tehokas tapa vaikuttaa muiden asiakkaiden suhtaumiseen ko yritykseen. - Mertsi
Jo yrityksen nimi on hyvin kuvaava keittiökalustekaupalle.
Ostatko autosi potkukelkkakaupasta ja odotat saavasi priimaa?- ..rautaputkenpätkiä
ensikerran...
- viimeiseen saakka
Helsingin Metalli ja Rauta tunnetaan toiselta nimeltään Romu Stockmann. Ei siksi, että se olisi mitenkään huono kauppa, päinvastoin. Sieltä löytyy paljon loppueriä, kuljetuksessa vahingoittuneita erä yms. Tavarat vaihtuvat sitä mukaa, mitä kulloinkin markkinoilla liikkuu.
Taitava ostaja löytää sieltä hyvää tavaraa halvalla. Taitamattomalle taas käy näin. Et kai kuvitellut saavasi pilkkahinnalla palvelun kaupan päälle?
Sinun olisi itse pitänyt laskea ja tarkastaa jokainen osa jo pakkausvaiheessa. Mieluiten vielä itse pakata, jotta kaikki pysyy kunnossa perille saakka.
Osta seuraavan kerran keittiösi jostain muusta paikasta, missä kaikki lasketaan ja mitataan valmiiksi. Laskussa sen kyllä huomaa.- että..
..kaapistot EIVÄT olleet kilpailijoitaan halvempia, jopa päinvastoin..mutta leppäjäljitelmä ovi oli syy, miksi siihen miellyin....se, että jos myyjältä jotain ostan, oletan sen saavan, en ole tottunut kaupassa tavaroita tälläisten tuotteiden ollessa kysymyksessä, itse valkkaamaan vaan luotan saavani mitä pyydän...EI olisi tullut mieleenikään itse lähteä niitä hyllystä keräilemään...Mainittakoon vielä, että kilpailialla olisi ollut päätysokkelit lattiaan asti, samoin kauppaan olisi kuulunut jääkaappi/pakastimen "kehikko", jonka sitten jouduinkin muualta hakemaan...Tinkimään en edes ruvennut...en tiedä olisiko se auttanut, mutta todellisuudessa ainakaan kunnon kaapistoja ei saa sieltä edullisesti...mitenkähän muuten pakkauksen olisi tarkistanut, kun sitä ei ollut..vaan lava tuotiin eteeni...
Neuvosi ostamaan muualta, kylläkin, jos sellaiseen tilanteeseen vielä joudun, niin toteutan...saampahan laatutavaraa edullisemmin ja ilman mieliharmeja...kiitos vaan vinkistäsi.. - oma vika
että.. kirjoitti:
..kaapistot EIVÄT olleet kilpailijoitaan halvempia, jopa päinvastoin..mutta leppäjäljitelmä ovi oli syy, miksi siihen miellyin....se, että jos myyjältä jotain ostan, oletan sen saavan, en ole tottunut kaupassa tavaroita tälläisten tuotteiden ollessa kysymyksessä, itse valkkaamaan vaan luotan saavani mitä pyydän...EI olisi tullut mieleenikään itse lähteä niitä hyllystä keräilemään...Mainittakoon vielä, että kilpailialla olisi ollut päätysokkelit lattiaan asti, samoin kauppaan olisi kuulunut jääkaappi/pakastimen "kehikko", jonka sitten jouduinkin muualta hakemaan...Tinkimään en edes ruvennut...en tiedä olisiko se auttanut, mutta todellisuudessa ainakaan kunnon kaapistoja ei saa sieltä edullisesti...mitenkähän muuten pakkauksen olisi tarkistanut, kun sitä ei ollut..vaan lava tuotiin eteeni...
Neuvosi ostamaan muualta, kylläkin, jos sellaiseen tilanteeseen vielä joudun, niin toteutan...saampahan laatutavaraa edullisemmin ja ilman mieliharmeja...kiitos vaan vinkistäsi..Ostin keittiökalustetukusta kaapit ja muut rensselit,jouduin käymään kaksi kertaa hakemassa puuttuvia osia,harmitti että olin niin tyhmä etten toisellakaan kerralla tarkistanut toimitusta ennen vastaanottoa,että se niistä "merkkiliikkeistä". Olen ostanut myös "köyhien stokkalta" hinnat olleet joka kerta huomattavasti edullisemmat kuin muualla.
Ei niitä tavaroita tarvii itse kerätä hyllystä mutta oma vika jos ei lastausvaiheessa viitsi tarkastaa toimitusta. Sitä en usko että jostain muusta liikkeestä saat laatutavaraa halvemmalla,jos näin on laitatko palstalle liikkeen nimen meille muillekkin tiedoksi. Kiitos - Meni
, nimittäin se oikea kutsumanimi on kyllä "Köyhien Stocka" - puoliksi olit oikeassa (Speden tapaan...) kun muistit nimen liittyvän Stockmanniin...
/Jep
- stokka
Harmittavia puutteita ja pakkaustyylistä olen samaa mieltä. Vaan huonoa tuuriakin sulla täytyy olla mukana, tai sitte joku uusi ja kokematon myyjä on ollut kyseessa..?
Meinaan, kun minäkin olen hankkinut sieltä komeroita ja vessan kalusteet, niin koskaan ei
ole puuttunut mitään. Ja kyllä ne aika auliisti on pakkaamisessakin auttaneet ja tuoneet pahvia pehmusteeksi, vaan erikseen palvelua on kyllä pitänyt pyytää.
Eikä ne "köyhien stokkan" kalusteet mitään sekundaa ole, vaan ihan priimaa. Hinnatkaan ei välttämättä ole edes kaikkein halvimmat, vaan ei varmasti kalleimmastakaan päästä.
Aika ihmeelliseltä tuo sun ajelusi kyllä tuntuu. Samassa tilanteessa olisin varmasti vaatinut lähettämään. Olisit soittanut suoraan kauppiaalle.. Epäilen, että olet keskustellut jonku kassaneidin kanssa ja heillä ei varmaankaan ole valtuuksia mihinkään...
Niin ja veinhän tosiaan joku vuosi sitte mökillekin keittiökaappeja. Tarkistin kyllä kotona ettei mitään puutu ja just sen vuoksi ettei tartte ajella turhaan. Siinä kaupan pihalla ja mahdollisesti vielä kylmässä ja pimeässä on tietty hankalaa tarkistella puuttuuko mitään.
Eikö sulla ole ketään tuttua täälläpäin.. Meinaan, että oliko joku voinut auttaa..? - Steelydan
Ostin tammipuista keittiöntasoa ja kerroin mitat "sahurille". Kun olin ottamassa sahattuja ja maksettuja tasoja kyytiin niin otin mitan, että onko mitat oikeat... 7mm vajaa ja 9mm vajaa pituudesta. Kun alakaapin rungot pitää peittää em. tasoilla ei tuommoinen oikein toimi... no annoin palautetta asiasta lopulta sahaajan esimiehelle asti. On kuulemma tuommoinen toleranssi kalustemitoituksessa aivan normaalia. En tähän suostunut vaan sahasin lopulta itse uudet levyt ja jätin vajaamittaiset kauppaan! Miten tämmöinen amatöörikin osasi käyttää levysirkkeliä niin tarkasti että pituus on justiinsa oikein ja sirkkelillä joka päivä työskentelevä ei siinä onnistu? Se on totaalista ammattitaidon puutetta. Oli kyllä muuten edullista!!!
- hyvät ihmiset
Rulla mitta mahtuu taskuun eikä paljoa maksa. Ostipa mistä vain ei ole liian iso homma tarkastaa mitä ja millaisessa kunnossa tulee mukaan. Varmasti nopeempi homma kuin ajaa melki 500 km pariin kertaan. Että kyä on peiliin katsomisenkin varaa joillakin...
- Sanonpahan vaan
Se oli "köyhänmiehen Stocka"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241