Ei todennäköisesti enää koskaan SAS

Hjalliska

Luulin varaavani SAS:n lennon, mutta lensinkin ensin "Snowflake" nimisellä koneella ja koneenvaihdon jälkeen Blue1:llä. Käsittääkseni kyseiset firmat ovat ns. halpalentoyhtiöitä. Kaiken lisäksi molemmat lennot olivat reilusti myöhässä. Pääsinpä kuitenkin perille, vaikka myöhässä. Eli, eikö SAS:n väreissä enää lennetä?

26

5105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haaaaa

      Mitäs luulit! Tarkista ensin mitä varaat, eli ihan oma vikasi...snowflake on SAS:in kone,, ja Blue1:.n olet varannut siis SASin codeshare numerolla.

      • opp

        Ei todennäköisesti kukaan jää kaipaamaan...


    • nykyään...

      Käsittääkseni Snowflake yhtiötä ei ole enää olemassa, se ainoastaan elää vielä koneen väreissä, ja lippuluokassa eli SASin halvin lippuluokka economyssä johon ei kuulu esim. ruoat ja juomat jne. Mutta silloin, kun se oli olemassa niin se oli SASin halpalentoyhtiö. Jos olen väärässä, niin saa korjata.
      Blue1 puolestaan on SASin suomalainen tytäryhtiö, joka hoitaa suurimman osan SASin liikenteesetä skandinaavian reiteillä, eikä sillä ole mitään tekemistä halpalentouden kanssa, vaikka liput saattavat ollakin edullisia.
      Ja kyllähän SAS lentää vaikka kuinka paljon- Suomessakin. Riippuu vaan, mitkä lennot olet varannut, ja ensimmäinen lentosihan on ihan varmasti ollut SASin. Lentoyhtiö voi maalata koneeseensa vaikka pöllöjen kuvia jos niin haluaa. Ja kaikki lentoyhtiöt myöhästelevät...

      • Bettena

        "Blue1 puolestaan on SASin suomalainen tytäryhtiö, joka hoitaa suurimman osan SASin liikenteesetä skandinaavian reiteillä, eikä sillä ole mitään tekemistä halpalentouden kanssa, vaikka liput saattavat ollakin edullisia"


        Älä jauha paskaa. Blue1 on halpalentoyhtiö niinkuin SAS. Missä tarjoilut?


      • jauha soopaa
        Bettena kirjoitti:

        "Blue1 puolestaan on SASin suomalainen tytäryhtiö, joka hoitaa suurimman osan SASin liikenteesetä skandinaavian reiteillä, eikä sillä ole mitään tekemistä halpalentouden kanssa, vaikka liput saattavat ollakin edullisia"


        Älä jauha paskaa. Blue1 on halpalentoyhtiö niinkuin SAS. Missä tarjoilut?

        kun et kerta tiedä asioista mitään. Tarjoilut ei ole mikään merkki yhtiöiden jaottelusta. Esim. vaihtoyhteyksien myynti voisi olla aika hyvä indikaattori. Ja yleensäkin, miksi juuri lentomatkojen hintaan pitäisi kuulua tarjoilua. Ei kai tietääkseni juniin ja busseihinkaan ole lippuun kuulunut tarjoiluita, vaan halukkaat on voineet mennä baarivaunuun tai ehkä ostaa bussin minibaarista tms. jotain virvokkeita. Ja usein vähänkin pidemmän kotimaan matkan kesto junalla/bussilla on ajallisesti samaa luokkaa kuin jokin euroopan lento eli noin 2-5 tuntia.


      • kolisee eniten
        jauha soopaa kirjoitti:

        kun et kerta tiedä asioista mitään. Tarjoilut ei ole mikään merkki yhtiöiden jaottelusta. Esim. vaihtoyhteyksien myynti voisi olla aika hyvä indikaattori. Ja yleensäkin, miksi juuri lentomatkojen hintaan pitäisi kuulua tarjoilua. Ei kai tietääkseni juniin ja busseihinkaan ole lippuun kuulunut tarjoiluita, vaan halukkaat on voineet mennä baarivaunuun tai ehkä ostaa bussin minibaarista tms. jotain virvokkeita. Ja usein vähänkin pidemmän kotimaan matkan kesto junalla/bussilla on ajallisesti samaa luokkaa kuin jokin euroopan lento eli noin 2-5 tuntia.

        Hjalliska osti kaikkein halvimman karvalakkiluokan
        eli Snowflaken liput ja vielä valittaa kaikesta.
        Sama juttu aina kun kaikkein vähiten maksaneet
        persaukiset valittaa aina eniten.
        Ei kannata lentää ellei ole varaa edes businekseen.


      • bonus
        Bettena kirjoitti:

        "Blue1 puolestaan on SASin suomalainen tytäryhtiö, joka hoitaa suurimman osan SASin liikenteesetä skandinaavian reiteillä, eikä sillä ole mitään tekemistä halpalentouden kanssa, vaikka liput saattavat ollakin edullisia"


        Älä jauha paskaa. Blue1 on halpalentoyhtiö niinkuin SAS. Missä tarjoilut?

        moniko tuntemistasi LCC_yhtiöistä kuuluu star allianceen? entäpä monellako LCC-yhtiöllä ansaitsee eurobonuspisteitä?


      • ole halppiksen kriteeri
        Bettena kirjoitti:

        "Blue1 puolestaan on SASin suomalainen tytäryhtiö, joka hoitaa suurimman osan SASin liikenteesetä skandinaavian reiteillä, eikä sillä ole mitään tekemistä halpalentouden kanssa, vaikka liput saattavat ollakin edullisia"


        Älä jauha paskaa. Blue1 on halpalentoyhtiö niinkuin SAS. Missä tarjoilut?

        Se, että tarjoilu on maksullista, ei tee lentoyhtiöstä halppista. Monella maan kansallisella lentoyhtiöllä on turistiluokassa maksullinen tarjoilu, ja tietääkseni ne eivät ole luokiteltu halppikseksi.
        Ja onhan Blue1llakin skandinaavian reiteillä turistissa ilmainen tarjoilu, jopa Köpis/Oslo reitillä saa väkeviäkin ilmaiseksi (toisin kuin esim. Finnairilla).

        Blue1n lentää myös pääkentille, saa ilmaiset päivän lehdet, Eurobonus-pisteitä, se reitittää matkustajat uudelleen myöhästymistapauksissa jne. jne. aika kaukana halppiksesta mielestäni...


      • Pentti Köyri
        kolisee eniten kirjoitti:

        Hjalliska osti kaikkein halvimman karvalakkiluokan
        eli Snowflaken liput ja vielä valittaa kaikesta.
        Sama juttu aina kun kaikkein vähiten maksaneet
        persaukiset valittaa aina eniten.
        Ei kannata lentää ellei ole varaa edes businekseen.

        On se täällä suomessa vaan semmosta että jos jollain on vähän massia päällä niin heti alkaa joku läski vinkumaan! Älkääkä väittäkö vastaan!


      • tarjoilut
        ole halppiksen kriteeri kirjoitti:

        Se, että tarjoilu on maksullista, ei tee lentoyhtiöstä halppista. Monella maan kansallisella lentoyhtiöllä on turistiluokassa maksullinen tarjoilu, ja tietääkseni ne eivät ole luokiteltu halppikseksi.
        Ja onhan Blue1llakin skandinaavian reiteillä turistissa ilmainen tarjoilu, jopa Köpis/Oslo reitillä saa väkeviäkin ilmaiseksi (toisin kuin esim. Finnairilla).

        Blue1n lentää myös pääkentille, saa ilmaiset päivän lehdet, Eurobonus-pisteitä, se reitittää matkustajat uudelleen myöhästymistapauksissa jne. jne. aika kaukana halppiksesta mielestäni...

        Kuten kirjoitettiin, Blue1:llä on Economyssä parempi tarjoilu kuin Finnairilla. Finnairilla väkevät maksaa 4 €/annos, Blue1 on (toistaiseksi) ilmainen. Sen sijaan itse SAS on tarjoiluiltaan surkea, eli Economy-luokassa ei ole mitään tarjoilua ja jopa vesi (!!!) maksaa.

        Se missä Blue1 häviää Finnairille on itse koneet, eli vaihtoehtona Blue1:llä on joko erittäin ahdas Avro tai vanhahtava MD90. Finnairilla on taas joko tilavat Airbusit tai sitten upouudet Embraerit (jotka nekin ovat tilavampia kuin Avrot).


      • pyhä juntti
        tarjoilut kirjoitti:

        Kuten kirjoitettiin, Blue1:llä on Economyssä parempi tarjoilu kuin Finnairilla. Finnairilla väkevät maksaa 4 €/annos, Blue1 on (toistaiseksi) ilmainen. Sen sijaan itse SAS on tarjoiluiltaan surkea, eli Economy-luokassa ei ole mitään tarjoilua ja jopa vesi (!!!) maksaa.

        Se missä Blue1 häviää Finnairille on itse koneet, eli vaihtoehtona Blue1:llä on joko erittäin ahdas Avro tai vanhahtava MD90. Finnairilla on taas joko tilavat Airbusit tai sitten upouudet Embraerit (jotka nekin ovat tilavampia kuin Avrot).

        "Ja kyllähän SAS lentää vaikka kuinka paljon- Suomessakin. Riippuu vaan, mitkä lennot olet varannut.."

        SAS ei tod. lennä ainuttakaan lentoa Suomessa.


      • tarjoilu
        tarjoilut kirjoitti:

        Kuten kirjoitettiin, Blue1:llä on Economyssä parempi tarjoilu kuin Finnairilla. Finnairilla väkevät maksaa 4 €/annos, Blue1 on (toistaiseksi) ilmainen. Sen sijaan itse SAS on tarjoiluiltaan surkea, eli Economy-luokassa ei ole mitään tarjoilua ja jopa vesi (!!!) maksaa.

        Se missä Blue1 häviää Finnairille on itse koneet, eli vaihtoehtona Blue1:llä on joko erittäin ahdas Avro tai vanhahtava MD90. Finnairilla on taas joko tilavat Airbusit tai sitten upouudet Embraerit (jotka nekin ovat tilavampia kuin Avrot).

        Kyllä ainakin me olemme koko tämän vuoden päässeet valitsemaan välipalamme Blue1:n maksulliselta listalta.
        Pari kertaa Berliini ja kerran Budapest.

        Vaihtoehto on hyvä. Voi itse valita ja hinta on kohtuullinen. Jos ei ole miellyttävää vaihtoehtoa niin on urputtamatta syömättä!


      • huonosti kirjoitettu...
        pyhä juntti kirjoitti:

        "Ja kyllähän SAS lentää vaikka kuinka paljon- Suomessakin. Riippuu vaan, mitkä lennot olet varannut.."

        SAS ei tod. lennä ainuttakaan lentoa Suomessa.

        Sori, pointti oli siis, että SAS lentää kyllä paljon omilla koneilla (mitä alkuperäinen kirjoittaja epäili/ihmetteli) - ja koneita näkyy Suomessakin. Suurin osa varmasti tajusi mistä on kyse.
        Helsingin lisäksi myös Turusta ja joku vuoro Tampereellekkin.


      • onkin...
        tarjoilu kirjoitti:

        Kyllä ainakin me olemme koko tämän vuoden päässeet valitsemaan välipalamme Blue1:n maksulliselta listalta.
        Pari kertaa Berliini ja kerran Budapest.

        Vaihtoehto on hyvä. Voi itse valita ja hinta on kohtuullinen. Jos ei ole miellyttävää vaihtoehtoa niin on urputtamatta syömättä!

        Tässä keskustelussa on kyse Blue1n lennoista skandinaaviassa, joilla on siis täysin ilmainen tarjoilu.


      • avro vs emppu
        tarjoilut kirjoitti:

        Kuten kirjoitettiin, Blue1:llä on Economyssä parempi tarjoilu kuin Finnairilla. Finnairilla väkevät maksaa 4 €/annos, Blue1 on (toistaiseksi) ilmainen. Sen sijaan itse SAS on tarjoiluiltaan surkea, eli Economy-luokassa ei ole mitään tarjoilua ja jopa vesi (!!!) maksaa.

        Se missä Blue1 häviää Finnairille on itse koneet, eli vaihtoehtona Blue1:llä on joko erittäin ahdas Avro tai vanhahtava MD90. Finnairilla on taas joko tilavat Airbusit tai sitten upouudet Embraerit (jotka nekin ovat tilavampia kuin Avrot).

        Moro
        Blue1:n Avroilla matkustanut monesti ja kerran Finskin Empulla.
        Milestäni Avro85- ja Avro100:lla mahduin näin pitkäksi kasvaneena hyvin. Penkit ovat mukavat economy-luokassa. Hiljainen matkustamo myös.
        MD90:stä ei ole kohdallani kokemusta.

        Empussa istuinmukavavuus on pitkäksi kasvaneelle henkilölle epämukava. Selkänoja on matalampi, kaareva selkänoja, istuimet "matalammat", kuin mihin olen muissa konetyypeissä matkustaessani huomannut. Matalimmissa istuimissa pitkähköllä henkilöllä jalat puutuvat ja päätä ei voi lepuuttaa, koska ei ole mihin nojata. Istuinväljyys oli mielestäni charter-luokkaa. Matkustamo on mukavan hiljainen.
        Airbus 320-versioissa on toki mukava taittaa kotimaan- ja euroopan matkoja myös economyssa.

        Haikaillen MD82/83 istuin- ja matkustus mukavuutta (varsinkin koneen etu/keskiosassa).


      • muut...
        avro vs emppu kirjoitti:

        Moro
        Blue1:n Avroilla matkustanut monesti ja kerran Finskin Empulla.
        Milestäni Avro85- ja Avro100:lla mahduin näin pitkäksi kasvaneena hyvin. Penkit ovat mukavat economy-luokassa. Hiljainen matkustamo myös.
        MD90:stä ei ole kohdallani kokemusta.

        Empussa istuinmukavavuus on pitkäksi kasvaneelle henkilölle epämukava. Selkänoja on matalampi, kaareva selkänoja, istuimet "matalammat", kuin mihin olen muissa konetyypeissä matkustaessani huomannut. Matalimmissa istuimissa pitkähköllä henkilöllä jalat puutuvat ja päätä ei voi lepuuttaa, koska ei ole mihin nojata. Istuinväljyys oli mielestäni charter-luokkaa. Matkustamo on mukavan hiljainen.
        Airbus 320-versioissa on toki mukava taittaa kotimaan- ja euroopan matkoja myös economyssa.

        Haikaillen MD82/83 istuin- ja matkustus mukavuutta (varsinkin koneen etu/keskiosassa).

        Kirjoittelin Avron ahtaudesta. Tarkoitin nimenomaan käsimatkatavaratilan eli ylähyllyjen ahtautta. Jos ei ole ensimmäisten joukossa, saa istua matkatavarat jaloissa. Embraerissa on vähän isommat tilat, ja Airbuseissa ruhtinaallisen isot kumpaakin em. verrattuna.


      • ahtaudesta
        muut... kirjoitti:

        Kirjoittelin Avron ahtaudesta. Tarkoitin nimenomaan käsimatkatavaratilan eli ylähyllyjen ahtautta. Jos ei ole ensimmäisten joukossa, saa istua matkatavarat jaloissa. Embraerissa on vähän isommat tilat, ja Airbuseissa ruhtinaallisen isot kumpaakin em. verrattuna.

        sillähän ei tietenkään ole mitään tekemistä ahtuaden kanssa että matkatavaroita tulee otettua vähän enemmän kuin mitä säännöt sanovat. rohkenen väittää että jos kaikki matkustajat ottaisivat sallitun määrän sallitun kokoisia (ulkomitoiltaan) matkatavaroita, ei ahtausongelmaa olisi ollenkaan.

        mutta kun pitää aina ajatella että MINUN matkatavarani katoaa ruumasta kuitenkin ja että MINÄ tarvitsen näitä tiiliskiviä kolmessa eri laukussa kuitenkin heti määränpäässä..

        tiesittekö muuten että avroa lennetään myös kuusi rinnakkain -konfiguraatiolla? blue1:n avroissahan penkkejä on rinnakkain viisi (=enemmän tilaa käsimatkatavaroille/matkustaja).


      • lehmällä...
        ahtaudesta kirjoitti:

        sillähän ei tietenkään ole mitään tekemistä ahtuaden kanssa että matkatavaroita tulee otettua vähän enemmän kuin mitä säännöt sanovat. rohkenen väittää että jos kaikki matkustajat ottaisivat sallitun määrän sallitun kokoisia (ulkomitoiltaan) matkatavaroita, ei ahtausongelmaa olisi ollenkaan.

        mutta kun pitää aina ajatella että MINUN matkatavarani katoaa ruumasta kuitenkin ja että MINÄ tarvitsen näitä tiiliskiviä kolmessa eri laukussa kuitenkin heti määränpäässä..

        tiesittekö muuten että avroa lennetään myös kuusi rinnakkain -konfiguraatiolla? blue1:n avroissahan penkkejä on rinnakkain viisi (=enemmän tilaa käsimatkatavaroille/matkustaja).

        Jos lehmällä olisi pyörät, se olisi maitoauto... eli tosimaailman realiteettina ihmisillä on runsaasti enemmän käsimatkatavaraa kuin säännöt sallivat, ja lentokenttävirkailijat poimivat vain kaikkein törkeimmät tapaukset pois. Jos kaikki noudattaisi sääntöjä, olen itsekin niitä valmis noudattamaan. Tämä tosin edellyttää että SAS parantaa Kööpenhaminan matkatavarakäsittelyä (nykyisin kestää 20 min että tavarat tulee, Helsingissä siis noin 5 min, ja viimeisen puolen vuoden sisään meikäläisen matkatavarat on kaksi kertaa kadonneet pariksi päiväksi juuri Köpiksessä). Siksi toiseekseen siipien kohdalla Avrossa ei mahdu kuin ohut muovikassi matkatavarahyllylle, ei edes sääntöjenmukainen pakaasi. Ja Airbussit ovat noin 2x tilavampia tämän asian suhteen.


      • niin..
        lehmällä... kirjoitti:

        Jos lehmällä olisi pyörät, se olisi maitoauto... eli tosimaailman realiteettina ihmisillä on runsaasti enemmän käsimatkatavaraa kuin säännöt sallivat, ja lentokenttävirkailijat poimivat vain kaikkein törkeimmät tapaukset pois. Jos kaikki noudattaisi sääntöjä, olen itsekin niitä valmis noudattamaan. Tämä tosin edellyttää että SAS parantaa Kööpenhaminan matkatavarakäsittelyä (nykyisin kestää 20 min että tavarat tulee, Helsingissä siis noin 5 min, ja viimeisen puolen vuoden sisään meikäläisen matkatavarat on kaksi kertaa kadonneet pariksi päiväksi juuri Köpiksessä). Siksi toiseekseen siipien kohdalla Avrossa ei mahdu kuin ohut muovikassi matkatavarahyllylle, ei edes sääntöjenmukainen pakaasi. Ja Airbussit ovat noin 2x tilavampia tämän asian suhteen.

        eli jos ei itse ole valmis noudattamaan sääntöjä, on aika turha rutista että kone on ahdas, vai mitä?


      • ahtaus
        ahtaudesta kirjoitti:

        sillähän ei tietenkään ole mitään tekemistä ahtuaden kanssa että matkatavaroita tulee otettua vähän enemmän kuin mitä säännöt sanovat. rohkenen väittää että jos kaikki matkustajat ottaisivat sallitun määrän sallitun kokoisia (ulkomitoiltaan) matkatavaroita, ei ahtausongelmaa olisi ollenkaan.

        mutta kun pitää aina ajatella että MINUN matkatavarani katoaa ruumasta kuitenkin ja että MINÄ tarvitsen näitä tiiliskiviä kolmessa eri laukussa kuitenkin heti määränpäässä..

        tiesittekö muuten että avroa lennetään myös kuusi rinnakkain -konfiguraatiolla? blue1:n avroissahan penkkejä on rinnakkain viisi (=enemmän tilaa käsimatkatavaroille/matkustaja).

        Blue1 aikoo muuttaa avronsa 3 3 konfiguraatioon, eli tulee jatkossa vielä ahtaampaa. Mutta myös Finnair aikoo lisätä penkkejä airbuseihinsa: A320 144 -> 159 ja A321 181 -> 193 (tosin myös penkkimalli vaihtuu ohkaisempaan).


      • Sika-Herkko
        ahtaus kirjoitti:

        Blue1 aikoo muuttaa avronsa 3 3 konfiguraatioon, eli tulee jatkossa vielä ahtaampaa. Mutta myös Finnair aikoo lisätä penkkejä airbuseihinsa: A320 144 -> 159 ja A321 181 -> 193 (tosin myös penkkimalli vaihtuu ohkaisempaan).

        Heh heh, ostakaa kun halvalla saatte, persaukiset! Itse menen aina busineksessa, firma kuin firma...


    • serpo susi

      Jos oot varannu sassin sivuilta niin outoa on. tuskin finskin sivuilta varatessa lennät raikuilla tai muilla hapiksilla.

      • olet sinä

        jos varaat finsikiltä vaikka Budapestiin tai Malevilta, niin on aika herrassa kumman yhtiön koneeseen pääset/joudut.


      • kans törppö
        olet sinä kirjoitti:

        jos varaat finsikiltä vaikka Budapestiin tai Malevilta, niin on aika herrassa kumman yhtiön koneeseen pääset/joudut.

        jos et varaussivuilta osaa katsoa mikä yhtiö lennon suorittaa.


      • aero??

        ostin lipun finnairilta ja huomasin koneessa että istun aeron virolaisten miehittämässä koneessa , viron ilmailumääräysten alla...tämä mun mielestä oli kusetusta,...ja pahempi kuin mikään halpis missä oon ollu...


      • niin, että...
        aero?? kirjoitti:

        ostin lipun finnairilta ja huomasin koneessa että istun aeron virolaisten miehittämässä koneessa , viron ilmailumääräysten alla...tämä mun mielestä oli kusetusta,...ja pahempi kuin mikään halpis missä oon ollu...

        Varausvaiheessa sanotaan, että kyseessä on code share ja operated by another airline. Finnairin lennon varatessasi Pietariin voit päästä Rossijan eli ent. Pulkovo Aviation Enterprises -yhtiön koneeseen, joka se voi olla Tupolev. Normaalisti liikennöidään Boeingilla, mutta konetta voidaan joskus joutua vaihtamaan. Eikä Finnair ole ns. halpalentoyhtiö, päinvastoin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      406
      1623
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1308
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1245
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1220
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      844
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      836
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      830
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      189
      759
    Aihe