Tää aihe vois kuulua lattia puolellle, mutta jahkailevat siellä vain parketin ja laminaatin paremmuudesta, joten laitoin sitten tänne. Eli miten olette valaneet autotallinne lattian oviaukon kohdalta? Jonkinlainen valukatkohan siihen olis hyvä saada, ettei tulis kylmäsiltaa, mutta miten se pitäis tehdä, että olis siistinnäköinen ja toimiva?. Harkko on Lammin 400 ja nosto-ovi olis tarkoitus laittaa.
Autotallin lattian kylmäsilta
13
7504
Vastaukset
- Reiska_oulu
Moikka,
Meillä Warmian kaveri sanoi, että 3 cm uretaanilevystä kaistale vain nosto-oven kohdalle pystyyn ja se katkaisee kylmäsillan eikä ole pelkoa, että ovea lähimpänä oleva lämmitysputki jäätyisi, vaikka kierto sattuisi jostain syystä hetkellisesti pysähtymään.
Me päädyimme kuitenkin laittamaan 10 m itsesäätyvää lämmityskaapelia nosto-oven kohdalle ja varmuuden vuoksi laitoimme 25 mm kupariputken valuun, jos itsesäätyvä kaapeli joskus heittäisi toimimasta, joten voimme työntää lämmityskaapelin kupariputkeen. Keinojahan on tietty monia.
Muista laittaa Lammin harkon reunaan 5 cm oretanilevy katkaisemaan kylmäsilts, kun muuten se tulee seinän harkkoa pitkin sisälle. Lammilta saa tuohon detaljikuvan asiasta.- raksaaja--sh
Laitoin nosto-oven kohdalle 30mm solimaten pystyyn yms jne.
Uretaani vettyy solimate/finfoam ei vety vaan on ikuinen.
Solimaten päälle liimasin vielä 5mm vahvaa vaahtomuovia "kulutuspinnaksi".
"Lammilta saa tuohon detaljikuvan asiasta."
Oikeasti?
Shaateri, minä olen ainakin kolme kertaa pyytänyt niitä detaljeja mutta en ole saanut. - nh1131
raksaaja--sh kirjoitti:
Laitoin nosto-oven kohdalle 30mm solimaten pystyyn yms jne.
Uretaani vettyy solimate/finfoam ei vety vaan on ikuinen.
Solimaten päälle liimasin vielä 5mm vahvaa vaahtomuovia "kulutuspinnaksi".
"Lammilta saa tuohon detaljikuvan asiasta."
Oikeasti?
Shaateri, minä olen ainakin kolme kertaa pyytänyt niitä detaljeja mutta en ole saanut.Kuka haluu sen detalin,
2 ekaa saa sen ja saavat sitten jakaa sitä jos haluavat. Kaksi osoitetta, niin lähetän postia - raksaajalle
nh1131 kirjoitti:
Kuka haluu sen detalin,
2 ekaa saa sen ja saavat sitten jakaa sitä jos haluavat. Kaksi osoitetta, niin lähetän postiaKahvitunnilla. Olette kuitenkin kaikki samalla noksulla töissä. Minä en mutta tässä lähellä.
- raksaaja
nh1131 kirjoitti:
Kuka haluu sen detalin,
2 ekaa saa sen ja saavat sitten jakaa sitä jos haluavat. Kaksi osoitetta, niin lähetän postiaraksaaja ättiä suomi24.fi
- sinne meni yksi detali
raksaaja kirjoitti:
raksaaja ättiä suomi24.fi
No mitä sanot, pikkasen mua epäilyttää sivukiskojen kiinnitys uretaaniin pellin läpi?
- Reiska_Oulu
sinne meni yksi detali kirjoitti:
No mitä sanot, pikkasen mua epäilyttää sivukiskojen kiinnitys uretaaniin pellin läpi?
Ovi tilataan tietysti aukon koon mukaan ennenkuin uretaanit kiinnitetään aukon reunoihin => nosto-oven kiskot tulee silloin harkkoon kiinni. Tietysti oviaukko pienenee 10 cm, kun levyt laitetaan reunoille. Minusta ovi kannattaisi tilata jopa 10 cm levempänä, kuin aukko todellisuudessa on, niin paljon helpompi kiinnittää ovi, koska ainakin Crawfordin kisko tuli melko lähelle harkon reunaa. Minulla aukko on 280 cm ja olisi kannattanut ilmoittaa aukon olevan 290, kun ovea tilasi :-)
- raksaaja
sinne meni yksi detali kirjoitti:
No ei kamalasti harmita vaikka eivät saaneet aikaiseksi Lammilta nuita lähettää.
Oven alla jos käytetään teräsprofiilia, ei se mielestäni ole kylmäkatko laisinkaan.
Puu/muovi/finfoam/tms. on parempi sellaisenaan. Voihan siihen uraan kerran 5 vuodessa liimata uuden suikaleen jotain, jos se kuluu.
Huomaa että sivukiskojen kiinnitykseen tuossa ei ole otettu mitään kantaa.
Sen sijaan kuvissa on piirretty kehys seinän sisäpintaan. Kehys pienentää autotallin sisätilaa yms. Se on turha ja typerä.
Samoin jos oven sivut on pellitetyt kuvatulla tavalla niin se peltihän siellä sitten on kylmäsiltana.
Laitan jonain päivänä omat detaljit jakoon, kunhan kerkiän ne päivittää & piirtää puhtaaksi....
Siinä ovi tilataan 100mm aukkoa pienempänä ja aukon kylkiin tulee lankkua, 50mm EPS:ää, yms. Liukukiskot tulee kiinni lankkuun ja betoniin.
Kylmäsillaksi jää puu ja sehän ei ole sen pahempi kylmäsilta kuin siporextalo. 8) - raksaaja
raksaaja kirjoitti:
raksaaja ättiä suomi24.fi
sellaiset lähettäneille (eka joululahja, JEEE!)
- nh1131
raksaaja kirjoitti:
sellaiset lähettäneille (eka joululahja, JEEE!)
Voit mulle läväyttää piirtämäsi kuvat autotallinoven kiinnityksestä, kun saat valmiiksi.
- Sami_
Oven kohdalla on valussa kylmän katkona eristeenä 50mm "styroxi". Eristeen kohdall on lappeellan kyllästetty kakkosvitonen, joka on höylätty reinoistaan viistoon ja pyöristetyksi niin että auton renkaat menee siististi yli ja sadevesi ei valu oven ali sisään. Lattialämmitysputkitus alkaa 50cm päästä ovesta.
- myös..
Kyllästetyn kakkosnelosen kapeampi sivu ylöspäin ovi aukon kohdalle (valu molemmin puolin). ja voihan tuon puun vaihtaa jos se menee huonoksi ajan myötä.
- sipo
siihen kylmäkatkosta. Jonninverran menee harakoille lämpöä vaan täytyyhän niidenkin tareta. Mulla laatta jatkuu oven ulkopuolelle 10 senttiä. Eikä ole ovi jäätynyt lattiaan kiinni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829