Refluksiako?

pahaolo

Ongelmana on pitkään ollut kuvotus, pahaolo ja oksettaa, mutta mitään ei koskaan tule ylös sekä kokoajan heittelevä kuume (36.4-37.5max).

Olen käynyt tähystyksessä, josta mitään ei löytynyt vaan lääkäri sanoi kaiken olevan täysin kunnossa, sekä ultraääni tutkimuksessa, josta myöskään ei mitään näkynyt.
Veri kokeita, ym. kokeita on otettu, ja mistään ei näy, että joku olisi.

Oireet väheni/katosi noin 3päiväksi, kunnes otin illalla e-pillerin, jonka jälkeen oloni paheni niin, että joudun lähtemään yöllä 2kertaa ensiapuun, jossa annettin pahoinvointi lääkettä.
tämä helpotti hetkeksi oloon.

tämän illan/yön jälkeen lähdin jälleen lääkärin käynnille, jossa kuvailin oireitani ja lääkäri antoi lääkityksen (nexium) ärtyneeseen vatsalaukkuun ja ruokatorveen.

Toivoisinkin, jos jollain olisi ollut/on samanlaisia ongelmia niin kertoisi, varsinkin kuumeilua samanlaisissa oloissa, koska kukaan lääkäri ei löydä selitystä asialle.

8

1683

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsinyt----

mulla oli myös refluksin lähes ainoina oireina ihan älyttömän oksettava ja kuvottava olo sekä kuin kuumeinen olo eli pientä lämpöilyä. sain zolt-kuurin ja vaiva helpotti. välillä on kuvotusta yhä, mutta mahan sain rauhoittumaan tuolla kuurilla. toivotaan parasta. tiedän, miten ahdistavaa on kun koko ajan oksettaa, mutta mitään ei tule ulos. luulin vuoden ajan olevani tulossa suunnileen koko ajan mahatautiin.

• jos lääkäri

sanoo kaiken olevan kunnossa, niin silloin hän on saanut oppinsa hölmölän ala-asteella! Sokkea Iitakin pystyy päättelemään noista oireista, että kyseessä on kosteusvauriomikrobi -altistus, jonka altistustason voit testata tuolla- ja tähän testiin ei edes tarvita lääkäriä->
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista

Ainoat lääkkeet ovat:
      1.Altistuksen lopettaminen,
      2.Maitohappoa tuottavat bakteerit->
      http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Maitohappobakteeri

Verikokeista olisi pitänyt ottaa IgG-vasta-aineet, otettiinko?
      Mikäli tilanteesi on rankempi, niin kosteusvauriomikrobien aiheuttamien sairauksien spesialisti-lääkäri löytyy ainakin Jyväskylästä, Lääkärikeskus Mehiläisestä, Matti Paananen.

Oiva Rutanen

• Pahaolo

Eilen kävin sisätautilääkärillä tikkurilan mehiläisessä.
      Paineli hetken mun vatsaa ja määräs Diapameja paniikkohäiriöihin...

Tänään uudestaan toiseen lääkäriasemaan toivoen, ettei tämä lääkäri kärsis huonosta osaamisesta.

• minnie68

Mulla samaa vaivaa jo lähes 7 vuotta ja ainoa mikä on auttanut niin mielialalääkitys: oireet yli vuoden poissa Sepram- kuurin aikana ja kun lopetin niin oireet palasivat 2 viikossa. Harmittaa kun näin vain on, en halua syödä mielialalääkkeitä, joten kärsin näistä maha/pahoinvointioireista. Olen joutunut niiden takia meneen päivystykseen ja todella vaikeaa joka päivä. Maha turpoaa palloksi ja röyhtäilen koko ajan. Uskomatonta, että psyykkiset syyt voivat tämän aiheuttaa, mutta todistettu on kun Sepram auttaa.

• pahaolla
        minnie68 kirjoitti:

Mulla samaa vaivaa jo lähes 7 vuotta ja ainoa mikä on auttanut niin mielialalääkitys: oireet yli vuoden poissa Sepram- kuurin aikana ja kun lopetin niin oireet palasivat 2 viikossa. Harmittaa kun näin vain on, en halua syödä mielialalääkkeitä, joten kärsin näistä maha/pahoinvointioireista. Olen joutunut niiden takia meneen päivystykseen ja todella vaikeaa joka päivä. Maha turpoaa palloksi ja röyhtäilen koko ajan. Uskomatonta, että psyykkiset syyt voivat tämän aiheuttaa, mutta todistettu on kun Sepram auttaa.

voitko kertoa tarkemmin tosta sun pahoinvoinnista? mut sitä en ymmärrä.ku mul ei oo stressii,ei ahista,ei pelota,eikä masenna!
        olisin kiitollinen jos jaksat vastaa ja jutelle mun kaa täst aiheesta!
        ps.miten lääkärit osas antaa sulle mielialalääkitystä?tunsitko et oon masentunu,vai?
        oon nii kujalla tälläsestä ku on ekaa kertaa ja en tiiä mitä tehdä!

• pippuri
        pahaolla kirjoitti:

voitko kertoa tarkemmin tosta sun pahoinvoinnista? mut sitä en ymmärrä.ku mul ei oo stressii,ei ahista,ei pelota,eikä masenna!
        olisin kiitollinen jos jaksat vastaa ja jutelle mun kaa täst aiheesta!
        ps.miten lääkärit osas antaa sulle mielialalääkitystä?tunsitko et oon masentunu,vai?
        oon nii kujalla tälläsestä ku on ekaa kertaa ja en tiiä mitä tehdä!

Hei!

Minulla todettiin eilen refluksitauti.Olen reilu vuoden juossut lääkärissä.Kun oksentaminen ja kuvotus on ollut melkein jokapäiväistä.Kukaan ei ole ottanut vakavasti ennen eilistä.Ruokatorvi tähystettiin viime maaliskuussa, jolloin siellä oli pieni ärsytys.En saanut silloin lääkitystä.
        Kuukausi sitten oireet alkoivat hiljalleen pahentua.Oksennus päivittäin,välillä tulee pelkkää limaa,välillä ei mikään pysy sisällä.Lämpö heilunut kuukauden 37.0-37.8.Kaikki veriarvot ja uloste näytteet ok.Sydän ja keuhkot ok.Syytä lämmölle ei löytynyt.Paino tippui vajaan kahden viikon aikana neljä kiloa.Viime viikonlopun sairaalassa- ei löytynyt kuin että olin kuivunut ja sydän sillä hakkasi.Keskiviikkkona olin terveyskeskuskessa- mutta ei vikaa- ei lääkettä.Eilen en enää kestänyt kun en saanut enää nukuttua kun ruokaa ja happoja nousi koko ajan suuhun, ja rintaan ja mahaan sattui kovin ja röyhtäytti ja kurkkua karvasteli ja yskitti.Lisäksi tuli verta oksennuksen mukana.Ajattelin kuitenkin eilen että menen vielä kerran yksityiselle ja sisätautilääkärille.Ongelma löytyi :refluksi,epäily mahahaavasta,ruokatorvi sitten kunnolla tulehtunut.Sain 40 mg Nexium kuurin,otin ekan tabletin illalla.Olo jo parempi,ja sain yön nukuttua kunnolla.Ottaa päähän niin pirusti kun kukaan ei ottanut aiemmin vakavasti.Hyvä että edes nyt.

• täällä
        pippuri kirjoitti:

Hei!

Minulla todettiin eilen refluksitauti.Olen reilu vuoden juossut lääkärissä.Kun oksentaminen ja kuvotus on ollut melkein jokapäiväistä.Kukaan ei ole ottanut vakavasti ennen eilistä.Ruokatorvi tähystettiin viime maaliskuussa, jolloin siellä oli pieni ärsytys.En saanut silloin lääkitystä.
        Kuukausi sitten oireet alkoivat hiljalleen pahentua.Oksennus päivittäin,välillä tulee pelkkää limaa,välillä ei mikään pysy sisällä.Lämpö heilunut kuukauden 37.0-37.8.Kaikki veriarvot ja uloste näytteet ok.Sydän ja keuhkot ok.Syytä lämmölle ei löytynyt.Paino tippui vajaan kahden viikon aikana neljä kiloa.Viime viikonlopun sairaalassa- ei löytynyt kuin että olin kuivunut ja sydän sillä hakkasi.Keskiviikkkona olin terveyskeskuskessa- mutta ei vikaa- ei lääkettä.Eilen en enää kestänyt kun en saanut enää nukuttua kun ruokaa ja happoja nousi koko ajan suuhun, ja rintaan ja mahaan sattui kovin ja röyhtäytti ja kurkkua karvasteli ja yskitti.Lisäksi tuli verta oksennuksen mukana.Ajattelin kuitenkin eilen että menen vielä kerran yksityiselle ja sisätautilääkärille.Ongelma löytyi :refluksi,epäily mahahaavasta,ruokatorvi sitten kunnolla tulehtunut.Sain 40 mg Nexium kuurin,otin ekan tabletin illalla.Olo jo parempi,ja sain yön nukuttua kunnolla.Ottaa päähän niin pirusti kun kukaan ei ottanut aiemmin vakavasti.Hyvä että edes nyt.

Minulla todettii refluksitauti nelisen vuotta sitten. Elämä ennen diagnoosia oli yhtä helvettiä(ja välillä vieläkin). Oireiluni alkoi pikkuhiljaa. Olin väsynyt, koko ajan pahaolo, ruoka ei maistunut, ruokailun jälkeen oksentaminen,kauhea närästys ja paineen tunne rinnassa, ahdisti,lämpöilyä, vatsa sekaisin yms.

Kävin useasti lääkärissä valittamassa samoja oireita yhä uudelleen ja uudelleen ja minua luultiin jo vainoharhaiseksi ja ehdoteltiin syömishäiriöitä sun muuta. Lääkäri antoi kokeiltavaksi eri närästyslääkkeitä, mutta niistä ei ollut mitään apua. Päätin jatkaa valittamista niin kauan kunnes saisin apua, vaikka voimat olivatkin jo aivan lopussa. Viimein lääkäri teki lähetteen tähystykseen(vuoden kerkesin kärsiä) ja syyt vaivoihin alkoi löytyä. Tähystyksen tehnyt lääkäri oli ihmeissään löydöksestään, koska olin nuori enkä muutenkaan täytä "kriteereitä" refluksitautiin. Esim suuri alkoholin käyttö, lihavuus, kahvin juonti, rasvaset ruoat yms. Lääkäri antoi minulle uudet lääkkeet(lanzo), sillä oireet helpottuivat joksikin aikaa. Kunnes oireet alkoivat entistä pahempana.

Vaihdoin lääkäriäni, joka otti heti asiat hoitaakseen. Ensiksikin minun astmalääkitystä muutettiin(refluksi pahentaa astmaa ja taas toisinpäin>noidankehä)ja minut lähetettiin ph-mittaukseen, jotta selviäisi leikkauksen tarve. Harmikseni lääkärit kuitenkin totesivat, että leikkaus ei tulisi minua auttamaan. Sain uudet annostukset lääkityksiin: lanzo 1x2 ja metopram 1x3. Näillä mentiin eteenpäin ilman suurempia oireita puolitoista vuotta. Nyt siitepöly ajan alkaessa ja astman huonontuessa oireet ilmestyivät voimakkaasti(kuin alussa). Kävin lääkärissä, eikä hän voinut auttaa. Kaikkia muita lääkkeitäkin on jo kokeiltu, joten nyt vain odotellaan lääketieteen uusia keksintöjä ja ihmeparantumista..Tosin leikkaukseen kyllä yritän vielä päästä, josko pääsisin ja siitä olisi edes pieni apu.

Kitos kaikille, jotka jaksoivat lukea loppun saakka. Olisin hyvin kiitollinen jos kuulisin muidenkin tarinoita ja kokemuksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe