kokemuksia imetystyynyistä?

papu76

Heipsan!
Tässä odotellaan viimeisiä viikkoja esikoisen syntymistä (rv 36 2) ja mielessä pyörii varmaan ihan asiaan kuuluvastikin kodin kuntoon laittaminen. Imetystyynyä moni kehuu, ja itsekin ajattelisin sen olevan aika hyvä hankinta.
Kysymys kuuluukin, että minkälaisia kokemuksia teillä on niistä? Tarkoitan että kun markkinoilta löytyy pötkylän mallista ja C:n mallista ja on ilmatäytteistä ja vanulla ja styroxilla jne... Entäpä suositteleeko joku sellaisen itse tekemistä, kannattaako se, tuleeko kuinka kalliiksi ne styroxit sun muut?
Tämä kaikki on niin mielenkiintoista, kun kohtaa kaikkia uusia "välttämättömyyksiä" elämässään :)
Kiitos etukäteen vastauksista ja hyvää Joulun odotusta!

5

525

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ompelin

itse netistä löytyneiden ohjeiden mukaan c-kirjaimen mallisen suurehkon tyynyn. Täytteeksi laitoin styrox-raetta. Tyyny koostuu kahdesta päällekkäisestä tyynynpäällisestä, sisäosa on vetoketjullinen eli pitää rakeet sisällään. Ulkopäällinen on kätevä ottaa pois pesuja varten, itseasiassa niitähän voi tehdä useammankin kappaleen. Styrox-rakeita meni vajaa kaksi pussillista (11e pussi). Olen käyttänyt tyynyä ahkeraan nyt puoli vuotta, ainoa miinus oli että viime kesän helteillä meinasi äidillä tulla hiki tyynyn alla istuessa :-D

• Äiti 0806

ajaa mielestäni ihan saman asian.

Testailin synnärillä styroxtäytteistä tyynyä
      ja se oli mielestäni hankala, valui pois alta.
      Kotona olenkin käyttänyt isoa tukevaa tavallista tyynyä kahdella tyynynpäällisellä. Ja on mielestäni paljon parempi apu.

• itsetehty

Mulla oli käytössä itsetehty C:n mallinen. Koin sen erittäin hyväksi eritysesti nojatuolissa imeettäessä. Tyynyn reunat menivät nojatuolin käsinojien yli ja siihen sitten muodotuikin sellainen kiva lämmin pesäkolo vauvalle, että nukahti hyvin usein nukkumaan imetyksen jälkeen tyynyn päälle. Täyteenä styrox raetta.

Ihan pienen vauvan pystyy myös laittaamaan lattialla köllimaan tyynyn päälle, kun muotoili tyynystä reunat toistensa limi.

Mulla itseasiassa ois toi imetystyyny ihan joutavana, jos kiinnostaa. Eikä hintakaan ois kovin kummonen. Laitappa sähköpostiosoitteesi tänne palstalla niin voin ottaa yhteyttä ja laittaa kuvia. Tietty jos asumme kovin eripuolilla Suomea, menee kuljetukseen jonkun verran rahaa.

• papu76

Kiitos kommentista!
        Vähän kyllä vois kiinnostaa se sun ylimääräiseksi jäänyt tyyny, joten laita vaikka juttua ja kuvia siitä osoitteeseen [email protected]. Hyvää Joulua Sinulle ja kaikille muillekin vastanneille ja lukijoille!

• Mintsku

Moikka

Ehdottomasti kannattaa hankkia sellainen! Siitä on etenkin alkuaikojen imetyksien kanssa suunnattomasti apua, kun saat vauvan tuettua rinnalle ilman, että joudut hartioillasi jännittämään. Tyynystä on muuten myös suunnattomasti apua ison mahan kanssa nukkumisessa. Minä ainakin vuorasin ison mahani kaikilla mahdollisilla tyynyillä ja polvien väliinkin piti saada tukea.

Mulla on 2 imetystyynyä, kummatkin C-mallisia. Toisessa styroksit sisällä ja toisessa pienempää mikropalloa. Kaksi asiaa on tyynyssä tärkeää: 1) pesun mahdollisuus, kun vauva kuitenkin pukeltaa tyynyn päälle ja 2) tyynyn mukautuminen vauvan painoon, ts. kokeile miten tyyny istuu ympärillesi... sen pitää tukea sekä sinua, että sen päällä makaavaa vauvaa.

Hyvänä lisänä on tietty, jos kangas miellyttää silmää... tyyny, kun tuppaa olemaan näkyvillä 24 h 7 vrk viikossa ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      172
      5263
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      43
      2595
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2202
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1749
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      82
      1374
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1291
    7. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      147
      1239
    8. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1213
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      106
      972
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      119
      913
    Aihe