Hamsterit kivoja LELUJA

aikuinen_jo

Kamalaa seurata tämänkin palstan viestejä ja lukea kuinka lapset leikkivät hamstereillaan, aivan kuin ne olisivat leluja! Tavaroita joita voi heitellä ilmaan, lyödä ja pukea!
niitä kylvetetään, puristellaan, heitellään, tungetaan valjaisiin ja retuutetaan miten sattuu, ei osata käsitellä oikein.. lista voisi vain jatkua..

ÄLKÄÄ HERRANJUMALA OSTAKO HAMSTEREITA LAPSILLE!
Ne ovat aivan liian pieniä eläimiä ja niitä on helppo rääkätä ja kohdella/hoitaa huonosti.
Muistakaa vanhemmat että olette vastuussa eläimistä.. miten te olette voineet jättää hamsterin ja lapsen valvomatta samaan huoneeseen?
Lapsille on näytettävä miten eläimiä kohdellaan oikein.
ELÄIN EI OLE LELU.

Ja jos joku nyt tunnistaa tästä vaikkapa kaverinsa joka kohtelee hamsteria huonosti, niin TEHKÄÄ ASIALLE JOTAIN! Hamsterit ovat täysin meidän armoillamme ja niilläkin on oikeus elää ilman rääkkäämistä!
Voit ilmoittaa rääkkääjästä paikkakuntasi eläinsuojeluvalvojalle, ilmoituksen VOI TEHDÄ NIMETTÖMÄNÄKIN, joten kaverisi/tuttusi ei saa koskaan tietää kuka on ilmoituksen takana. Valvojat löytyy http://www.sey.fi

Lapset kuriin ja ottakaa hamsterit niiltä pois. Liian moni hamsteri on joutunut elämään lyhyen ja kärsimystä täynnä olevan elämän lapsen osaamattomissa käsissä.

10

783

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mio

      Kyllä lapsillakin on oikeus omistaa lemmikki. Muistan kun sain ensimmäisen hamsterini seitsemän vuotiaana enkä pukenut sille mitään vaatteita.
      Jostainhan se lemmikki harrastus on aloitettava. On todella ilkeää sanoa ettei lapsi osaa hoitaa lemmikkiä tai kantaa siitä vastuuta.

      • mielestä

        lapsillakin on oikeus omistaa lemmikki, jos he osaavat hoitaa niitä hyvin. Ei läheskään kaikki lapset pue, purista tai pese hamstereitaan. Ehkä joku lapsi niin voi tehdä, mutta ei LÄHESKÄÄN kaikki. se oli minun mielipiteeni tästä asiasta! Mutta kaikilla on oma mielipide. HAUSKAA JOULUA KAIKILLE!


      • vastuu
        mielestä kirjoitti:

        lapsillakin on oikeus omistaa lemmikki, jos he osaavat hoitaa niitä hyvin. Ei läheskään kaikki lapset pue, purista tai pese hamstereitaan. Ehkä joku lapsi niin voi tehdä, mutta ei LÄHESKÄÄN kaikki. se oli minun mielipiteeni tästä asiasta! Mutta kaikilla on oma mielipide. HAUSKAA JOULUA KAIKILLE!

        No ehkä lapselle voi ostaa lemmikin mutta jos sen tekee on vahdittava miten lapsi hoitaa ja kohtelee eläintä !


      • Candy94

        sä oot ihan väärässä !! Ei voi olettaa, että se on ilkeää sanoa, että hoitaa lemmikkiään huonosti, jos asia on niin, se on TOTUUS !! Puolustatko mielummin lasta, joka rääkkää eläimiä, esim. huvikseen, vai avutonta pientä eläintä ??!! Jos puolustat lasta, joka rääkkää avutonta, niin olet todellakin väärällä keskustelupalstalla. Mee sinne missä keskustellaan ja puolustetaan lapsia, nii, me jotka välitetään eläimistä, jäädään tänne ! Joten, good bye !!!


    • toinen ajatteleva

      Puhut asiaa! Lapset ovat lapsia, vaikka osaavatkin joissain tilanteissa käyttäytyä kypsästi, se lapsellisuus ei kuitenkaan mihinkään katoa ja tulee usien esiin silloin kun vanhemmat eivät ole paikalla (esim. kavereiden kanssa hamsterilla leikkiessä). Olen sitä mieltä, että alle 15-vuotiaiden "omat" lemmikit tulisi sijoittaa yhteisiin tiloihin eli vaikkapa olohuoneeseen, jossa eläimen hoitoa pystytään valvomaan.

      Hamsteri on pienille lapsille todella huono lemmikki, parempi olisi vaikkapa koko perheen oma koira. Hamsteri on pieni ja rakenteeltaan heiveröinen, yöeläin ja perusluonteeltaan säikky saaliseläin. Hamsteri ei helppo hoitoisuudestaan huolimatta ole lasten lemmikki eikä se ole "harjoituseläin" ennen "oikeisiin lemmikeihin" siirtymistä. Hamsteri on elävä olento, joka ansaitsee hyvän ja turvallisen elämän kaukana kiljahtelevista lapsista.

      • Yvo

        Monet lapset vielä tietämättään haittavaikutuksista herättää hamstereita aina kun tulevat esim. koulusta. Se lyhentää niiden elinikää vaikka kuinka. Minullakin oli oma hamsteri joka kuoli vähän aikaa sitten.(olen nyt 14) Minusta hamsteri on kaikkein paras lapselle joka osaa lukea. Minun oli pakko opetella paljon asijoita ja lukea kirjaston hamsu kirjoja ennen kuin sain omani.


      • Hamsteri
        Yvo kirjoitti:

        Monet lapset vielä tietämättään haittavaikutuksista herättää hamstereita aina kun tulevat esim. koulusta. Se lyhentää niiden elinikää vaikka kuinka. Minullakin oli oma hamsteri joka kuoli vähän aikaa sitten.(olen nyt 14) Minusta hamsteri on kaikkein paras lapselle joka osaa lukea. Minun oli pakko opetella paljon asijoita ja lukea kirjaston hamsu kirjoja ennen kuin sain omani.

        On hyvä lemmikki myös perheen nuoremmille, mutta jos hamsteri on oma, niin kannattaisi olla ehkä jotain yli 10 v.
        sain oman hamsterini 11 vuotiaana, eikä silloin todellakaan tullut mieleen pukea sille jotain vaatteita,ja luettuani kaikki jutut valjaista,pesävanusta,j.pallosta ja -autoista en aikonut todellakaan ostaa niitä. Päinvastoin, alkoi harmittamaan aina kun näki e.kaupassa niitä tuotteita olevan myytävänä.
        sitäpaitsi jos 13 v. (niin kuin itse olen) alkaisi pukemaan hamsterille vaatteita, ei varmaan olisi ihan terve ihminen. Pienten lasten täytyy vain oppia että hamsteria ei saa herättää päivisin.


      • hölmöä

        Hei "toinen ajatteleva" tuo "olen sitä mieltä,että alle 15-vuotiaiden omat lemmikit tulisi sijoittaa yhteisiin tiloihin..." Eikö tuo 15-vuotta ollut nyt vähän "hölmö" ikäraja? Kyllähän 11-14 vuotiaatkin osaavat lemmikkejään käsitellä eivätkä varmaankaan "leiki" hamsuillaan. Onhan se tietenkin totta että alle 10 vuotiaat voivat olla liian pieniä,mutta ihmisiä on erilaisia. Saattaahan joku 9-vuotias osata hoitaa hamsteriaan tosi hyvin kun taas joku toinen 11-vuotias ei.


    • eppuala

      olen aivan samaa mieltä kansassi mutta kaikki lapset eivät rääkkä eläimiä

    • Anonyymi

      Lapsilla on oikeus saada hamsterin jos vain vanhemmat hyväksyy tämän, toiseksi et kuulosta kovin varmalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe