pakkasenkestävä höyrynsulkuteippi?

jii

3M:n "rakentajateippi" jolla olen teippaillut höyrynsulkuja ei oikein tartu pakkasessa. Onko joku keksinyt jonkun teipin joka pelaisi?

10

4985

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niitä ei

teipata tai jos teipataan niin teippien varaan ei mitään voi laskea. Pitää vähintäin niitata kiinni puuhun tai jättää saumat muuten puristuksiin.

• JMT-76

ei pysy se rakentajateippi oikein kunnolla vaikka ois lämmintäkin. Kävin ostamassa paikallisesta Tokmannista kirkasta höyrynsulkuteippiä, pitävyydessä huomattava ero. Se rakentajateippi on varmaan samaa kuin "erkkari"...

• jii

nimeä tai valmistajaa.. ei satu olemaan Tokmanneja nurkilla mutta jospa sitä jossain Motonetissä silmiin sattuisi.

• JMT-76

• raksaaja--sh

sitä tokmannin teippiä myy vissiin ouloussa myös puuilo

Se on aika elastista.

Mutta en tiiä onko sekään sen erikoisempaa kuin mustan rakentajateipin kirkas versio....

Vaan ompa tuo pysynyt muutaman vuoden ihan hyvin ja nyt kun tuli siihen höyrynsulun alle kopolaukseen villa tuuman rima niin eipä se enään koskaan irtoamaankaan pääse.

• joskin mun teipistä puuttui

• keinänen

Moi,

Teippaus ei ole ratkaisu. Kaikki saumat pitäisi saada sellaiseen paikkaan että se saadaan puristettua kiinni. Esim. kattokoolauksien kohdalla limitys siten että alapuolinen ja yläpuolinen höyrynsulku on vierekkäisien koolauksien kohdalla jolloin yläpuolelta voidaan hakata rima limityksen kohdalle.

• JMT-76

...jos ammattimiehet tekee hyörysulun asennuksen niin siellä ei teippailla mitään eikä jätetä minnekkkään "sopiviin väleihin" puristuksiin, saumat limitetään vain riittävästi (30cm??)

• ammattilaisjälkeä
        JMT-76 kirjoitti:

...jos ammattimiehet tekee hyörysulun asennuksen niin siellä ei teippailla mitään eikä jätetä minnekkkään "sopiviin väleihin" puristuksiin, saumat limitetään vain riittävästi (30cm??)

Siksi talojen keskimääräinen ilmanvuotoluku on mitä on... Mitä enemmän nämä ammattilaiset sitä sulkua pääsevät asentamaan niin sitä "hengittävämpi" on lopputulos. Tästä kertoo myös tutkimus, jossa todettiin paikalla rakennetun talon tuiiveyden olevan huonompi kuin elementtitalon. Vaikka juuri paikalla rakentaessa olisi kaikki eväät parempaan tiiviyteen.

• jii

munkaan mielestäni kovin vakuuttavia ole, mutta ei toisaalta höyläämätön puukaan paina muovia ilmatiiviisti. Koko tuohu tuntuu vähän itsepetokselta kun sen tulevaa kestävyyttä alkaa oikein miettiä..
        Ehkäpä muovikaistojen limityksiin tosiaan pitäisi miettiä jotain tollaista, sittenhän on monta nurkkaa joihin ei pääse mitään laittamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe