kova vai pehmeä?

juupajuu :)

Kumpi matkalaukku on parempi; sellainen kova vai sellainen pehmeä? Kestääkö sellainen koppura sitä nakkelua lentokentällä... :)

10

3086

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin....

Kova on parempi.
      Paitsi laukku, kestää ehjänä myös sisältö.
      Samsonite tai muu sellainen "joustava" kovamuovilaukku on tosihyvä!

• minusta ei

mutta tuomoinen laatu Samsoniten paino on se ongelma...se painaa tyhjänä liki 10 kg ja monessa yhtiössä max paino on nykyään 20kg? eipä jää paljon tavaroille tilaa? Kevyt pehmyt laukku painaa max 5 kg ja siinä on jo ero. Kallis komea laukku menee eka lennolla jo pahan näköiseksi eli en itse ainakaan sellaista osta.

• Ronja9
        minusta ei kirjoitti:

mutta tuomoinen laatu Samsoniten paino on se ongelma...se painaa tyhjänä liki 10 kg ja monessa yhtiössä max paino on nykyään 20kg? eipä jää paljon tavaroille tilaa? Kevyt pehmyt laukku painaa max 5 kg ja siinä on jo ero. Kallis komea laukku menee eka lennolla jo pahan näköiseksi eli en itse ainakaan sellaista osta.

Itse pidän mieluummin kovan ja naarmuuntuneen tai muuten pahannäköiseksi menneen laukun kuin levittelen tavarani ympäri lentokoneen ruumaa, lentokenttää tai matkalaukkuhihnaa...

Itselläni ei ole pehmeäkuorisista laukuista kovinkaan hyviä kokemuksia ja harva se kerta kentällä ollessani näkyy vähintään yksi antautunut pehmeäkuorinen laukku, josta sisälmykset pursuavat ulos. Milloin on vetoketju pettänyt, milloin sauma ja joskus kangaskin.

Eivätkä ne kovakuorisetkaan laukut nykyään niin kovin paljon paina, vuosi sitten ostettu Samsoniten laukku (en muista litramäärää, mutta toiseksi isoin malli kuitenkin, eli ei mikään pikkukippana) painaa sekä esitteen että vaa'ankin mukaan 5,6 kiloa.

• Ulrika
        Ronja9 kirjoitti:

Itse pidän mieluummin kovan ja naarmuuntuneen tai muuten pahannäköiseksi menneen laukun kuin levittelen tavarani ympäri lentokoneen ruumaa, lentokenttää tai matkalaukkuhihnaa...

Itselläni ei ole pehmeäkuorisista laukuista kovinkaan hyviä kokemuksia ja harva se kerta kentällä ollessani näkyy vähintään yksi antautunut pehmeäkuorinen laukku, josta sisälmykset pursuavat ulos. Milloin on vetoketju pettänyt, milloin sauma ja joskus kangaskin.

Eivätkä ne kovakuorisetkaan laukut nykyään niin kovin paljon paina, vuosi sitten ostettu Samsoniten laukku (en muista litramäärää, mutta toiseksi isoin malli kuitenkin, eli ei mikään pikkukippana) painaa sekä esitteen että vaa'ankin mukaan 5,6 kiloa.

Meillä on kestänyt Samsoniten isoin laukku jo 9 vuotta kasassa ja jos siitä loppu tulee joskus, aion ostaa samanlaisen. Siinä kuutisen kiloa se painaa, mutta kyllä siinä on hyvä kuljettaa esim. viinipullot käärittynä rantapyyhkeeseen. Ei ole mennyt kertaakaan yhtään pulloa rikki. Naarmuja tietenkin tulee, mutta ei se haittaa, kunhan muuten toimii.

• 2 x Samsonite
        Ulrika kirjoitti:

Meillä on kestänyt Samsoniten isoin laukku jo 9 vuotta kasassa ja jos siitä loppu tulee joskus, aion ostaa samanlaisen. Siinä kuutisen kiloa se painaa, mutta kyllä siinä on hyvä kuljettaa esim. viinipullot käärittynä rantapyyhkeeseen. Ei ole mennyt kertaakaan yhtään pulloa rikki. Naarmuja tietenkin tulee, mutta ei se haittaa, kunhan muuten toimii.

Mulla on sekä pehmeä että kova Samsonite, molemmat kestäneet hyvin. Pehmeässä tukirakenne hieman vääntynyt, mutta sitä ei ulkopuolelta huomaa, eikä siinä muutenkaan ole mitään haittaa käytölle. Molemmat pysyneet myös ihan siisteinä.

Vanhassa pehmeässä laukussani kuljetin peräti kerran viinipullon ja hyvin pysyi ehjänä. Enää en kyllä uskaltaisi.

Pehmeän hyvä puoli on tosiaan keveys, jos painorajat ovat tiukilla.

• ja aina kova

alumiininen Rimowa nimittäin. Painaa pari kiloa ja on kestänyt reissaamista muutaman kerran vuodessa jo 1993 lähtien. Ilman mitään ongelmia.
      On mulla muutakin isoa ja kovaa, mutta se menee sitten käsimatkatavaroissa.

• No pöö!

Se muu...Käsimatkatavaroissa. Sinne hyllyllekö tunget sen sitten nousun ja laskun ajaksi? Herättää varmaan huomiota... *punastuu*

• Lontoolainen

Ajattele myos laukun sailyttamista kotona, mahtuuko kova laukku minnekaan?

Yksi laukkutyyppi, mika on yleistynyt on sellainen iso kassi, missa on pyorat takana, hinauskahva, olkahihnat ja kasihihnat. Sita on helppo repia ylos ja alas portaita ja lapivalaisuhihnalle.

Itse reissannut viimeiset 15 vuotta Samsoniten pehmealla trolley-laukulla. Kerran vain hajosi pienen taskun vetoketju, mutta senhan lentoyhtio korvaa! Ei muuta kuin valittamaan laukun hajoamisesta heti kentalla lentoyhtion tiskille, ja sielta tulee uusi laukku parin viikon kuluttua. Eli, ei tarvitse menna vakuutuksen piikkiin.

• ihmettelee

Kaytan halvimpia pehmeita mustia laukkuja.Niihin olen maalannut spraymaalilla isot X joka puolelle etta eroittaa. Laukut ei tarvi olla fashion naytos vaan kuljettaa tavaraa A>B.

• Painaa vähemmän...

...ja voit kuljettaa kohteestasi tuliaisia kotiin enemmän. Kova laukku painaa älyttömästi ja painorajoitukset lennoilla ovat tiukat.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe