Moottori hissi CMC

potski

Onko kenelläkään kokemuksia CMC valmistamista moottori hisseistä ML-65 etenkin manuaali säätöisistä.
Kuinka kestävät 150hp koneen paino 220kg.

10

6103

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi ei?

      En ainakaan ole kuullut ettää CMC:n vehkeitä olisi hajonnut... liukusysteemit saa kulumaan, mutta taitaa olla ennemmin PL-65 kova käyttö tulosta.

      • PL 65

        OMC:n V8 käytössä, paino 248kg teho 300hv?


      • V6...
        PL 65 kirjoitti:

        OMC:n V8 käytössä, paino 248kg teho 300hv?

        Kestää V6 kantavuuden. Jos muistan oikein mekaanista PL-65 on saatavana pienempi 150hv asti ja sitteen se 300 hp asti. V8 painosta ei voi sanoa, mutta ei kai sulla sellaista olekkaan!


      • potski
        V6... kirjoitti:

        Kestää V6 kantavuuden. Jos muistan oikein mekaanista PL-65 on saatavana pienempi 150hv asti ja sitteen se 300 hp asti. V8 painosta ei voi sanoa, mutta ei kai sulla sellaista olekkaan!

        Moottori on 150 HPDI paino 216kg ja veneenä faster 610.

        Yhden asennusliikkeen kanssa vaan oli puhetta ja sanoivat että repii peräpeilin hitseistä irti kovassa kelissä.jos asentaa ML-65 hissin perään.koska ulkonemaa tulee se 14cm.Tuntuu vaan hieman omituiselta? Eihän ketään lähdekkään tahallisesti rikkomaan merelle 2m aallokkoon venettänn täyskaasu leikkeihin.

        Olisi vain tuon hissin kanssa hieman helpompi toimia muiden mitoitusten takia.Nopeuden muutoksen takia en hissiä ole hankkimassa solmu tai pari sinne tänne.

        Peräpeili on 4mm alumiinia jossa sisäpuolella viistotuenta 2kpl pohjan pitkittäis jäykisteisiin.


      • konstruktööri
        potski kirjoitti:

        Moottori on 150 HPDI paino 216kg ja veneenä faster 610.

        Yhden asennusliikkeen kanssa vaan oli puhetta ja sanoivat että repii peräpeilin hitseistä irti kovassa kelissä.jos asentaa ML-65 hissin perään.koska ulkonemaa tulee se 14cm.Tuntuu vaan hieman omituiselta? Eihän ketään lähdekkään tahallisesti rikkomaan merelle 2m aallokkoon venettänn täyskaasu leikkeihin.

        Olisi vain tuon hissin kanssa hieman helpompi toimia muiden mitoitusten takia.Nopeuden muutoksen takia en hissiä ole hankkimassa solmu tai pari sinne tänne.

        Peräpeili on 4mm alumiinia jossa sisäpuolella viistotuenta 2kpl pohjan pitkittäis jäykisteisiin.

        4 milliähän ei sinällään ole juuri mitään, mutta sopivasti taivuteltuna siitä tulee jo mukavan jäykkää.

        Tarkoitan, että turha ruveta arvostelemaan perälaudan kestävyyttä täältä näppiksen takaa, mutta minä ottaisin arvion Juha Snälliltä, jonka pajalla Fasterit tehdään. Varmaan siihen peräpeiliin on tarvittaessa mahdollisuus lisätä hieman tukiakin.


      • Nimetön
        V6... kirjoitti:

        Kestää V6 kantavuuden. Jos muistan oikein mekaanista PL-65 on saatavana pienempi 150hv asti ja sitteen se 300 hp asti. V8 painosta ei voi sanoa, mutta ei kai sulla sellaista olekkaan!

        CMC:llä on V8:seille omat mallinsa, valmistettu rosterista, katso www.cook-mfg.com
        Benkku


      • mutta kun
        Nimetön kirjoitti:

        CMC:llä on V8:seille omat mallinsa, valmistettu rosterista, katso www.cook-mfg.com
        Benkku

        on köyhä niin ei raaskisi sitä Rst versiota ostaa pelkästään sillä edellytyksellä että se kestää ikkänkuin v8. Otetaanpa esimerkiksi uusi 250 hv nelitahtikone joka painaa noin 20 kg enemmän kuin v8 ja heposia on se 50 vähemmän tai vmax jammu joka painaa kutakuinkin samanverran miten se kestää ks.koneet??? Onko markkinakikka?


      • Opiskelemaan
        mutta kun kirjoitti:

        on köyhä niin ei raaskisi sitä Rst versiota ostaa pelkästään sillä edellytyksellä että se kestää ikkänkuin v8. Otetaanpa esimerkiksi uusi 250 hv nelitahtikone joka painaa noin 20 kg enemmän kuin v8 ja heposia on se 50 vähemmän tai vmax jammu joka painaa kutakuinkin samanverran miten se kestää ks.koneet??? Onko markkinakikka?

        Hakekaa Googlettamalla "Jack Plates" hakusanalla niin rupee hissejä löytymään. Us Marineshop kertoo kanssa varmaan tietoa noista CMC:n malleista. Vaikeehan sitä on sanoa noita lujuuksia ja valmistajien suosituksia...Mutta esim potkurit tuntuu maksavan enemmän mitä tehokkaampaan koneeseen se on. Luulen että myynti kikkoja ne on hissien kohdallakin on. Onhan sillä moottorin painolla ja tehollakin tietysti merkitystä hissin kestävyyteen.


      • mahdoton sijoitus
        mutta kun kirjoitti:

        on köyhä niin ei raaskisi sitä Rst versiota ostaa pelkästään sillä edellytyksellä että se kestää ikkänkuin v8. Otetaanpa esimerkiksi uusi 250 hv nelitahtikone joka painaa noin 20 kg enemmän kuin v8 ja heposia on se 50 vähemmän tai vmax jammu joka painaa kutakuinkin samanverran miten se kestää ks.koneet??? Onko markkinakikka?

        Niinpä, riskeerataan 20teur arvoinen mylly pihistämällä muutamaa satasta:)

        Joskus näitä hinta/laatu hommia on vaikea suhteuttaa...


      • perälauta?
        potski kirjoitti:

        Moottori on 150 HPDI paino 216kg ja veneenä faster 610.

        Yhden asennusliikkeen kanssa vaan oli puhetta ja sanoivat että repii peräpeilin hitseistä irti kovassa kelissä.jos asentaa ML-65 hissin perään.koska ulkonemaa tulee se 14cm.Tuntuu vaan hieman omituiselta? Eihän ketään lähdekkään tahallisesti rikkomaan merelle 2m aallokkoon venettänn täyskaasu leikkeihin.

        Olisi vain tuon hissin kanssa hieman helpompi toimia muiden mitoitusten takia.Nopeuden muutoksen takia en hissiä ole hankkimassa solmu tai pari sinne tänne.

        Peräpeili on 4mm alumiinia jossa sisäpuolella viistotuenta 2kpl pohjan pitkittäis jäykisteisiin.

        Jos hissi tuo konetta se 14 senttiä irti perälaudasta, niin kaipa se rasittaa perälautaa veneen materiaalista riippumatta. Veneissä on tietysti eroja. Esimerkiksi monissa Yamarin 600 veneissä on laitettu hydraulinen tai mekaaninen hissi, jonka avulla kone saa setbackkia ja sitä voidaan nostaa ylemmäs; siinä on vissiin haettu nopeutta.

        Tyynehkössä kelissä asialla tuskin on merkitystä, mutta onko jollakulla tietoa siitä, että nimenomaan koneen asentaminen hissiin olisi vaurioittanut perälautaa, kun on ajetttu kovemmassa kelissä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe