Sisustuksen hinta??

Nellineiti

Rakennusprojekti aluillaan. Ei haluta/pystytä taloa kokonaan itse rakentamaan. Sisäpintoja ja jotain muuta pientä pystyttäisiin kyllä tekemään..

Sain tarjouksen yhdestä talosta (huoneistoala 143 m2, 1 1/2 kerrosta); avaimetkäteen hinta n. 170 000 €. Sama talo sisustusvalmiina (eli sisustus vain puuttuu) n. 110 000 €.

Kuinka paljon maksaa tuollaisen talon sisukset (tapetit, lattiat, keittiö, wc:t, takka yms.)? Eli tuleeko säästöä jos tekisi itse? Materiaalit ihan peruskamaa, ei halvinta eikä kalleinta.

Vinkkejä??

4

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuitenkin

levytettyinä ja tasoitettuina? Eli maalia-päälle kunnossa? Jos on todella vain laattaa ja maalia vaille niin voisi ehkä hieman säästääkin. Riippuu tietty materiaaleista ja jaksaako juosta tarjousten perässä. Minulla hintaesimerkit isommasta talosta ja hyvä varustetasolla mutta saahan tästäkin mallia:
      - maalit, laatat, vesieristeet, parketittarvikkeineen n. 20000€
      - kalusteet keittiö, khh, vh, 3wc (osin itse tehtynä), saunan ph 18500€ koneineen
      - takat yht. 5000€ toinen muurattu, toinen kamina
      - pytyt, altaat vessohin (3 4) 1000€
      - listat, kattopanelit, sauna 5000€
      - lukot, helat, ovenkahvat ???
      - sisäovet 1700€
      - valaisimet 2000€
      - portaat 4800€
      Varmaan jäi jotain uupumaan.... mutta taisi jo mennä se 60k€ näinkin laskien, tämä edellyttää että tekee kaiken sisustustyön itse.

• on kyseessä?

Edulliselta kuulostaa, mutta sehän on totta,e ttä tällä foorumilla kaikki hinnat on yleensä reilusti yläkanttiin. Mihin päin rakennatte?

Talopaketiessa on mukana saunat, paneelit, listat yms.

• ????

Varmasti saman tasoiset materiaalit mitä talopaketissa on saa samaan / hiukan halvempaankin hintaan. Hinta riippuu ihan itsestäsi. Millaisia materiaaleja valitset. Meillä esim. pelkkä takka ilman piippua oli hiukan yli 6000 €. Säästää voi, mutta siihen pitää nähdä vaivaa. Mekin päätimme säästää muissa materiaaleissa sitten enemmän, kun se takka oli hiukan yli budjetoidun.

• ArtoM

Voi Herranenaika! Jos tarjous on 170 000, niin mitä ihmettä enää mietit. Siis avaimet käteen, niinkö? Jos juttu on todellakin näin, niin älä mieti oman työn osuutta, vaan toivota tekijät tervetulleeksi. Tietty, täähän on joku paskajuttu, ei tolla rahalla tommosta pirttiä avaimet kätaan saa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2470
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      196
      1157
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1071
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      930
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      296
      888
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      858
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53