Hei,
vuoden verran thyroksiinia syöneenä olen kärsinyt ihottumasta kasvojen alueella sekä hilseestä aika ajoin. Aiemmin ihottumaa ei ole koskaan ollut ja hilsettäkin ainoastaan stressin aikana.
Mietityttää voisko thyroksin olla syynä näihin iho-oireisiin? Niitä alkoi tulla noin kolmen kuukauden kuluttua thyroksinlääkityksen alkamisesta.
Olisiko jollakulla kokemuksia?
Kyselee JoopatiJoo
vuoden verran thyroksiinia syöneenä olen kärsinyt ihottumasta kasvojen alueella sekä hilseestä aika ajoin. Aiemmin ihottumaa ei ole koskaan ollut ja hilsettäkin ainoastaan stressin aikana.
Mietityttää voisko thyroksin olla syynä näihin iho-oireisiin? Niitä alkoi tulla noin kolmen kuukauden kuluttua thyroksinlääkityksen alkamisesta.
Olisiko jollakulla kokemuksia?
Kyselee JoopatiJoo
Vastaukset 1
Vanhimmat
Ihottumaa on ja ihotautilääkäri puhui autoimmuuni-sairaudesta, joihin kilpparikin kuuluu, samoin kuin allergiat ja astma, ainakin niin ymmärsin. Ei thyroksin varmaankaan tee ihottumaa, eikä muitakaan sivuoireita.