Osaako joku kertoa mikä on "oikean" epilepsian ja epilepsiakohtauksia ilman epilepsiaa-diagnoosin ero? Sain tuon diagnoosin kuukausi sitten yksityislääkäriltä kun ensimmäinen neurologi vain patisti psykologille.
Suvussa esiintyy epilepsiaa ja olen oireillut kuutisen vuotta sitten, ja elokuussa alkoi taas. Saan kouristuskohtauksia mutta taju ei mene, kohtaukset ovat myös huonontaneet muistia, keskittymistä ja asioiden ymmärtämistä yleensä. Syön Rivatrilia ja olen lopettamassa beetasalpaajien käytön. Haju- ja makuaistikin hävinneet välillä, lääkäri sanoi että kohtaukset tekevät tuhojaan.
Yritin etsiä netistä tietoa, mutta en löytänyt. Englanninkielinen termi nonepileptic seizure ei taida olla sama asia, koska se kuvaillaan puhtaasti psyykkisenä ilmiönä, eivätkä mun oireet oikein sovi siihen.
Olen kiitollinen kaikesta tiedosta!
Epilepsiakohtauksia ilman epilepsiaa
63
9290
Vastaukset
- Laki_
Sinulla on pseudoepilepsia, eli ei epilepsiaa lainkaan. Sairautesi on psykiatrinen. Et tarvitse neurologin hoitoa tai lääkityksiä. Psykiatri auttaa. Hyvää joulua. Varo kohtauksia.
- asialinjalla!
Pseudoepilepsia on yhtä vaarallinen kuin epilepsia. Siihen voi kuolla. Se on kyllä harvinaista, eikä toisaalta satu paljon. Jouluna aika epätodennäköistä. Hakeudu yksityisneurologin vastaanotolle, halvin on paras. Jeesus johdata!
- vastauksia
Ei tarvita. Huolehdi vain omasta tilastasi! Mikä sanoo, ettet ole samassa tilanteessa. Huonolta ainakin vaikuttaa.
- ennen
asialinjalla! kirjoitti:
Pseudoepilepsia on yhtä vaarallinen kuin epilepsia. Siihen voi kuolla. Se on kyllä harvinaista, eikä toisaalta satu paljon. Jouluna aika epätodennäköistä. Hakeudu yksityisneurologin vastaanotolle, halvin on paras. Jeesus johdata!
kirjoitat. Ehkä saat itse paremman johdatuksen siten.Et ole lääkäri, joten pidä omat mielipiteet päässäsi. Älä tule vahingittamaan tämän palstan ihmisiä.
- hoitaja2_
ennen kirjoitti:
kirjoitat. Ehkä saat itse paremman johdatuksen siten.Et ole lääkäri, joten pidä omat mielipiteet päässäsi. Älä tule vahingittamaan tämän palstan ihmisiä.
No en ehkä ole lääkäri, mutta täällä ensiavussa näkee kaiken laista. Pseudokohtailijat ja psyykkisesti sairaat tunnistaa kyllä ilman lääkärin koultustakin. Osaan nää hommat katos. Pamia ne kaikki vaan kyttää, tulee siitä riippuvaiseksi kun antaa hyvät sävärit. Sit itte ei myönnä sitä. hullut
- sittenkin?
ennen kirjoitti:
Sulle vastaus, mistä tiedät mikä ole tai en, ehkä olen lääkäri? Ehkä olen hoitanut ja tulen vielä hoitamaan sinua? Tällä palstalla ihmisyys on kaukana, epileptikkojahan täällä on. Epilepsia periytyy, sanotaan mitä vaan.
- james lepsy
vastauksia kirjoitti:
Ei tarvita. Huolehdi vain omasta tilastasi! Mikä sanoo, ettet ole samassa tilanteessa. Huonolta ainakin vaikuttaa.
lisää tietoa löytyy:
www.recognizingthecomplexitiesofepilepsy.com
paras nettisaitti epistä.
t: heimo laakkonen, opirus - mistä tietoa?
james lepsy kirjoitti:
lisää tietoa löytyy:
t: heimo laakkonen, opirusEn saanut kyseistä sivua näkyviin, harmi...
- osoite
mistä tietoa? kirjoitti:
En saanut kyseistä sivua näkyviin, harmi...
on: www.recognisingthecomplexitiesofepilepsy.org eikä .com. Älyttömän ruuhkaiset sivut, latautuu aina tosi hitaasti. Jos selain katkaisee yhteyden odotellessa laita asetuksia pidemmäksi. Siellä on kaikki tieto epilepsiasta selkeesti, ammattilaisetkin käyttää sitä.
- James_
osoite kirjoitti:
on: www.recognisingthecomplexitiesofepilepsy.org eikä .com. Älyttömän ruuhkaiset sivut, latautuu aina tosi hitaasti. Jos selain katkaisee yhteyden odotellessa laita asetuksia pidemmäksi. Siellä on kaikki tieto epilepsiasta selkeesti, ammattilaisetkin käyttää sitä.
Noi on tutut sivut, ja hyvät!
james lepsy kirjoitti:
lisää tietoa löytyy:
t: heimo laakkonen, opirusennenkuin alat mainostamaan.
Opera-selain ilmoittaa:
"Virhe!
Etäpalvelinta ei löytynyt
Yritit päästä osoitteeseen http://www.recognizingthecomplexitiesofepilepsy.com/, joka on tällä hetkellä saavuttamattomissa. Varmista, että web-osoite (URL) on kirjoitettu pisteineen oikein ja kokeile sitten sivun päivittämistä.
Varmista, että Internet-yhteys on aktiivinen ja katso, toimivatko muut samaa yhteyttä käyttävät ohjelmat oikein.
Tarkista, että käyttämäsi Internet-tietoturvaohjelmistot on oikein asennettu. On mahdollista, että ne häiritsevät tavallista web-selausta.
Jos käytät palomuurin takana olevaa verkkoa ja uskot tämän aiheuttavan mahdollisesti ongelmia, ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan.
Kokeile painaa F12-näppäintä ja kytke välityspalvelimet pois käytöstä, paitsi jos tiedossasi on että yhteydentarjoaja vaatii sellaisen käyttöä. Päivitä sivu sen jälkeen.
Tarvitsetko apua?
Avaa Operan ohje.
Mene Operan online-neuvontaan".
Firefox ilmoittaa:
"Palvelinta ei löytynyt Palvelinta osoitteessa www.recognizingthecomplexitiesofepilepsy.com ei löytynyt.
*Tarkista osoite kirjoitusvirheiden varalta:
esim.
ww.mozilla.org oikean muodon,
www.mozilla.org, sijaan
*Jos muutkaan sivustot eivät toimi, tarkista
tietokoneen verkkoasetukset.
*Jos tietokone tai verkko on suojattu palomuurilla tai välityspalvelin on käytössä, tarkista että Firefoxin verkkoyhteyttä ei estetä.
Eli missä lie on tuo paras epipalsta???osoite kirjoitti:
opettele linkitys.
Yhä sekä Opera, että Firefox ilmoittaa ettei osoitetta löydy.
Jos ja kun pääset tuolle sivulle, niin maalaa osoitekenttä ja liitä se uuteen viestiin.
Silloin minullakin on ehkä mahdollisuus päästä tutkimaan sivua.hoitaja2_ kirjoitti:
No en ehkä ole lääkäri, mutta täällä ensiavussa näkee kaiken laista. Pseudokohtailijat ja psyykkisesti sairaat tunnistaa kyllä ilman lääkärin koultustakin. Osaan nää hommat katos. Pamia ne kaikki vaan kyttää, tulee siitä riippuvaiseksi kun antaa hyvät sävärit. Sit itte ei myönnä sitä. hullut
eksynyt???
Entäpä, jos epileptinen kohtaus johtuu sydämestä??
Tuskin tunnistat kohtauksen alkuperää, koska se on erikoislääkäreilläkin vaikeaa.- hoitaja2_
Pärre kirjoitti:
opettele linkitys.
Jos ja kun pääset tuolle sivulle, niin maalaa osoitekenttä ja liitä se uuteen viestiin.
Silloin minullakin on ehkä mahdollisuus päästä tutkimaan sivua.Kyl mä sain toimiin. mulla linux ja dual prosessori. Ehkä vaatii myllystä tehoa tai vähän päätä. Mutta pseudoepillä ei päätä taida olla. Millasia sun kohtaukset, "pärre", ovat? Näkyykö Jeesus?
sittenkin? kirjoitti:
Sulle vastaus, mistä tiedät mikä ole tai en, ehkä olen lääkäri? Ehkä olen hoitanut ja tulen vielä hoitamaan sinua? Tällä palstalla ihmisyys on kaukana, epileptikkojahan täällä on. Epilepsia periytyy, sanotaan mitä vaan.
Taidat olla provoilija.
"Tällä palstalla ihmisyys on kaukana, epileptikkojahan täällä on. Epilepsia periytyy, sanotaan mitä vaan".
Enemmän ihmisyyttä löytyy täältä kuin monelta muulta palstalta.
Laitahan linkkiä tutkimukseen, jossa sanotaan 100%:n varmuudella epin olevan periytyvää.- Laki_
Pärre kirjoitti:
Taidat olla provoilija.
"Tällä palstalla ihmisyys on kaukana, epileptikkojahan täällä on. Epilepsia periytyy, sanotaan mitä vaan".
Enemmän ihmisyyttä löytyy täältä kuin monelta muulta palstalta.
Laitahan linkkiä tutkimukseen, jossa sanotaan 100%:n varmuudella epin olevan periytyvää.Jos saat toimimaan, mitä epäilen.
www.epilepsiaisaltapojalle_everytime.org
Tuomari - kerran!
Pärre kirjoitti:
ennenkuin alat mainostamaan.
Opera-selain ilmoittaa:
"Virhe!
Etäpalvelinta ei löytynyt
Yritit päästä osoitteeseen http://www.recognizingthecomplexitiesofepilepsy.com/, joka on tällä hetkellä saavuttamattomissa. Varmista, että web-osoite (URL) on kirjoitettu pisteineen oikein ja kokeile sitten sivun päivittämistä.
Varmista, että Internet-yhteys on aktiivinen ja katso, toimivatko muut samaa yhteyttä käyttävät ohjelmat oikein.
Tarkista, että käyttämäsi Internet-tietoturvaohjelmistot on oikein asennettu. On mahdollista, että ne häiritsevät tavallista web-selausta.
Jos käytät palomuurin takana olevaa verkkoa ja uskot tämän aiheuttavan mahdollisesti ongelmia, ota yhteyttä järjestelmänvalvojaan.
Kokeile painaa F12-näppäintä ja kytke välityspalvelimet pois käytöstä, paitsi jos tiedossasi on että yhteydentarjoaja vaatii sellaisen käyttöä. Päivitä sivu sen jälkeen.
Tarvitsetko apua?
Avaa Operan ohje.
Mene Operan online-neuvontaan".
Firefox ilmoittaa:
"Palvelinta ei löytynyt Palvelinta osoitteessa www.recognizingthecomplexitiesofepilepsy.com ei löytynyt.
*Tarkista osoite kirjoitusvirheiden varalta:
esim.
ww.mozilla.org oikean muodon,
www.mozilla.org, sijaan
*Jos muutkaan sivustot eivät toimi, tarkista
tietokoneen verkkoasetukset.
*Jos tietokone tai verkko on suojattu palomuurilla tai välityspalvelin on käytössä, tarkista että Firefoxin verkkoyhteyttä ei estetä.
Eli missä lie on tuo paras epipalsta???nyt vielä copy-pastena: http://www.recognisingthecomplexitiesofepilepsy.org.htms
Mä oon käyttänyt tota saittia vuosia, ja toimii edelleen. Yritä nyt vielä. - ainakin toimii
kerran! kirjoitti:
nyt vielä copy-pastena: http://www.recognisingthecomplexitiesofepilepsy.org.htms
Mä oon käyttänyt tota saittia vuosia, ja toimii edelleen. Yritä nyt vielä.Tossa äskesessä on kirjotusvirhe, s:n tilalle p ja väli pois niin toimii.
T: Salamanteri hoitaja2_ kirjoitti:
Kyl mä sain toimiin. mulla linux ja dual prosessori. Ehkä vaatii myllystä tehoa tai vähän päätä. Mutta pseudoepillä ei päätä taida olla. Millasia sun kohtaukset, "pärre", ovat? Näkyykö Jeesus?
Onko koneessa Linux, Mac vai Windows ei ole merkitystä, kun ollaan menossa www-alkuisille sivuille.
Koneestani löytyy aivan riittävästi tehoja -jopa enemmän kuin olisi tarvis omaan käyttöön.
Jos tosiaan haluat tietää kohtauksistani, niin käytä päätäsi -siis jos osaat- ja tutki aikaisempia kirjoituksia.
Miten satukirjan hahmo voi näkyä -ilmeisesti sinun tapauksessasi erittäin hyvin ja vähän aikaa vielä odottelet, niin joulupukkikin tulee sinua katsomaan.Laki_ kirjoitti:
Jos saat toimimaan, mitä epäilen.
www.epilepsiaisaltapojalle_everytime.org
Tuomariminä ainakin tiedän ettet osaa linkitystä.
Tässä Operan tulos: Yritit päästä osoitteeseen http://www.epilepsiaisaltapojalle_everytime.org/, joka on tällä hetkellä saavuttamattomissa. Varmista, että web-osoite (URL) on kirjoitettu pisteineen oikein ja kokeile sitten sivun päivittämistä.
Tässä taas Firefoxin: Palvelinta osoitteessa www.epilepsiaisaltapojalle_everytime.org ei löytynyt.
Voin itsekin laittaa vaikka kuinka monta samanlaista linkintapaista kuin sinä, mutta silloinhan alentuisin yhtä alas kanssasi.
Koitahan saada aikaiseksi edes yksi kunnollinen linkitys po. asiaan.- sauvatar
sittenkin? kirjoitti:
Mun suvussa ei Epiä ole niin
miten selität sen,
että olen suvun ainoa jolla se on ?
Myös mun lapset on terveitä,
katsos mun Epi ei periydy.
Ota asioista edes selvää ennen
kuin tuut tänne paskaa heitää.
Säkö muka lääkäri ? HAH ! - sauvatar
kerran! kirjoitti:
nyt vielä copy-pastena: http://www.recognisingthecomplexitiesofepilepsy.org.htms
Mä oon käyttänyt tota saittia vuosia, ja toimii edelleen. Yritä nyt vielä.näyttää sanoo mun kone.
- Telle
Pärre kirjoitti:
opettele linkitys.
Silloin minullakin on ehkä mahdollisuus päästä tutkimaan sivua.En ole osannut muodostaa noita linkityksiä; tulipahan tässä tietoa siitä. Kiitos ;)))) Monta kertaa jo aiemminkin olisin tuota taitoa tarvinnut, nyt sitten toimii!
Telle kirjoitti:
En ole osannut muodostaa noita linkityksiä; tulipahan tässä tietoa siitä. Kiitos ;)))) Monta kertaa jo aiemminkin olisin tuota taitoa tarvinnut, nyt sitten toimii!
www.suomi24.fi sivun linkitys käy siten, että kirjoitat eteen tuon http:n.
Eli http://www.suomi24.fi
Tuolla http:llä tehdään se linkki.- nauraaaaaaaaaaaaaa
hoitaja2_ kirjoitti:
hoitajana siis ymmärrät ja näet heti. miten sitten lääkäri ei näe kohtauksesta mitä se on?vaan laittaa testiin?
sähän melkonen taituri olet.
- p-tön
Ompa" mukava", huomata, että on samanlaista, kuin minulla.Olen aikaisemmin sairastanut kouristksia ilman epilepsiaa. Nyt sanottiin, että epilepsia. Videotelemetriassa, ee:gen lausunto kumottiin. Koko aika on bsykiatrille laitettu. Psykiatri on laittanut takaisin neurologille. Syönyt olen epi lääkkeitä lähemmäs kymmentä. Ne neurologin mukaan ovat tuhonneet aivojani, kun minä en ole epi. No nyt rauhottavaa, mutta se ei ole tilannetta helpottanut. Tänän kaiken jälkeen, vähän harmittaa kun ei voi olla töissä ja kela ei maksa mitään, kun minulla ei ole mitään diagnoosia. Joten nyt pitäs hullun paperit jotenkin saada, vaikka olen normaali, koska tulehdus joka on kalloni alueella vahingoittanut päätäni ja neu´kku, ei kirjoittanut sitä paperille, koska 2,5 vuotta jouduin olemaan tulehtuneena. Hoitovirhe. Neukut sen tietää,!mutta suojelevat toinen toisiansa. Parasta on ne potilaat, jotka pitävät puoliansa, todeta psykiatrisiksi, että eivät tuhoa heidän mainettaan.Diagnooseja saa tehdä vaikka kuinka monta väärää,joutumatta kantamaan vastuuta !Kouristaa, oksettaa, silmät sumentuneet. Toisilla laseillakaan en näe enää kunnolla lukea. Muisti pettää. Havaintokyky heikentynut, kuin Sinulla. Olisi mukava jutella, mutta en tiedä, eihän näin voi antaa julkisesti tietoa. Oletko päääkaupunkiseudulta?
- Laki_
No niin. Taidat ensinnäkin olla nainen. Vääriä diagnooseja ei ole, on vain diagnooseja. Ja se on oikein, että Kela ei maksa mitään koska et sairasta mitään tulehdusta. "Tulehdus". Oletko mahdollisesti sekaisin? Hyötyisitkö kuitenkin psykiatrisesta osastohoidosta? Oletko varma? Oksettaako? Ei epilepsia ole mitään oksennusta. Epilepsiaan kuolee. Jeesus voi pelastaa, mutta ei oikealta epilepsialta. Miltä video näytti? Kouristitko? Oikeasti? Vai näyttelitkö "vähän" kuitenkin?
L. J. F. Y. - minä vaan4
Mikä on ee:g lausunto? Selitä.
- mistä tietoa?
Olen pääkaupunkiseudulta kotoisin, mutta opiskelen tällä hetkellä muualla. Jos haluat voit antaa sähköpostiosoitteesi, olisi kiva vaihtaa kokemuksia.
Laki_ kirjoitti:
No niin. Taidat ensinnäkin olla nainen. Vääriä diagnooseja ei ole, on vain diagnooseja. Ja se on oikein, että Kela ei maksa mitään koska et sairasta mitään tulehdusta. "Tulehdus". Oletko mahdollisesti sekaisin? Hyötyisitkö kuitenkin psykiatrisesta osastohoidosta? Oletko varma? Oksettaako? Ei epilepsia ole mitään oksennusta. Epilepsiaan kuolee. Jeesus voi pelastaa, mutta ei oikealta epilepsialta. Miltä video näytti? Kouristitko? Oikeasti? Vai näyttelitkö "vähän" kuitenkin?
L. J. F. Y.vaikka menisit jeesustasi tarjoamaan muille sivuille.
Et näköjään tiedä yhtään mitään sairaudesta nimeltä Epilepsia, mutta taidat tuntea sen iänikuisen satutarinan.
Epilepsia oireita voi olla myös ilman epilepsiaa.
Esimerkkinä sydämen ja aivojen välillä tapahtuva katkos.
- lisätietoja?
Kerro millaisia kohtauksesi ovat omasta tuntemuksestasi? Kuinka kauan kestävät? Nykiikö joku paikka? Onko paha olo tai välkkyvätkö valot? Millaista epiä sulla on suvussa? Mun suku on täynnä epiä ja pahenee vaan.
- mistä tietoa?
Mun kohtaukset ovat sellaisia että ensin jään tuijottamaan paikalleni, enkä voi liikuttaa varsinkaan kasvojen lihaksia tai kieltä. Sitten alkaa kouristukset silmien ympäriltä, kieli, leuka, käsivarret, kädet ja joskus jalat. Oikea puoli on aina pahempi. En pysty puhumaan enkä ajattelemaan, enkä avaamaan tai sulkemaan silmiäni oman tahtoni mukaan. Yleensä helpottaa puoleksi minuutiksi että kerkeää mennä maate, ja sitten taas jatkuu. Pisin ja pahin kesti tunnin, mutta nyt lieventyneet ja lyhentyneet.
en tiedä sen tarkemmin millaista epilepsiaa suvussa on, mutta aika rajuja kohtauksia kuulemma.
Onko sinulla epilepsia, vai näitä kohtauksia? Olisi kiva kuulla sun kokemuksista. - kokemukset
mistä tietoa? kirjoitti:
Mun kohtaukset ovat sellaisia että ensin jään tuijottamaan paikalleni, enkä voi liikuttaa varsinkaan kasvojen lihaksia tai kieltä. Sitten alkaa kouristukset silmien ympäriltä, kieli, leuka, käsivarret, kädet ja joskus jalat. Oikea puoli on aina pahempi. En pysty puhumaan enkä ajattelemaan, enkä avaamaan tai sulkemaan silmiäni oman tahtoni mukaan. Yleensä helpottaa puoleksi minuutiksi että kerkeää mennä maate, ja sitten taas jatkuu. Pisin ja pahin kesti tunnin, mutta nyt lieventyneet ja lyhentyneet.
en tiedä sen tarkemmin millaista epilepsiaa suvussa on, mutta aika rajuja kohtauksia kuulemma.
Onko sinulla epilepsia, vai näitä kohtauksia? Olisi kiva kuulla sun kokemuksista.on aika samanlaisia, paitsi että mitään kouristuksia ei näy tai tunnu, virtsat vaan tulee alle eikä sille voi mitään. Joskus kyllä kusen housuuni ihan vaan huvikseni.
- epiletikkology
nonepileptic seizure = anaalinen violentti intruusio
(jotain tekemistä butty fuckin kanssa?, en tiedä)- Telle
yksinkertaisesti ei-epileptinen kohtaus; googlettamalla löytyi suomalaisia sivuja melkoisesti ao. käännöksellä; syyt tällaisiin kohtauksiin voivat olla joko psykologisia tai fyysisiä. Jos kohtauksien syy löydetään, hoitovarmuuden pitäisi olla 70-80 %:n luokkaa...
- Asiallinen vastaus
että aina ei EEG:ssä tai telemetriassa näy poikkeavaa, mut kohtaukset selvästi on epileptisiä. Lääkäreitä ei tällanen paljon kiinnosta, kun ei saa lausuntopalkkioita jne. Yli 6000 euron kk-tuloilla ei tarvi toisten ihmisten vaivoista piitaa, astuu vaan päivän päätteeks omaan maasturiin ja haistattaa paskat köyhille ja sairaille. Eli mulla tällanen kokemus. Itselläkin tosin X5, pari vuotta vanha tosin, mutta nahkasporttituolit, joita voin varauksetta kehua. Kulmanopeus risteyksissä omassa luokassaan.
mitä google löysi:
http://www.neuropsykologia.fi/npsy/kirje401.pdf
Jos hallitset englannin, niin laita hakusanaksi:
" nonepileptic seizure".- Laki_
No mitä se antoi suomennokseksi? Tuliko "butty fuck"?
Laki_ kirjoitti:
No mitä se antoi suomennokseksi? Tuliko "butty fuck"?
sanalle ei löytynyt käännöstä Suomenkielelle.
http://www.ilmainensanakirja.fi/?Q2=&Q=nonepileptic seizure&P=12- jos olisit sheriffi
Poistaisit kaikki tämän sarjan, koska tähän on kirjoittanut häirikkökirjoittajia, joilla ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Soitin valvontaan, mutta ne ovat lomalla.
- hoitaja2_
Pärre kirjoitti:
http://www.ilmainensanakirja.fi/?Q2=&Q=nonepileptic seizure&P=12No suomenna sitten itse!
Meidän ammattilaisten keskuudessa pseudokohtauksesta käytetään ainakin päivystyksessä termiä "butty fuck". Joka on englantia ja tarkoittaa tiedät kyllä mitä.
Vai tiedätkö sä taas tämänkin asian niin paljon meitä palstalaisia paremmin?
Sulle kohtaus jouluna? - soitin....
jos olisit sheriffi kirjoitti:
Poistaisit kaikki tämän sarjan, koska tähän on kirjoittanut häirikkökirjoittajia, joilla ei ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa. Soitin valvontaan, mutta ne ovat lomalla.
mut siel oli kohtaus päällä.
- Laki_
jos olisit sheriffi kirjoitti:
Soitin liittoon, en päässyt eläkkeelle kuten "pärre". Ottaa aivoon! Kohta tulee kohtaus.
- Epileptologi
Pärre kirjoitti:
http://www.ilmainensanakirja.fi/?Q2=&Q=nonepileptic seizure&P=12www.webster.co.uk:
Non-epileptic seizure is defined by self-made actions of onanation and attempted ejaculation. Only curative treatment is by forced dilatation of the anal butty, i.e, dilatatio violenta ani, best carried out by using large irregular object with sharp edges and plenty of thrust. This manouver will rapidly reveal whether the patient is having an epileptic fit or just trying to express his sexual displacement. hoitaja2_ kirjoitti:
No suomenna sitten itse!
Meidän ammattilaisten keskuudessa pseudokohtauksesta käytetään ainakin päivystyksessä termiä "butty fuck". Joka on englantia ja tarkoittaa tiedät kyllä mitä.
Sulle kohtaus jouluna?seuraavan kohtauksen tullessa en joudu sinun hoidettavaksi.
Kysymys ei aina ole tietämisestä tai tietämättömyydestä sillä joka ammatissa on ns. ammattisanasto joka ei sano oikeastaan mitään muille.
Kiitos vaan joulun toivotuksista ja muista ottaa lääkkeesi.jos olisit sheriffi kirjoitti:
heillekin. Klikkaa kohtaa "Ilmoita asiattomasta viestistä", niin poistavat lomilta tultuaan.
- leijonamieli
Pärre kirjoitti:
heillekin. Klikkaa kohtaa "Ilmoita asiattomasta viestistä", niin poistavat lomilta tultuaan.
meilläkin täällä oma shefu. Saatais siivottua hiukan pikaisemmin.
- juulia
leijonamieli kirjoitti:
palstalla pariin viikkoom
jopas on asiat muuttuneet!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jos kirjoitellaan ASIAA
olis kiva lukeakkin tuntuu että
jollain ahistaa tosi paljon leijonamieli kirjoitti:
kelvannut -liekö menneisyys syynä??
Et ole itse ajatellut pyrkiä??- Yanna
Epileptologi kirjoitti:
www.webster.co.uk:
Non-epileptic seizure is defined by self-made actions of onanation and attempted ejaculation. Only curative treatment is by forced dilatation of the anal butty, i.e, dilatatio violenta ani, best carried out by using large irregular object with sharp edges and plenty of thrust. This manouver will rapidly reveal whether the patient is having an epileptic fit or just trying to express his sexual displacement.Not hers??? You prejudiced or what?
- sauvatar
leijonamieli kirjoitti:
hakea niin saadaan roskat pois.
- leijonamieli
Pärre kirjoitti:
kelvannut -liekö menneisyys syynä??
Et ole itse ajatellut pyrkiä??...ja koittanutkin, muistaakseni kolme kertaa. Sieltä tulee vaan vastauksena jotain, että juuri nyt ei tarvita tai ei voitu käsitellä blaa-blaa-blaa.
Sitten pari kertaa olen niille ehdottanut sitäkin, että Pärre hyväksyttäisiin ja vedonnut johonkin aikaisempiin keskusteluihin, joissa sinä sait ihan hyvin kannatusta.
Ei vissiin auta Maamme-laulukaan tässä taistossa :) - leijonamieli
sauvatar kirjoitti:
hakea niin saadaan roskat pois.
En mä oo kelvannut tänne lakasukoneen lakasijaks :))
Mielellään jotain joskus putsaisinkin. - sauvatar
leijonamieli kirjoitti:
En mä oo kelvannut tänne lakasukoneen lakasijaks :))
Mielellään jotain joskus putsaisinkin.Unohdin, et olit jo hakenut sitä pestiä.
Kenetköhän ne kelpuuttaisi ? - leijonamieli
sauvatar kirjoitti:
Unohdin, et olit jo hakenut sitä pestiä.
Kenetköhän ne kelpuuttaisi ?Mistäs sitä tietää, vaikka tämä olisi sukupuolisyrjintää?
Sauvis, mikset laittais "papereita vetämään" - Telle
hoitaja2_ kirjoitti:
No suomenna sitten itse!
Sulle kohtaus jouluna?hoitaja, en todellakaan halua "asiakkaaksesi"! Käyköhän pienessä päässäsi sellainen, ajatuskuvio, että potilas voi saada kohtauksia myös suunnattoman surun kohdattuaan. Jee, olen kyllä Meikussa nähnyt, mitä hoitsut tekevät; juoruavat keskenänsä eivätkä odota asiantuntijan (=lääkärin)lausuntoa, vaan tekevät omat pikaiset todellakin "pitävät" johtopäätöksensä!
Olen sitä mieltä, että tuollaiset "leipähoitsut" joutavat kuuseen! - sauvatar
leijonamieli kirjoitti:
Mistäs sitä tietää, vaikka tämä olisi sukupuolisyrjintää?
Sauvis, mikset laittais "papereita vetämään"vaan kun olen paha itse suustani =(
- kxtaawi
http://norddrg.kuntaliitto.fi/manual_2005_fin/flow/ddl/ddl_vi.htm
tyyppisiä kohtauksia voi olla ilman
varsinaista epilepsiaa.- p-tön
Nyt kun tän tietäs. Ehkä ensi vuosi tuo toivoa.
On ainakin mistä valita, meinaan, lääkäreiden.Aina kouristuksen jälkeen ajattelen, ei koskaan enää, että nyt se varmaan oli viimeinen. Varsinkin jos muutaman tunnin myöhemmin tuntuu normaalilta. No, jos vähän rasitusta, niin oksettava olo ja taas alkaa. No,rentouttavat,ja yritetään eteeenpäin. - p-tön
Kun käyn nukkumaan, alkaa silmät pyörimään päässä, vaikka silmät on kiinni. Siihen en voi itse vaikuttaa. Tiedätkö tästä. Myös muutaman kerran kieli on tullut ulos suusta paksuna ja ollut kouristuksessa , jonkin ajan päästä lauennut. Diaknoosi kuitenkin, kuten tiedät. Ei. ???
- mimmimie
tässä etsin juuri itsekin tietoa temporaaliepilepsiasta ja tosi vähän sitä löytyi.
saan kouristelukohtauksia ilman tajunnan menetystä, jokanen neurologi(3)sanoi että henkistä. Mun uusi psykiatri meinasi eettä temporaaliepilepsia.
eli onko se somaattinen vai ei? jossain mainitaan että se voi olla syy masennukseen - asdfasdfasfsdf
Osa lihassairauksista aiheuttaa epileptistyyppisiä kohtauksia ja ne usein diagnosoidaan virheellisesti psyykkisiksi!
- Hugo.
Jahas, olipas vaihteeksi täyttä paskaa mukana kirjoituksissa. Aloitus kuulosti asialliselta, mutta sitten asiattomia. Vaihtelu virkistää ja oli kiva nähdä vanhoja kirjoittajia aktiivisina. Eipä taida kukaan enää muuttua:).
Taisi provoilijat olla pikkujoulutunnelmissa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244