Mitä joululahjaksi 12v. pojalle ja 10v. tytölle?

Epätoivoinen isä.

Kertokaapa hyvät ihmiset mitkä olisivat hyviä ja järkeviä lahjoja em. ikäisille lapsille joululahjoiksi.

Mielestäni koko joululahjahössötys ja niiden ostaminen on aivan hullua puuhaa, mutta valitettava realiteetti on, että lapset kuitenkin odottavat jotain saavansa.

Aikaisemmin ole puoliväkisin ostanut vain jotain mikä tuntuisi hyvältä, mutta yleensä lapset ovat vain olleet pettyneitä saamiinsa lahjoihin. Tosiasia kohdallani kun kuitenkin on se, että minulla ei ole varaa lahjoihin pistää kuin max 100-150 euro/lapsi ja tuolla rahallahan ei nykyään luonnollisesti niitä toiveita,mitä lapset toivoo, saa mitenkään täytettyä.

Tiedän, että jos rahaa lahjoihin olisi tuhlata tonni, niin mitään suuria ongelmia lahjojen hankinnassa ei olisi, mutta nyt kysyisinkin neuvoa, miten saisin lapset tyytyväisiksi yhteensä max 300 euron budjetilla?

Hyvät neuvot olisivat siis nyt enemmän kuin tervetulleita. Kiitos jo etukäteen ja hyvää joulua kaikille.

19

5972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juulia

      Itse ostin 10-vuotiaalle veljenpojalleni Guinnesin ennätyskirjan 2007. Siinä on kaikkea "hurjaa", mistä tuon ikäiset ovat varmasti kiinnostuneita. Sen saa jollain 17-20eurolla riippuen kaupasta.

    • Paaveli

      Mä tilasin omalle saman ikäiselle kummipojalleni viime jouluna lahjaksi Tiede-lehden ja hän on siitä kovasti tykännyt. Tänä vuonna uusin vain saman lahjan ja kestotilaus jatkuu.

    • jhönbjö

      pikkutytöthän tykkää barbeista ja niistä bratz nukeista ja muista tyttöjen hömppäjutuista. ton ikäselle pojalle vois ostaa jotain tietokonepelejä, dvd:itä tai urheiluvälineitä? tiede juttuja tai vaikka eka kännykkä?

    • höh

      Kylläpäs sulla on vaativat lapset jos ne noin kallita lahjoja haluaa (1000e). Itse opetan lapsilleni että raha ei kasva puissa... Vaikka meidän perheessä raha riittääkin, kalliita lahjoja ostetaan isovanhempien ja kummien kanssa yhdessä, jos lapsi toivoo jotain superkallista esim taulutelkkarin.
      Mikset kysyisi lapsilta mitä he haluavat ja sanot että hintakatto on 150 euroa. Mielestäni mikään lapsen tavara ei edes maksa enempää.
      Hauskaa joulua!

      • Epätoivoinen isä.

        Kyllä lapset odottavat saavansa enemmän kuin lahjan tai kaksi isältään. Kyllä minäkin olen opettanut, että raha ei kasva puussa ja sitä ei edes meillä ole yhtään ylimääräistä.
        Pointtini onkin siinä, että haluaisin saada lapseni aidosti onnellisiksi saamistaan lahjoista pienellä budjetilla. Nykyäänhän markkinoidaan paljon erilaisia juttuja mainoksissa, jotka maksavat aivan älyttömästi. Näiden mukaanhan lapset muodostavat mielikuvansa ja suurin piirtein joka toinen lapsi saakin aina lähes kaikki toivomansa, sillä monet vanhemmat jopa velkarahalla ostavat lapsilleen kaikkea mitä he toivovat.
        Hoitoonhan nuo hullut vanhemmat pitäs viedä.


      • pahalla, mutta
        Epätoivoinen isä. kirjoitti:

        Kyllä lapset odottavat saavansa enemmän kuin lahjan tai kaksi isältään. Kyllä minäkin olen opettanut, että raha ei kasva puussa ja sitä ei edes meillä ole yhtään ylimääräistä.
        Pointtini onkin siinä, että haluaisin saada lapseni aidosti onnellisiksi saamistaan lahjoista pienellä budjetilla. Nykyäänhän markkinoidaan paljon erilaisia juttuja mainoksissa, jotka maksavat aivan älyttömästi. Näiden mukaanhan lapset muodostavat mielikuvansa ja suurin piirtein joka toinen lapsi saakin aina lähes kaikki toivomansa, sillä monet vanhemmat jopa velkarahalla ostavat lapsilleen kaikkea mitä he toivovat.
        Hoitoonhan nuo hullut vanhemmat pitäs viedä.

        Ei millään pahalla, mutta tuolla menolla lapsista tulee kyllä aika tyytymättömiä aikuisia. Aidosti onnellisia et heistä millään rahalla ja budjetilla saa - aito onni kun ei tuu siitä, että saa kaiken mitä haluaa.

        Paras lahja olisi tuossa vaiheessa tosiaan se, että lapset oppisivat olemaan iloisia vaikka siitä, että heillä on vanhemmat, jotka pitävät heidät vaatteissa, ruuassa ja koulussa.

        Vihje: Lähde pois ennen joulua ja tuu takas parin päivän päästä. Eivätköhän ole iloisia kun palaat takas?


      • Tonttunen3092
        pahalla, mutta kirjoitti:

        Ei millään pahalla, mutta tuolla menolla lapsista tulee kyllä aika tyytymättömiä aikuisia. Aidosti onnellisia et heistä millään rahalla ja budjetilla saa - aito onni kun ei tuu siitä, että saa kaiken mitä haluaa.

        Paras lahja olisi tuossa vaiheessa tosiaan se, että lapset oppisivat olemaan iloisia vaikka siitä, että heillä on vanhemmat, jotka pitävät heidät vaatteissa, ruuassa ja koulussa.

        Vihje: Lähde pois ennen joulua ja tuu takas parin päivän päästä. Eivätköhän ole iloisia kun palaat takas?

        150e ei riitä noin pienille lapsille???hohhoijaa.. Miten kasvatatte oikein lapsenne?? Itse oli lapsena onnesta soikeana, kun tuli joulu, sai olla äidin kanssa vapaalla ja ehkä sai paketin tai kaksi. Rahaa ei todellakaan ollut, eikä ole mitään traumoja jäänyt, vaikka sai "vain" esim.barbien ja ponyn yhdessä joulussa. Niistä riitti riemua kyllä koko vuodelle. Realiteetit kehiin!! Joulu on yhdessäolemisen aikaa, eikä mitään h*lvetin lahjarumbaa- kuka ostaa kalleimman voittaa.. Kuka hitto puhui taulutv:stä noin pienille?? Mitä sen ikäinen edes tekee omalla tv:llä? Tosin, en ihmettele jos näiden kysymysten/vinkkien jälkeen se tv/ps/dvd:t juuri kasvattavat ne lapsenne. Lapsi tarvitsee ISÄn ja ÄIDIN ja rakkautta eniten. Vie siellä 150-1000e erotuksella joulupuukeräykseen lahjoja. Itsekin vein sinne viimeisillä rahoilla, jotta lastenkotienkin lapsilla on jotain. Samoin annoin kummipojalleni 15e, että ostaa ikäiselleen lapselle joulupuukeräykseen lahjan. Meni poika hiljaiseksi, kun selitin, että tänä vuonan 7600 lasta/perhettä elää niin, ettei ole lahjan lahjaa. HUH. Anteeksi tilitys, mutta en käsitä tuollaisia ihmisiä..Hyvää joulua! :)


      • Anonyymi

        minun mielestäni lapsilla voi kyllä olla kalliimpia lahjoja, mutta vaan se että mitä ne on.


    • tässä niitä lahjaideoita

      Tässä ei ole tullut muuta kuin valitusta siitä että liian kalliilla ostetaan lahjoja lapselle! Oikeasti nyt tässä kysyttiin vain lahjaideoita! Itse ostaisin mm.
      1.tabletin
      2.guinss ennätyskirjan
      3.laavalampun
      4.skeittilaudan, long boarin tai cruiserin
      5.converset/vanssit/minnetonkat
      6.esim. Ray banit (en tiedä kirjoitinko oikein)

      • petteri munakuono

        XD viesti 8 vuoden jälkeen


    • juku hyypp

      itse ostan 12 lapselleni playstation 4 ja pari peliä.kun se sitä toivoo. kun haluan olla paras isä

    • Anonyymi

      2020?

      kukaan

      • Anonyymi

        Joo luen vanhoja keskuteluita.. lol


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo luen vanhoja keskuteluita.. lol

        Ite tääl viel 2021 xd


    • Anonyymi

      Koululaiset ikän katsomatt osaavat itse jo ilmaista mitä joululahjaksi haluavat tai syntymäpäivälahjaksi.?Joten älä kysy venttovierailta asiaa ! Vaan heiltä itseltään.

    • Anonyymi

      2006 ja 2023 välissä kaikki on muuttunut.

    • Anonyymi

      Tytölle: bunplush.com

      Pojalle: hitswiftly.com

      Näillä itse ratkaisin lahjaongelman! :)

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2904
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      540
      2761
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1897
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1895
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      119
      1768
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1707
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1382
    8. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1168
    9. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      91
      1168
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1122
    Aihe