JaTiMatic

Nimetön

Haluaisin tietää mistä JaTiMaticin keksijä on kotoisin... Onko tietoa?

8

6941

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e44ee

Kehitti aikoinaan Jali Timari jos en väärin muista.Mutta suomessa kun ei koskaan osata arvostaa ase keksijöitä painui tämäkin projekti
      tuonne kaukoitään.joten muisto sillekin "tuotteelle".

• tarina

Edesmenneessä Gunwritersissa on hieno historiikki Jatimaticista: http://www.guns.connect.fi/gow/kysvast39.html

Mukaan mahtuu myös salaliittoteorialtakin haiskahtavaa ja jos se on totta, niin hyi helvetti millaisia mulkkuja sitä onkin olemassa.

• GG95

Ei Jatimatic ole mihinkään kaukoitään hävinnyt, vaan elää levossa Suomen maassa.
        Jos rahoitusta löytyisi voisi aseesta tulla vieläkin menestystarina.
        Kaikki know how on olemassa.
        Perustetaan suomalaisen aseen pelastusoperaatio ja kerätään rahaa, jota nykyisin löytyy, pannaan tehdas pystyyn. goldengun.fi

• kp-ukko

JaTiMaticin kehitti tamprelainen Tampereen asepajan johtaja Jali Timari. Aseen nimi sanoista "JAli TImari autoMATIC". Kannattaa tosiaan lukea tuo Gunwritersin juttu. JT lienee kuollut joskus 90-luvulla, kenelläkään tarkempaa tietoa asiasta?

• ht1985

tampereelta...

• jatimaticc

??? onko kellään tietoo?

• jatimaticinlivenänähnyt

Jali Timari kävi 1980-luvulla Saudi-Arabiassa kauppaamassa Jatimaticia asemessuilla. Hänelle yritettiin järjestää tapaamista puolustusministeri Sultanin kanssa. Oli puhetta aseen valmistamisesta paikallisesti. Timarilla oli mukanaan ainakin yksi Jatimatic jota erittäin innostuneesti esitteli. Timari oli henkeen ja vereen asesuunnittelija joka joutui olosuhteiden uhriksi. Outo juttu kun Timarin patentoima Jatimaticin idea - rekyylitön ase ei menestynyt paremmin.

• tosiääliö

26.8.2008 15:44

Kahdeksan vuotta sitten...mahtaako olla enää ajankohtaista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      160
      1532
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      137
      1206
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      879
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      801
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      717
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      695
    7. 52
      690
    8. 76
      586
    9. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      582
    10. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    Aihe