TM 21/06 öljytestissä. Testissä oli 9 öljyä ja tuo Pro sai arvosanan 7,4, ja testin viimeinen, Bilteman öljy, 7,3. Pron hinta on 37,3€/4l.
Testin ihmeellisyys oli myös se, että Nesteen halvempi City Standard, 25,4€/4l, sai paremman arvosanan eli 8,4. Tekstissä tuota myös ihmeteltiin, muttei selvitetty mistä ero johtui.
Mutta mitä "hyvää" on Neste City Pro LL:ssä, kun se maksaa noin 60% enempi?
Tuon LL:n hinta oli 61€, (5W-30), siis pelkkä öljy, ensimmäisessä öljynvaihdossa vuoden vanhaan Corolla HB 1,6:een, ajettu vajaa 12000km.
Onko LL (Long Life) öljyn käytössä mitään järkeä, kun auton huolto-ohjeessa öljy kehoitetaan vaihtamaan 15 000km:n tai vuoden välein? LL:ää merkkihuolto kuitenkin tarjosi.
En ole vuosiin seurannut näitä öljykeskusteluja, siksipä vielä kysynkin, millaisessa maineessa nämä Nesteen moottoriöljyt ovat autokansan keskuudessa?
Olen viimeiset 20v käyttänyt Esson öljyjä, mutta nyt sitä ei ollut huollossa tarjolla.
Neste City Pro pärjäsi
14
14157
Vastaukset
- häävejä
En kyllä muista kenenkään kehuneen Nesteen öljyjä. Mobilia voin kyllä suositella. Tosin mittarissa ei ole vasta kuin 420tkm (joista itse ajettu Mobilin öljyillä 340tkm), niin sisäänajot alkaa olla vasta suoritettu. Kyseessä on kuitenkin 15 vuotta vanha kat-auto ja päästötesteissä ei koskaan ole ollut huomauttamista, joten uskaltaisin väittää moottorin olevan vielä hyvässä kunnossa. Ja kiitos siitä kuuluu Mobilin huippulaatuisille öljyille.
- Arttu24
Itse ajan jokamiesluokkaa ja oon aina käyttänyt Nesteen öljyjä. Ja koskaan ei ole kone hajonnut öljyjen takia. Mobilin ykköstä en laittaisi koneeseen vaikka maksettais. Muutama on kokeillut ja ei ole loputuloksena ollut kuin kiinnileikannut kone. Siviili autoissa se tietysti menee kun ei huudateta kaasu pohjassa =)
- kun mobilit
Arttu24 kirjoitti:
Itse ajan jokamiesluokkaa ja oon aina käyttänyt Nesteen öljyjä. Ja koskaan ei ole kone hajonnut öljyjen takia. Mobilin ykköstä en laittaisi koneeseen vaikka maksettais. Muutama on kokeillut ja ei ole loputuloksena ollut kuin kiinnileikannut kone. Siviili autoissa se tietysti menee kun ei huudateta kaasu pohjassa =)
vuotaa romustas pois.. Ei siä pysy kun raskaankaluston vaseliini jos sekään?
- öljyttäjä
"Testin ihmeellisyys oli myös se, että Nesteen halvempi City Standard, 25,4€/4l, sai paremman arvosanan eli 8,4. Tekstissä tuota myös ihmeteltiin, muttei selvitetty mistä ero johtui.
Mutta mitä "hyvää" on Neste City Pro LL:ssä, kun se maksaa noin 60% enempi?"
Testi tehtiin uusille öljyille. Mielenkiintoista olisi nähdä 15tkm ajettujen öljyjen testi.
Jokin tuossa testissä mättää. Varmasti Neste tietää paremmin kuin TM että kumpi öljyistään on se laadukkaampi. TM:n tietotaidolla ei vielä öljyjä valmisteta. - totuudentorvi!
Kyllä ne TM:n testit on enemmän tai vähemmän maksettuja mainosjuttuja.
Nesteen öljyt voitelee siinä missä Mobilit ja Biltematkin.
Omasta mielestäni LL-öljyjen käyttö 15tkm:n vaihtovälillä on turhaa. Itse en ajaisi yli 10tkm:iä millään liukasteilla, mutta se onkin jo oma asiani. - Teknarin pellet
Taitaa mobili maksaa rahaa tm:lle kun totalia ei uskalla testata...
- MersumiesMB
Milloin tuota saa suomesta? ja mistä?
- saa suomesta!!
MersumiesMB kirjoitti:
Milloin tuota saa suomesta? ja mistä?
Örum tuo TOTAL:ia suomeen, eiköhän sitä löydy täältäkin!
- toyota huolto
on vihdooin huomannut tehtaan öljysuosituksen
joka on nimen omaan 5w30, itse tästä valitin kun laittoivat 5w40:stä samoin TL kestotesti avensikseen oli laitettu väärää eli 5w40 öljyä, jota TL:ssä ihmeteltiin.
Esim uuden corollan moottorin välyksetovat puolet pienemmät kuin aiempien moottorien.
5w30 käyttämällä säästää hintaeron helposti jo 15tkm ajolla verrattuna paksumpaan 5w40 öljyyn verrattuna.- muuten
Voitelee sen Toyotan koneen erittäin hyvin, Toyota-liikkeissä myydään Toyota leimattua täyssynteettistä viskositeetilla 5W-40.
Oikealla ajotavalla säästää satasella helposti 1.5 litraa bensaa...
- öljytietäjä
Neste City Standard on osasynteettinen öljy. Ominaisuudet saadaan kohdalleen ilman täyssynteettisyyttäkin, ja näköjään täyssynteettisyys ei ole mikään paremmuuden tae, ainakaan uudella öljyllä.
- hyvin pörisi
Eilen kävin nesteen huoltiksella kahvilla, piti kahveen jälkeen käydä myös veskissä kakilla.
- Oliko.
Yhden pökäleen taktiikka ?
- loput kalsareihin
Oliko. kirjoitti:
Yhden pökäleen taktiikka ?
Tuli useampi, mutta yhden pyyhkäisyn taktiikalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712330En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831021Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n56995- 108980
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81931- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67746Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694- 33687