Oltiin eilen kylässä, johon tuli lapsia, joilla oli ollut vesirokkoa ja tänään sain kuulla, että yksi niistä lapsista oli saanut tänään kuumetta, joten rokko on hänellekin tulossa. Meidän poika on 10kk ja haluisin tietää kuinka vaarallinen rokko on näin pienelle? Onko muita, joilla se olisi ollut näin pienenä? Pelottaa, parempi kai olisi ollut sairastaa se vesirokkokin vasta parin vuoden päästä...
Vesirokko vauvalla
7
1397
Vastaukset
- tarja 2
vaikka vesirokko oli 6kk ikäisenä.Isosisko oli tuolloin n. 4v ja hänen rokkonsa oli paljon hankalampi,vaikka molemmilla oli yhtä "paha".Kuumetta ei tullut kummallekkaan,mutta isosisko tuntui kutiavan paljon enemmän kuin vauva,meillä oli sitten vauvarokko ennen vesirokkoa joten rokkoiltiin oikein kunnolla,muita tauteja ei sitten onneksi ole ollutkaan ei edes flunssaa pahasti.
- emo minäkin
vesirokko 6kk vanhalla pojalla.Hyvin meni ei ollu niin kova kun isommilla.
- Terhi
meilläkin vaikka vauvana sai... 11 kk Inhottavaa tietysti oli mutta kyllä sen hyvin kesti, sekä vauva että me vanhemmat...
- täti'
Mun veljen tyttö sairasti vesirokon jo alle 1 kk ikäisenä.
- juttu...
mä just luin että vauva saa öäidiltä synnytyksessä vasta-aineet sitä vastaan noin kolmeksi kuukaudeksi...?
- mutta mahdollista
juttu... kirjoitti:
mä just luin että vauva saa öäidiltä synnytyksessä vasta-aineet sitä vastaan noin kolmeksi kuukaudeksi...?
Onhan noin pienen sairastaminen harvinaista, mutta meidänkin neiti oli vain 2 vk vanha, kun sai vesirokon veljeltään, vaikka imetin ihan kokonaan. Neuvolan täti sanoi sen olevan todella harvinaista juuri noiden vasta-aineiden takia. Mutta helpolla pääsi neiti verrattuna vanhempiin sisaruksiinsa, vähän lämpöä, muutama vesikello ja vähän vatsavaivoja... ohipa on onnellisesti!
- ei hätää!
MEillä poika sairasti vesirokon 8 kk ikäisenä. Näppyjä oli paljon mutta eivät kutisseet ja kuumetta ei ollenkaan. Eli helpolla päästiin ja ei ole vaarallinen yli puolen vuoden ikäisille, sanottiin neuvolasta. Älä siis turhaan murehdi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752