Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Huippuvalmennus vai eximia?

valinnanvaikeus

Hei,
Olen ajatellut pyrkiä nyt keväällä lääkikseen ja miettinyt valmennuskursseja. Onko kenelläkään kokemuksia Huipuvalmennuksen tai eximian Helsingin kursseista? Kun tässä pitäisi vähitellen päättää... :)

6

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on kokemusta

      Huippuvalmennuksen, LKS:n ja Eximian kursseista. Jos suoraan pitäisi sanoa, niin LKS (Lääketieteenkandidaattiseura) oli mielestäni paras näistä. Kuitenkin painotan OMAA panosta, kurssit antavat sinulle välineet nousta huipulle, mutta nousun joudut tekemään itse. Hyvään kurssiin kuuluu niin monta tekijää; motivoituneet/pätevät opettajat, materiaalin laatu/määrä, käytännönjärjestelyt jne. Uskon, että valitset minkä tahansa kurssin, niin sisäänpääsysi ei riipu siitä, vaan omasta motivaatiostasi päästä sisälle.

    • valmennuskurssista huolimatta

      Olin viime keväänä hippuvalmennuksen biologian kurssilla, enkä voi muuta kuin varoittaa sinua huippuvalmennuksesta yrityksenä. Kurssi pelaisti loistava opettaja, mutta huippuvalmennus tyri useasti niin aikatauluissa, paikoissa kun lupaustenkin pitämisessä että koko kurssin ajan harmitti vietävästi. Se hyvä puoli asiassa oli, että kun luottamus oli mennyt niin oli pakko tehdä itse töitä kahta kauheammin - pääsin kuin pääsinkin sisään, valmennuskurssista huolimatta!

      • ONNELLINENVIHDOIN

        Millähän kurssilla olet ollut? Huippuvalmennuksen Helsingin biologian kurssi ainakin oli aivan loistava ja meitä pääsi tosi paljon sisään. Pasi-niminen aika nuori mutta taitava opettaja oli todella hyvä, paikka oli siisti ja hyvä, materiaalia paljon ja tunnelma kurssikavereiden kanssa mukava. Aikatauluissa oli joku muutos/virhe, mutta meille kyllä oltiin todella kohteliaita ja virheet korjattiin ja hyvitettiin erikseen leffalipuilla.

        Itse en ole kuullut kenenkään fuksikaverini sanovan yhtä ainutta poikkipuolista sanaa. Päinvastoin kaikki ovat suositelleet Huippuvalmennusta kavereilleen. Onkohan niin, että olet haihattelija joka on jäänyt rannalle ruikuttamaan ja keksinyt koko sisään pääsyn? Minä en ole sinuun ainakaan luultavasti törmännyt.

        Mitä valmennuskursseihin yleisesti tulee, niin itse tein valinnan Valmennuskeskuksen ja Huippuvalmennuksen välillä. Eximian voi ainakin opettajien laadun näkökulmasta mielestäni unohtaa. Omia kokemuksia ei ole, mutta kavereilla kaikista kolmesta paljon.


      • mandy
        ONNELLINENVIHDOIN kirjoitti:

        Millähän kurssilla olet ollut? Huippuvalmennuksen Helsingin biologian kurssi ainakin oli aivan loistava ja meitä pääsi tosi paljon sisään. Pasi-niminen aika nuori mutta taitava opettaja oli todella hyvä, paikka oli siisti ja hyvä, materiaalia paljon ja tunnelma kurssikavereiden kanssa mukava. Aikatauluissa oli joku muutos/virhe, mutta meille kyllä oltiin todella kohteliaita ja virheet korjattiin ja hyvitettiin erikseen leffalipuilla.

        Itse en ole kuullut kenenkään fuksikaverini sanovan yhtä ainutta poikkipuolista sanaa. Päinvastoin kaikki ovat suositelleet Huippuvalmennusta kavereilleen. Onkohan niin, että olet haihattelija joka on jäänyt rannalle ruikuttamaan ja keksinyt koko sisään pääsyn? Minä en ole sinuun ainakaan luultavasti törmännyt.

        Mitä valmennuskursseihin yleisesti tulee, niin itse tein valinnan Valmennuskeskuksen ja Huippuvalmennuksen välillä. Eximian voi ainakin opettajien laadun näkökulmasta mielestäni unohtaa. Omia kokemuksia ei ole, mutta kavereilla kaikista kolmesta paljon.

        Itse harkitsen huippuvalmennuksen ja valmennuskeskuksen välillä... olisiko päätöstäni edistäviä mielipiteitä?


    • ki

      Huippuvalmennukselta minulla on kokemusta matematiikan abi-kurssista ja kauppatieteiden valmennuskurssista, ja molemmat olivat SUURI pettymys. -----1 1 1 Kurssipaikat oli ilmoitettu väärin opettajille ja oppilaille.
      2 Opettajista osa oli erittäin huonoja ja opettivat erityisesti omasta näkökulmasta eivätkä pääsykokeeseen valmistaen
      3 Kurssin aikataulu ei pitänyt paikkaansa vaan se muuttui äkillisesti jolloin aikataulu oli itselle vaikea järjestää
      4 palvelu oli erittäin huonoa
      5 materiaalit saapuivat myöhässä

      Olen myös kuullut erittäin huonoa palautetta kasvatustieteellisen puolelta

    • tyttö vaan 1984

      Mä ilmottauduin juuri Huippuvalmennuksen valmennuskurssille, tosin en kylläkään lääkiksen. Olen saanut Huippuvalmennukselta erittäin ystävällistä palvelua ja kun esitin erilaisia kysymyksiä niin minulle vastasi henkilökohtaisesti alan ja kurssin opettaja. Minä olen tyytyväinen päätökseeni. On ihan inhimillistä että sattuu aikataulumuutoksia yms, kokemusten mukaan niitä on ollut jokaisella järjestäjällä. Itsehän se työ on muutenkin pääsykokeurakassa tehtävä, koen että kurssi voi auttaa oppimista, saa harjoitusta ja saa oikeanlaisen rytmin. Itse ainakin alan valmistautumaan hyvissä ajoin jolloin myös kurssista voi saada kaiken mahdollisen irti ja syventää vielä enempi oppimaansa sekä saada selvyyttä vaikeisiin asioihin. Näissä järjestäjissä on ihan sama juttu kun vuosia sitten kun olin vaihtarina... paljon järjestäjiä, paljon erilaisia mielipiteitä ja kokemuksia. Pitää valita se joka itselle tuntuu parhaimmalta. Loppujen lopuksi päätös itselleni oli varsin selkeä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe