Tietääkö kukaan,mistä voi ostaa käyttöön kunnollisen sekstantin?
Ei tunnu löytyvän kuin jotain koriste-esineitä.
sekstantti
32
12994
Vastaukset
- kiven alla
ja jos löytyy, niin maksaa mansikoita. Minulla on hyllyssä Cassens&Plath Bremen 1980-luvulta, mutta älä kysele ostaaksesi.
- nauticalantti
olen kyllä valmis maksamaan siitä jos vain sellaisen jostain saisin. Mistä itse olet ko. laitteen saanut/hommannut?
- en lainkaan
nauticalantti kirjoitti:
olen kyllä valmis maksamaan siitä jos vain sellaisen jostain saisin. Mistä itse olet ko. laitteen saanut/hommannut?
se vain jäi handuun joskus 1985. Hinta 2500 silloista markkaa.
- Kake1
nauticalantti kirjoitti:
Minulla on myytävänä vanha sekstantti, hinta 600 euroa. Tarkemmat tiedot Tori.fi
- Olisi???
www.huuto.net
??? - purjehduksen harrastaja
Useat optiikkatehtaat valmistavat sekstantteja. Netistä varmaan selviää nopeimmin. Kannattanee katsoa vaikka Zeiss ja Leica.
Neuvostoliiton romahduksen jälkeen myös itäsekstantteja oli markkinoilla.- nauticalantti
käytin muutaman tunnin nettietsiskelyyn, tyloksena muutama koristeeksi tarkoitettu sekstantti. Kyllähän ammattiliikenteessä se on pakollinen varuste edelleen, joten luulisi niitä jossain olevan myynnisäkin.
- purjehduksen harrastaja
nauticalantti kirjoitti:
käytin muutaman tunnin nettietsiskelyyn, tyloksena muutama koristeeksi tarkoitettu sekstantti. Kyllähän ammattiliikenteessä se on pakollinen varuste edelleen, joten luulisi niitä jossain olevan myynnisäkin.
No katsopas vaikka www.mailspeedmarine.com Siellä näkyy olevan useammankin valmistajan tuotteita.
- knh
nauticalantti kirjoitti:
Farsons Ky Pohjoisrannassa myy kuulemma kunnollisia sekstantteja.
Nettisivut eivät valitettavasti paljon kerro:
http://www.messinkihelat.fi/ - Kake1
nauticalantti kirjoitti:
Jatkoa edelliseen viestiini eilen, minulla aito englantilainen laivassa ollut, olen hankkinut sen antikkiliikkeestä aikoinaan, nyt myyn sen ahtauden takia kun en enää sitä tarvitse. Tori.fi yhteystiedot.
- sekstantti
http://www.mailspeedmarine.com/ProductDetails/mcs/productID/100038/groupID/11/categoryID/13/v/16d67374-f2a0-4e83-bbe8-9641404c17d2
Tietääkseni tämä malli on ollut cruisereiden suosiossa.- nauticalantti
näyttää hyvältä, saakohan jostain pk-seudun kaupasta?
- kotimaasta!
nauticalantti kirjoitti:
En itse löytänyt kotimaasta kuin koriste-esineitä. Mielestäni on ollut helppo tilata ko firmasta, josta voi myös kysellä sähköpostilla lisätietoja tuotteista.
- tästä mallista
Löydät markkinoilta huomattavasti kalliimpia sekstantteja valmistajien sivuilta. Myös halpoja muovisia harjoittelusekstantteja löytyy, yksi merkki on Davies (?). En ole asiantuntija, mutta luin purjehtijoiden käyttökokemuksia joistakin vanhoista lehdistä ja Seven Seas Cruising Associationin lainatusta jäsenlehdestä. Astraa suositeltiin siellä. Ehkä SSCA:n forumilla on sekstantti-juttuja?
- löytyy sextantteja
tästä mallista kirjoitti:
Löydät markkinoilta huomattavasti kalliimpia sekstantteja valmistajien sivuilta. Myös halpoja muovisia harjoittelusekstantteja löytyy, yksi merkki on Davies (?). En ole asiantuntija, mutta luin purjehtijoiden käyttökokemuksia joistakin vanhoista lehdistä ja Seven Seas Cruising Associationin lainatusta jäsenlehdestä. Astraa suositeltiin siellä. Ehkä SSCA:n forumilla on sekstantti-juttuja?
http://sailingbooks.co.uk/trolleyed/83/113/118/index.htm
Navigaatioliitto myy Ebbco sextanttia noin 100 egeen. Kehuvat sitä riittävän hyväksi veneilykäyttöön. - löysinkin kotimaisen!
nauticalantti kirjoitti:
Tässä pari lyhyttä katsausta ja kotimainen kauppa:
http://www.olav-hansen.dk/sekstant_2.htm
http://www.mdschool.com/Equipment/Practical-Sailor.htm
http://www.troilmarin.fi/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=670&language=fi&zenid=m644nfab4g83uhssr2filua2j2
- tant
Tuolla on kaikenlaisia sekstantteja kaupan;
http://antiques.search.ebay.com/nautical_Sextants_W0QQcatrefZC12QQfromZwwwQ2egoogleQ2efiQQsacatZ37971- löytyy!
Jos haluaa käyttösekstantin, ei kannata ostaa koriste-esineitä. Halvimmat muoviset on hyviä lapsille. Paikanmääritykseen metallirunkoinen. Astra III on yleisesti pidetty hyvänä hintaansa nähden. Zeiss, Plath etc ovat aika kalliita.
Joulurauhaa purjehtijoille!
- yksi vaihtoehto
- mutta, mutta
en oikein uskalla sitä sanoa, ettei saa syytettä parituksesta.
Sekstanttihan on sama kun seksikäs nainen, vai kuinka?- joululahjaksi?
Opettele käyttämään omaasi. Veneen keikkuessa ei aina helppoa.
- turuust
joululahjaksi? kirjoitti:
Opettele käyttämään omaasi. Veneen keikkuessa ei aina helppoa.
kolme mallia hinnat 84-525
- Asiantuntija
Sen oikea nimitys on SEXTANTTA ja se on jo vähän iäkkäämpi.
- kanssa on
sekstanttihommat hoideltu. Eikä oo tarvinnu vielä ostaa sekstanttia.
- amaretto
heips, mulla ois EHKÄ myynnissä sekstantti, valmistaja Freiberger Präzisionsmechanik GmbH. kauniissa tiikkikotelossa ja ohjekirjakin löytyy, jos olet vielä kiinnostunut, niin tee tarjous [email protected]
moi,
http://www.celestaire.com löytyy.
Hätänavigointi välineeksi valtameripurjehduksille
riittää milestäni muovinen, edullisin.
Hiilikuituinen ja eräät erikoismuoveista tehdyt on
nykyään jopa parempia kuin metalliset koska
ne ei lämpölaajene.
Tavallinen muovinen taas lämpötilalle herkempi
kuin metallinen.
Hinnat on suolaisia !
joni- Hieno laite
Sekstantti on hieno laite. Ilman sähköä ja tietokoneita löytyy paikka muutamien mailien tarkkuudella.
Mutta mikä olisi tilanne, jossa sitä todella tarvittaisiin:
- gps-satelliittijärjestelmä pimeänä, ei kovin todennäköistä
tai
- kaikki veneessä olevat gps-vastaanottimet pimeänä. Laskin, että minulla on kännykät mukaan lukien 8 erillistä gps-vastaanotinta, joista kolme toimii AA-paristoilla, eli ei kovin todennäköistä tämäkään. AA-paristoja lienee veneessäni aina satakunta, käsi-gps tarvitsee kaksi.
Gps on ylivoimaisen hieno paikanmäärityssysteemi, mutta sekstantti on merenkulkuperinnettä, jonka soisi säilyvän. - Hieno laite
Hieno laite kirjoitti:
Sekstantti on hieno laite. Ilman sähköä ja tietokoneita löytyy paikka muutamien mailien tarkkuudella.
tai
- kaikki veneessä olevat gps-vastaanottimet pimeänä. Laskin, että minulla on kännykät mukaan lukien 8 erillistä gps-vastaanotinta, joista kolme toimii AA-paristoilla, eli ei kovin todennäköistä tämäkään. AA-paristoja lienee veneessäni aina satakunta, käsi-gps tarvitsee kaksi.
Gps on ylivoimaisen hieno paikanmäärityssysteemi, mutta sekstantti on merenkulkuperinnettä, jonka soisi säilyvän.Hyvä seksantti on kuulemma Astra IIIb. Ostin pari vuotta sitten itse sellaisen. Nurmisella 700--800 euroa, englantilaisessa nettikaupassa noin 500. Vaikuttaa tukevalta peliltä, joskin on tunnustettava, etten ole koskaan "tositoimissa" käyttänyt.
- Historian oppeja
Hieno laite kirjoitti:
tai
Gps on ylivoimaisen hieno paikanmäärityssysteemi, mutta sekstantti on merenkulkuperinnettä, jonka soisi säilyvän.GPS:stä. kuten myös Glonassista pitää muistaa, että ne ovat ensisijaisesti sotilasjärjestelmiä ja USA:n on mahdollista kytkeä GPS:n tarkkuutta heikentävä selective availability päälle, jolloin puhutaan enää sadan metrin tarkkuudesta.
Myös satelliittien lentoratoja on GPS:n ja Glonassin historian aikana muutettu sotilastarpeiden mukaan lisäämään satelliittiohjattujen pommien tarkkuutta, jolloin vähemmän tärkeillä alueilla on vähemmän satelliitteja taivaalla ja ne ovat huonossa kulmassa paikannuksen tarpeisiin nähden.
Tarvitaan vain sopiva kriisitilanne jossain päin maailmaa aiheuttamaan satelliittipaikannuksen tarkkuuden heikentyminen toisella puolella maapalloa. Eikä tämä ole vain teoriaa, vaan historian faktoja ei niin kovin monen vuoden takaa. - 14+12
Historian oppeja kirjoitti:
GPS:stä. kuten myös Glonassista pitää muistaa, että ne ovat ensisijaisesti sotilasjärjestelmiä ja USA:n on mahdollista kytkeä GPS:n tarkkuutta heikentävä selective availability päälle, jolloin puhutaan enää sadan metrin tarkkuudesta.
Myös satelliittien lentoratoja on GPS:n ja Glonassin historian aikana muutettu sotilastarpeiden mukaan lisäämään satelliittiohjattujen pommien tarkkuutta, jolloin vähemmän tärkeillä alueilla on vähemmän satelliitteja taivaalla ja ne ovat huonossa kulmassa paikannuksen tarpeisiin nähden.
Tarvitaan vain sopiva kriisitilanne jossain päin maailmaa aiheuttamaan satelliittipaikannuksen tarkkuuden heikentyminen toisella puolella maapalloa. Eikä tämä ole vain teoriaa, vaan historian faktoja ei niin kovin monen vuoden takaa.Perinteisiä merikortteja ja perusgepsiä käytettäessä ei haittaa vaikka tarkkuus putoaisi sata metriä. Kunnon sekstanttia osaavasti käyttäen pääsee kai mailienkin tarkkuuteen.
- SA on historiaa
Historian oppeja kirjoitti:
GPS:stä. kuten myös Glonassista pitää muistaa, että ne ovat ensisijaisesti sotilasjärjestelmiä ja USA:n on mahdollista kytkeä GPS:n tarkkuutta heikentävä selective availability päälle, jolloin puhutaan enää sadan metrin tarkkuudesta.
Tarvitaan vain sopiva kriisitilanne jossain päin maailmaa aiheuttamaan satelliittipaikannuksen tarkkuuden heikentyminen toisella puolella maapalloa. Eikä tämä ole vain teoriaa, vaan historian faktoja ei niin kovin monen vuoden takaa."The United States has no intent to ever use Selective Availability again."
http://www.gps.gov/systems/gps/modernization/sa/
hei,
Mulle on jäänyt käsiin avaamaton
Clestial Navigation kirja, RYA, 1989 first edition,
roikkunut hylyssä useita vuosia.
Jos joku 3-9 egeä ja postikulut tai hakee pois
niin ilmoittelee. Ko. kirja oli turha koska
ostamassani kirjassa Ocean Sailing on sama
teksti osana, noiota saa RYA:n kirjakauspasta
http://www.rya.org.uk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1511863
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu131756Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma
Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va351527Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1961208- 941195
- 841134
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta3541002- 62869
- 49831
- 50816