Meddle on mielestäni todella hyvä albumi. Yksi Floydin hienoimpia, mutta levyllä vaivaa yksi asia. Se melko tasapainoton koska Echoes on viimeinen kappale ja kaikista pisin. Olisi ollut paljon parempi omasta mielestäni jos Echoes olisi jaettu kahteen osaan vastaavalla tavalla kuin Shine On You Crazy Diamond, Wish You Were Here -albumilla.
Vai mitäs meinaatte?
Vähän sama ongelma Atom Heart Mother -albumilla. Mutta Atom Heart Mother -levyllä on lopussa sentään erittäin upea Alan's Psychedelid Breakfast. Meddle hieman Atom Heart Motheria kypsempi, mutta ei "AHM" paljon jää jälkeen.
Meddle tasapainoton
6
712
Vastaukset
- Kilmouri
Meddle on paras. Tietty DSOTM:sta eteenpäin kaikki levyt olivat harkittuja kokonaisuuksia, mutta Meddlessä on vielä jotain jännää psykedeelisyyttä jäljellä. Muuten, se on tehty LP-aikana, jolloin ei voi sanoa, että se olisi levyn "viimeinen" kappale, vaan se on levyn kokonainan toinen puoli. Ei siihen aikaan mietitty levyn balanssia "putkeen" vaan puolisko kerrallaan.
Henk koht. olen sitä mieltä, että Atom Heart Mother on aika kökkö teos. Samaa mieltä ovat muuten Gilmour ja Waters.- Dazed.but.not.Confused
Itsekin olen lukenut jostain, että Gilmour ja Waters pitävät Atom Heart Mother -albumia aivan surkeana tuotoksena. Nick Mason taisi kyllä todeta, että Atom Heart Mother -kappaleen tekeminen opetti heitä tekemään studiossa myöhemmin pitkiä kappaleita joiden tempo vaihtelee kappaleen kuluessa useaan otteeseen. Mm. Echoes ja Shine On You Crazy Diamond.
Itse kyllä pidän Atom Heart Mother -levystä erittäin paljon. Siinä ei kerta kaikkiaan ole huonoja kappaleita. Nimikkokappale on loistavan tunnelmallinen. If on todella upea sanoitus Watersilta. Summer 68' on levyn huonoin kappale mielestäni, mutta ei sekään surkea tuotos ole. Fat Old Sun on erittäin hieno kappale. Ja viimeinen kappale Alanin Psykedeelinen Aamupala on kerrassaan mahtava. - Azimuth
Dazed.but.not.Confused kirjoitti:
Itsekin olen lukenut jostain, että Gilmour ja Waters pitävät Atom Heart Mother -albumia aivan surkeana tuotoksena. Nick Mason taisi kyllä todeta, että Atom Heart Mother -kappaleen tekeminen opetti heitä tekemään studiossa myöhemmin pitkiä kappaleita joiden tempo vaihtelee kappaleen kuluessa useaan otteeseen. Mm. Echoes ja Shine On You Crazy Diamond.
Itse kyllä pidän Atom Heart Mother -levystä erittäin paljon. Siinä ei kerta kaikkiaan ole huonoja kappaleita. Nimikkokappale on loistavan tunnelmallinen. If on todella upea sanoitus Watersilta. Summer 68' on levyn huonoin kappale mielestäni, mutta ei sekään surkea tuotos ole. Fat Old Sun on erittäin hieno kappale. Ja viimeinen kappale Alanin Psykedeelinen Aamupala on kerrassaan mahtava.Juttu on kuten Kilmouri kirjoittaa. LP:t tehtin puoliskojen mukaan. Samaa jakoa noudattelee Atom Heart Mother. Echoes kuuluu olla juuri noin.
Meddlessä minua kiusaa viheliäinen popbiisi St. Tropez ja koirablues Seamuskin taitaa olla vähän vitsi.
Meddle on kyllä kestänyt aikaa paremmin kuin Atom Heart Mother. Jälkimmäisä ei enää juuri tule kuunneltua.
Nimim. Floydfani vuodesta 1972. - tontza
Azimuth kirjoitti:
Juttu on kuten Kilmouri kirjoittaa. LP:t tehtin puoliskojen mukaan. Samaa jakoa noudattelee Atom Heart Mother. Echoes kuuluu olla juuri noin.
Meddlessä minua kiusaa viheliäinen popbiisi St. Tropez ja koirablues Seamuskin taitaa olla vähän vitsi.
Meddle on kyllä kestänyt aikaa paremmin kuin Atom Heart Mother. Jälkimmäisä ei enää juuri tule kuunneltua.
Nimim. Floydfani vuodesta 1972.Kyllähän siis Seamus ja St. Tropez ovat molemmat vitsejä. Oman teoriani mukaan Meddle (One of these daysia lukuunottamatta)on suunniteltu kuunneltavaksi nurmikolla lojuessa keskellä kesää. Sama muuten pätee Atom heart motheriin. Ja vaikka nimibiisi onkin niin proge niin se on loppujen lopuksi sekin ihan helvetin rento...
- meddleryt435
tontza kirjoitti:
Kyllähän siis Seamus ja St. Tropez ovat molemmat vitsejä. Oman teoriani mukaan Meddle (One of these daysia lukuunottamatta)on suunniteltu kuunneltavaksi nurmikolla lojuessa keskellä kesää. Sama muuten pätee Atom heart motheriin. Ja vaikka nimibiisi onkin niin proge niin se on loppujen lopuksi sekin ihan helvetin rento...
nimittäin Meddle, nimenomaan Echoesia ja One of these daysia lukuunottamatta. Just sellasta kesämusaa. Oma suosikki on Fearless.
- Plättyjäkin diggaillu.
meddleryt435 kirjoitti:
nimittäin Meddle, nimenomaan Echoesia ja One of these daysia lukuunottamatta. Just sellasta kesämusaa. Oma suosikki on Fearless.
Hienoin voisi olla se Pompeii live. Kun jätkät on livenä. Mutta se onkin video. Sitäaikaa pulppuaa ulos jokabiisistä. Ja se teidän tykkäämä Echoes tulee mahdisti alkuun ja loppuun.
Tosin studioplätty mielestäni on Animals.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412907Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342686Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau232525Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4362468Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431818Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1461813Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat241365Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,41212- 741109
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671027