Meddle tasapainoton

Dazed.but.not.Confused

Meddle on mielestäni todella hyvä albumi. Yksi Floydin hienoimpia, mutta levyllä vaivaa yksi asia. Se melko tasapainoton koska Echoes on viimeinen kappale ja kaikista pisin. Olisi ollut paljon parempi omasta mielestäni jos Echoes olisi jaettu kahteen osaan vastaavalla tavalla kuin Shine On You Crazy Diamond, Wish You Were Here -albumilla.

Vai mitäs meinaatte?

Vähän sama ongelma Atom Heart Mother -albumilla. Mutta Atom Heart Mother -levyllä on lopussa sentään erittäin upea Alan's Psychedelid Breakfast. Meddle hieman Atom Heart Motheria kypsempi, mutta ei "AHM" paljon jää jälkeen.

6

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilmouri

      Meddle on paras. Tietty DSOTM:sta eteenpäin kaikki levyt olivat harkittuja kokonaisuuksia, mutta Meddlessä on vielä jotain jännää psykedeelisyyttä jäljellä. Muuten, se on tehty LP-aikana, jolloin ei voi sanoa, että se olisi levyn "viimeinen" kappale, vaan se on levyn kokonainan toinen puoli. Ei siihen aikaan mietitty levyn balanssia "putkeen" vaan puolisko kerrallaan.

      Henk koht. olen sitä mieltä, että Atom Heart Mother on aika kökkö teos. Samaa mieltä ovat muuten Gilmour ja Waters.

      • Dazed.but.not.Confused

        Itsekin olen lukenut jostain, että Gilmour ja Waters pitävät Atom Heart Mother -albumia aivan surkeana tuotoksena. Nick Mason taisi kyllä todeta, että Atom Heart Mother -kappaleen tekeminen opetti heitä tekemään studiossa myöhemmin pitkiä kappaleita joiden tempo vaihtelee kappaleen kuluessa useaan otteeseen. Mm. Echoes ja Shine On You Crazy Diamond.

        Itse kyllä pidän Atom Heart Mother -levystä erittäin paljon. Siinä ei kerta kaikkiaan ole huonoja kappaleita. Nimikkokappale on loistavan tunnelmallinen. If on todella upea sanoitus Watersilta. Summer 68' on levyn huonoin kappale mielestäni, mutta ei sekään surkea tuotos ole. Fat Old Sun on erittäin hieno kappale. Ja viimeinen kappale Alanin Psykedeelinen Aamupala on kerrassaan mahtava.


      • Azimuth
        Dazed.but.not.Confused kirjoitti:

        Itsekin olen lukenut jostain, että Gilmour ja Waters pitävät Atom Heart Mother -albumia aivan surkeana tuotoksena. Nick Mason taisi kyllä todeta, että Atom Heart Mother -kappaleen tekeminen opetti heitä tekemään studiossa myöhemmin pitkiä kappaleita joiden tempo vaihtelee kappaleen kuluessa useaan otteeseen. Mm. Echoes ja Shine On You Crazy Diamond.

        Itse kyllä pidän Atom Heart Mother -levystä erittäin paljon. Siinä ei kerta kaikkiaan ole huonoja kappaleita. Nimikkokappale on loistavan tunnelmallinen. If on todella upea sanoitus Watersilta. Summer 68' on levyn huonoin kappale mielestäni, mutta ei sekään surkea tuotos ole. Fat Old Sun on erittäin hieno kappale. Ja viimeinen kappale Alanin Psykedeelinen Aamupala on kerrassaan mahtava.

        Juttu on kuten Kilmouri kirjoittaa. LP:t tehtin puoliskojen mukaan. Samaa jakoa noudattelee Atom Heart Mother. Echoes kuuluu olla juuri noin.
        Meddlessä minua kiusaa viheliäinen popbiisi St. Tropez ja koirablues Seamuskin taitaa olla vähän vitsi.
        Meddle on kyllä kestänyt aikaa paremmin kuin Atom Heart Mother. Jälkimmäisä ei enää juuri tule kuunneltua.
        Nimim. Floydfani vuodesta 1972.


      • tontza
        Azimuth kirjoitti:

        Juttu on kuten Kilmouri kirjoittaa. LP:t tehtin puoliskojen mukaan. Samaa jakoa noudattelee Atom Heart Mother. Echoes kuuluu olla juuri noin.
        Meddlessä minua kiusaa viheliäinen popbiisi St. Tropez ja koirablues Seamuskin taitaa olla vähän vitsi.
        Meddle on kyllä kestänyt aikaa paremmin kuin Atom Heart Mother. Jälkimmäisä ei enää juuri tule kuunneltua.
        Nimim. Floydfani vuodesta 1972.

        Kyllähän siis Seamus ja St. Tropez ovat molemmat vitsejä. Oman teoriani mukaan Meddle (One of these daysia lukuunottamatta)on suunniteltu kuunneltavaksi nurmikolla lojuessa keskellä kesää. Sama muuten pätee Atom heart motheriin. Ja vaikka nimibiisi onkin niin proge niin se on loppujen lopuksi sekin ihan helvetin rento...


      • meddleryt435
        tontza kirjoitti:

        Kyllähän siis Seamus ja St. Tropez ovat molemmat vitsejä. Oman teoriani mukaan Meddle (One of these daysia lukuunottamatta)on suunniteltu kuunneltavaksi nurmikolla lojuessa keskellä kesää. Sama muuten pätee Atom heart motheriin. Ja vaikka nimibiisi onkin niin proge niin se on loppujen lopuksi sekin ihan helvetin rento...

        nimittäin Meddle, nimenomaan Echoesia ja One of these daysia lukuunottamatta. Just sellasta kesämusaa. Oma suosikki on Fearless.


      • Plättyjäkin diggaillu.
        meddleryt435 kirjoitti:

        nimittäin Meddle, nimenomaan Echoesia ja One of these daysia lukuunottamatta. Just sellasta kesämusaa. Oma suosikki on Fearless.

        Hienoin voisi olla se Pompeii live. Kun jätkät on livenä. Mutta se onkin video. Sitäaikaa pulppuaa ulos jokabiisistä. Ja se teidän tykkäämä Echoes tulee mahdisti alkuun ja loppuun.
        Tosin studioplätty mielestäni on Animals.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe