APUA ! KINKKU UUNISTA TULLESSAAN EI KYPSÄ

Kinkku pilalla

Help !
Kinkku ei ollutkaan niin kypsä kuin luulin. Mittari näytti 82C, muuta kun leikkasin palan pois, tuntui raa´alta. Nyt kinkku jo kylmä !
Mitä teen ?????
Epätoivoinen ekakertalainen

25

3913

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nekkutikkari

Mittarilla et tee mitään. paista 125 asteessa tuntu/kilo PLUS YKSI YLIMÄÄRÄINEN TUNTU. Silloin se on ylikypsää ja hyvää, hynä poppakonsti. Mä sinuna laittaisin sen kinkun takas uuniin mittarin kanssa ja anna sen mittarin sitten mennä ihan keskelle paksuinta kohtaa ja anna sen olla siellä mittari tappiin asti.
      En minäkään tykkää raa'asta kinkusta, ylikypsä hyvä.

• marjapensas

Näin se onnistuu, ja kinkku pussiin,
        tai folioon, ettei kuivu. Älä luovuta.

• Homma hallussa

Laitoin sen jo takas uuniin n. tunti sitten. Ongelma oli myös se, että olin jo kuorruttanut sen. Mutta laitoin folion ympärille ! Ehkä auttaa ?

• Pirre*
        Homma hallussa kirjoitti:

Laitoin sen jo takas uuniin n. tunti sitten. Ongelma oli myös se, että olin jo kuorruttanut sen. Mutta laitoin folion ympärille ! Ehkä auttaa ?

Tuntuu niin koomiselta tuo Sinun kinkunpaistosi..:DD

*Vakavoituen* Elä laita enää uuniin, se on tosiaan punaisempi koska se ei ole ns. harmaasuolattu..kyllä yli 80 asteinen liha on jo kypsää..pian sinulla on nurkin kokoinen kinkku jos vielä sitä paistelet..:))

Arvaa mitä miehesi sanoo kun näkee sen sitten..:)

• Ei kai todella

5-kymppinen ole niin uuno eemeli, ettei osaa paistaa kinkkua kypsäksi? Vai onko se elämäsi eka kinkku?

• Todella

Mun eka kinkku. Puoliso tulee aattoiltana kahden viikon etelänmatkalta ja mä osasin pilatan vissiin kaiken !

• sulla

lukihäiriö mitä tarkoiuttaa ekakertalainen

• tuloo

jäisenä uuniin

• tuloo

semmonen juhlakinkku verkkopusissa ja oli
        sula,nou hätä,tuntuu raalta mutta ei ole

• No en

Oli jääkaapissa tiistai-illasta eiliseen iltapäivään, sitten huoneen lämmössä tähän aamuun puoli kymmeneen. Ei kai pitäs olla enää jäässä ?
        Kokeilin mittarinkin; toimi, kun vesi kiehu !

• Sama
        tuloo kirjoitti:

semmonen juhlakinkku verkkopusissa ja oli
        sula,nou hätä,tuntuu raalta mutta ei ole

No sellanen just. Onko nyt turhaan uunissa ?

• tuloo
        Sama kirjoitti:

No sellanen just. Onko nyt turhaan uunissa ?

voisihan,siihen kurrutuksen tehdä sinpista ja
        korppujauhoista,30-40min uunissa ei haitaa mitään

• APUA
        No en kirjoitti:

Oli jääkaapissa tiistai-illasta eiliseen iltapäivään, sitten huoneen lämmössä tähän aamuun puoli kymmeneen. Ei kai pitäs olla enää jäässä ?
        Kokeilin mittarinkin; toimi, kun vesi kiehu !

Kiitti kaikille, ja HYvää Joulua !
        Eiköhän se kinkku siitä tokene !

• Pirre*

vai väsymystä vain, mutta luin ensin otsikkosi, että "Kinkku tulessa"..se oisi ollutkin pahempi paikka...:))

• tuloo

paistettu kinkku on hyvää,nämä sähköuunit
        on vähän sitä sun tätä

• Pirre*
        tuloo kirjoitti:

on vähän sitä sun tätä

, mutta lämpö on vaikeampi "säätää" sopivaksi..

Olen joskus paistanut leivinuunin edellisenpäivän lämmöllä vielä kinkun...silloin on parahullaan..

• Kalle Aaretti
        tuloo kirjoitti:

on vähän sitä sun tätä

Kinkun paistaa.

Minä olen vuosikausia tilannut naapurin isännältä jouluksi sian. Ja itse suolaamani kinkut olen paistanut sähköuunissa. Hyviä ovat olleet aina.

Pieni lämpö ja pitkä aika ovat onnistumisen tae. Ei ole tarvittu kinkkupusseja sun muita. Ei ole uunipannuun valunut litratolkulla rasvaa ja suolavettä. Kypsiä ja makoisi ovat kinkut aina olleet.

• Pirre* kirjoitti:

, mutta lämpö on vaikeampi "säätää" sopivaksi..

Olen joskus paistanut leivinuunin edellisenpäivän lämmöllä vielä kinkun...silloin on parahullaan..

Tänä aamuna heräsin kello 6 lämmittämään leivinuunia ja näppituntuma tulee puiden lisäyksiin mitä enempi käyttää uunia, mutta uunimittarilla voi seurata lämpöä lämmityksen jälkeen ja samalla viirata tai hidastella tarpeen mukaan kinkun laittoa tai mitä nyt haluaa uuniin laittaa, jos on liian kuuma uuni, myös peltien auki pitämisellä voi passata lämpötilaa.

Varmaan moni osaakin oman leivinuunin kanssa toimia, mutta näin meillä.

• tuloo
        Kalle Aaretti kirjoitti:

Kinkun paistaa.

Minä olen vuosikausia tilannut naapurin isännältä jouluksi sian. Ja itse suolaamani kinkut olen paistanut sähköuunissa. Hyviä ovat olleet aina.

Pieni lämpö ja pitkä aika ovat onnistumisen tae. Ei ole tarvittu kinkkupusseja sun muita. Ei ole uunipannuun valunut litratolkulla rasvaa ja suolavettä. Kypsiä ja makoisi ovat kinkut aina olleet.

paistama perinteinen,ei mikään pakaste,semmoinen
        jossa on tuuman läskikerros,ja leivinuunissa
        on paras

• Pirre*
        Kalle Aaretti kirjoitti:

Kinkun paistaa.

suolaamme itse, ihan liottamalla pari viikkoa suolavedessä niinku ennenvanhaan tehtiin.

Tänään paistoinkin kinkun sähköuunissa, kun leivinuuni olisi ollut liian kuuma, -Karjalanpaistille pittää olla hyvä lämmin; vasta huomenna tuossa uunissa voisi ajatellakaan kinkunpaistoa...

• röörrope

Muista kaataa rasvat viemäriin.

• tuloo

tilataan putkimies

• vihreä tonttu

Kinkun rasvoja ei missään tapauksessa saa laittaa viemäriin, ihan tavallisiin roskiin pitää laittaa.
        Viemäriin ei saa laittaa mitään mikä ei ole kulkenut vatsasi kautta.
        Kivaa joulua kaikille, eletään ihmisiksi ja laitetaan joulupaperitkin tavallisiin roskiin.

• kului
        vihreä tonttu kirjoitti:

Kinkun rasvoja ei missään tapauksessa saa laittaa viemäriin, ihan tavallisiin roskiin pitää laittaa.
        Viemäriin ei saa laittaa mitään mikä ei ole kulkenut vatsasi kautta.
        Kivaa joulua kaikille, eletään ihmisiksi ja laitetaan joulupaperitkin tavallisiin roskiin.

kun sytytin tulen uuniin ja sain kinkun paistumaan.Nyt menee toiset 12 tuntia eli koko yö kypsentämiseen,noin 8 kilon kinkku.24 tuntia koko homma,sähköllä olisi valmista jo vaan kun ei tunnu joululta ellei näin tee.Kaikkeen sitä tottuu.Joulumieltä kaikille.

• joulua ja

höpö höpö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1783
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      359
      1196
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1188
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      96
      1058
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      63
      848
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      821
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      774
    8. Lapuan liike nyt! rähinöimässä Tampereella

Avoimen rasistisen ja fasistisen sinimustan liikkeen poprukat riehuvat Tampereella parasta aikaa.
      Maailman menoa
      141
      723
    9. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      716
    10. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      690
    Aihe