Klinefelterin syndrooma

Ehkä klinefelter

Onko täällä Klinefelterin syndroomaisia? Epäilen, että minulla on kyseinen oireyhtymä. Haluaisin lukea Klinefelterin syndroomaisten kokemuksia. Elättekö normaalia elämää? Oletteko naimisissa? Onko teillä lapsia? Minä taidan olla hyvin epäonninen, sillä minulla on epilepsia, epäilen klinefelteriä ja taitaa olla myös Aspergerin syndroomaa (viimeksi mainitussa on kyllä hyvääkin). Olen kyllä lukenut tyypistä, jolla on sekä klinefelter että asperger. Minulla on pienet kivekset, leveä lantio, kapeat hartiat ja vaikeuksia vieraiden kielten opiskelussa (tosin kielet kiinnostavat). Olen 17-vuotias, voiko jokin hormonihoito vielä auttaa? Sitä klinefelterin oiretta minulla ei ole, että naiset eivät kiinnosta. Olen hyvin kiinnostunut tytöistä ja naisista. Onko tyttöjä ja naisia, jotka voisivat kuvitella olevansa suhteessa hieman tavallista vähemmän miehekkään pojan tai miehen kanssa?

15

10467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juulia

      No mene lääkäriin ja tutkimuksiin siitä oitis!
      Mitä aiemmin saat hoitoa sen parempi,ei tarvitse sinunkaan vain epäillä ja mietiskellä.
      Luulisi kyllä että tuollaiset sairaudet olisivat tulleet esiin jo normaaleissa neuvola ja kouluterveydenhoito tarkastuksissa tai vanhempiesi huomaamisen kautta.
      No tutkimuksiin.kyllä se siitä.

    • auringonkukkanen84
    • mutzi

      Pojallani todettiin heti syntymän jälkeen muiden tutkimusten yhteydessä. Mene jonnekkin terveydenhuollon ammattilaisen juttusille ja kerro heille huolesi. Asia voidaan tutkia verikokeesta. Voit eläää täysi painoista elämää ja parempaakin kunhan saat asiaan varmistuksen niin ei tarvitse yksikseen miettiä ja jos huoli on vielä turha. Jos em. asia sinulla todetaan niin vertaistukea saat "Äksyistä" Joka on sukukromosomipoikkeavien-yhdistys. Yhteystiedot löytyvät ADHD-liiton sivuilta. Hyvää uutta vuotta sinulle.

    • kupla.

      minä olen parisuhteessa klinefelterin syndroomasta "kärsivän" miehen kanssa. hän käy säännöllisesti testosteroni- piikillä, suosittelisin sitä sinullekin. lapsia meillä ei ole, eikä tule, sillä muutama vuosi sitten teetätimme siittiötutkimuksen ja niitä hänellä enää ole. käsittääkseni nykyän voidaan myös hoitaa siittiötuotantoa jollain tapaa...en ole varma. mielestäni mieheni miehisyys ei ole mitenkään huomattavan poikkeava...tai sitten olen vaan niin tottunut siihen. kuulun niihin naisiin, joiden mielestä koolla ei oikeasti ole merkitystä...;)
      eli siis ihan hyvin olen fyysisesti pystynyt olemaan onnellisessa suhteessa mieheni kanssa, jos se puoli sinua askarruttaa, niin suosittelen lämpimästi sitä testosteronihoitoa.

      • joukkari

        kuinka suuret ovat klinefelterin oireyhtymän omaavan henkilön kivesten koko? erään tietolähteen mukaan ne voivat kasvaa jopa 3 cm mittaan, mutta pienevät taas muutaman vuoden kuluessa. Eihän xxy-miehen kivekset voi olla yli 3,5 cm pitkät mikä on jo keskiverron aikuisen miehen kivesten mitta. Itse olen 14 ja kivesteni mitta on noin 4 cm.


    • markus.lindstedt

      no hei itselläni todettiin tämä ongelma ja nyt sit pakko tottua elämään asian kanssa.itse olen naimisissa ja haluan lapsia mutta onneksi on nykyään kaikelaisia keinoja,ja kyllä tässä normaalia elämää yritetään viettää.

    • nimetön28

      moro minulla on klinefelterin syndrome minulla se on synnynnäinen sairaus olen itse alle30v kehitysvammainen kundi otan 6 vk välein mies-kasvuhormoonii ja minulla vaihtelee mieliala joskus saatan olla todella suutuissani pienistä asioista ja joskus iloitsen tosi suurista asioista tykkään myös tytöistä ja naisista ja oon sitä ihmetellytkin muut kaverini pitää mua normaalina ihmisenä eikä nää mun sairaudessa poikkeavaa kun jotkut taas näkee sen ja alkaa nauraa,
      mutta en saa myöskään lapsii sairauteni vuoksi mutta eipä paljoo haittaakaan minulla on tyttöystävä jolla on sama sairaus mutta eri kromosomi poikkeama.

    • klein fault
    • kokemusta.......
    • Jenna K

      Hei,

      Olisin erittäin kiinnostunut Klinefelterin oireyhtymää sairastavien ja heidän läheisiensä elämäntarinoista. Teen pro gradu -tutkielmaa intersukupuolisten elämästä Suomessa. Klinefelterin oireyhtymähän usein luokitellaan intersukupuolisuuden/DSD:n kaltaiseksi tilaksi. Sinun ei tarvitse varsinaisesti kokea intersukupuolisuutta elämääsi kuuluvaksi asiaksi osallistuaksesi tutkielmaani, vaikka niin kirjoitankin linkeissä. Tarkoitukseni on kerätä vapaamuotoisia, kirjoitettuja elämäntarinoita tai haastatella osallistujia - ihan kumpi vaihtoehto on mielekkäämpi. Pyytäisin osallistumaan jo pian (helmikuun loppuun mennessä), mutta osallistuminen onnistuu myös tämän jälkeen. Tutkimukseen voi osallistua täysin anonyymisti, eikä osallistujien henkilöllisyys tule esiin missään vaiheessa.

      Klinefelterin oireyhtymää sairastaville suunnattu kirjoituspyyntö:

      Pyydän Sinua kirjoittamaan elämästäsi. Olen kiinnostunut siitä, millainen on elämäntarinasi ja kuinka intersukupuolisuus/Klinefelterin oireyhtymä on vaikuttanut elämässäsi. Voit pohtia intersukupuolisuuden/Klinefelterin oireyhtymän vaikutusta esimerkiksi eri ikävaiheiden kautta (lapsuudessasi, nuoruudessasi, aikuisuudessasi, vanhuudessasi). Missä ikävaiheessa intersukupuolisuus on vaikuttanut eniten?

      Läheisille suunnattu kirjoituspyyntö:
      Jos olet Klinefelterin oireyhtymää sairastavan läheinen, pyydän Sinua kirjoittamaan elämästäsi intersukupuolisen/Klinefelterin oireyhtymää sairastavan läheisenä. Olen kiinnostunut siitä, mitä läheisesi intersukupuolisuus/Klinefelterin oireyhtymä sinulle merkitsee ja miten se on vaikuttanut elämääsi. Voit pohtia esimerkiksi sitä, millä tavalla läheisesi intersukupuolisuus/Klinefelterin oireyhytmä on tullut näkyväksi elämässäsi?

      Lisätietoja linkkien kautta:
      Klinefelterin oireyhtymää sairastaville: https://elomake.uef.fi/lomakkeet/5466/lomake.html

      Klinefelterin oireyhtymää sairastavien läheisille: https://elomake.uef.fi/lomakkeet/5621/lomake.html

      Ja tietysti minulta sähköpostitse [email protected] tai puhelimitse p. 0415072102

      Ystävällisin terveisin,

      Jenna Karppinen
      Yhteiskuntatieteiden kandidaatti
      Itä-Suomen yliopiston 5. vuoden sosiaalipsykologian opiskelija

      • Eiookkaann

        Olen ketjun aloittaja. Nyt tiedän, etten ole klinefelter.


      • Anonyymi

    • Klienefeltteri

      Mulla kanssa sama tauti todettu . Yleislääkärit ei tiedä nykyäänkään mitään tästä taudista. Ainoa kysymys mitä mulle aina esittävät et seisooko ?
      Kyllä seisoo tanakasti koko 28 cm mitalla. Naisista oon kiinnostunut , kun olen testosteronia käyttänyt. Tauti todettiin mulla kun olin 15-vuotias, sitä ennen ei tytöt pahemmin kiinnostaneet, mut lääkkeeen voimalla sit sitäkin enemmän.

      Mielialan vaihtelut välillä isoja, jopa harkinnut käyttää mielialalääkkeitä.

      Ihan kivaa elämää olen saanut elää häiriöstä huolimatta.

    • voimatonjamasentunut

      Mielenkiintoinen keskustelu, vasta nyt ymmärrän mikä minuakin tod näk vaivaa... oireet niin epämääräisiä, lääkäreitä on vaikea saada ottamaan tällaiset hormonaaliset asiat vakavasti. Itselläni matalahko testosteroni, ja varmasti kasvuhormonikin. Onko tämä teille tuttua, vai tyypillistä: olen yli 40 mutta vieläkin jotenkin lapsenkasvoinen ikäisekseni? minua luullaan lähinnä kolmekymppiseksi, mikä vaivaa ja harmittaa minua suunnattomasti. Testosteroni todettu verikokeilla matalahkoksi jo 10 v. sitten. Urologin luona silloin kävin, ja testosteronihoitoa n. 5-6 kk, mutta ei auttanut loputtomaan voimattomuuteen, väsymykseen eikä masennukseen. Näistä olen kärsinyt murrosiästä lähtien, ja olen aina todella väsynyt. Kirjoituksenne kuulostaa niin tutulta monellakin tapaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6539
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4223
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2627
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1558
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1056
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe