Kyselisin vinkkejä CZ 9mm:n pistoolin hankintaan.
Katselin netistä kyseisestä aseesta ja esim CZ75 malleja näyttäisi olevan useampia. Ajatuksenani on hankkia perusvarma, suht edullinen ja toimiva pistooli harrastusammuntaan. Mikä näistä seuraavista malleista mahtaisi olla paras/sopivin malli? Mitkä ominaisuudet erottavat näitä malleja toisistaan?
Asehan saa tietenkin olla toimivuuden lisäksi tyylikkään näköinen!
CZ 75
CZ 75B
CZ 75B SA
CZ 75BD
CZ 75 P-01
CZ 75 SP-01/SP-01
CZ 75 Compact .40
CZ 75 Champion
Mikä CZ 75 malli?
5
3284
Vastaukset
- Tonttu torvinen
Tarkennuksena vielä että kysyn lähinnä mallien CZ 75, CZ 75B, CZ 75BD välisiä eroja jne. Kuinka nämä kyseiset mallit poikkeavat toisistaan?
- CZ 75 SP-01
SP-01:ssä riittää ominaisuudet kaikkeen sellaiseen ammuntaan ja lajeihin, missä 9 mm asetta käytetään. Shadow-mallissa vielä muutama parannus lisää, mutta sitten ei kelpaa enää practicalin tuotantoase (production) luokkaan.
Tarkkuudessa noissa (cz) on jonkintasoisia eroja ollut ja toleransseja sovituksien suhteen, mutta hinta-laatu-suhde on aika kohdallaan. (no sp-01 ehkä cz:ksi kalliihko).
Edullinen valinta on perus cz-75. Käytetty sellainen, vieläpä Tsekkoslovakiassa tehty, saattaisi olla jopa parempi kuin uudet.
Luistinvapauttajan salpoja kannattaa ottaa muutama
varastoon. Se on cz:n ongelmakohta.
Toiminta-ampujat.fi sekä lipas.net kannattaa katsoa läpi ja etsiä haulla cz:sta lisää. - Piippu
Mikä mahtais olla näiden kahden tyypin välinen ero? Eli siis CZ 75 B:n ja CZ 75 BD:n välillä?
Onko taas tällä eroavaisuudella suurempaa merkitystä, eli onko toinen jotenkin parempi?- Ceska
on muuten sama malli, mutta siinä on varmistinvipu myös vasureille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018073- 1075667
- 2795013
- 494963
- 763737
- 562960
- 642677
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222518Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 442393