Mikä CZ 75 malli?

Tonttu Torvinen

Kyselisin vinkkejä CZ 9mm:n pistoolin hankintaan.
Katselin netistä kyseisestä aseesta ja esim CZ75 malleja näyttäisi olevan useampia. Ajatuksenani on hankkia perusvarma, suht edullinen ja toimiva pistooli harrastusammuntaan. Mikä näistä seuraavista malleista mahtaisi olla paras/sopivin malli? Mitkä ominaisuudet erottavat näitä malleja toisistaan?

Asehan saa tietenkin olla toimivuuden lisäksi tyylikkään näköinen!

CZ 75
CZ 75B
CZ 75B SA
CZ 75BD
CZ 75 P-01
CZ 75 SP-01/SP-01
CZ 75 Compact .40
CZ 75 Champion

5

3311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tonttu torvinen

Tarkennuksena vielä että kysyn lähinnä mallien CZ 75, CZ 75B, CZ 75BD välisiä eroja jne. Kuinka nämä kyseiset mallit poikkeavat toisistaan?

• CZ 75 SP-01

SP-01:ssä riittää ominaisuudet kaikkeen sellaiseen ammuntaan ja lajeihin, missä 9 mm asetta käytetään. Shadow-mallissa vielä muutama parannus lisää, mutta sitten ei kelpaa enää practicalin tuotantoase (production) luokkaan.

Tarkkuudessa noissa (cz) on jonkintasoisia eroja ollut ja toleransseja sovituksien suhteen, mutta hinta-laatu-suhde on aika kohdallaan. (no sp-01 ehkä cz:ksi kalliihko).

Edullinen valinta on perus cz-75. Käytetty sellainen, vieläpä Tsekkoslovakiassa tehty, saattaisi olla jopa parempi kuin uudet.

Luistinvapauttajan salpoja kannattaa ottaa muutama
      varastoon. Se on cz:n ongelmakohta.

Toiminta-ampujat.fi sekä lipas.net kannattaa katsoa läpi ja etsiä haulla cz:sta lisää.

• Piippu

Mikä mahtais olla näiden kahden tyypin välinen ero? Eli siis CZ 75 B:n ja CZ 75 BD:n välillä?
      Onko taas tällä eroavaisuudella suurempaa merkitystä, eli onko toinen jotenkin parempi?

• Ceska

on muuten sama malli, mutta siinä on varmistinvipu myös vasureille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5739
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4490
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2966
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe