Auto on 2004 mallinen hdi automaatti. Ajettu jo 300 tuhatta. Ongelmana on automaatin toiminta, kylmänä "iskee" kolmosen päälle ja valot rupeaa vilkkumaaan. Huollon mukaaan mitään ei ole tehtävissä, joku sensori kuulemma menettänyt voimansa kilometrien myötä. Lieneee tyyppivika noissa laatikoissa.
Onko vaihtoehtona uuden laatikon asennus vai voiko asialle tehdä jotain?
Peugeot 406 automaatti
9
2255
Vastaukset
- Kat
Vaihteistoöljyn vaihto ja SUODATTIMEN puhdistus voisi auttaa.. Itselläni on ollu automaatteja 3kpl ja niissä on nimenomaan kylmänä tullu vaihto-ongelmia... Suodattimen pesu ja uudet öljyt,niin kaikki on toiminu kuin uusi.. Hommaa et voi tehdä itse,ellet ole autoalan ammattilainen. Hae tietoja haulla automaattivaihteisto.
- Härski
Täytyy olla tosi tumpelo, jos ei itse osaa yksiä öljyjä vaihtaa ja suodatinta puhdistaa/vaihtaa.
Kuulostaa ihan hesalaiselta juppipelleltä. - hra Härski
Härski kirjoitti:
Täytyy olla tosi tumpelo, jos ei itse osaa yksiä öljyjä vaihtaa ja suodatinta puhdistaa/vaihtaa.
Kuulostaa ihan hesalaiselta juppipelleltä.millaisia erikoistyökaluja tms. ko. automerkin automaattivaihteiston öljynvaihto mahdollisesti edellyttää?
- erikoisavaimet
hra Härski kirjoitti:
millaisia erikoistyökaluja tms. ko. automerkin automaattivaihteiston öljynvaihto mahdollisesti edellyttää?
10 mm hylsyavain, ristipää meisseli, ja kuusiväkainen vääntöavain (Torx)
- Automaatti...
Kiitos vastauksesta.
Öljyt on kyllä äskettäin vaihdatettu mutta tuo pesu ja huuhtelu on tietenkin jäänyt tekemättä.
Automaatti toimii moitteetta noin 20 km ajon jälkeen. Erikoisen huonosti merkkikorjaamossa suhtaudutaan asiaaan.
Ja tolle Härskille; olen ajanut paljon ja pitkälle ja vain yksi Toyota on kelpuutettu kulkemaan mukana haaremissa. Vanha HD61 kierti metsäteitä vahvalla väännöllään, muut Toyotat ovat olleet lähinnä nimensä mukaisesti leikkikaluja. Sieviä mutta keveitä. Enemmän tyttöjen käteen... - automaat
Automaatti... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Öljyt on kyllä äskettäin vaihdatettu mutta tuo pesu ja huuhtelu on tietenkin jäänyt tekemättä.
Automaatti toimii moitteetta noin 20 km ajon jälkeen. Erikoisen huonosti merkkikorjaamossa suhtaudutaan asiaaan.
Ja tolle Härskille; olen ajanut paljon ja pitkälle ja vain yksi Toyota on kelpuutettu kulkemaan mukana haaremissa. Vanha HD61 kierti metsäteitä vahvalla väännöllään, muut Toyotat ovat olleet lähinnä nimensä mukaisesti leikkikaluja. Sieviä mutta keveitä. Enemmän tyttöjen käteen...tuon ikäisessä on AL4-laatikko, ilman suodatinta, öljyistä vaihtuu vähän yli puolet kerrallaan jollei pura turbiinia. Itse en tarvinnut edellämainituista työkaluista yhtäkään, muitakin kyllä kun viimeksi öljyt vaihdoin
- tiedosta.
erikoisavaimet kirjoitti:
10 mm hylsyavain, ristipää meisseli, ja kuusiväkainen vääntöavain (Torx)
Kysyin asiaa kun en Peugeotista tiedä ja nykyisessä autossani ei pysty ko. hommaa tekemään kuin korjaamolla.
- kmkk
Automaatti... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Ja tolle Härskille; olen ajanut paljon ja pitkälle ja vain yksi Toyota on kelpuutettu kulkemaan mukana haaremissa. Vanha HD61 kierti metsäteitä vahvalla väännöllään, muut Toyotat ovat olleet lähinnä nimensä mukaisesti leikkikaluja. Sieviä mutta keveitä. Enemmän tyttöjen käteen...merkkiliikkeisäkään ei tunnuta tietävän A-laatikoista sitä mitä niihin perehtyneet korjaamot...
Netistä saa etsittyä autom.korjaajia!
ja puh.luett.keltaisilta sivuilta j.n.e - apu löytyi..
Automaatti... kirjoitti:
Kiitos vastauksesta.
Ja tolle Härskille; olen ajanut paljon ja pitkälle ja vain yksi Toyota on kelpuutettu kulkemaan mukana haaremissa. Vanha HD61 kierti metsäteitä vahvalla väännöllään, muut Toyotat ovat olleet lähinnä nimensä mukaisesti leikkikaluja. Sieviä mutta keveitä. Enemmän tyttöjen käteen...Terveisin kat.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401440Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2971280- 1091115
- 191061
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841