Ystävälläni on 120 litran akvaario. Näyttäisi että siellä jyllää kalatäi tai joku vastaava, sillä kalat hankaavat itseään pohjaan ja näyttävät että niitä kutittaisi. Monnit ovat aika ikävän näköisessä kunnossa kun on lähtenyt suomuja hankauksen seurauksesta ilmeisesti.
Olen koittanut ystävälleni sanoa että se tauti pitäisi hoitaa, vaan hän on sitä mieltä ettei se ole vaarallinen ja näin ollen turha kuluttaa rahoja johonkin lääkkeeseen.. Onko näin? Minua ärsyttää moinen, kyllä kalojen sairaudet pitäisi hoitaa, vaikkei tauti olisikaan mikään maailman vaarallisin. Vai onko se sitten kuinka vaarallista? Ja paraneeko itsestään vai onko lääkitys tosiaan pakollinen? Entäs tarttuuko ihmiseen?
Mistä muuten tietää jos kaloilla onkin loisia? Ja onko tuollainen kutina aina kalatäitä ja käykö siihen sitten joku yleinen lääke kalatäihin?
kalatäi.. vaarallista?
3
3377
Vastaukset
- RRR
http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/taudflag.php
Miksi edes ottaa lemmikkejä jos ei niistä pidä huolta???
Onko se sitten halvempaa että ostelee jatkuvasti uusia kaloja "sairaaseen akvaan"??Kysyppä häneltä se....
Tuskimpa tarttuu ihmiseen...- diipadaa
Samaa olen hänelle sanonut, olen koittanut toitottaa että pitäisi se koko purkki antaa pois kun ei viitsi kaloista kunnolla huolehtia. Ärsyttää se asenne että nehän on vain kaloja, yksi kuolee niin voihan sitä ostaa aina uuden tilalle. Tai joku kala on sairas niin nakataan vaan vessanpöntöstä elävänä alas. No, eipä tuolle asialle mitään voi tehdä
- RRR
diipadaa kirjoitti:
Samaa olen hänelle sanonut, olen koittanut toitottaa että pitäisi se koko purkki antaa pois kun ei viitsi kaloista kunnolla huolehtia. Ärsyttää se asenne että nehän on vain kaloja, yksi kuolee niin voihan sitä ostaa aina uuden tilalle. Tai joku kala on sairas niin nakataan vaan vessanpöntöstä elävänä alas. No, eipä tuolle asialle mitään voi tehdä
Aikas itsekäs tyyppi...
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1996/19960247
Käske sen lukea tuolta vähän aluksi....;OD..
Toivottavasti ei omista muita eläimiä jos on noin välinpitämätön???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritystuet 10 mrd. vuodessa, eli yrittäjäriski valtiolla kuten kommunismissa
Pelkästään Viking Linen viinanhakuristeilyitä sponsoroidaan 20 miljoonalla eurolla vuosittain. Dieselin verotukikin on626735- 666498
Sture Fjäder haluaa tuensaajien nimet julki
Kokoomuspoliitikko haluaa yli 800 euroa kuukaudessa tukia saavien nimet julki. Ehkä olisi syytä julkaista myös kuvat? h1435370Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist504343En saa sua mielestäni vaikka tekisin mitä
Mikä tähän auttaa.. ei mikään. Edes aika. Kaivan sut kohta vaikka kivenkolosta että saan kysyä haluatko sinäkin💛204049Onnettomuus
Hukkajärventiellä kolaroi lavetti ja henkilöauto. Uutista ei missään! Hys hys ollaanko hiljaa tästäkin?53580- 373008
- 252859
Maahanmuuttajat torjuvat marjanpoiminnan - "emme ole rottia"
Ruotsalaisen journalistin selvitys paljasti, miksi maahanmuuttajat kieltäytyvät työstä. Taustalla vaikuttavat kulttuuris622691Köysi alkaa kiristyä putinin kaulalla....
Putin pelkää eniten juuri omaa porukkaansa, ja siihen on varmasti syytä kun sota ei ole mennyt hyvin, tappiot ovat valta352203