Ystävälläni on 120 litran akvaario. Näyttäisi että siellä jyllää kalatäi tai joku vastaava, sillä kalat hankaavat itseään pohjaan ja näyttävät että niitä kutittaisi. Monnit ovat aika ikävän näköisessä kunnossa kun on lähtenyt suomuja hankauksen seurauksesta ilmeisesti.
Olen koittanut ystävälleni sanoa että se tauti pitäisi hoitaa, vaan hän on sitä mieltä ettei se ole vaarallinen ja näin ollen turha kuluttaa rahoja johonkin lääkkeeseen.. Onko näin? Minua ärsyttää moinen, kyllä kalojen sairaudet pitäisi hoitaa, vaikkei tauti olisikaan mikään maailman vaarallisin. Vai onko se sitten kuinka vaarallista? Ja paraneeko itsestään vai onko lääkitys tosiaan pakollinen? Entäs tarttuuko ihmiseen?
Mistä muuten tietää jos kaloilla onkin loisia? Ja onko tuollainen kutina aina kalatäitä ja käykö siihen sitten joku yleinen lääke kalatäihin?
kalatäi.. vaarallista?
3
3465
Vastaukset
- RRR
http://www.aquahoito.info/suomi/taudit/taudflag.php
Miksi edes ottaa lemmikkejä jos ei niistä pidä huolta???
Onko se sitten halvempaa että ostelee jatkuvasti uusia kaloja "sairaaseen akvaan"??Kysyppä häneltä se....
Tuskimpa tarttuu ihmiseen...- diipadaa
Samaa olen hänelle sanonut, olen koittanut toitottaa että pitäisi se koko purkki antaa pois kun ei viitsi kaloista kunnolla huolehtia. Ärsyttää se asenne että nehän on vain kaloja, yksi kuolee niin voihan sitä ostaa aina uuden tilalle. Tai joku kala on sairas niin nakataan vaan vessanpöntöstä elävänä alas. No, eipä tuolle asialle mitään voi tehdä
- RRR
diipadaa kirjoitti:
Samaa olen hänelle sanonut, olen koittanut toitottaa että pitäisi se koko purkki antaa pois kun ei viitsi kaloista kunnolla huolehtia. Ärsyttää se asenne että nehän on vain kaloja, yksi kuolee niin voihan sitä ostaa aina uuden tilalle. Tai joku kala on sairas niin nakataan vaan vessanpöntöstä elävänä alas. No, eipä tuolle asialle mitään voi tehdä
Aikas itsekäs tyyppi...
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1996/19960247
Käske sen lukea tuolta vähän aluksi....;OD..
Toivottavasti ei omista muita eläimiä jos on noin välinpitämätön???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja2252960Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1842606Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1101227Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies1351144- 701078
Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait2901060Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.
Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k5831055Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka3481022Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20959Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22808