Ison Dieselin

Lotkotus?

Taitaa Dodge Caliber olla teho < > kuutiotuuma suhteessa tehokkain jenkki.

Esim 6.5 litraisesta koneesta pitäisi saada ulos 455 Hv ja 1008 Nm jotta suhde luku olisi sama.

Ilmeisesti Amerikassakin on tajuttu vihdoinkin, se mitä eurodieselit ovat olleet jo kauan.

Kummasti tuollainen 2 litrainen turbodieseli kuskaisi Vaniakin, tosin varmaankin huomattavasti pienemmällä löpön kulutuksella

8

1572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............................

Niin taitaisi kuljettaa. Tosin voisi löpö maistua aika lailla enemmän kuin isossa kasissa, ja meno olla melko rassaavaa, kun joutuisi isoilla kierroksilla luukuttamaan.

Mitähän tuollainen vanin dieseli kiertää ? En tiedä, mutta veikkaisin, ettei neljää tonnia pyöri edes vapaalla kaasu pohjassa alamäessä ja myötätuulessa.

• 1750 - r/min

Tuon VW:n 2.0 TDI:n maksimivääntöalue (320 Nm) on 1750 - 2500 kierrosta / min ja sitä vääntöä löytyy tietysti maksimialueen ulkopuoleltakin.

2.0 TDI koneen max kierrokset / min on reilut 4000, mutta itse en ainakaan omallani juurikaan kierrätä yli 3000 r/min, koska moiseen ei ole ollut tarvetta.

Mutta ei sitä ole pakko itselleen myöntää, että jenkkilotkottimet ovat teknisesti vanhanaikaisia!!! Ajakaa vaan niillä, kyllä öljy-yhtiöt teitä kiittävät.

Laittakaahan joku vastaavia arvoja jenkkidieseleistä...!

• syöttö
        1750 - r/min kirjoitti:

Tuon VW:n 2.0 TDI:n maksimivääntöalue (320 Nm) on 1750 - 2500 kierrosta / min ja sitä vääntöä löytyy tietysti maksimialueen ulkopuoleltakin.

2.0 TDI koneen max kierrokset / min on reilut 4000, mutta itse en ainakaan omallani juurikaan kierrätä yli 3000 r/min, koska moiseen ei ole ollut tarvetta.

Mutta ei sitä ole pakko itselleen myöntää, että jenkkilotkottimet ovat teknisesti vanhanaikaisia!!! Ajakaa vaan niillä, kyllä öljy-yhtiöt teitä kiittävät.

Laittakaahan joku vastaavia arvoja jenkkidieseleistä...!

Muistaakseni 6,6L duramax dieselin tehot versiosta riippuen 300-360 hevosvoimaa. Väännöt liikkuvat myös noin 900nm tienoilla. Rpm ei muistikuvaa.

• ......

viedä scaniaa täydellä kuormalla menis varmaan vähän naftaa.Yritä myydä ideas Kenworthille

• ........

Miksi tuota mainitsemaasi mehulinkoa ei Vokkelokaan asenna isompiin malleihinsa? Mieti sitä :)

• ???????????????

Sen vähän mitä minä olen vania ajanut, niin tuntuu olevan aivan sama, paljonko kuormaa on kyydissä. Menee ylä- ja alamäet samalla tavalla.

Hiacekin menee täydellä kuormalla, mutta kyllä joutuu ylämäessä polkemaan toiseen malliin. Maantielläkin on aika hurjat kierrokset.

• Mitä minä

olen Hiacella ajanut, niin se ei mene tyhjänä eikä kuorma päällä, ei ylä- eikä alamäessä, ei kesällä eikä talvella eikä edes myötätuulessa. Ei vaan mene. Voi kun sais joskus jonkun muun työauton, mutta kun pomo ei ymmärrä.

• ewww

mitä tämä juttu täällä Cadillac palstalla tekee... vai etkö osaa lukea

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      159
      1394
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1205
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1159
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1090
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      957
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      929
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      879
    Aihe