Ratsastamaan Maspalomasiin!

Black Horse

Ollaan lähdössä piakkoin Maspalomasiin. Hevosia harrastavina ajattelimme osallistua ratsastusretkelle siellä. Onko muilla kokemuksia näistä retkistä. Ratsastustaitoa meilla ei kovinkaan paljoa ole, hevosenkäsittelytaitoja enemminkin. Pärjääkö sillä? El Salobre-tila ja Black Horse-talli väittävät sivuillaan, että retkillä pärjää täysin kokematonkin ratsastaja. Liekö totta?

5

1301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e5h5eh

Tuskin kannattaa asioida sellaisen tilan ja tallin kanssa, jota epäilet valehtelijaksi?

• Make

-siellä on hyvät kamelit, ne kulkee vaikka et edes ohjaa.

• minnini

Oltiin perheeni kanssa Maspalomasissa muistaakseni vuonna -98 ja kävimme matkatoimiston kautta järjestetyllä ratsastusretkellä. En nyt yhtään muista mikä matkatoimisto tai mikä talli oli kyseessä. Tallilla meidät jaettiin kahteen ryhmään. Minä (silloin 13 v ja olin käynyt ratsastustunneilla noin 3 vuotta) menin/pääsin "laukkaryhmään" ja muu perhe meni "käyntiryhmään". Minun ryhmässäni mentiin suomalaiseen ratsastuskoulutyyliin verrattuna kivikkoisessa maastossa ja jyrkkiä mäkiä ihan älyttömän kovaa! Siitähän minä 13-vuotiaana tykkäsin! Oli tosi hauskaa ja mielenkiintoinen kokemus. Ryhmässämme oli tosin myös matkatoimistomme opas, joka ei ilmeisesti ollut kovin kokenut ratsastaja ja hän putosikin kovasta kyydistä pari kertaa (mitään ei kuitenkaan onneksi sattunut). Hyvin minä siellä tuolla kokemuksella ja tuon ikäisenä pärjäsin, oli meidän ryhmässä siis myös sellaisia joilla oli vielä vähemmän kokemusta ja ihan hyvin hekin pärjäsivät. Muu perhe siis tosiaan oli käyntiryhmässä, jossa joillakin taisi olla taluttajatkin. Mukana siis myös äitini ja silloin 7-vuotias veljeni, jotka eivät koskaan olleet hevosen selässä olleetkaan.

Jos siis kokemusta löytyy jonkin verrankin niin kannattaa kyllä mennä ihan kunnon retkelle. Tuolla meininki on "vähän" erilaista kuin Suomessa ja mielenkiintoista ja mikä tärkeintä - kivaa!!

Hauskaa matkaa teille :)

• rautias

Kiitokset vastauksestasi! Epäilinkin, että Kanarialla mennään enemmän etelän malliin ratsastusretkilläkin, kuten muussakin liikenteessä. Tällä tiedolla ja näillä taidoilla luulenkin nauttivani retkestä enemmän tuossa käyntiryhmässä.
        Kiitokset vielä fiksusta vastauksesta, niitä saa harvoin, kuten edellisistä vastauksista huomaamme!

• ola olaa

En suosittele aloittelijalle ratsastusta Maspalomasin talleilla.
      Maasto kivinen ja opetus vähän "espanjalaista".
      Kerran olimme kavereiden kanssa ja yhdelle sattui niin vikuri hevonen, että ei selkäänsä ottanut vaikka kuinka yritti.
      Lopulta omistaja hermostui ja löi ohjaksien perillä hevosta ja samalla kaveriani päin naamaa.
      Lääkäri reissuhan siitä tuli. Ei onneksi vakavampaa.
      Kameliratsastusta voin sensijaan suositella. Levollinen kyyti ja matkustaja pysyy kabiinissa, joka on kamelin selässä.
      Kamelitkin tosin laiskoja ja vanhoja. Haju kuvottava, mutta tottuu. Siitä kai sanonta "haisee kuin kamelin paska".
      Erikoinen tyyli espanjalaisilla saada laiska kameli liikkeelle.
      Ottavat käsiinsä kaksi litteää kiveä ja lyövät niitä vastakkain kamelin pallien jääden väliin. Kun ihmetteli, että eikö se satu, niin espanjalainen vastasi että on oltava tarkkana, ettei jätä sormia väliin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe