Ratsastamaan Maspalomasiin!

Black Horse

Ollaan lähdössä piakkoin Maspalomasiin. Hevosia harrastavina ajattelimme osallistua ratsastusretkelle siellä. Onko muilla kokemuksia näistä retkistä. Ratsastustaitoa meilla ei kovinkaan paljoa ole, hevosenkäsittelytaitoja enemminkin. Pärjääkö sillä? El Salobre-tila ja Black Horse-talli väittävät sivuillaan, että retkillä pärjää täysin kokematonkin ratsastaja. Liekö totta?

5

1276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e5h5eh

      Tuskin kannattaa asioida sellaisen tilan ja tallin kanssa, jota epäilet valehtelijaksi?

    • Make

      -siellä on hyvät kamelit, ne kulkee vaikka et edes ohjaa.

    • minnini

      Oltiin perheeni kanssa Maspalomasissa muistaakseni vuonna -98 ja kävimme matkatoimiston kautta järjestetyllä ratsastusretkellä. En nyt yhtään muista mikä matkatoimisto tai mikä talli oli kyseessä. Tallilla meidät jaettiin kahteen ryhmään. Minä (silloin 13 v ja olin käynyt ratsastustunneilla noin 3 vuotta) menin/pääsin "laukkaryhmään" ja muu perhe meni "käyntiryhmään". Minun ryhmässäni mentiin suomalaiseen ratsastuskoulutyyliin verrattuna kivikkoisessa maastossa ja jyrkkiä mäkiä ihan älyttömän kovaa! Siitähän minä 13-vuotiaana tykkäsin! Oli tosi hauskaa ja mielenkiintoinen kokemus. Ryhmässämme oli tosin myös matkatoimistomme opas, joka ei ilmeisesti ollut kovin kokenut ratsastaja ja hän putosikin kovasta kyydistä pari kertaa (mitään ei kuitenkaan onneksi sattunut). Hyvin minä siellä tuolla kokemuksella ja tuon ikäisenä pärjäsin, oli meidän ryhmässä siis myös sellaisia joilla oli vielä vähemmän kokemusta ja ihan hyvin hekin pärjäsivät. Muu perhe siis tosiaan oli käyntiryhmässä, jossa joillakin taisi olla taluttajatkin. Mukana siis myös äitini ja silloin 7-vuotias veljeni, jotka eivät koskaan olleet hevosen selässä olleetkaan.

      Jos siis kokemusta löytyy jonkin verrankin niin kannattaa kyllä mennä ihan kunnon retkelle. Tuolla meininki on "vähän" erilaista kuin Suomessa ja mielenkiintoista ja mikä tärkeintä - kivaa!!

      Hauskaa matkaa teille :)

      • rautias

        Kiitokset vastauksestasi! Epäilinkin, että Kanarialla mennään enemmän etelän malliin ratsastusretkilläkin, kuten muussakin liikenteessä. Tällä tiedolla ja näillä taidoilla luulenkin nauttivani retkestä enemmän tuossa käyntiryhmässä.
        Kiitokset vielä fiksusta vastauksesta, niitä saa harvoin, kuten edellisistä vastauksista huomaamme!


    • ola olaa

      En suosittele aloittelijalle ratsastusta Maspalomasin talleilla.
      Maasto kivinen ja opetus vähän "espanjalaista".
      Kerran olimme kavereiden kanssa ja yhdelle sattui niin vikuri hevonen, että ei selkäänsä ottanut vaikka kuinka yritti.
      Lopulta omistaja hermostui ja löi ohjaksien perillä hevosta ja samalla kaveriani päin naamaa.
      Lääkäri reissuhan siitä tuli. Ei onneksi vakavampaa.
      Kameliratsastusta voin sensijaan suositella. Levollinen kyyti ja matkustaja pysyy kabiinissa, joka on kamelin selässä.
      Kamelitkin tosin laiskoja ja vanhoja. Haju kuvottava, mutta tottuu. Siitä kai sanonta "haisee kuin kamelin paska".
      Erikoinen tyyli espanjalaisilla saada laiska kameli liikkeelle.
      Ottavat käsiinsä kaksi litteää kiveä ja lyövät niitä vastakkain kamelin pallien jääden väliin. Kun ihmetteli, että eikö se satu, niin espanjalainen vastasi että on oltava tarkkana, ettei jätä sormia väliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1716
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      172
      1334
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1026
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      890
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      110
      834
    Aihe