jäätynyt olkapää

vaivaa

Hei kaikki reumaa sairastavat minulla on hartiat useinkin tulehtuneet eivät yksistään työstä johtuvaa rasitusta vaan ne vain tulehtuu.Keväällä vasen olkapää tuli niin kipeäksi ettei öisinkään saanut nukuttua ja kättä ei saanut laitettua selkäpuolelle lainkaan.Lääkäri antoi diagnosin,jäätynyt olkapää.Vaiva parani osittain fysikalisella hoidolla mutta nyt alkaa tuntua uudelleen,mietityttääkin että kuuluuko se reumaan vai tuleeko muutenkin.Kertokaa onko teillä kenelläkään vastaavia kokemuksia vaivasta ja mikä on auttanut.

3

3266

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reumarempula

Sairastan selkäreumaa ja minulla on ollut lähinnä vasemmassa olkapäässä, saman tyylisiä ongelmia, eli olkapää ei anna kunnolla nukkua ja kättä ei saa nostettua päätä ylemmäs.
      Minullakin ensin epäiltiin jäätynyttä olkapäätä, mutta rontgenissä olkapää tutkittiin ja olkapäästä löytyi kalkkeuma joka kuulemma myös aiheuttaa näitä oireita. Hoitona tähän vaivaan kuulemma on kalkkeuman poisto tähystysleikkauksella.
      Olkapääni on vihoitellut jo parin vuoden ajan ja kipuja on ollut aina kausittain, joten ilman toimenpidettä ei olkapääni kivut tule ilmeisesti häviämään.
      Tässä linkki sivustolle jossa kerrotan jäätyneestä olkapäästä ja sen hoidosta. http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=331

• vaivaa

Olkapääni ultrakuvattiin ja sieltä löytyi osittain jänteen sisälle kasvanutta kalkkia,kävin myös ortopedillä joka totesi vain ettei vielä tehdä mitään,työtä vain tehdä kovasti että tulee liikettä.Se ei paljoa lohduttanut siinä tilanteessa kun käsi oli pahimmillaan,nyt kun tilanne on parempi niin liike on hyvästä.Nyt vain ihmetyttää kun oirehtii uudelleen että voiko tulla monesti ns,takaisin samaan olkapäähän.....
        Olisikohan kuitenkin tuon kalkin syytä koko olkapään vaivat,samalla aiheuttaa tulehdusta koko hartianseudulle.

• Anonyymi

Joo kyllä,, kuten sanotmutt mikä on keino, joka parantaa tämän vaivan!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mulla on ikävä sua

Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri
      Ikävä
      57
      1473
    2. Väleistä

Minkälaiset välit sinulla on kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      90
      973
    3. Koska tulet minulle näkyväksi

Koska astut piilostasi esiin? Miksi pysyttelet niin kaukana? Etkö voisi tulla päättämään tämän ikävöinnin? Saisin vihdoi
      Ikävä
      44
      767
    4. Nainen, olet ihanin maan päällä

Ei ole toista. Olet ihanteellinen, kaikkien mittapuitteni täyttymys. Sisäinen kauneutesi sinetöi ulkoisen ja juuri se sa
      Ikävä
      40
      750
    5. Poliis. Poliisi osoitti aseella Tampereella kun mies avasi oven

Poliisi Poliisi osoitti aseella Tampereella, kun mies avasi siviili­poliisiauton oven Mies kuvasi keski­viikkoiltana bus
      Maailman menoa
      280
      714
    6. Mikä on mielestäsi keskustelupalstan tarkoitus?

Tuolla toisessa ketjussa kävi ilmi jotain minkä itse koen hieman hassuksi. Nykypäivänä yllättävän moni ilmeisesti kokee,
      Sinkut
      227
      604
    7. Romanttisinta

Mitä hän on tehnyt sinulle?
      Ikävä
      49
      579
    8. " Hae roolisi miljardien Pyhäjärveltä"?

Perjantain 14.8. viesti TV:ssä oli hätkähdyttävän todellista kuultavaa. Tähän on tultu. Pyhäjärvi- selvitykseen, tied
      Pyhäjärvi
      64
      546
    9. Nyt aletaan terveydenhuollossa karsimaan "turhista" operaatioista

Eräitä toimia ei enää tehdä, vaan yritetään korvata halvemmilla. Nykyään esimerkiksi polven tähystysleikkaukset lähes l
      Maailman menoa
      111
      530
    10. Lääkäri Ari Miettinen kuollut 50-vuotiaana

Sillähän on Youtubessa paljon videoita.
      Maailman menoa
      43
      523
    Aihe