mutta olen miettinyt hakea Irlantiin opiskelijavaihtoon.. kannattaako se?? et onko mitenkä vaikeata pärjätä pelkil opiskelija rahoil? vaikeeta löytää kämppää vai onkos sielä kampuksilla asuntoloita??
tää on vielä tälläses vaihees tää minun suunnitelma, mutt kiinnostais hirveest tietää maasta ja nähdä se.. :)
en vielä varma
3
579
Vastaukset
- campus campus
campuksia on joissa halpoja pienia siisteja opiskelia asuntoja ja asuntoloita. Rahat on opiskelialla aina tiukalla...
- been there,done that
Kannattaa. Opit ja näät valtavasti uutta, kielitaito paranee!
Kannattaa pitää kuitenki maalaisjärki mukana matkassa, koska saattaa olla että kohtaat rasismia broken englishin takia.. (Kokemusta!)
Ruoka siellä on kalliimpaa kun suomessa, siihen kannattaa varautua, samoin kun vuokrat ja sähköt jne.. Vaatteet, kengät jne taas halvempia kun suomessa.
osta ittelles tai lainaa jostain näe ja koe Irlanti kirja, se kertoo sulle tosi paljon ja oli mun vaihon aikana ainaki kovassa käytössä :)
Itte sain tukia elämiseen ainoostaa kelalta, ne riitti jos laitto riittämään, mutta ei siinä hurraamista ollu!
Suosittelen vierailemaan maassa jos et sitten sinne uskalla vaihtoon asti lähtee.
Ittelläni oli asunto meijän koululta järkättynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2372688- 1011134
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221098Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58995Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717917- 63841
- 41807
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto238805- 121759