mutta olen miettinyt hakea Irlantiin opiskelijavaihtoon.. kannattaako se?? et onko mitenkä vaikeata pärjätä pelkil opiskelija rahoil? vaikeeta löytää kämppää vai onkos sielä kampuksilla asuntoloita??
tää on vielä tälläses vaihees tää minun suunnitelma, mutt kiinnostais hirveest tietää maasta ja nähdä se.. :)
en vielä varma
3
512
Vastaukset
- campus campus
campuksia on joissa halpoja pienia siisteja opiskelia asuntoja ja asuntoloita. Rahat on opiskelialla aina tiukalla...
- been there,done that
Kannattaa. Opit ja näät valtavasti uutta, kielitaito paranee!
Kannattaa pitää kuitenki maalaisjärki mukana matkassa, koska saattaa olla että kohtaat rasismia broken englishin takia.. (Kokemusta!)
Ruoka siellä on kalliimpaa kun suomessa, siihen kannattaa varautua, samoin kun vuokrat ja sähköt jne.. Vaatteet, kengät jne taas halvempia kun suomessa.
osta ittelles tai lainaa jostain näe ja koe Irlanti kirja, se kertoo sulle tosi paljon ja oli mun vaihon aikana ainaki kovassa käytössä :)
Itte sain tukia elämiseen ainoostaa kelalta, ne riitti jos laitto riittämään, mutta ei siinä hurraamista ollu!
Suosittelen vierailemaan maassa jos et sitten sinne uskalla vaihtoon asti lähtee.
Ittelläni oli asunto meijän koululta järkättynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303621Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91678Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131493Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241310Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.143981Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34913Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht243905- 60889
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ67872Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98839