ihottuma kasvoissa

nikimila

Kasvoissani on aika-ajoin punaisia läiskiä ja osin kuin kohoutuneita "patteja" - tosin matalia.
Olen pähkinöille allerginen, mutten ole syönyt niitä.
Voisinko olla mustaherukalle allerginen. Juon paljon mehuna mustaherukkaa. Sitten tuli flunssa silti. Otin belladonna pillereitä monta ja iho-oireet pahenivat.
Onko kenelläkään kokemusta cuperosasta? Voiko se olla sitä ja mikä avuksi?

Punikki

11

9065

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollilind

      Nonivoide on yleensä tuollaisissa vaivoissa kuin kotonaan. Myös sisäisesti käytettynä allergisuus häviää.

      Olli

      • Kaikkea kokeillut

        Allergisuus ja ihottumat ovat monen eri asian summa. En usko, että on yhtä ja ainoaa kirkastavaa lähdettä olemassakaan. Niin paljon olen kokeillut ihan kaikkea Aloe Verasta homeopatiaan, eikä mikään -vuosikymmenien kokeilujen tuloksena ole parantanut minua vielä. Vieläkin, jos otan jotain puhdistavaa (olen jo vuosikaudet puhdistuttanut kehoani milloin milläkin), saan hirvittävät puhdistusoireet juuri iholle ja muutenkin. Nonista saisin satavarmasti myös järkyttävät ongelmat tai todennäköisesti olisin allerginen sille. Aihetta varovaisuuteen on ainakin, sen tiedän allergikkona ihan kokemuksesta.
        Onko sinulla, Olli Lind, kertoa esimerkkitapauksia vaikeita allergioita ja ihottumia sairastaneiden paranemisesta pelkästään Nonin avulla?

        Ap:lle; mustaherukka on hyvin allergisoiva. Homeopaattiset valmisteet aiheuttavat ihottumapotilaille iho-oireita ja migreenipotilaille päänsärkyä kun puhdistuminen alkaa. Ja kyllä sitä päänsärkyä ja kaikkea mahdollista kutinasta raivokohtauksiin tulee ihottumapotilaillekin.


      • ollilind
        Kaikkea kokeillut kirjoitti:

        Allergisuus ja ihottumat ovat monen eri asian summa. En usko, että on yhtä ja ainoaa kirkastavaa lähdettä olemassakaan. Niin paljon olen kokeillut ihan kaikkea Aloe Verasta homeopatiaan, eikä mikään -vuosikymmenien kokeilujen tuloksena ole parantanut minua vielä. Vieläkin, jos otan jotain puhdistavaa (olen jo vuosikaudet puhdistuttanut kehoani milloin milläkin), saan hirvittävät puhdistusoireet juuri iholle ja muutenkin. Nonista saisin satavarmasti myös järkyttävät ongelmat tai todennäköisesti olisin allerginen sille. Aihetta varovaisuuteen on ainakin, sen tiedän allergikkona ihan kokemuksesta.
        Onko sinulla, Olli Lind, kertoa esimerkkitapauksia vaikeita allergioita ja ihottumia sairastaneiden paranemisesta pelkästään Nonin avulla?

        Ap:lle; mustaherukka on hyvin allergisoiva. Homeopaattiset valmisteet aiheuttavat ihottumapotilaille iho-oireita ja migreenipotilaille päänsärkyä kun puhdistuminen alkaa. Ja kyllä sitä päänsärkyä ja kaikkea mahdollista kutinasta raivokohtauksiin tulee ihottumapotilaillekin.

        Nonista on hyvin paljon kokemuksia. 3128 allergisesta peräti 86% sai nonista apua. Siinä ei huomioitu plaseboa, mutta placebolla päästään yleensä noin 30%:iin.

        Minulla noni on pitänyt poissa niin koivu- kuin heinäallergiankin, lisäksi kissaallergian ja huonepölyallergian. Jo 8 vuotta. Koivu on vahvin ja joudun toukokuussa ottamaan tupla-annoksen nonia.

        Tässä on muutamia kokemuksia
        Minulla oli maitoallergia, joka oli diagnosoitu. Samoin myös pojallani. Maitotuotteet, siis maito juomana, maitoon leivottu pulla, vellit ja puurot, sekä myös jäätelöt, tekivät kamalat vatsavaivat ja paljon ilmaa vatsaan.

        Kaikki maitotuotteet olivat kiellettyjä. Aloitin nonimehun käytön ja viikon kuluttua kokeilin maitoon keitettyä velliä, sekä myös jäätelöä. Vatsa kesti hyvin, samoin myös pojallani.

        Tästä on lähes kahdeksan vuotta, eikä ole tarvinnut karttaa maitotuotteita.

        Samoja ovat minunkin kokemukset. Yliherkkyydet ovat vähentyneet radikaalisti. Ennen nonia oli ilman hengityssuojaimia turha yrittää Helsingissä käydä, kun hengitystiet tulehtuivat ja turposivat tukkoon. Nyt ei ole vähäisimpiäkään ongelmia enkä ole hengityssuojaimia enää tarvinnut koko nonin käytön aikana. En niissäkään olosuhteissa, joissa ennen nonia piti olla moottoroitu henkityssuojain. Ennen nonia en pystynyt kuin kävelemään hallin läpi ilman hengityssuojaimia, reagtiot alkoivat heti. Keuhkot kivettyivät, ja tukehduttamisen tunne salpasi hengityksen. Aina oli otettava moottoroitu hengityshuppu päähän.

        Nonin aikana tätä vaivaa ei enää ole ollut. Totta se tuntuu olevan, että noni nostaa oma immuunipuolustuksen tasoa, että yliherkkyysoireilua ei enää ole tullut

        Nonista on tehty myös hyviä ihonhoitotuotteita, jotka ulkoisesti auttaa moniin ongelmiin. Nonia voi myös käyttää ulkoisesti hauteena.

        Noni ei auta ihan kaikkia, mutta valtaosaa se auttaa. Kannattaa kokeilla.

        Olli
        www.nonitieto.fi


      • Puhurix
        ollilind kirjoitti:

        Nonista on hyvin paljon kokemuksia. 3128 allergisesta peräti 86% sai nonista apua. Siinä ei huomioitu plaseboa, mutta placebolla päästään yleensä noin 30%:iin.

        Minulla noni on pitänyt poissa niin koivu- kuin heinäallergiankin, lisäksi kissaallergian ja huonepölyallergian. Jo 8 vuotta. Koivu on vahvin ja joudun toukokuussa ottamaan tupla-annoksen nonia.

        Tässä on muutamia kokemuksia
        Minulla oli maitoallergia, joka oli diagnosoitu. Samoin myös pojallani. Maitotuotteet, siis maito juomana, maitoon leivottu pulla, vellit ja puurot, sekä myös jäätelöt, tekivät kamalat vatsavaivat ja paljon ilmaa vatsaan.

        Kaikki maitotuotteet olivat kiellettyjä. Aloitin nonimehun käytön ja viikon kuluttua kokeilin maitoon keitettyä velliä, sekä myös jäätelöä. Vatsa kesti hyvin, samoin myös pojallani.

        Tästä on lähes kahdeksan vuotta, eikä ole tarvinnut karttaa maitotuotteita.

        Samoja ovat minunkin kokemukset. Yliherkkyydet ovat vähentyneet radikaalisti. Ennen nonia oli ilman hengityssuojaimia turha yrittää Helsingissä käydä, kun hengitystiet tulehtuivat ja turposivat tukkoon. Nyt ei ole vähäisimpiäkään ongelmia enkä ole hengityssuojaimia enää tarvinnut koko nonin käytön aikana. En niissäkään olosuhteissa, joissa ennen nonia piti olla moottoroitu henkityssuojain. Ennen nonia en pystynyt kuin kävelemään hallin läpi ilman hengityssuojaimia, reagtiot alkoivat heti. Keuhkot kivettyivät, ja tukehduttamisen tunne salpasi hengityksen. Aina oli otettava moottoroitu hengityshuppu päähän.

        Nonin aikana tätä vaivaa ei enää ole ollut. Totta se tuntuu olevan, että noni nostaa oma immuunipuolustuksen tasoa, että yliherkkyysoireilua ei enää ole tullut

        Nonista on tehty myös hyviä ihonhoitotuotteita, jotka ulkoisesti auttaa moniin ongelmiin. Nonia voi myös käyttää ulkoisesti hauteena.

        Noni ei auta ihan kaikkia, mutta valtaosaa se auttaa. Kannattaa kokeilla.

        Olli
        www.nonitieto.fi

        nämä tuotteet tuttuja elintarvikevirastolle ja tullilaboratoriolle?


      • ollilind
        Puhurix kirjoitti:

        nämä tuotteet tuttuja elintarvikevirastolle ja tullilaboratoriolle?

        Tuotteet ovat tuttuja kaikille viranomaisille ja nonimehulla on jopa EU:n uuselintarvikelupa.

        Olli


      • Skeptikko

    • ensin

      Sinustako tuntuu, että ihottuma liittyy mustaherukkamehun nauttimiseen? Ensimmäisenä tulee mieleen kysyä, käytätkö mehun valmistamisessa säilöntäaineita, vaikka atamonia?

    • Luontaishoitaja

      Virpi Raipala-Cormierin kirjassa LUONTOÄIDIN KOTIAPTEEKKI suositellaan Sulfur ( rikki )ainetta jota kuitenkin on käytettävä aluksi varovasti etteivät oireet pahene tilapäisesti liian voimakkaana ensireaktiona.
      Siis matalapotenssista Sulfur D 6:tta esim aloittaen 1 rakeella / päivä
      Homeopatiassa ja luontaishoidoissa yleensäkin oireet aluksi voivat paheta. Liika siinäkin on kyllä liikaa elirajansa kaikella.
      Mustaherukka on nimenomaan allergisia oireita helpottava, joten ongelma ei varmaan ole siinä,
      Couperosa on ihon punoitusta, kun verisuonet kuultavat pinnassa, eli tuskin siis sitäkään.

      LUONTOÄIDIN KOTIAPTEEKKI on suositeltava käsikirja luontaisesti suuntautuneille. Sitä voi vielä löytyä kirjakerhoista hyvin halpaan hintaa.

      • Tellurium

        En suosittele iho-ongelmien itsehoitoa homeopatialla. Homeopatiaa oikein käytettynä lähdetään yksilöllisyyden periaatteesta eli potilaalle tulisi löytää potilaan kokonaisuuteen sopiva homeopaattinen lääke. Homeopatiassa ei lähdetä hoitamaan pelkkää oiretta eli tässä tapauksessa iho-ongelmia, vaan pyritään vaikuttamaan oiretta syvemmälle. Ihottumahan on vain viesti siitä, että potilas on jonkinnäköisessä epätasapainotilassa ja ammattitaitoinen homeopaatti lähtee hoitamaan nimenomaan tätä epätasapainotilaa. Ja kun epätasapainotila saadaan korjattua, niin sitä myöten oireetkin häviävät. Pelkkä oireiden hoito ei useimmiten tuo pysyvää paranemista ja oireiden tukahduttaminen voi pahimmassa tapauksessa jopa pahentaa potilaan tilannetta.

        Homeopaattinen Sulphur aiheuttaa herkästi pahenemisoireita enkä itse suosittelisi ainakaan sen pidempiaikaista käyttöä potilaaseen ensin tutustumatta.


      • epäilijä

        Kaikenlaisia ohjeta sitä silmiin sattuu.

        Skeptikko-lehden numerossa 4/2006 oli juttu rajatiedon messuilta jossa kerrottiin mm. nuoresta naisesta jolle homeopaatti oli määrännyt unettomuuteen hoidoksi arsenikkia????. Homeopaattinen valmiste ei ollut auttanut naisen oireisiin. Unettomuuden syyksi oli myöhemmin diagnosoitu vakava masennus. Nainen totesi että homeopaatille hakeutuminen lääkärin sijasta oli ollut hengenvaarallinen ratkaisu.


    • Lissu R

      Vanha kysymys, mutta vastaan silti, koska oireet voivat olla aika rajut ja pahenevat ajan mittaan.

      Mustaherukalle voi olla allerginen, ei ole yleistä, mutta on kyllä omalla kohdallani ilmiselvää. Itse olen ollut sen vuoksi muutaman kerran aika huonossa kunnossa ja kerran elvytettävänä. Hankaluuksia oli silloin, kun ensin ei keksitty, mikä oireet laukaisee. ( Kannattaa kirjata ylös kaikki oirepäivinä syöty ruoka). Oireina limakalvojen voimakas turvotus silmissä, suussa, nielussa ja nenässä. Jo yhden marjan puraisusta suuhun tullut mehu turvotti huulen suureksi, vaikka kaiken syljinkin pois ( tämä tilanne tuli, kun ravintolassa väitettiin, että marjapiirakassa on vain mustikoita...)

      Allergiasairaalan testeissä on marjasarja, jossa minulle tuli hyvin suuri paukama mustaherukasta ja selvästi pienempi punaherukasta. Myös lehtien koskettelu aivastuttaa ja turvottaa, joten marjapensaisiin en enää mene poimimaan.

      Allergia puhkesi vasta aikuisena.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe