Minulla on pieni 5v pomeraniannarttu jonka sain puoli vuotta sitten. Ongelmana on se, että koiran kynsiä ei oltu leikattu edellisessä kodissa käytännössä ikinä, koska koira touhusi paljon tarhassa. Saan kynnet leikattua, mutta ongelmana on ns. "peukalon kynnet", jotka on sen etutassuissa siellä ylempänä. Ne on ehtineet kasvaa siellä niin pitkiksi, että ne on ihan mutkalla, käytännössä aivan suljettuna ympyränä. En saa mitenkään leikkuria sinne väliin kun koira on niin pieni enkä tiedä miten paljon siihen uskaltaa muutenkaan niillä leikkureilla koskea kun sitä ei ole aiemmin leikattu. Onko peukalossa samalla lailla se suoni kuin muissakin kynsissä? Koira on muutenkin arka enkä tahtoisi säikyttää sitä satuttamalla. Auttakaa, mitä teen? :(
"Peukalon" kynnet
4
2533
Vastaukset
- käyntiä
Kannatan, että viet koirasi eläinlääkärille :) Siellä leikkaavat kynnet. Sen jälkeen alat opettaa koiran uudestaan kynsien leikkuuseen. Tuo voi olla koirallekin kipee jo noin, kun ovat kasvaneet ihan ympäri kiinni. Se tulee sattumaan koiraa, kun lääkärikin napsauttaa poikki, mutta tuleepa tehtyä oikein...
- poispois
Nehän voi leikkauttaa pois. Ei tarvitse huolehtia. Kasvavat nimittäin aika nopeasti kun mikään ei niitä kuluta joten kannattaa harkita.
Itse veisin koiran myös eläinlääkärille jos ei itse onnistu.- En osaa
Tarkoittaako niiden kokonaan poistaminen kynsiä vai koko varpaita? Eikö ole koiralle aika kivulias noin niinku operaation jälkeenkin? Luulis sattuvan pitkään jos varpaat napsitaan. :( Miten se siis tapahtuu ja onko helppo toimenpide? Hinta-arviota?
- tytyt
Ihmisille tarkoitettuja kynsileikkureita. Niillä saa vähän pois kerrallaan. Katso kuinka pitkälle voit leikata. Niissäkin on sydän joten ei liian lyhyiksi ei kannata leikata. Jos kynsi on musta, ole varovainen. Itse leikkaan aina nuo kannusten kynnet leikkureilla, muut kynnet koirien kynsisaksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain617540Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242969- 1431803
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1181483Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1691429- 1311173
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774