räätäleitä ja muita?????

Saara

Heips!
Osaako joku suositella räätäliä Samuilla? Sielläkin varmaan ihan pilvin pimein niitä, niin mistä sitä tietää mikä on hyvä, vai onko niillä juuri erojakaan. Ja mitä niiden kanssa tulee huomioda, että saa sopivan ja hyvän juhlapuvun? (sovitukset, kangas...)Kannattaako etsiä jo Suomesta jotain kuvia mukaansa vai onko heillä siellä jotain kansioita?

Entä tietääkö joku onko mahd. hiustenpidennykseen siellä ja mikä sen hinta suunnilleen olisi?

Muistelin, että setäni on aikanaan teettänyt Thaimaassa tauluja. Mahtaako se nykypäivänä enää kannattaa ja missä hinnoissa liikutaan?

8

1161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämä esimerkki Etelä-Goalta

      Toivottavasti saat hyviä vinkkejä Samuin räätäleistä.Minulla kävi huono tuuri juhlapuvun teettämisessä, vaikka oli oppaan suosittelema räätäli. Mitat otettiin viimeisen päälle tarkasti ja puvun malli löytyi räätälin kansiosta. Kangas oli mieluinen ja kaunis. Sovitusta ei ollut, vaan valmis puku tuotiin hotelliin. Sovitin päälleni, koko oli oikea, mutta vasta huoneessa paljastui ompelutyön jälki.Puku on vietävä kotimaassa ompelijalle kokonaan korjattavaksi.Seuraavan kerran ostan vain kankaan ja ompelutan täällä, tulee halvemmaksi!Hauskaa matkaa ja onnea ompelutöihin!

      • aaaa-

        Homma pitää hoitaa niin, että pukua ei tilata hotelliin vaan käydään paikan päällä sovittamassa niin kauan kunnes ollaan tyytyväisiä laatuun. Jos puvun ompelulaatu ei miellytä, ei rahaakaan tietysti räätälille anneta.

        Jos näin menettelee, niin sen puvun voi hyvin ommella Thaimaassa, kunhan varaa 1-2 viikkoa aikaa (pukua pitää sovittaa vähintään 2 kertaa, yleensä sovituksia tarvitaan 3-4).


    • viime kesänä

      Räätäleitä tosiaan on pilvin pimein ja jokaisella on kadun varrella omat "sisäänheittäjät". Itse teetimme miesten puvun suosituksesta Chaweng Boutique-nimisessä paikassa. Laatu oli hyvää ja sovituksia kuului muutama puvun teettämiseen. Paikka on ilmeisesti myös Aurinkomatkojen suosittelema liike. Kansioita löytyy liikkeistä paljon (osa on kylläkin vanhoja), ja löysimme teettämämme puvun niistä. Ei varmaan haittaakaan ole, jos on jo kuva valmiina täältä Suomesta..

      Jotkut paikat lupaavat valmista vuorokaudessa, niihin ei taas kuulu sovitustaa, enkä itse luottaisi laatuun välttämättä. Chaweng Botiquessa oli ainakin valinnanvaraa kankaissa paljon.

      Hiustenpidennyksistä ja tauluista en osaa sanoa :)

      • Sami -78

        Muistatko yhtään hintoja tuossa Chaweng Botique-räätälissä?
        Oliko kovin kallis kun on Aurinkomatkojen suosittelema?
        Pitikö tinkiä?

        Muistatko millaisia kankaita oli tarjolla?
        Oliko paitakankaaksi sellaista harmaata/sinistä raidallista kangasta?


      • Hintoja kyselevä
        Sami -78 kirjoitti:

        Muistatko yhtään hintoja tuossa Chaweng Botique-räätälissä?
        Oliko kovin kallis kun on Aurinkomatkojen suosittelema?
        Pitikö tinkiä?

        Muistatko millaisia kankaita oli tarjolla?
        Oliko paitakankaaksi sellaista harmaata/sinistä raidallista kangasta?

        Hinnat kiinnostaisivat minuakin :)
        Varsinkin silkkinen kotelomekko sekä miehelle puku?


      • Kyllä
        Hintoja kyselevä kirjoitti:

        Hinnat kiinnostaisivat minuakin :)
        Varsinkin silkkinen kotelomekko sekä miehelle puku?

        Samuilla en teetättänyt mitään; oli kalliimpaa kuin mantereella. Eikä räätäleitä ollut mistä valita.


      • viime kesänä
        Sami -78 kirjoitti:

        Muistatko yhtään hintoja tuossa Chaweng Botique-räätälissä?
        Oliko kovin kallis kun on Aurinkomatkojen suosittelema?
        Pitikö tinkiä?

        Muistatko millaisia kankaita oli tarjolla?
        Oliko paitakankaaksi sellaista harmaata/sinistä raidallista kangasta?

        Taidettiin maksaa n.5000 bahtia puvusta (takki, housut, kaksi paitaa ja kravatti). Kangasvalikoima oli todella laaja, löytyy melkein mitä vain osasi pyytää. Kankaita oli eri laatuisia ja myyjä kertoi rehellisesti, mikä oli hyvää ja mikä huonoa (ja halvempaa).

        Tingimme kyllä, taisivat 8000 bahtista aloittaa tuon maksun pyytämisen. Ja kravatti tuli kaupan päälle :)

        Eri sinisiä oli kyllä paljon, luulen että yksi vaihtoehtomme taisi olla haalean raidallinen sininen. En nyt takuuseen tästä mene. Mutta tyytyväisiä edelleenkiin tähän pukuun. Ei huonoa sanottavaa.


      • viime kesänä
        Hintoja kyselevä kirjoitti:

        Hinnat kiinnostaisivat minuakin :)
        Varsinkin silkkinen kotelomekko sekä miehelle puku?

        Tuossa oli tuo kysymyas naistenkin mekoista. Hinnat liikkuivat samoissa summissa kuin nuo miesten puvut. C. Boutiquessa ainakin kankaan laatu vaikutti hintaan. Muuta en naisten mekoista osaa sanoa (, vaikka mieli siellä tekikin teettää myös itselle jotain), lupasivat tehdä mulle hääpuvun sitten seuraavalla kerralla kun menen halvalla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe