Mo,
Mitenköhän Clio -02 etuvaloumpion saa irrotettua? Päällä on yksi mutteri ja sellainen muoviholkki, muita kiinnikkeitä ei näkyvillä, vai onko ne jossain puskurin alla?
Ei uskalla väkisinkään repiä...
Toisekseen, takajarruvalo ei toimi, sulake ok, polttimo ok, ei syty! Onko ideoita?
Polttimoiden vaihto
6
6220
Vastaukset
- koillisosa
Jos sulla on ohjekirja tallessa niin siinä on neuvottu polttimoitten vaihto. Ei muuten tarvitse polttimoiden vaihdon takia umpiota irrottaa. Semmoset muovisuojat, vai oliko ne kumia, en muista kun on jo 1v aikaa kun omaani vaihdoin, pois ja johdot tietysti irti, niin polttimon kanta tulee esiin. Sitä piti kiertää hiukan jompaan kumpaan suuntaan niin poltin irtoaa. Uuden paikalleen laitto oli vittumainen homma varsinkin toiselle puolelle tilanpuutteen takia, mutta pienellä näpräämisellä se lopulta sinne asettui. Huollossa niillä on kuulemma joku ihan tätä varten tehty erikois työkalu.
- koillisosa
tämä ohje koski sitä vm02--> olevaa facelift "mulkosilmä" mallia
- -02
koillisosa kirjoitti:
juu pienen pähkäilyn jälkeen onnistui. kiitos.
- Sis123
koillisosa kirjoitti:
Oliko ko mallissa ilmastointilaitetta? Repsikanpuoleisen umpion tausta on tungettu -04 mallissa täyteen kompuranputkia. En keksi kädelle reittiä. Joten, jos jollakulla on siihen umpion irroittamiseen liittyvää vihjettä/varoitusta, niin voisi sen kertoa ystävällisesti hän.
- clioilija
Sis123 kirjoitti:
Oliko ko mallissa ilmastointilaitetta? Repsikanpuoleisen umpion tausta on tungettu -04 mallissa täyteen kompuranputkia. En keksi kädelle reittiä. Joten, jos jollakulla on siihen umpion irroittamiseen liittyvää vihjettä/varoitusta, niin voisi sen kertoa ystävällisesti hän.
Mulla on 03 Clio ja siinä ilmastointi. Tiedä sitte onko 04 jotenkin erilainen mutta mä oon saanu tähän omaan ainakin konehuoneen puolelta vaihettua polttimot. Eihän sinne iso käsi mahu mutta onnistunu on.
- raateluhammas
Sis123 kirjoitti:
Itelläkin ilmastointi. Putket tosiaan on aika pahasti edessä. Kyllä siinä hetki meni, mutta lopulta se ahkeralla näpertelyllä asettui paikalleen. Taisin käyttää jotain ruuvariakin apuna. Jos sulla on jotkut lapion kokoset kourat niin voi olla hankalaa, aja pikahuoltoon niin ne vaihtaa semmosella erikoistyökalulla kuulemma hetkessä polttimon. Tietty ne sitten velottaa siitä joku 15e polttimon hinta. Itse en ainakaan vittiny maksaa ja vaihdoin itse. Pari tuttua on käyny vaihdattamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408