Polttimoiden vaihto

-02

Mo,

Mitenköhän Clio -02 etuvaloumpion saa irrotettua? Päällä on yksi mutteri ja sellainen muoviholkki, muita kiinnikkeitä ei näkyvillä, vai onko ne jossain puskurin alla?
Ei uskalla väkisinkään repiä...

Toisekseen, takajarruvalo ei toimi, sulake ok, polttimo ok, ei syty! Onko ideoita?

6

5930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koillisosa

      Jos sulla on ohjekirja tallessa niin siinä on neuvottu polttimoitten vaihto. Ei muuten tarvitse polttimoiden vaihdon takia umpiota irrottaa. Semmoset muovisuojat, vai oliko ne kumia, en muista kun on jo 1v aikaa kun omaani vaihdoin, pois ja johdot tietysti irti, niin polttimon kanta tulee esiin. Sitä piti kiertää hiukan jompaan kumpaan suuntaan niin poltin irtoaa. Uuden paikalleen laitto oli vittumainen homma varsinkin toiselle puolelle tilanpuutteen takia, mutta pienellä näpräämisellä se lopulta sinne asettui. Huollossa niillä on kuulemma joku ihan tätä varten tehty erikois työkalu.

      • koillisosa

        tämä ohje koski sitä vm02--> olevaa facelift "mulkosilmä" mallia


      • -02
        koillisosa kirjoitti:

        tämä ohje koski sitä vm02--> olevaa facelift "mulkosilmä" mallia

        juu pienen pähkäilyn jälkeen onnistui. kiitos.


      • Sis123
        koillisosa kirjoitti:

        tämä ohje koski sitä vm02--> olevaa facelift "mulkosilmä" mallia

        Oliko ko mallissa ilmastointilaitetta? Repsikanpuoleisen umpion tausta on tungettu -04 mallissa täyteen kompuranputkia. En keksi kädelle reittiä. Joten, jos jollakulla on siihen umpion irroittamiseen liittyvää vihjettä/varoitusta, niin voisi sen kertoa ystävällisesti hän.


      • clioilija
        Sis123 kirjoitti:

        Oliko ko mallissa ilmastointilaitetta? Repsikanpuoleisen umpion tausta on tungettu -04 mallissa täyteen kompuranputkia. En keksi kädelle reittiä. Joten, jos jollakulla on siihen umpion irroittamiseen liittyvää vihjettä/varoitusta, niin voisi sen kertoa ystävällisesti hän.

        Mulla on 03 Clio ja siinä ilmastointi. Tiedä sitte onko 04 jotenkin erilainen mutta mä oon saanu tähän omaan ainakin konehuoneen puolelta vaihettua polttimot. Eihän sinne iso käsi mahu mutta onnistunu on.


      • raateluhammas
        Sis123 kirjoitti:

        Oliko ko mallissa ilmastointilaitetta? Repsikanpuoleisen umpion tausta on tungettu -04 mallissa täyteen kompuranputkia. En keksi kädelle reittiä. Joten, jos jollakulla on siihen umpion irroittamiseen liittyvää vihjettä/varoitusta, niin voisi sen kertoa ystävällisesti hän.

        Itelläkin ilmastointi. Putket tosiaan on aika pahasti edessä. Kyllä siinä hetki meni, mutta lopulta se ahkeralla näpertelyllä asettui paikalleen. Taisin käyttää jotain ruuvariakin apuna. Jos sulla on jotkut lapion kokoset kourat niin voi olla hankalaa, aja pikahuoltoon niin ne vaihtaa semmosella erikoistyökalulla kuulemma hetkessä polttimon. Tietty ne sitten velottaa siitä joku 15e polttimon hinta. Itse en ainakaan vittiny maksaa ja vaihdoin itse. Pari tuttua on käyny vaihdattamassa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe