Trailerin vetäminen

Löhöytymisenkuljettaja

Onko V70 hyvä venetrailerin vetämiseen? Sallitut perävaunumassat näyttävät ainakin runsailta. Kykeneekö Volvo V70 vetämään noin 700 kilon venetrailerin veneineen ylös jyrkältäkin luiskalta? Mahtaako vetävissä pyörissä olla kylliksi pitoa?

Mitenkä luistonesto toimii, jos auto pääsee lyömään tyhjää venettä nostettaessa? Onko luistonestosta (D)STC:stä muuten hyötyä esim. talviajossa?

7

3119

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putte

Traileri, jonka kantavuus on tuo normi 750kg
      No sen voin kokemuksesta sanoa, että edellinen 855Tdi, niinkuin nykyinen S80:n ei ole tehty moiseen hommaan, koska itseä ainakin vituttaa se, että vetävät pyörät ei pidä, on luistonestoa, tai ei, joten jos jatkuvasti käyttää venettä trailerin kanssa vedessä, niin sitten on jo neliveto tarpeen,se on sitten makuasia, jos vaan keväällä laskee, ja syksyllä nostaa.

• make 1971

siis jos on betoniluiska, niin varmadti nousee noin 1400 kg vene kärri helposti. Jos taas laskee jotain epämääräistä hiekka tms. luikaa pitkin niin ehkä kannatttaa hankki maasturi tai ainakin joku kunnon neliveto( =jatkuvana nelikko ei mitää awd tms). Autokärrin vetämisestä on sen verran kokoemusta että ainakaa 1600 kg ei tuota vaikeuksia.. paitsi talvella olisi hyvä olla nelikko.

• putte
        make 1971 kirjoitti:

siis jos on betoniluiska, niin varmadti nousee noin 1400 kg vene kärri helposti. Jos taas laskee jotain epämääräistä hiekka tms. luikaa pitkin niin ehkä kannatttaa hankki maasturi tai ainakin joku kunnon neliveto( =jatkuvana nelikko ei mitää awd tms). Autokärrin vetämisestä on sen verran kokoemusta että ainakaa 1600 kg ei tuota vaikeuksia.. paitsi talvella olisi hyvä olla nelikko.

Vastaan vielä, että ei todellakaan nouse helpolla, kun on noita vetouistelukisoja joskus tahkonnut melko paljon, niin on kyllä kokemusta moisesta hommasta, tuo autotrailerin vetäminen on sitten aivan eri juttu.!

• XLB
        putte kirjoitti:

Vastaan vielä, että ei todellakaan nouse helpolla, kun on noita vetouistelukisoja joskus tahkonnut melko paljon, niin on kyllä kokemusta moisesta hommasta, tuo autotrailerin vetäminen on sitten aivan eri juttu.!

Kaksi kautta olen vetänyt v70:llä XL Busteria 900kg trailerilla, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia betoniluiskilla, jos vain ovat olleet sulia. Ja olen testannut useita kymmeniä betoniluiskia ympäri Suomea. Jäisillä betoniluiskilla ja jyrkillä tai pehmeä hiekkaisilla luonnonluiskilla olen joutunut irroittamaan trailerin veneen noston jälkeen autosta ja vetämään sen vinssillä luiskasta ylös. Maantiellä paketti liikkuu hyvin, keskikulutuksen ollessa 12,1 l bensaa (85km/h)

• XLB
        XLB kirjoitti:

Kaksi kautta olen vetänyt v70:llä XL Busteria 900kg trailerilla, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia betoniluiskilla, jos vain ovat olleet sulia. Ja olen testannut useita kymmeniä betoniluiskia ympäri Suomea. Jäisillä betoniluiskilla ja jyrkillä tai pehmeä hiekkaisilla luonnonluiskilla olen joutunut irroittamaan trailerin veneen noston jälkeen autosta ja vetämään sen vinssillä luiskasta ylös. Maantiellä paketti liikkuu hyvin, keskikulutuksen ollessa 12,1 l bensaa (85km/h)

Venettä nostaessa ei ole ollut tarvetta poistaa luistonestoa, mutta normaaliajossa loskaisella tai erittäin lumisella tiellä se on todella ärsyttävä, kun auto tuntuu hyytyvän paikoilleen. Mutta onneksi sen saa yhdellä napin painalluksella pois päältä.

• XLB kirjoitti:

Venettä nostaessa ei ole ollut tarvetta poistaa luistonestoa, mutta normaaliajossa loskaisella tai erittäin lumisella tiellä se on todella ärsyttävä, kun auto tuntuu hyytyvän paikoilleen. Mutta onneksi sen saa yhdellä napin painalluksella pois päältä.

Omassa Volvossa oon huomannu että jos otan luistoneston pois niin tulee painettua hulluna kaasua ja ihmeteltyä ku ei pidä. Luistonesto päälle ja poljin pohjaan niin n 40kmh nopeuteen asti ABS säätää jarrulla ettei toinen pyörä pyöri liikaa ja kierrosluku ei koneessakaan nouse kun luistonesto säätää sitäki. Näin ainaki V70 D5 AUT. ps. se vain tuntuu etää vetää paremmin ku pyörä pyörii miljoonaa.

• XLB
        jip59 kirjoitti:

Omassa Volvossa oon huomannu että jos otan luistoneston pois niin tulee painettua hulluna kaasua ja ihmeteltyä ku ei pidä. Luistonesto päälle ja poljin pohjaan niin n 40kmh nopeuteen asti ABS säätää jarrulla ettei toinen pyörä pyöri liikaa ja kierrosluku ei koneessakaan nouse kun luistonesto säätää sitäki. Näin ainaki V70 D5 AUT. ps. se vain tuntuu etää vetää paremmin ku pyörä pyörii miljoonaa.

Itselleni on kerran käynyt niin, että auraamattomalla lumisella kylätiellä Volleni hyytyi keskelle mäkeä, koska en luistoneston takia pystynyt kiihdyttämään riittävästi ennen mäkeä. Ei auttanut muuta kun peruuttaa mäki alas ja ottaa uudestaan vauhtia ilman luistonestoa, ja tällä kertaa paremmalla menestyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      66
      5555
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      2882
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      274
      2581
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2439
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      21
      2140
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      261
      1734
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      57
      1313
    8. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      13
      1193
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      88
      1155
    10. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      90