Trailerin vetäminen

Löhöytymisenkuljettaja

Onko V70 hyvä venetrailerin vetämiseen? Sallitut perävaunumassat näyttävät ainakin runsailta. Kykeneekö Volvo V70 vetämään noin 700 kilon venetrailerin veneineen ylös jyrkältäkin luiskalta? Mahtaako vetävissä pyörissä olla kylliksi pitoa?

Mitenkä luistonesto toimii, jos auto pääsee lyömään tyhjää venettä nostettaessa? Onko luistonestosta (D)STC:stä muuten hyötyä esim. talviajossa?

7

2954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • putte

Traileri, jonka kantavuus on tuo normi 750kg
      No sen voin kokemuksesta sanoa, että edellinen 855Tdi, niinkuin nykyinen S80:n ei ole tehty moiseen hommaan, koska itseä ainakin vituttaa se, että vetävät pyörät ei pidä, on luistonestoa, tai ei, joten jos jatkuvasti käyttää venettä trailerin kanssa vedessä, niin sitten on jo neliveto tarpeen,se on sitten makuasia, jos vaan keväällä laskee, ja syksyllä nostaa.

• make 1971

siis jos on betoniluiska, niin varmadti nousee noin 1400 kg vene kärri helposti. Jos taas laskee jotain epämääräistä hiekka tms. luikaa pitkin niin ehkä kannatttaa hankki maasturi tai ainakin joku kunnon neliveto( =jatkuvana nelikko ei mitää awd tms). Autokärrin vetämisestä on sen verran kokoemusta että ainakaa 1600 kg ei tuota vaikeuksia.. paitsi talvella olisi hyvä olla nelikko.

• putte
        make 1971 kirjoitti:

siis jos on betoniluiska, niin varmadti nousee noin 1400 kg vene kärri helposti. Jos taas laskee jotain epämääräistä hiekka tms. luikaa pitkin niin ehkä kannatttaa hankki maasturi tai ainakin joku kunnon neliveto( =jatkuvana nelikko ei mitää awd tms). Autokärrin vetämisestä on sen verran kokoemusta että ainakaa 1600 kg ei tuota vaikeuksia.. paitsi talvella olisi hyvä olla nelikko.

Vastaan vielä, että ei todellakaan nouse helpolla, kun on noita vetouistelukisoja joskus tahkonnut melko paljon, niin on kyllä kokemusta moisesta hommasta, tuo autotrailerin vetäminen on sitten aivan eri juttu.!

• XLB
        putte kirjoitti:

Vastaan vielä, että ei todellakaan nouse helpolla, kun on noita vetouistelukisoja joskus tahkonnut melko paljon, niin on kyllä kokemusta moisesta hommasta, tuo autotrailerin vetäminen on sitten aivan eri juttu.!

Kaksi kautta olen vetänyt v70:llä XL Busteria 900kg trailerilla, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia betoniluiskilla, jos vain ovat olleet sulia. Ja olen testannut useita kymmeniä betoniluiskia ympäri Suomea. Jäisillä betoniluiskilla ja jyrkillä tai pehmeä hiekkaisilla luonnonluiskilla olen joutunut irroittamaan trailerin veneen noston jälkeen autosta ja vetämään sen vinssillä luiskasta ylös. Maantiellä paketti liikkuu hyvin, keskikulutuksen ollessa 12,1 l bensaa (85km/h)

• XLB
        XLB kirjoitti:

Kaksi kautta olen vetänyt v70:llä XL Busteria 900kg trailerilla, eikä kertaakaan ole ollut ongelmia betoniluiskilla, jos vain ovat olleet sulia. Ja olen testannut useita kymmeniä betoniluiskia ympäri Suomea. Jäisillä betoniluiskilla ja jyrkillä tai pehmeä hiekkaisilla luonnonluiskilla olen joutunut irroittamaan trailerin veneen noston jälkeen autosta ja vetämään sen vinssillä luiskasta ylös. Maantiellä paketti liikkuu hyvin, keskikulutuksen ollessa 12,1 l bensaa (85km/h)

Venettä nostaessa ei ole ollut tarvetta poistaa luistonestoa, mutta normaaliajossa loskaisella tai erittäin lumisella tiellä se on todella ärsyttävä, kun auto tuntuu hyytyvän paikoilleen. Mutta onneksi sen saa yhdellä napin painalluksella pois päältä.

• XLB kirjoitti:

Venettä nostaessa ei ole ollut tarvetta poistaa luistonestoa, mutta normaaliajossa loskaisella tai erittäin lumisella tiellä se on todella ärsyttävä, kun auto tuntuu hyytyvän paikoilleen. Mutta onneksi sen saa yhdellä napin painalluksella pois päältä.

Omassa Volvossa oon huomannu että jos otan luistoneston pois niin tulee painettua hulluna kaasua ja ihmeteltyä ku ei pidä. Luistonesto päälle ja poljin pohjaan niin n 40kmh nopeuteen asti ABS säätää jarrulla ettei toinen pyörä pyöri liikaa ja kierrosluku ei koneessakaan nouse kun luistonesto säätää sitäki. Näin ainaki V70 D5 AUT. ps. se vain tuntuu etää vetää paremmin ku pyörä pyörii miljoonaa.

• XLB
        jip59 kirjoitti:

Omassa Volvossa oon huomannu että jos otan luistoneston pois niin tulee painettua hulluna kaasua ja ihmeteltyä ku ei pidä. Luistonesto päälle ja poljin pohjaan niin n 40kmh nopeuteen asti ABS säätää jarrulla ettei toinen pyörä pyöri liikaa ja kierrosluku ei koneessakaan nouse kun luistonesto säätää sitäki. Näin ainaki V70 D5 AUT. ps. se vain tuntuu etää vetää paremmin ku pyörä pyörii miljoonaa.

Itselleni on kerran käynyt niin, että auraamattomalla lumisella kylätiellä Volleni hyytyi keskelle mäkeä, koska en luistoneston takia pystynyt kiihdyttämään riittävästi ennen mäkeä. Ei auttanut muuta kun peruuttaa mäki alas ja ottaa uudestaan vauhtia ilman luistonestoa, ja tällä kertaa paremmalla menestyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      45
      10612
    2. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      81
      7163
    3. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      44
      5274
    4. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      62
      4770
    5. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      73
      4484
    6. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      33
      4023
    7. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      47
      2928
    8. Onko yhtään ikävä

Vai pitäisikö sinut unohtaa
      Ikävä
      36
      2805
    9. Mikä tarkoitus tällä kaikella

On ollut? Osaatko vastata tähän?
      Ikävä
      40
      2360
    10. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      36
      2034
    Aihe