Hei!
Minulla on todettu kobolttiallergia ja olisin kiinnostunut kaikesta tiedosta asiaan liittyen. Erityisesti minua kiinnostaa, voiko allergiasta parantua ja mikä olisi paras hoitokeino. Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kobolttiallergia
3
1569
Vastaukset
- lehtinen?
kuinka edes oireilee. Tuli ilmi allergiatesteissä. Lisänä oli kissa ja koira,joita ei aiemmin ollut. Koskaan ei ole mitään oireita ollut.
- Google auttaa
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Rakennusterveys/Turvapakki/Herkistävät aineet.htm
http://www.ttl.fi/search/MsmGo.exe?grab_id=314&page_id=13639680&query=koboltti&hiword=KOBOLTIN KOBOLTTIA koboltti
Teollinen valmistustyö aiheuttaa eniten metalliallergiaa
Riitta Jolanki
Työperäisestä metalliallergiasta johtuvan kosketusihottuman syynä ovat tavallisimmin nikkeli, koboltti ja kromi sekä niiden yhdisteet. Eniten metallien aiheuttamaa allergista ihottumaa on rakennus- ja sähkötöissä, jalkine- ja nahkatyössä sekä konepaja- ja rakennusmetallityössä. Nikkelin aiheuttamat kosketusihottumat syntyvät useimmiten hallinto-, toimisto- tai palvelutyössä. Metallien aiheuttamat hengitystieallergiat ovat ihottumiin verrattuna harvinaisia.
Mene sivulle, siellä lisää hyvää tietoa!
Tee www.google.com -haku sanalla 'kobolttiallergia'
Jotain löytyy, mm. että väreissä (tummansininen, musta) voi esiintyä.
Etkö saanut mukaan listaa, missä kerrottu, mitä kaikkea kobolttiallergisen tulisi välttää?!
Itse en ainakaan ole allergioistani parantunut, mutta ne eivät minua haittaa, koska vältän allergioiden aiheuttajia.
Paras hoitokeino on siis: välttäminen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1607169Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142628Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk481908Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141461Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901345Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271139- 711137
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631103Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.491095- 691017