haluaisin jonkun helppohoitoisen jyrsijän,jota voi kuljettaa helposti mukana bussissa.(opiskelujen takia)ei aikaisempaa jyrsijä kokemusta,paitsi kotieläintilalla oon hoidellut kaneja,marsuja yms.
hiirtä äippä ei suostu ottamaan,enpä tiedä suostuuko mitään muutakaan,mutta yritetään,jos elukassa on tarpeeksi plussa puolia,niin eiköhän se sitten onnistu!:)
plussat:
eläin tulisi päivällä toimeen yksin(olen koulussa 8-16)
ei kovin kallis kuluissa!rahaa ei opiskelijana ole kovin paljoa,ymmärtäähän sen..
niin ja kovasti oisin kiitollinen jos kertoisitte jotain hoidosta yms.tai esim.nettisivut josta saa tietoa!^_^
kiitos jo etukäteen!
(koiraa kun en kerta saanut,yritetään sitten jotain pienempää..);)
helppohoitoinen jyrsijä??
5
1682
Vastaukset
- Miina
En väitä etteikö muutkin jyrsijät olisi helppohoitoisia ja ihania, mutta koska meiltä näitä gerboja löytyy, niin niitä suosittelen =)
* Laumaeläin, joten älä pidä yksin! Mutta tulevat siis mainiosti toimeen sen aikaa, kun olet koulussa.
* Lähes hajuton, koska on lähtöisin aavikolta ja juo vettä vain vähän, siten virtsaa myös vain vähän.
* Terraario siivotaan parin kolmen viikon välein, riippuu eläinten lukumäärästä ja terraarion koostakin.
* Alkuunpääseminen voi maksaa melko paljon: terraario, eläimet, ruoat, tarvikkeet yms. mutta kerran se vain kirpaisee ;) Terraarion voi väsätä itse tai ostaa käytettynä, silloin tulee halvemmaksi.
* Omistaa karvaisen hännän jonka päässä on tupsu, joten ehkä äitisi ei pitäisi niitä niin inhottavina (kaikki eivät tykkää "rottamaisista" eläimistä, joten gerbiili saattaa olla hyvä vaihtoehto).
* www.gerbiiliyhdistys.fi on ehdottoman mahtava sivusto, joka kannattaa tutkia huolella.- Marsufani
vaikka minulla onkin marsu,niin ehkä minunmielestä hamsteri on paras vaihtoehto sinulle.Ne ei ole hiirimäisiä(riippuu rodusta)...
Hamsut on yöeläimiä,joten illat on parasta leikkiaikaa,ja silloinhan sinä olet kotona,etkä koulussa :).Kyllä gerbiilitkin on hyvä vaihtoehto,mutta kannatan hamsuja... :)
- jenni
..on helppohoitoinen ja ja nukkuu päivät:)
- hamsu
Hamsteri ois mun mielestä ainaki sulle hyvä vaihtoehto...
-hamsu nukkuu suurimman osan päivästä kun olet koulussa
-helppo kuljettaa mukana
-kun ekat ostokset on tehty ei maksa paljon(puruihin menee vähäse...)
-ei pitkää häntää ja söpön näköinen, joten äitisi suostuu helpommin
- kääpiöhamsut (ainaki mun omat) syö aika vähä tuoretta ruokaa yössä(hillopurkin kannellisen) kuivaruokaa...
ONNEE ÄITISI YMPÄRI PUHUMISEEN!!!- Anja
Meillä oli kanssa äiti jyrsijän hankkimista vastaan, ei halunnu mitään siimahäntiä. Mutta kyllä se on kovasti ihastunu tuohon talvikkoneitiini!
Kääpiöhamsteria on mun mielestä helpompi kuljettaa mukana esim. bussilla, kuin syyristä, sillä se mahtuu huomattavasti pienempään boksiin.
Ohjeita ja kuvia löytyy esim. näistä
www.kolumbus.fi/satumetsan/
www.hamsteri.info/truefabled/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata401410Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981355Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2891245- 1091105
- 191051
- 651028
- 711012
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161009Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176878Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju17833