Miten miehet

suhtaudutte

siihen jos rakastettunne kosii teitä? Eli siis nainen kosii. Tallataanko perinteiden yli?

41

2471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulkitaan

luovuttamiseksi. Suhtautuminen riippuu siitä, kuinka suuri menetys on. Jos nainen on hyvä, niin surettaahan se vähän.

• tarkoitus(m)

jotta nainen ottaa munat suhteessa. Ekaks sitä olis hämmentyny, sen jälkeen sitä olis munaton.

Enpä oiken itseäni miehekkäänä pitäisi, jos nainen kosii. Pitäisikö joku nainen sitä suorittamaansa kosintaa kovinkaan naisellisena eleenä?

Kaikki ajallaan - naiset ovat vaan niin kärsimättömiä :-)

• ap.

kiitos siitä. kyllähän sai odottaa...

• förgh
        ap. kirjoitti:

kiitos siitä. kyllähän sai odottaa...

"kiitos siitä. kyllähän sai odottaa..."

Ei se ollut kosinta.

• förgh

se kumpi kosii, olisi täysin samantekevää minulle. Käytännössä en itse aio ikinä kosia, enkä halua että minua kositaan. Onneksi jotkin asiat ovat helpommin tehty kuin sanottu.

Ja mitäs vanhoista perinteistä, onhan vuodessa ainakin se yksi päivä, jolloin mies joutuu ostamaan naiselle pakan hamekangasta, ellei suostu naisen kosintaan.

• Eikös karkauspäivä ole joka 4. vuosi? Vuodesta riippuen saattaa aika käydä pitkäksi, jos sitä alkaa odottelemaan.

Jos sitten saakin kieltävän vastauksen, niin saattaa siinä alkaa alahuuli väpättämään, vaikka olisikin kangaspakka kädessä.

• muttamutta
        Ratikkakuski kirjoitti:

Eikös karkauspäivä ole joka 4. vuosi? Vuodesta riippuen saattaa aika käydä pitkäksi, jos sitä alkaa odottelemaan.

Jos sitten saakin kieltävän vastauksen, niin saattaa siinä alkaa alahuuli väpättämään, vaikka olisikin kangaspakka kädessä.

siinä kuitenkin kosia useampaakin samana päivänä ja elämänsä aikana hyvinkin montaa.

• scale

mutta ekalla kerralla ei parane suostua. Eihän sitä nyt helppo saa olla. :D

• kysymykseen:

Mitkä perinteet? Mistä te puhutte? :)

Ainoa jolla on merkirystä on se että lopputulos on hyvä!

• Susipari

Mikä on hyvä lopputulos ja kumman kannalta?

• hyvä...
        Susipari kirjoitti:

Mikä on hyvä lopputulos ja kumman kannalta?

Jos se on hyvä molempien kannalta?

• ..niin vastaus olisi kielteinen.
      Minä kosin silloin, kun olen valmis avioliittoon.

• Havainto

Fiksu mies. Jos vastaisit vielä myöntävästi, voisit saada syytteen kaksinnaimisesta.

• Havainto kirjoitti:

Fiksu mies. Jos vastaisit vielä myöntävästi, voisit saada syytteen kaksinnaimisesta.

..kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Ihan sama olisinko varattu tai vapaa niin vastaus naisen kosintaan on kielteinen.

• rtyur
        Richartti kirjoitti:

..kymmenen pistettä ja papukaijamerkki. Ihan sama olisinko varattu tai vapaa niin vastaus naisen kosintaan on kielteinen.

kuitenkin naisesta, eikö niin?

• rtyur kirjoitti:

kuitenkin naisesta, eikö niin?

Ei riipu naisesta mitenkään. Mikäli minä en halua naimisiin, niin en suostu naisen kosintaan. Mikäli haluan naimisiin niin kosin itse.

• futfut
        Richartti kirjoitti:

Ei riipu naisesta mitenkään. Mikäli minä en halua naimisiin, niin en suostu naisen kosintaan. Mikäli haluan naimisiin niin kosin itse.

Britney Spears kosii sinua kännissä Las Vegasissa. Tiedät, että ero tulee aamulla ja tienaat siitä mukavat 100 miljoonaa taalaa.

Menisitkö itse kosimaan kännistä Britneytä? Tuskin. Ainoa mahdollisuus jotta kosinta voi tapahtua, on se että Britney kosii sinua. Kieltäytyisitkö rahasta?

• mpw

valittaa, jottei miehet ole enää miehiä, ettäkun pitää tehdä itse alotteet sun muut. Väenvängällä ne sitten kuitenkin omassa kärsimättömyydessään yrittää kaikin mahdollisin (vielä mahdottominkin) keinoin viedä mieheltä munia.

Joo, ei löydy summaa rahaa tai mitään muutakaan toisarvoista asiaa, joka saisi minua myöskään suostumaan naisen kosintaan. Joku roti pitää olla.

Lyhyesti siis; samaa mieltä.

• scale
        mpw kirjoitti:

valittaa, jottei miehet ole enää miehiä, ettäkun pitää tehdä itse alotteet sun muut. Väenvängällä ne sitten kuitenkin omassa kärsimättömyydessään yrittää kaikin mahdollisin (vielä mahdottominkin) keinoin viedä mieheltä munia.

Joo, ei löydy summaa rahaa tai mitään muutakaan toisarvoista asiaa, joka saisi minua myöskään suostumaan naisen kosintaan. Joku roti pitää olla.

Lyhyesti siis; samaa mieltä.

pari yhteistä lasta riittävän hyvä syy suostua?

• futfut kirjoitti:

Britney Spears kosii sinua kännissä Las Vegasissa. Tiedät, että ero tulee aamulla ja tienaat siitä mukavat 100 miljoonaa taalaa.

Menisitkö itse kosimaan kännistä Britneytä? Tuskin. Ainoa mahdollisuus jotta kosinta voi tapahtua, on se että Britney kosii sinua. Kieltäytyisitkö rahasta?

"Menisitkö itse kosimaan kännistä Britneytä?"
        - Totta kai, jos joku lupaisi siitä hyvästä minulle sen 100 miljoonaa dollaria. Siitä rahasta kosisin polvillaan vaikka Arja Saijonmaata.

Rahalla saa ja hevosella pääsee.

• mpw
        scale kirjoitti:

tai sitten ei. Joka tapauksessa minä en suostuisi vaikka olis kymmenen yhteistä muksua.

Edellisellä kerralla mentiin yhteisestä sopimuksesta naimisiin(toki minä olin jo kihlannut ennemmin, onko se kosinta?), hääkutsut kun oli lähetetty, aloin epäillä omaa valmiusastettani avioliittoon. Jälkeenpäin tietty hyvä sanoa, jotta ois pitäny vaan perua.

Ehkä vanhemmalla iällä eri asia? En kuitenkaan suostu menemään avioliiton satamaan enää, jos asia ei ole TÄYSIN omasta mielestä varma, ja minä saa viedä.

• scale kirjoitti:

Ajatuksenakin jo jotenkin kummallinen.

• scale
        Richartti kirjoitti:

Ajatuksenakin jo jotenkin kummallinen.

mutta ajattelitkos sitä, että mistä syystä ne lapset on tehty?
        Kelpaisiko syyksi sitten se, että ajatuksena se ei tunnu pöllömmältä?

• scale
        mpw kirjoitti:

tai sitten ei. Joka tapauksessa minä en suostuisi vaikka olis kymmenen yhteistä muksua.

Edellisellä kerralla mentiin yhteisestä sopimuksesta naimisiin(toki minä olin jo kihlannut ennemmin, onko se kosinta?), hääkutsut kun oli lähetetty, aloin epäillä omaa valmiusastettani avioliittoon. Jälkeenpäin tietty hyvä sanoa, jotta ois pitäny vaan perua.

Ehkä vanhemmalla iällä eri asia? En kuitenkaan suostu menemään avioliiton satamaan enää, jos asia ei ole TÄYSIN omasta mielestä varma, ja minä saa viedä.

tule mennä naimisiin, jos ei ole varma itsestään ja tunteistaan.
        Ja näin inhorealistina, puolet avioliitoistahan kariutuu kuitenkin, että kyllähän sitä aina eroon pääsee.
        Tosta viemisestä, enkös minä silloin vie, jos mä päätän menekö naimisiin?

• scale kirjoitti:

mutta ajattelitkos sitä, että mistä syystä ne lapset on tehty?
        Kelpaisiko syyksi sitten se, että ajatuksena se ei tunnu pöllömmältä?

"mistä syystä ne lapset on tehty?"

- Syitä on monenlaisia. Hauskimmasta päästä on ehdottomasti naisten "biologinen kello" tiktak...,tiktak,..tiktak,tiktak, pprriiiinnggg.

"Kelpaisiko syyksi sitten se, että ajatuksena se ei tunnu pöllömmältä?"

- Vaikka avioituminen tuntuisi kuinka hyvältä ajatukselta, niin kieltäytyisin ja yllättäisin omalla kosinnallani jonkin ajan kuluttua sopivassa tilanteessa.

• mpw kirjoitti:

No milloinkas sitä sitten ollaan kihloissa jos ei kosimisen jälkeen, kun on saatu myöntävä vastaus?

En nyt tarkoita pelkästään sinua, mutta noin yleisellä tasolla. Minua huvittaa suuresti kihloissaolevat neitokaiset, jotka avautuvat siitä, ettei mies kosi heitä. Perinteitä halutaan noudattaa, muttei noudateta kuitenkaan. Koska puhuminen ei näytä kuuluvan kaikkiin suhteisiin, niin lopulta kumpikaan ei enää tiedä missä mennään. Sitten kysellään netistä, mitä mieltä ulkopuoliset ovat kimurantista tilanteesta.

• scale
        Richartti kirjoitti:

"mistä syystä ne lapset on tehty?"

- Syitä on monenlaisia. Hauskimmasta päästä on ehdottomasti naisten "biologinen kello" tiktak...,tiktak,..tiktak,tiktak, pprriiiinnggg.

"Kelpaisiko syyksi sitten se, että ajatuksena se ei tunnu pöllömmältä?"

- Vaikka avioituminen tuntuisi kuinka hyvältä ajatukselta, niin kieltäytyisin ja yllättäisin omalla kosinnallani jonkin ajan kuluttua sopivassa tilanteessa.

ja ne kaikki on varmasti oikeita.
        Kelloista en tiedä hittojakaan, mutta tekotapa miellytti ainakin allekirjoittanutta.
        No mieskin voi haluta sitä jälkikasvua, ei pelkästään nainen.
        Mä itse tunnen olevani täysin oikeustoimikelpoinen itsenäiseen päättelyyn kykenevä ihminen ja halusin noita lapsia, enkä ole katunut päivääkään.
        Mä tosiaan suostuin vasta kolmanteen kosintaan.
        Mutta kuten tossa aiemmin jo sanoin, tapoja toimia on yhtä monta kuin ihmisiäkin ja ne kaikki ovat yhtä oikeita tai vääriä.

• mpw
        Ratikkakuski kirjoitti:

No milloinkas sitä sitten ollaan kihloissa jos ei kosimisen jälkeen, kun on saatu myöntävä vastaus?

En nyt tarkoita pelkästään sinua, mutta noin yleisellä tasolla. Minua huvittaa suuresti kihloissaolevat neitokaiset, jotka avautuvat siitä, ettei mies kosi heitä. Perinteitä halutaan noudattaa, muttei noudateta kuitenkaan. Koska puhuminen ei näytä kuuluvan kaikkiin suhteisiin, niin lopulta kumpikaan ei enää tiedä missä mennään. Sitten kysellään netistä, mitä mieltä ulkopuoliset ovat kimurantista tilanteesta.

Hyvä huomio. Kihlaus on kosinta ja lupaus avioliitosta, jossa on kuitenkin vielä mahdollisuus perääntyä.

Tiedä kuin monta kertaa näitä nykyajan prinsessoja pitää oike kosia. Tarkoitan nimenomaan näitä parikymppisiä teinipissiksiä.

• scale kirjoitti:

ja ne kaikki on varmasti oikeita.
        Kelloista en tiedä hittojakaan, mutta tekotapa miellytti ainakin allekirjoittanutta.
        No mieskin voi haluta sitä jälkikasvua, ei pelkästään nainen.
        Mä itse tunnen olevani täysin oikeustoimikelpoinen itsenäiseen päättelyyn kykenevä ihminen ja halusin noita lapsia, enkä ole katunut päivääkään.
        Mä tosiaan suostuin vasta kolmanteen kosintaan.
        Mutta kuten tossa aiemmin jo sanoin, tapoja toimia on yhtä monta kuin ihmisiäkin ja ne kaikki ovat yhtä oikeita tai vääriä.

"No mieskin voi haluta sitä jälkikasvua, ei pelkästään nainen."
        - Erittäin hyvin tiedossa. :)

"Mä tosiaan suostuin vasta kolmanteen kosintaan."
        - Kaksi kosintaa tyrmäsin parin vuoden seurustelun jälkeen, kunnes se eräänä päivänä alkoi minustakin tuntua hyvältä idealta.

Minulle tuo kosinta on ihan periaatteellinen kysymys. Se on miehen homma kosia silloin, kun hänestä siltä tuntuu.

• mpw
        scale kirjoitti:

tule mennä naimisiin, jos ei ole varma itsestään ja tunteistaan.
        Ja näin inhorealistina, puolet avioliitoistahan kariutuu kuitenkin, että kyllähän sitä aina eroon pääsee.
        Tosta viemisestä, enkös minä silloin vie, jos mä päätän menekö naimisiin?

edellisestä kommentistani pois, jotta meillä oli sillon yks yhteinen lapsi exän kanssa kun päätettiin mennä naimisiin. Ja kuten Ratikkakuskille vastasin; kihlaus on lupaus avioliitosta, aattelin silloin, että kun kerran on luvattu ja päätetty niin näin sitten tehdään.

Tunteista ja muusta viis. Oli yhteinen koti, lapsi ja muutenkin, niin se vaan KUULUI tehdä niin. Vaikka tiesin jo etukäteen, ettei toinen ole 'elämäni nainen'.

Nuoruus ja hulluus joo. Sitä tulee tehtyä kaikenmoista, otettua kohtuuttomia riskejä - jopa tietäen ettei tämä hyvin pääty. Asiasta riippumatta.

Viemisestä? Mielestäni kysýjä(kosija) tai minkä tahansa ajatuksen ehdottaja on aina se viejä. Eli, se aloitteentekijä. Eihän nainen silloin vie, jos ite sitä kosii? Ja vastauksesta riippumatta.

• Tyttis79
        Richartti kirjoitti:

myöhemmin joku tosimimmi sitten a) sais raivarin syystä b) koska et suostunut hänen kosintaansa ja niinpä mimmi alkaisi meuhkata "Miksi sä muka nyt haluaisit mun kaa yhtäkkiä naimisiin ku et silloin vuonna XX:kään halunnu mun kaa naimisiin." ;)

• tuntuisi

Ihan kivalta se tuntuisi, en ainakaan kieltäytyisi!

• Hossi-68

Eiköhän Tuo kosimis homma ole puhtaasti miehen hommia. Vois olla aikas kiusallinen paikka jos nainen tulis ja täräyttäis moisen jutun ilmoille.

Vastaus olis varmastikkin ei varsinkin jos ei itse omista ajatuksistaan ole puhtaasti selvillä. Kuitenkin jos itse haluan myös toista kosia ja hän ehtii ensiksi ni mitä sillä on väliä, nopeet syövät hitaat.

• vili

en tykkäisi, koska en halua kihloihin tai avioliittoon.

• vastakysymyksen

Mennäänkö teille vai meille?

• no way

Mistäs sen tietää, vaikka nainen olisi susankuronen?

• Mutt ei enää.Aikoinaan edellisessä elämässä tätä pohdittiin yritettin kosia mutt käskin malttaa mielen ja viimein päivä koitti:kosin ja nainen siihen ett ookko tosissaan vastasin ett:kyllä meiltä aina yks mies joutaa.Mutta nyt kaiken jälkeen ajattelen ex kollegan vastausta kosintaan:Ei se vanha v¤"&&u vihkimällä parane.Eli kosiminen on miehen hommaa ja ainaski mietin 2 tai42 kertaa ennenkuin kysäsen!!

• Mä mies

Minä pelkään että milloin tahansa joku ihan ventovieras nainen tulee ja kosasee. Suorastaan ahdistaa liikkua paikoissa joissa on paljon naisia. Aivan erityisesti kaikkein kauneimmat naiset koen tässä mielessä suurimmaksi uhaksi :)

• sehän on

imartelevaa eikö? Kunhan ei nyt käy liian kiusalliseksi ja ahdistavaksi sinulle. Ainakin sinulla on sitten varaa valita paras päältä! :)

• jos kosit

niin kannat sitten kynnyksen yli!

• painonnostaja

voin sen tehdä, jos tiskaat ja imuroit. ;)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      209
      2718
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1906
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      413
      1531
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1483
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      363
      1405
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1288
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1266
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1206
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      59
      1046
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      948
    Aihe