5-vuotias hämähäkkityttö

Ms.x

Hei.

Viisivuoitias tyttöni on jo yli vuoden ollut ihan hämähäkkihullu. Yllättävää, koska itselläni on ollut aika paha araknofobia...:) Kuitenkin, olen häntä hänen innostuksissaan tukenut ja ollaan osteltu ötökkäkirjoja yms. Synttärinä ja jouluna on saanut hämppyaiheisia lahjoja myös, koska hänelle nuo ovat suuri rakkaus. Unileluna kaksi komeata muovitarantellaa, jotka muutenkin kulkee mukana niin päiväkotiin kuin kyläreissuilla.
Hiljattain sai eläinkaupasta myyjän lupaaman hämähäkinnahkan.

Nyt olen sitten itsekin jopa hiukan innostunut niistä ja harkitsen tarantellan ostoa. Lemmikkieläin, oli se sitten tarantella tai mikä tahansa, on lastakin ajatellen hyvä asia. Oppii pitämään huolta jostakin ja seurata sen elämää läheltä. Meillä on kaks akvaariota, eikä tarantellan hoito varmaankaan paljoa työtä vaadi.

Huomasin, että täällä muutkin ihan samaa kyselevät, mutta olisko hämppisharrastajakonkareilla antaa meille nyt jotain hyviä vinkkejä, mitä tulisi ottaa huomioon hämähäkin valinnassa yms. Lapsenkin suhteen jos on jotain. Hän on kyllä fiksu lapsi, ei taatusti tee kiusaa hämikselle. Onko jokin laji sopivin lapsia ajatellen. Tiedämme kyllä, että niitä ei voi käsitellä; poltinkarvat ja purema lienee lievästi myrkyllinen.

Iso huonehämäkki löytyi taannoin keittiön kaapista, ja oisittepa nähneet, miten hellästi hän sitä käsitteli tuolla patiolla, jonne sen muovirasiassa nostin. Rick Westin malliin.. ;)

27

1751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe

      Itse en ole mikään konkari, mutta jotain tiedän hämiksistä :)
      Kyllä se hämis sopii hyvin lapsen "lemmikiksi" siten ettei hän sitä itse hoida. Voi antaa kaikki ruoat, veden suihkuttelu ym. vaarattomat hommat. Terraarion puhdistus pitäisi kuitenkin aikuisen tehdä. Sen takia että poltinkarvoja on melkein joka puolella terraariota.
      Jos itse joskus lapsia hankin. Niin kyllä hämikset meillä saa olla. Kuitenkin niin että lapsi ei niihin suoraan käsiksi pääse. Esim terraarioon lukko. Vaikka oma lapsi olisikin fiksu niin aina voi olla pölvästi ystäviä :)

      Nuo olivat ihan omia mielipiteitäni. Jotkut antavat tarantellojen kävellä lapsiensa kädellä. Itse en antaisi.
      Niin ja siitä lajista. Grammostolat ja Brachypelmat ovat rauhallisia. Etenkin Grammostola rosea. Sitä myydään monissa eläin kaupoissa. Roseassa on kuitenkin se vika että se on semmonen köllöttelijä. Lapsi ainakin voi kyllästyä aina paikoillaan olevaan hämikseen.

      Jos tahdot tarantulan joka "esittelee" itseään hanki Lasiodora parahybana. Tuo laji on kuitenkin sen verta agressiivinen että lapselle se olisi vain katselu eläin. Ja kun sinullakin on sitä pelon poikasta.. Suosittelen Grammostolaa tai Brachypelmaa. :)

      Olipas pitkä selitys. Toivottavasti jotain selvisi :D

      • Ms.x

        Olen tässä koittanut rauhallisina päivän hetkinä paneutua tarantelloista kertoviin linkkeihin, erityisesti nyt koskien Grammostola roseaa. Täällä Turkkusessa Puutorin akvaariossa niitä muistaakseni on aika runsaasti ja aika halvallakin.

        Paljon tietysti vielä on luettava tietoa, mutta onko sukupuolen valinnassa muuta huomioitavaa, kuin että koiras elää todennäköisesti vain viitisen vuotta, kun taas naaras parikymmentä ? Koko ainakin, eikö vain: naaras on isompi. Mutta kumpi on mahdollisesti agressiivisempi vai ovatko yleisesti ottaen niin rauhallisia kumpikin ?

        Luulen että meille käy hyvin köllöttelijä. Silloinhan se harvinainen hetki kun se jotain touhuaa, on mielenkiintoista ja mukavaa seurata. Ei niiden tarvitse meidän mielestä kauheasti liikuskellakaan.

        Minkäkokoinen ja millainen teraario olisi sitten hyvä ? Ja millaisista tavaroista koostuu hämisharrastajan tarvikelista ? Eli mitä kaikkea tarvitsee ?

        Kiitos, kyllä mää oisin jaksanut lukea vaikka vielä pitemmänkin viestin :)

        Juu, niinpä, vieraat ei kaikki ole yhtä fiksuja vältäämättä.. Siksi kyllä epäröin tuota nurkkausta, jonne terraario sopisi parhaiten (ruokahuoneen nurkka, jonne ei paista aurinko, mutta päivänvaloakin tulee. ). Täytyy valistaa jo heti ovella lapsivieraita(ja pölvästejä aikuisia ;) ). Lukko lienee varalta kuitenkin hyvä laittaa.


      • Repe
        Ms.x kirjoitti:

        Olen tässä koittanut rauhallisina päivän hetkinä paneutua tarantelloista kertoviin linkkeihin, erityisesti nyt koskien Grammostola roseaa. Täällä Turkkusessa Puutorin akvaariossa niitä muistaakseni on aika runsaasti ja aika halvallakin.

        Paljon tietysti vielä on luettava tietoa, mutta onko sukupuolen valinnassa muuta huomioitavaa, kuin että koiras elää todennäköisesti vain viitisen vuotta, kun taas naaras parikymmentä ? Koko ainakin, eikö vain: naaras on isompi. Mutta kumpi on mahdollisesti agressiivisempi vai ovatko yleisesti ottaen niin rauhallisia kumpikin ?

        Luulen että meille käy hyvin köllöttelijä. Silloinhan se harvinainen hetki kun se jotain touhuaa, on mielenkiintoista ja mukavaa seurata. Ei niiden tarvitse meidän mielestä kauheasti liikuskellakaan.

        Minkäkokoinen ja millainen teraario olisi sitten hyvä ? Ja millaisista tavaroista koostuu hämisharrastajan tarvikelista ? Eli mitä kaikkea tarvitsee ?

        Kiitos, kyllä mää oisin jaksanut lukea vaikka vielä pitemmänkin viestin :)

        Juu, niinpä, vieraat ei kaikki ole yhtä fiksuja vältäämättä.. Siksi kyllä epäröin tuota nurkkausta, jonne terraario sopisi parhaiten (ruokahuoneen nurkka, jonne ei paista aurinko, mutta päivänvaloakin tulee. ). Täytyy valistaa jo heti ovella lapsivieraita(ja pölvästejä aikuisia ;) ). Lukko lienee varalta kuitenkin hyvä laittaa.

        Puutorin akvaariossa olen nähnyt melkein joka kerta kun olen siellä ollut. Rosean hinta on pyörinyt muistaakseni 30 hujakoilla.

        Sukupuolesta en verta että aikuistuessaan koiras alkaa liikkua melko paljon kun etsii naarasta.
        Naaras on samaa kokoluokkaa kuin uros mutta aikas usen naaraat ovat massiivisempia.
        Tähän väliin että eläinkaupoissa ei yleensä tiedetä mitä sukupuolta eläimet ovat. Ja muutenkin kauppojen ohjeita kannattaa hieman epäillä ja miettiä onko ne ihan oikein. :)
        Yleensä rauhallisia. Mutta täytyy ottaa huomioon että roseakin voi olla itse pirulainen(harvoin). Tarantulillakin on persoonat. :)

        Terraarioksi käy melkeimpä parhaiten akvaario. Liukuovi terrakin käy mutta ise olen tykästynyt akvaarioihin. Akvaarioon pitää laittaa kunnon kansi mieluiten ainakin puolet kannesta verkkoa jotta ilma vaihtuu. roseahan on melko kuivilta alueilta että pärjää vesikupilla ja talvella kun kosteus laskee niin voi suihkutella vettä.
        tarvikelista: Terraario, pitkät pinsetit(jos ei tahdo käsin terraariosta vanhoja ruoia noukkia), pohjamateriaali(minulla lannoittamaton turve), Jokin piilopaikka esin. kukkaruukku, ja eipä oikein muuta. Ainiin se vesikippo. Ja sitten kaikki mitä itse sinne tahtoo lykätä :) Minulla on tekokasvi ja kiipeily puu noiden"pakollisten" lisäksi.

        Tässä taas jotain :)


      • Ms.x
        Repe kirjoitti:

        Puutorin akvaariossa olen nähnyt melkein joka kerta kun olen siellä ollut. Rosean hinta on pyörinyt muistaakseni 30 hujakoilla.

        Sukupuolesta en verta että aikuistuessaan koiras alkaa liikkua melko paljon kun etsii naarasta.
        Naaras on samaa kokoluokkaa kuin uros mutta aikas usen naaraat ovat massiivisempia.
        Tähän väliin että eläinkaupoissa ei yleensä tiedetä mitä sukupuolta eläimet ovat. Ja muutenkin kauppojen ohjeita kannattaa hieman epäillä ja miettiä onko ne ihan oikein. :)
        Yleensä rauhallisia. Mutta täytyy ottaa huomioon että roseakin voi olla itse pirulainen(harvoin). Tarantulillakin on persoonat. :)

        Terraarioksi käy melkeimpä parhaiten akvaario. Liukuovi terrakin käy mutta ise olen tykästynyt akvaarioihin. Akvaarioon pitää laittaa kunnon kansi mieluiten ainakin puolet kannesta verkkoa jotta ilma vaihtuu. roseahan on melko kuivilta alueilta että pärjää vesikupilla ja talvella kun kosteus laskee niin voi suihkutella vettä.
        tarvikelista: Terraario, pitkät pinsetit(jos ei tahdo käsin terraariosta vanhoja ruoia noukkia), pohjamateriaali(minulla lannoittamaton turve), Jokin piilopaikka esin. kukkaruukku, ja eipä oikein muuta. Ainiin se vesikippo. Ja sitten kaikki mitä itse sinne tahtoo lykätä :) Minulla on tekokasvi ja kiipeily puu noiden"pakollisten" lisäksi.

        Tässä taas jotain :)

        Siirtysin muuten kysymyksineni myös tuonne birdspiders net sivuille, kun aattelin, että täällä aika hiljaista.
        Sainkin jo aika monta vastausta sielläkin.

        Ootko itse kans noilla sivuilla kirjoittelemassa ?

        Ahaa, siis sama kuin akvaariokalojen kanssa: älä luota myyjiin sokeasti... :)
        No sitä mä aattelinkin ja siksi mieluiten kyselen teiltä harrastajilta.

        Turve tuntuu olevan suosittu pohjamateriaali. Se on kans ainakin pehmeää, jos sattuu tipahtamaan.

        Täytyy katsella noita akvaarioita ja terroja.

        Voiko muuten kasvattaa ihan oikeita kasveja siellä ? Mieluiten katselisin aitoja, mutta tietty onhan nuo muovikasvit helppo puhdistaa, eikä tartte nyppiä yms.

        Jo paukkuu ulkona.. Hauskaa Uutta Vuotta !


      • Repe
        Ms.x kirjoitti:

        Siirtysin muuten kysymyksineni myös tuonne birdspiders net sivuille, kun aattelin, että täällä aika hiljaista.
        Sainkin jo aika monta vastausta sielläkin.

        Ootko itse kans noilla sivuilla kirjoittelemassa ?

        Ahaa, siis sama kuin akvaariokalojen kanssa: älä luota myyjiin sokeasti... :)
        No sitä mä aattelinkin ja siksi mieluiten kyselen teiltä harrastajilta.

        Turve tuntuu olevan suosittu pohjamateriaali. Se on kans ainakin pehmeää, jos sattuu tipahtamaan.

        Täytyy katsella noita akvaarioita ja terroja.

        Voiko muuten kasvattaa ihan oikeita kasveja siellä ? Mieluiten katselisin aitoja, mutta tietty onhan nuo muovikasvit helppo puhdistaa, eikä tartte nyppiä yms.

        Jo paukkuu ulkona.. Hauskaa Uutta Vuotta !

        Olen siellä kirjoittelemassa. En vain kauheasti uskalla kun siellä on joskus aikas ärtsyä porukkaa :D

        Itselläni on ollut aito kasvikin terrassa. Se kuitenkin kuoli valon puutteeseen. Että jokin varjopaikan kasvi kannattaa hankkia.

        Hauskaa uutta vuotta juu!


      • Ms.x
        Repe kirjoitti:

        Olen siellä kirjoittelemassa. En vain kauheasti uskalla kun siellä on joskus aikas ärtsyä porukkaa :D

        Itselläni on ollut aito kasvikin terrassa. Se kuitenkin kuoli valon puutteeseen. Että jokin varjopaikan kasvi kannattaa hankkia.

        Hauskaa uutta vuotta juu!

        Ai.. No toivottavasti kuitenkin ilmapiiri siel keventynyt nykyään. :)

        Niinpä, tajusin itekki sit, että jos ei kasveja on terrassa, niin täytyy olla kasvilamppukin. Varjokasveja ei varmaan montaa siellä viihtyvää ole. Ehkä kultaköynnös ja muratti voisivat käydä. Muratti kyllä on tietääkseni myrkyllinen.


    • Meillä on kaks akvaariota

      lol

    • Repe

      Ja itse olen hämikseni ostanut harrastajilta. Heiltä saa useimmiten terveen yksilön ja sukupuolen tietoonsa.

      • Ms.x

        Naaraaseen taitaa kallistua. Mutta jos sukupuolesta ei ole varmuutta kaupassa.. Täytyy käydä kattelemassa siellä Puutorilla.

        Terran suhteen en ainakaan haluas faunaboxia, mielummin lasiterraario tai akvaario. Ehkä saankin pienen lasiakvaarion ystävältä, mut en vielä tiedä onko se kauhean iso.

        Korkeutta ei ainakaan saisi kai olla paljoa 30 cm enempää, putoamisvaaran vuoksi. Näin olen ymmärtänyt...


      • Ms.x

        Kävin katsomassa roseoita ja terroja.
        Myyjän mukaan jokiakvaario, josta oli tehty jyrsijäterraario, käy hyvin : kannessa koko alueeltaan verkkoa. Mutta miten on, eikö se oo huono, kun jos hämy pääsee kiipeemään semmoiseen verkkoon ja tipahtaa ? Ja muutoinkin, että jos joku hölmö laittaa sormensa sieltä verkon läpi... Saakohan niihin sieltä jotain muunlaisia kansia, en tajunnut kysyä.

        Eli siellä on lattialla semmonen 39 euroo maksava kultakehyksinen se. Ehkä jotain 40 litraa vetoisuus, en muistanut kysyä. Katto jos käyt.. ? Menis vaan hyvin meille kun samaa sarjaa on tuo toinen akvaario.


      • Solpade
        Ms.x kirjoitti:

        Kävin katsomassa roseoita ja terroja.
        Myyjän mukaan jokiakvaario, josta oli tehty jyrsijäterraario, käy hyvin : kannessa koko alueeltaan verkkoa. Mutta miten on, eikö se oo huono, kun jos hämy pääsee kiipeemään semmoiseen verkkoon ja tipahtaa ? Ja muutoinkin, että jos joku hölmö laittaa sormensa sieltä verkon läpi... Saakohan niihin sieltä jotain muunlaisia kansia, en tajunnut kysyä.

        Eli siellä on lattialla semmonen 39 euroo maksava kultakehyksinen se. Ehkä jotain 40 litraa vetoisuus, en muistanut kysyä. Katto jos käyt.. ? Menis vaan hyvin meille kun samaa sarjaa on tuo toinen akvaario.

        Oletko harkinnut exo-terroja? Ne ovat melko laadukkaita ja ilmankierto on järjestetty hyvin. Ovat siistejä ja mikä tärkeintä ovat edestä avattavia.Terran kansi lähtee myös irti joten isommat puhdistusoperaatiot käyvät kätevästi.


      • Ms.x
        Solpade kirjoitti:

        Oletko harkinnut exo-terroja? Ne ovat melko laadukkaita ja ilmankierto on järjestetty hyvin. Ovat siistejä ja mikä tärkeintä ovat edestä avattavia.Terran kansi lähtee myös irti joten isommat puhdistusoperaatiot käyvät kätevästi.

        Joo, katselin kuvia noista.

        Minusta vaan ovat malliltaan huonompia kuin suorakaide. Ainoastaan tuo 30 x 30 x 30 olis hyvä, mut minusta se on liian pieni. Käsitin, että exoissa ei ole suorakaidemuotoa, siis että olis vaikka korkeutta 30 ja pituutta 45.

        Edestä avattava on varmaan kätevä, mutta se rajoittaa pohjakerroksen määrää ilmeisesti ja rosea on kaivautuva (vaikka toisaalta harrastajat ovat nyt sanoneet, että se ei kaivaudu, vaikka olis mahdollisuus, jos sillä on piilopaikkoja.)

        Mä en nyt osaa päättää minkä mallinen ois paras, eli riittääkö vain irroitettava kansi, vai olisko parempi olla myös etuovet, ja enemmän ilmastointiaukkoja kuin vain se verkkokansi. Äääääääääääääääks.

        Minkälaista on helpoin puhdistaa joutumatta hämpyn kynsiin tai hämpyn jouduttua paniikkiin kun kotia siivotaan....?


      • Repe
        Ms.x kirjoitti:

        Joo, katselin kuvia noista.

        Minusta vaan ovat malliltaan huonompia kuin suorakaide. Ainoastaan tuo 30 x 30 x 30 olis hyvä, mut minusta se on liian pieni. Käsitin, että exoissa ei ole suorakaidemuotoa, siis että olis vaikka korkeutta 30 ja pituutta 45.

        Edestä avattava on varmaan kätevä, mutta se rajoittaa pohjakerroksen määrää ilmeisesti ja rosea on kaivautuva (vaikka toisaalta harrastajat ovat nyt sanoneet, että se ei kaivaudu, vaikka olis mahdollisuus, jos sillä on piilopaikkoja.)

        Mä en nyt osaa päättää minkä mallinen ois paras, eli riittääkö vain irroitettava kansi, vai olisko parempi olla myös etuovet, ja enemmän ilmastointiaukkoja kuin vain se verkkokansi. Äääääääääääääääks.

        Minkälaista on helpoin puhdistaa joutumatta hämpyn kynsiin tai hämpyn jouduttua paniikkiin kun kotia siivotaan....?

        vastailen taas jotain.:D
        Nin että rosea on sen verta helppo ettei sen terran niin ole väliä. Itsellä juuri se akvaario. Joillain olen nähnyt näitä smart säilytys laatikoita. ja joillain juuri noita exoterra systeemeitä.
        Verkkokansi riittänee. Rosea on kuivan paikan elukka, eli ei korkeaa kosteutta joka tarvitsisi hyvän ilmanvaihdon.

        Hämpyn kynsiin on aikas vaikea joutua.:) Rauhallisesti vaan pinseteillä napsii roskat pois. ei siinä muuta. Ja vesikipon vaihtaa rauhallisesti ja jos hämis on ihan kipossa kiinni voi odottaa parikin päivää että se siitä siirtyy.
        Kun aika koittaa ja pitäisi pohjamateriaalit vaihtaa ja sisusteet pestä niin laskee hämähäkin päälle esin karkki rasian ja ujuttaa varojasti kannen hämiksen alle. Ja tadaa hämis on purkitettu.(aina se ei käy noin helposti.)


      • Ms.x
        Repe kirjoitti:

        vastailen taas jotain.:D
        Nin että rosea on sen verta helppo ettei sen terran niin ole väliä. Itsellä juuri se akvaario. Joillain olen nähnyt näitä smart säilytys laatikoita. ja joillain juuri noita exoterra systeemeitä.
        Verkkokansi riittänee. Rosea on kuivan paikan elukka, eli ei korkeaa kosteutta joka tarvitsisi hyvän ilmanvaihdon.

        Hämpyn kynsiin on aikas vaikea joutua.:) Rauhallisesti vaan pinseteillä napsii roskat pois. ei siinä muuta. Ja vesikipon vaihtaa rauhallisesti ja jos hämis on ihan kipossa kiinni voi odottaa parikin päivää että se siitä siirtyy.
        Kun aika koittaa ja pitäisi pohjamateriaalit vaihtaa ja sisusteet pestä niin laskee hämähäkin päälle esin karkki rasian ja ujuttaa varojasti kannen hämiksen alle. Ja tadaa hämis on purkitettu.(aina se ei käy noin helposti.)

        Hyvä juttu tuo karkkilaatikkosysteemi terran puhdistuksessa !

        Tuo Jokiakvaario on siis hyväksi havaittu.
        Ainokainen huoli mulla on tuo kansi, siihenhän ei voi laittaa lukkoa mun järjen mukaan.
        Terra tulisi aika alhaalle yhden kaapin päälle, josta lapsetkin kyllä pääsee käsiksi kanteen. Tosin mun tyttö ei mene kantta availemaan, mutta vieraiden lapsista ei aina tiedä.


      • Repe
        Ms.x kirjoitti:

        Hyvä juttu tuo karkkilaatikkosysteemi terran puhdistuksessa !

        Tuo Jokiakvaario on siis hyväksi havaittu.
        Ainokainen huoli mulla on tuo kansi, siihenhän ei voi laittaa lukkoa mun järjen mukaan.
        Terra tulisi aika alhaalle yhden kaapin päälle, josta lapsetkin kyllä pääsee käsiksi kanteen. Tosin mun tyttö ei mene kantta availemaan, mutta vieraiden lapsista ei aina tiedä.

        TÄhän en oikein osaa vastata mutta voisin aikani kuluksi jotain kirjoitella. :)

        Yksi vaihtoehto on ettei päästä lapsia yksin huneeseen jossa terra sijaitsee (jos terra on vaikkapa olohuoneessa se voi olla hieman hankalaa).

        Tai sitten valvoo vain hyvin lasten menoja. Voi olla aikas rasittavaa aina jännittää missä lapset ovat.
        Lukko olisi hyvä mutta jos sitä ei saa niin en tiä.:D Kyllä siihen jotain keksit. :)


      • Ms.x
        Repe kirjoitti:

        TÄhän en oikein osaa vastata mutta voisin aikani kuluksi jotain kirjoitella. :)

        Yksi vaihtoehto on ettei päästä lapsia yksin huneeseen jossa terra sijaitsee (jos terra on vaikkapa olohuoneessa se voi olla hieman hankalaa).

        Tai sitten valvoo vain hyvin lasten menoja. Voi olla aikas rasittavaa aina jännittää missä lapset ovat.
        Lukko olisi hyvä mutta jos sitä ei saa niin en tiä.:D Kyllä siihen jotain keksit. :)

        Niin, päätin että jos hankimme jossain vaiheessa hämiksen, ostan sen suoraan kasvattajalta, koska en halua ostaa luonnosta pyydettyä (syyt: en halua edesauttaa hämisten lisääntyvää luonnosta nappaamista, sukupuolesta ei vissiin kaupan hämiksistä saa aina varmuutta, loisista ja taudeista myös ei tiedä, ja lajin määrityskin joissain tapauksissa ei välttämättä ole niin selvä kuin kasvattajalla.)

        Juu ja kyllä olen nyt miettinyt, että se kansi tarvii olla lukollinen, vaikka oma lapseni onkin fiksu ikäisekseen.

        Lajivalintakin alkoi mietityttämään. Lisää opiskelua siis. :)
        Tuolla birdspidersin puolella olen myös vieraillut ja saanut paljon tietoa harrastajilta.

        Jätin nyt asian hautumaan ja kiitän kovasti tästä opastuksestasi. Hyvää alkanutta vuotta sinulle :).
        Tuolla birdspidersin puolella olen myös vieraillut ja saanut paljon tietoa harrastajilta.


    • to09ien m,s X

      Nyt löyty8ykun jo tytltä piebno ijio,a lukki!!!!:) Ihanainen, ei voi lakata katselemasta. Harvinaisen viisas eläin se kyllä on

      • Repe

        onkos tämä viesti joku vitsi vai onko tämä ihan oikea viesti? :D


      • Ms.x

        Mitähän halusit oikeesti sanoa :) ?
        Onks sulla tarantella ?


    • EI VOI OLLA TOTTA!!!!!

      Jos viiden vanha halua hämistä, niin eikös äiti HETIMITEN ole ostamassa tytölleen hämistä.
      Ei tulis mieleenikään moinen mutta omapahan on asianne.
      Mitä hemmetin järkeä on pitää kytkettynä häkissä tarantelloja jen? Se on eläinrääkkäystä! Hämikset kuuluvat luontoon, ei kotieläimiksi, joita ne eivät todellakaan ole!!!
      Onko kiva miettiä, koska tarantella puraisee jne? Vaarannat lapsesi ja oman henkesi moisen otuksen tähden.
      KAMMOTTAVIA IHMISIÄ SUOMENMAASSA ASUSTAAKIN!!!!!!

      • 18 v hämistyttö

        ei siinä henki mene jos hämähäkki puraisee. riippuu kait lajista mutta kuka hankkii lapsiperheeseen kovin myrkyllistä? ja hämähäkki elää luonnossakin hyvin, hyvin pienellä alalla. paljon eläinystävällisempää pitää hämähäkkiä kuin esim. papukaijaa joka haluaa lentää. ja koska noin puolustat eläimiä sinulla ei myöskään taida olla silloin kissoja tai koiria? sillä jos on olet tuon tekstisi perusteella eläinrääkkääjä.


      • Ms.x

        Kiitos tästä kommentista.
        Tuntematta minua leimaat minut kammottavaksi ja ilmeisen huonoksi äidiksi. Hmmmm...

        Luepa oma tekstisi uudelleen ajatuksella ja mieti vähän millätavoin tuntemattomille ihmisille "auot päätäsi".

        En aio vaarantaa lapseni henkeä. Ei tarvitse miettiä koska tarantella puraisee, kun sitä ei lapsen käteen anneta ja se pidetään siellä kotoisassa terraariossaan.

        Ensinnä nämä tarantellat joista tässä on puhuttu, eivät ole niin myrkyllisiä kuin luulet. Ne purevat myös hyvin harvoin.

        Vastasin tuolla alempana vastaavaan kommenttiin.

        Luullakseni paljon kammottavampiakin ja vaarallisempia elukoita suomalaisperheissä asustaa, kuten väkivaltaisia isiä ja äitejä. "Lemmikkitarantellat"
        eivät ole niin vaarallisia kuin ennakkoluuloiset, asiasta mitään tietävät, luulevat.

        Linkki. Koitapa lukea näitä sivuja ihan vain avaralla mielellä huviksesi. :

        http://www.matelijat.info/tarantella/hoito-ohjeet/

        :)


      • että..
        Ms.x kirjoitti:

        Kiitos tästä kommentista.
        Tuntematta minua leimaat minut kammottavaksi ja ilmeisen huonoksi äidiksi. Hmmmm...

        Luepa oma tekstisi uudelleen ajatuksella ja mieti vähän millätavoin tuntemattomille ihmisille "auot päätäsi".

        En aio vaarantaa lapseni henkeä. Ei tarvitse miettiä koska tarantella puraisee, kun sitä ei lapsen käteen anneta ja se pidetään siellä kotoisassa terraariossaan.

        Ensinnä nämä tarantellat joista tässä on puhuttu, eivät ole niin myrkyllisiä kuin luulet. Ne purevat myös hyvin harvoin.

        Vastasin tuolla alempana vastaavaan kommenttiin.

        Luullakseni paljon kammottavampiakin ja vaarallisempia elukoita suomalaisperheissä asustaa, kuten väkivaltaisia isiä ja äitejä. "Lemmikkitarantellat"
        eivät ole niin vaarallisia kuin ennakkoluuloiset, asiasta mitään tietävät, luulevat.

        Linkki. Koitapa lukea näitä sivuja ihan vain avaralla mielellä huviksesi. :

        http://www.matelijat.info/tarantella/hoito-ohjeet/

        :)

        monet ovat motkottaneet myös siitä että kilpikonnat eivät "missään nimessä" käy lapsi perheeseenXD (saanen olla tästäkin erimieltä) meillä kyllä niin lapset tykänny kilppareista ja kilpparit lapsista:)

        kyllä sen huomaa jos joku lemmikki sopii perheeseen:) vaikka sitten hämppy!!


    • HÄMIKSET KUULUVAT LUONTOON....

      Ei ihmisten ns.lemmikeiksi.
      Ja mitä ihmeen lemmikkieläintä on hämähäkissä??
      Ottakaa kunnon kotieläin, mikäli olette vastuullisia hoitajia sille.
      Hämis on............mitä lie pahaa tekisi lapsellesi! Omat lapseni nauttivat kahdesta koirsta ja kolmesta kissasta.
      Oppivat arvostamaan eläimiä! Se on TÄRKEÄÄ!!!

      • Ms.x

        Olin ennen ihan samaa mieltä ja olen vieläkin hiukan.

        Sanotaan nyt näin, että nämä tarantellat eivät ole niin kammottavan vaarallisia kuin luullaan. Esimerkiksi kuuluisa tarantella-asiantuntija Rick West on kertonut, että häntä ei 34.n vuoden aikana ole yksikään purrut, vaikka ottaa niitä luonnosta paljaalle kädelle. Tietysti on erikseen hyvin myrkylliset lajit, joita ei hänkään koske. Tällaiset lemmikiksi myytävät tarantellat eivät ole niin vaarallisia.

        Mä olen tyttöni kautta niin sanotusti avartanut maailman kuvaani tässä tapauksessa.
        Valitsetko sinä lastesi puolesta heidän mielenkiinnon kohteensa ?

        Vaikka olet siinä luulossa, että ostan lapselleni kaiken minkä haluaa, olet kyllä aivan väärässä. :)

        Jos hankimme hämpyn, hankin sen mielummin kasvattajalta, kuin ostan luonnosta pyydetyn.

        Kissat ja koirat ovat toki ihania, mutta kyllä munsta se eläinten arvostus ihan oikeesti on myös sitä, että arvostaa kaikkia luontokappaleita.
        Jos sillä hämiksellä on kunnon terraario ja sitä hyvin hoidetaan, mulla on sellainen luulo ainakin että se on aika onnellinen. Mihinkään ihan pikkurasiaan sitä en olisikaan tunkemassa.


      • Repe

        Sen verta että koskas viimeksti tarantula on tappanut lapsen?? niih juur niin.
        Mutta herran jestas koirat ja kissat!!1!11 Kuinkas monta kertaa on jouduttu lehdistä lukemaan koiran tai kissan raatelemaa pikku lasta. Niih että tarantula on jopa turvallisempi kuin jotkut kauhiat koirat ja kissat. Ja tässä tuli mieleen että nuo nelijalkaiset on myös mustasukkaisia lapselle (joskus) mitä taas hämis ei ole. AAMEN!

        Anteeksi hyökkäykseni. Oli vaan kiva purkaa patoutumia ilman että syyllistää ketää :)


      • Ms.x
        Repe kirjoitti:

        Sen verta että koskas viimeksti tarantula on tappanut lapsen?? niih juur niin.
        Mutta herran jestas koirat ja kissat!!1!11 Kuinkas monta kertaa on jouduttu lehdistä lukemaan koiran tai kissan raatelemaa pikku lasta. Niih että tarantula on jopa turvallisempi kuin jotkut kauhiat koirat ja kissat. Ja tässä tuli mieleen että nuo nelijalkaiset on myös mustasukkaisia lapselle (joskus) mitä taas hämis ei ole. AAMEN!

        Anteeksi hyökkäykseni. Oli vaan kiva purkaa patoutumia ilman että syyllistää ketää :)

        Jännitti oikeen aukasta tämä foorumi ja kattoa onko jotain ikäviä kommentteja tullut... No, kiva että se olit sinä Repe.

        Niinpä, jos oikeen alkaa ajatteleen tarkemmin, niin kyllä tosiaan kissat ja koiratkin voi olla aika vaarallisia :) !

        Me nyt annetaan tää hämisasia kuitenkin olla ja hautua. Ehkä joskus... :)
        Nyt ollaan kuiteskin ottamassa tuohon pieneen 60-litraiseen akvaarioon erilaisia sukarapuja. Lieneekö niilläkin muuten 8 jalkaa.. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4153
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3744
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2598
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1737
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1501
    Aihe