Autoni(V70 T5 vm.01)on tehnyt pari kertaa oudon tempun.Eli ajon aikana ajotietokone ilmoittaa "moottorin teho laskenut" ja auto ei kulje kuin 40 km/h,vaikka kaasu olisi pohjassa!
Vika korjaantuu,kun auton sammuttaa ja käynnistää hetken kuluttua uudelleen.
Onko muilla kokemusta moisesta?!
Missä vika??
24
19211
Vastaukset
- volvo_puranen
Autossa on joki vika pitäisi lukea vikakoodit.Tämä juttu että kone laskee tehoja estää sen että kone ei hajoa .Antaa sen verran ulos heppoja että pääsee köröttelemään lähimälle korjaamolle.Käyppä korjaamolla ennen kuin suuremppia murheita tulee.Siinä äkkiä 100€ sijoitus voi estää 1600€ vahingon.Turbo kone viellä niin viellä tärkeämpaa tämä ylläpidon huollon osuus.
- luetuttamassa
Ne vika koodit
- sitroen.
luetuttamassa kirjoitti:
Ne vika koodit
tarpeeton elektroniikkaromu tekee. On se hienoa, kun on kaikki elektroniikkahärpäkkeet?
- volvo_puranen
Tuli mieleen että tehot hävisi niin oliko siellä missä ajelit pakkasta vai tälläinen suvikeli.
Cooleri menee talvisin jäähän jonka seuraiuksena ne potkuri mummot menee turbo autoistakin ohi.
Cooleri=välijäähdytin - T5 2001
volvo_puranen kirjoitti:
Tuli mieleen että tehot hävisi niin oliko siellä missä ajelit pakkasta vai tälläinen suvikeli.
Cooleri menee talvisin jäähän jonka seuraiuksena ne potkuri mummot menee turbo autoistakin ohi.
Cooleri=välijäähdytinpakkasta,vaan hieman lämpöasteita.
Kiitos sinulle ja muillekkin vastanneille.
Vien autoni merkkikorjaamolle ja siellä tsekataan ne vikakoodit.
Näin naisena menee välillä sormi suuhun auton takia,vaikka toki jotain tiedän,mutta tämä ongelma oli mulle liian kinkkinen.
- a4t
Vikahan on siinä että sul on väärän merkkinen auto kokeilisit kuule saksalaista niin pääsisit huoletta ajamaan!Ruotsalaisten kanssahan on aina ongelmia jopa ihmistenkesken!Kun ei tää ole ensimmäinen vika ilmoitus volvosta jonka luen eikä varmaan viimenen.
- katkera asentaja
Audilla voi ajaa jos on laitaa muutama sata egee vuodessa etupään tukivarsiin jotka on aina väleitä tai narisee
- tosi on
katkera asentaja kirjoitti:
Audilla voi ajaa jos on laitaa muutama sata egee vuodessa etupään tukivarsiin jotka on aina väleitä tai narisee
audi sentään liikkuu,eikä kulje etanan vauhtia!Naurattaa oikein kattoo takapotku volvo paskoja ku ei ne kulje talvellakaan mihinkään!eikä uudet senkään vertaa ku on täynnä sähkövikoja!!Kannattas seurata vikatilastoja!A6 on yks vähävikasempia autoja. kuten toyotat ja muut kunnon autot!
- murjasit
katkera asentaja kirjoitti:
Audilla voi ajaa jos on laitaa muutama sata egee vuodessa etupään tukivarsiin jotka on aina väleitä tai narisee
Volvokuskina en viitsisi päätä aukoa Audin nivelistä.. Niitähän S60, S80, V70 syövät kuin kauraa. Siis tuo nivelreuma on yksi sekunda Foortin tyyppivioista...
- T5 2001
tosi on kirjoitti:
audi sentään liikkuu,eikä kulje etanan vauhtia!Naurattaa oikein kattoo takapotku volvo paskoja ku ei ne kulje talvellakaan mihinkään!eikä uudet senkään vertaa ku on täynnä sähkövikoja!!Kannattas seurata vikatilastoja!A6 on yks vähävikasempia autoja. kuten toyotat ja muut kunnon autot!
Ota selvää asioista,ennenkuin auot täällä päätäsi!
Audia en huolisi vaikka maksettaisiin,tuttavan audista on hajonnut turbo jo kaks kertaa pienen ajan sisällä,joten se siitä "laadusta"! - ei kiitos
T5 2001 kirjoitti:
Ota selvää asioista,ennenkuin auot täällä päätäsi!
Audia en huolisi vaikka maksettaisiin,tuttavan audista on hajonnut turbo jo kaks kertaa pienen ajan sisällä,joten se siitä "laadusta"!turbon hajoaminen on kylläkin pientä siihen verrattuna mitä vikoja volvosta löytyy!!omistin nimittäin 02 mallisen v70:nja vikoja riitti!!!Voin vaikka vannoa että en enää koskaan aja volvolla!!
- Nimetön
murjasit kirjoitti:
Volvokuskina en viitsisi päätä aukoa Audin nivelistä.. Niitähän S60, S80, V70 syövät kuin kauraa. Siis tuo nivelreuma on yksi sekunda Foortin tyyppivioista...
Kuulostaa tuo vika samalta, kuin itsellä oli tässä taannoin. Kipu oli kaasuläppäyksikössä ja sitä ei saatu uudella moottorin softapäivityksellä kuriin. Volvolla kyseinen osa maksaa hunajaa, joten kyseleppä romuttamoista.
- Anonyymi
ei kiitos kirjoitti:
turbon hajoaminen on kylläkin pientä siihen verrattuna mitä vikoja volvosta löytyy!!omistin nimittäin 02 mallisen v70:nja vikoja riitti!!!Voin vaikka vannoa että en enää koskaan aja volvolla!!
Volvo v70 2000/2001
Ajettu 545 000km.vain huollot tehty..
Siis en ajaisi millään muulla kuin VOLVOLLA - Anonyymi
katkera asentaja kirjoitti:
Audilla voi ajaa jos on laitaa muutama sata egee vuodessa etupään tukivarsiin jotka on aina väleitä tai narisee
Asentajien palkoilla ajetaan nissanilla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volvo v70 2000/2001
Ajettu 545 000km.vain huollot tehty..
Siis en ajaisi millään muulla kuin VOLVOLLAAja sinä volvolla ja joku ajaa sillä välin muijaas...
- Anonyymi
Volvon laatu on nykyään kuraa.
- appo56
jEE --2500 km edellisestä ilmoituksesta bensan suodattimen vaihdon jälkeen,!
ja nyt sen teki uudelleen, käynnistyksessä herjaa jotta alentenut teho.. ja käy kun vanha Zetori....... sammutan. . ,.. .. 30min käynnistän uudelleen käy hienosti ......mutta ruudussa lukee ( moottori järjestelmässä vikaa, vaatii huoltoa..) voivittu!!!!
NYT pitäs tietenkin tilata hinausauto ..joka vie VOlvon VOLVOLLE!!
Mutta..... eikun ajoon ja 5 km ajon jälkeen ja sammuttan auton .
No nyt kun kaikki alkaa alusta, ei mitään ilmoituksia ja V O L V O toimii kun ennenkin,,,,
IHMEELLISTÄ .....ei mitään merkkejä taulussa , ei koneessa, kaikki käy kun ennenkin
MIKÄ ON TÄMÄ VIKA ...kysyn nyt teiltä jotka VOLVOJA olette RÄPLÄNNEET !?
2,5 t 2003/geartronic/automatic
hyväauto
Seppo - pläähs
Ei se ookkaan mikää kestävä?
- Easydrv
Kuulostaa kaasuläpän ongelmalta. Se on saattanut jäädä huoltamatta huolto-ohjelman mukaisesti. Useimmiten korjaantuu kun kaasuläppäkotelo huolletaan asianmukaisesti ja uusi ohjelmisto asennetaan eikä maksa montakaan sataa. Kaasuläppäkotelon uusiminen on kalliimpi.
Pääsääntö: auto kannattaa aina huoltaa asianmukaisesti niin tulee halvemmaksi kuin korjaaminen merkistä riippumatta. - pitsku65
Kyllä tiedän.
Heittää tehot puoleen ja kun sammutat, kuittaa virheen ym.
Mutta johtuu moottoritilassa olevasta ns. (en osan nimeä muista) pakokaasujen päästöjen, siis jonkun laitteen tukkeutumisesta.
Putsaaminen voi auttaa, uusi osa maksaa n. 1000-2000 ekee.
Itsellä sama tilanne kun autolla oli ajettu paljon.
Kysyin korjaamolta ja kertoivat.
Köyhänä kuitenkin vaihdoin auton.
Volvo V70 D5 ajettu 500 000 km.
Muuten ihan ok auto, ei vienyt öljyä ym.
tämä vain ainoa vika- Anonyymi
Vittu mitä romuja volvot on...
- Anonyymi
Vaihda akku uuteeen
- Anonyymi
Eiköhän akku ole uusittu 15 vuodessa jopa kahdesti.
- Anonyymi
Mää nyt laitan tämän tarinan tänne kun en tonne volvofoorumille pääse kirjottaan enkä jaksa liittyä jäseneksi mihinkään. Mutta jos tämän joku toinen köyhä vanhojen Volvojen roplaaja löytäisi.
Oireena vähän satunnaisesti nykivä, pätkivän tuntuinen tyhjäkäynti, ja välillä maantienopeuksissa alle kahdessa tuhannessa kierroksessa rauhallisella vedätyksellä rykiminen ja selvä pätkiminen, mutta ei tietenkään ihan aina. Välillä sytytteli keltaista moottorin vikavaloa, jonka sai tilapäisesti sammumaan otamalla viiden ampeerin moottorinohjauksen sulakkeen pois hetkeksi. Ja muutaman kerran ilmoitti "moottorin teho alentunut" ja autolla pääsee maks 40 kmh ja pätkiminen ja nytkyttäminen oli kauheaa ja myös savutus.
Ensimmäsiten oireiden ilmaannuttua vaihtelin ilmamassamittarin, sitten tc-venttiilin, ja koitin katsella että letkut olisi suunnilleen ehjät. Vika hävisi hetkeksi mutta palasi tosi nopeasti, hieman huono käynti ja keltainen vikavalo päälle. Sitten testailin yksi kerrallaan puolia irti, yksi tuntui selvästi että ei vaikuta käyntiin, joten sen vaihto. Nt toimikin pidempään melko hyvin, tyhjäkäynnillä edelleen pientä nykytystä. Kunnes taas vikavalo ja rykivää käyntiä. Ehkä puoli vuotta meni välissä. Toinen puola vaihtoon. Taas mentiin pari kuukautta, kunnes mittaristoon tuli teho alentunut-herja. Se lähti itsekseen pois kun auto oli jonkin aikaa sammuksissa. Taas ajot jatkui. Kunnes taas parin kuukauden päästä uudestaan sama herjaa tehoista, ja nyt aika kova nykiminen ja rykiminen käynnissä, hyvä kun takas pihaan pääsi. Ajattelin vaihtaa loputkin puolat, mutta sitä ennen ajattelin tsekkaa tulpat, kun edellinen omistaja oli ne kuulema vaihtanut. Kaikki puolat ja tulpat irti, ja yllärinä viidestä tulpasta neljä aivan löysällä ja yksi lähestulkoon irti, ei siis mitään vastusta kun alkoi avaamaan. Oikealta ne kuitenkin vaikutti, joten putsaus, kärkivälin tarkastus ja uudelleen kiinni, nyt kireälle. Puolat (edelleen vielä ne kolme vanhaa, vaikka niissä näkyi pieniä halkeamia, kun illalla ei enää uusia saanut) kiinni ja koekäynnistys. Nyt kone tuntui käyvän hyvin, mutta herjasi "moottori vaatii huollon". Sammutus ja uudelleen käynnistys, ja välissä halpislukijalla vikakoodien poisto, ja nyt ei hermoja, mutta keltanen vikavalo syttyi. Kerran vielä sammutus, Virrat 2 asentoon, moottorinohjauksen sulake irti, Virrat pois, sulake takas, ja kone käyntiin. Ei hermoja, ei vikavaloja, ja käyntiin tuntui hyvinkin tasaiselta. 5km koeajo hidasta, maantietä, kiihdyttelyä, matalilla kiekoilla vedätystä, tuntui että kävi paremmin kuin koskaan. Nyt vaan motoneetistä hakemaan huomena loput kolme puolaa, niin pitäisi sytytyspuoli olla niin kunnossa kun nyt näillä vehkeillä ja jaksamisella saa, jos piuhoissa tai liitoksissa jossain on vikaa niin siihen ei korjausjaksaminen itsellä enää riitä.
Jos tulee tällä kuntoon niin hyvä, jos ei tullut, niin voi olla että menee varaosina myyntiin. Kuitenkin kannattaa tsekata kunnolla tuo sytkäpuoli, jos käynti on nykivää ja pätkivää. Mullakin halpislukija ilmoitteli vikakoodiksi kaasuläppäkotelon toimintaa. Voihan se olla tietysti sekin, tosin edellinen omistaja väitti sen vaihtaneensa. Tosin jos unohti senkin sitten kiinnittää.
Tämmöstä tällä kertaa, toivottavasti tämä vielä joskus jeesaa jotakuta vian paikallistamisessa ja itse korjaamisessa.
Autohan on 2004 mallinen v70 2,5 turbo bensa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu822005- 591798
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3851772Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1701468Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681354Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101350Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä751307- 671243
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141113KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1011107