En ole vielä harjoitellut mutta olen harjoittanut

En ole mikään pullistelija,...

No niin, en ole käynyt yhdessäkään Krav Maga treenissä. Olen siten katsottuna täysi noviisi ja todennäköisesti näin tulee olemaan-

Olen seurannut Krav Maga tekniikoiden hyödyntämistä esim. israelilaisissa videoissa ja myös näissä eurooppalaisissa vastaavissa.

Nykyään olen ns. kravattihommissa akateemisena yrittäjänä, joten en hamua nakkikioskikokemuksia ja vauhtimestarin hommat ovat myös opiskelujen myötä takanapäin. Lisäselvennyksenä, minä olen se luokan poika, joka ei yritä päästä esille vaikka meriittejä olisi ollut siihen urheilumenstyksen myötä (=Paini)

No, Krav Magaan... Nämä tekniikathan ovat juuri niitä mitä joskus ja korostan hyvin harvoin, ravintolan vauhtimestarina, tuli käytettyä.

Älkää nyt mitenkään suuttuko, minä en haasta riitaa. Tuli vaan nähtyä sen verran väkivaltatekniikoita ihan liian nuorena, että ne valitettavasti eivät jääneet pelkästään alitajuntaan.

Pieni muistelo: Olimme n. 8 vuotiaita kun paikallisen merimies/rosvoravintolan portsari (Reimari Präntööllä) hakattiin vapaa-aikanaan niin, että hän halvautui vasemmalta puoleltaan. Tekijät olivat tuplanneet mutta yhtäkaikki saman kansakoulun oppilaita.

Suoraviivisesti, oman tasapainon säilyttäen toisen tasapainoa järkyttäen- turpaan niin paljon kuin tuntuu ja tarvitsee. Sitä on Krav Maga jota olen tietämättäni harrastanut.

No mitä sitte? Krav Maga on tieteellisin termein validi omaan tarkoitukseensan.

On on yksi ehtokin: Jos sinua "Lyödään keskelle alveetia" Sen ei pidä lamauttaa vaan ajaa välittömään vastatoimintaan. Sitä kutsutaan Sisuksi.

2

685

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anok

..pointti oli?? hmmm...
      krav maga on normi kamppailulaji siinä missä muutkin. Ei sen kummempaa.

• rewtrg

kursseille vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2348
    2. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      152
      1593
    3. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      131
      1588
    4. Nyt on aika laittaa parit selkoon.

Onko pareja täällä. Laita kirjaimet kuka tykkää kenestäkin ?
      Ikävä
      64
      1277
    5. Saran ökytyyli käänsi katseita.

On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      1267
    6. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      12
      1144
    7. Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä

Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall
      Maailman menoa
      234
      1022
    8. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      156
      936
    9. Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta

Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht
      Ikävä
      58
      849
    10. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      20
      839
    Aihe