En ole vielä harjoitellut mutta olen harjoittanut

En ole mikään pullistelija,...

No niin, en ole käynyt yhdessäkään Krav Maga treenissä. Olen siten katsottuna täysi noviisi ja todennäköisesti näin tulee olemaan-

Olen seurannut Krav Maga tekniikoiden hyödyntämistä esim. israelilaisissa videoissa ja myös näissä eurooppalaisissa vastaavissa.

Nykyään olen ns. kravattihommissa akateemisena yrittäjänä, joten en hamua nakkikioskikokemuksia ja vauhtimestarin hommat ovat myös opiskelujen myötä takanapäin. Lisäselvennyksenä, minä olen se luokan poika, joka ei yritä päästä esille vaikka meriittejä olisi ollut siihen urheilumenstyksen myötä (=Paini)

No, Krav Magaan... Nämä tekniikathan ovat juuri niitä mitä joskus ja korostan hyvin harvoin, ravintolan vauhtimestarina, tuli käytettyä.

Älkää nyt mitenkään suuttuko, minä en haasta riitaa. Tuli vaan nähtyä sen verran väkivaltatekniikoita ihan liian nuorena, että ne valitettavasti eivät jääneet pelkästään alitajuntaan.

Pieni muistelo: Olimme n. 8 vuotiaita kun paikallisen merimies/rosvoravintolan portsari (Reimari Präntööllä) hakattiin vapaa-aikanaan niin, että hän halvautui vasemmalta puoleltaan. Tekijät olivat tuplanneet mutta yhtäkaikki saman kansakoulun oppilaita.

Suoraviivisesti, oman tasapainon säilyttäen toisen tasapainoa järkyttäen- turpaan niin paljon kuin tuntuu ja tarvitsee. Sitä on Krav Maga jota olen tietämättäni harrastanut.

No mitä sitte? Krav Maga on tieteellisin termein validi omaan tarkoitukseensan.

On on yksi ehtokin: Jos sinua "Lyödään keskelle alveetia" Sen ei pidä lamauttaa vaan ajaa välittömään vastatoimintaan. Sitä kutsutaan Sisuksi.

2

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anok

..pointti oli?? hmmm...
      krav maga on normi kamppailulaji siinä missä muutkin. Ei sen kummempaa.

• rewtrg

kursseille vaan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe