Onnellinen ei ole hän, jonka...

Silminnäkijä

Lueskelin aamutuimaan erästä yli 400 vuotta sitten kirjoitettua teosta. Siitä jäi mieleen tämä lause: "Onnellinen ei ole hän, jonka luullaan olevan onnellinen, vaan henkilö joka itse tuntee olevansa onnellinen."

Näinhän taitaa olla nytkin. Vai onko?

48

4509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Likka321

Eino Leinon runo kertoo saman:

Kell onni on, se onnen kätkeköön,
      kell aarre on, se aarteen peittäköön,
      ja olkoon onnellinen onnestaan
      ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kestä katseit ihmisten.
      Kell onni on , se käyköön korpehen
      ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
      ja hiljaa iloitkohon onnestaan.

• Mik on sun onnesi sä ihmispolo
        rahalla ostettuko, hyvä olo?
        vai onneako on se sydänten,
        rakkautta kahden ihmisen?

• Likka321
        Ruuneperi kirjoitti:

Mik on sun onnesi sä ihmispolo

Ei, minä en tarvitse puolikasta!
        Anna minulle koonainen maa ja taivas!
        Meret ja joet, vuorten harjanteet-
        minun! En suostu jakamaan!

Ei, elämä, minua et puolikkaalla helli.
        Kaikki kokonaan! Minä jaksan!
        En minä halua onnen puolikasta
        enkä tahdo myöskään murheen puolikasta!

Haluan vain puolet tyynystä jolla
        hellävaroen poskeasi vasten
        avuttomana tähtenä putoavana tähtenä
        sormus hohtaa kädessäsi...

• Ruuneperi kirjoitti:

Mik on sun onnesi sä ihmispolo

Mietin mikä on ihmiselon elämän onni. Onnea on saada elää terveenä, säilyä kohtuullisen siedettävänä henkilönä hamaan loppuun saakka.
        Sillä hapan vanha ihminen on sanonnan mukaan paholaisen pahin ilmestys, jokainen haluaisi säilyttää muutaman ystävän lähellä, Eikä ne pienet romanssin poikasetkaan pahitteeksi
        elämän arjessa olisi.

Kohtuullinen toimeentulo on hyvä pääoma, sillä ilman euroja ei kukaan tule toimeen.

Tätä se on yksinäisen elämän onni,kun tyynylle painaa yksin päänsä iltaisin terveenä, aamun onni kun voi todeta, että herää hyväkuntoisena päivän askareisiin ja iloihin.

"Mitä on ihmisen elämä
        parhaimpina aikoinansa:
        Luojan armo, linnun maito,
        muutama kesäinen päivä,
        pääskyn piiskutus pihalla,
        lähimmäisen lämmin syli."

No nämä mielipiteeni ovat arjen filosofiaa, koettua elämää.

• hän onnen kätkeköön, mielestäni pitää paljon paikkansa.
        Jos avaat elämäsi kuin kirjan, kaikkien luettavaksi, niin voi olla varma että onnen kadottaa.
        Siksi tuo tuttu lause puolustaa itseään.

• Likka321 kirjoitti:

Ei, minä en tarvitse puolikasta!
        Anna minulle koonainen maa ja taivas!
        Meret ja joet, vuorten harjanteet-
        minun! En suostu jakamaan!

Ei, elämä, minua et puolikkaalla helli.
        Kaikki kokonaan! Minä jaksan!
        En minä halua onnen puolikasta
        enkä tahdo myöskään murheen puolikasta!

Haluan vain puolet tyynystä jolla
        hellävaroen poskeasi vasten
        avuttomana tähtenä putoavana tähtenä
        sormus hohtaa kädessäsi...

avasin tämän sivun ja huomasin että meitä ,onnellisia on ainakin kaksi ,jotka olemme löytöneet Jevgeni Jevtusenkon runot.!
        oOlen saanut mieheltäni runokirjan joskus60 luvulla ,ja sitä on aiva säännöllisin väliajoin luettava .
        Hän oli unkarilainen sukujuuriltaan ,voi olla että juuri siitä syystä hän on jotenkin niin lähellä Suomalaista mentalitenttia.
        Kirja on nimeltään OLE VAITI JA HUUDAN.
        Alkusanoissa hän kertoo kovaa lapsuuttaan ,ja runoissa kuvastuu ,hänen vihansa NNeuvostoliittoa kohtaan ,kirja on painettu jo vuonna -63 ja on toinen painos.

• Venlastiina
        monica kirjoitti:

hän onnen kätkeköön, mielestäni pitää paljon paikkansa.
        Jos avaat elämäsi kuin kirjan, kaikkien luettavaksi, niin voi olla varma että onnen kadottaa.
        Siksi tuo tuttu lause puolustaa itseään.

Olen ennenkin ihmetellyt tuota runoa. Mielestäni se on erittäin pessimistinen ja ruokkii taikauskoa: jos uskallan näyttää onnelliselta, menetän onneni.

Siitäkö johtuu, että yleensä elämästään kertovat vain ne, joilla on jotakin valittamista?
        En tarkoita, että pitäisi kerskailla onnellisuudellan, mutta jos asiat läheisten ja ystävien kanssa ovat kunnossa, ei onnellisuuttaan ole tarvis kätkeä.

Onnetonta ihmistä on tietysti tuettava, mutta mieluiten kuitenkin seurustellaan valoisien ihmisen kanssa.

• Venlastiina kirjoitti:

Olen ennenkin ihmetellyt tuota runoa. Mielestäni se on erittäin pessimistinen ja ruokkii taikauskoa: jos uskallan näyttää onnelliselta, menetän onneni.

Siitäkö johtuu, että yleensä elämästään kertovat vain ne, joilla on jotakin valittamista?
        En tarkoita, että pitäisi kerskailla onnellisuudellan, mutta jos asiat läheisten ja ystävien kanssa ovat kunnossa, ei onnellisuuttaan ole tarvis kätkeä.

Onnetonta ihmistä on tietysti tuettava, mutta mieluiten kuitenkin seurustellaan valoisien ihmisen kanssa.

mielestäni ei kumpaakaan, Ajatellaan näin, olet onnellinen ja se näkyy päällepäin. Mitä on eniten kuin kateutta, toisinsanoen et saa olla onnellinen kun toinenkaan ei ole!
        Siitä alkaa puheet eikä välttämättä hyvää tarkoittavia joka alkaa levitä suusta suuhun, ja saa yhä kateelisimpia muotoja.
        Näin olet joutunut tahtomattasi ja tietämättäsi kateuden silmään.

Jos siis olet onnellinen pidä se omana tietonasi, eli kel onni on hän onnen kätkeköön.

• merimona1
        monica kirjoitti:

mielestäni ei kumpaakaan, Ajatellaan näin, olet onnellinen ja se näkyy päällepäin. Mitä on eniten kuin kateutta, toisinsanoen et saa olla onnellinen kun toinenkaan ei ole!
        Siitä alkaa puheet eikä välttämättä hyvää tarkoittavia joka alkaa levitä suusta suuhun, ja saa yhä kateelisimpia muotoja.

Jos siis olet onnellinen pidä se omana tietonasi, eli kel onni on hän onnen kätkeköön.

Vähemmän runollisista töistä tulin juuri -
        talleilta. Ennenkuin jatkan proosallisia
        aamupuuhiani - keitän puuroa työhön lähtevälle miehelle, niin kurkkaan tänne palstoille.
        Samaa mieltä tuosta onnen kätkemisestä.
        En muista tuota runoa nyt ulkoa, mutta taitaa olla Leinon tuotantoa.
        Meniikö se jotenkin näin :" Ei onni kestä katseit' ihmisten. Kel' onni on se menköön
        korpehen..."

Muuttaisin kyllä sanoja: " Ei monet kestä katseit' onnellisien - kadehtijat menkööt
        korpehen":)
        P:S kuuluisiko sanoa onnellisten, vai onnellisien?

• "vähän onnellinen"
        merimona1 kirjoitti:

aamupuuhiani - keitän puuroa työhön lähtevälle miehelle, niin kurkkaan tänne palstoille.
        Meniikö se jotenkin näin :" Ei onni kestä katseit' ihmisten. Kel' onni on se menköön
        korpehen..."

Muuttaisin kyllä sanoja: " Ei monet kestä katseit' onnellisien - kadehtijat menkööt

hieno talo, muurien, aitojen, kalterien takana.
        Katseiden ulottumattomissa on mielestäni traagista onnettomuutta?

• papepipo
        merimona1 kirjoitti:

korpehen..."

Onnellisten tai onnellisien, kumpikin käy.
        Pääasia on, että ovat onnellisia.

• merimona1 kirjoitti:

korpehen..."

niin oikein on, hienoa Eino Leinon ajatusmaailmaa.

• Anonyymi
        ullamirjami kirjoitti:

avasin tämän sivun ja huomasin että meitä ,onnellisia on ainakin kaksi ,jotka olemme löytöneet Jevgeni Jevtusenkon runot.!
        oOlen saanut mieheltäni runokirjan joskus60 luvulla ,ja sitä on aiva säännöllisin väliajoin luettava .
        Hän oli unkarilainen sukujuuriltaan ,voi olla että juuri siitä syystä hän on jotenkin niin lähellä Suomalaista mentalitenttia.
        Kirja on nimeltään OLE VAITI JA HUUDAN.
        Alkusanoissa hän kertoo kovaa lapsuuttaan ,ja runoissa kuvastuu ,hänen vihansa NNeuvostoliittoa kohtaan ,kirja on painettu jo vuonna -63 ja on toinen painos.

Unkarilaisten mentaliteetti eroaa hyvin paljon suomalaisesta. Ilmeisesti et tunne sitä lainkaan.

• Anonyymi
        monica kirjoitti:

Hyi miten ahtaaksi ja muiden ehdoilla toimivaksi elämä muuttuisikaan!
        En suostu, enkä karkaisi korpeen, vaan jakaisin iloani

• Kun en pysty parempaan, niin kerron kuninkaasta, joka pyysi, että hänelle etsittäisiin onnellisen miehen paita.

Onnellinen mies löytyi mutta tämä oli paidaton.

Ehkä oleellisin tuossa tarinassa on sanoma, ettei rikkauas tuo onnea, tuskin sentään köyhyyskään

Vanha äitini sanoi aikanaan: Raha ei tuo onnea mutta se antaa turvallisuuden tunteen!

• Äitini

• Silminnäkijä

Rengit näkivät kuinka hevosten omistaminen toi huolia. Rikkauksien omistajilla on alituinen huoli niiden lisäämisestä ja säilymisestä. Koskaan rahoja ei ole tarpeeksi eikä pienestä osastakaan raaski luopua.

Tämä samainen kirjailija (Montaigne), jota siteerasin avauksessa, sanoi ettei surkeampaa ja säälittävämpää ihmistä ole kuin vanha saituri. Ja kun rikkaasta tulee köyhä (näinkin on aina tapahtunut), hän se vasta köyhä on.

• Hintriika

Omatekoinen ajatelmani ja elämänohjeeni on:

Onni on kuin kullankaivajan pussi - siihen kannattaa kerätä pienetkin hiput!

Onnellisuus ei voi olla silkkinauhalla sidottu iso paketti, jonka joulupukki kerran ojentaa. Aina se koostuu monista, merkitykseltään pienemmistä ja suuremmista asioista.

Köyhyys tai rikkaus eivät ole onnen tai onnettomuuden mittoja. Raha tiettyyn määrään saakka on välttämättömyys inhimillisen elämän perusasioiden kannalta.

Liika rikkaus luo edellytykset onnettomaan elämään siinä kuin liika köyhyyskin! Ahneus ja juonittelu kulkevat rahan perässä.

Surusta ja epäonnestakin löytyy lopulta kultahippuja, jotka auttavat elämässä eteenpäin. Onni on korvien välissä! Se täytyy löytää.

• Venlastiina

Hyvä, Hinriikka!
        Otsikkoon ei ole mitään lisättävää.

• Turisija

ulkomuistista:

Niin eli ikänsä kaiken,
      ei iloiten, eikä surren.
      Pannen päivät päälletysten
      niin paremmat, kuin pahemmat.
      Päällimmäiseksi parahat.

(runosta Tumma)

• elina

kyllä se vaan niin on

• Likka321

Uuden vuoden päivään kuului ennen Ella Erosen lausuma Eino Leinon Hymyilevä Apollo.Siinäkin puhutaan onnesta.
      ---
      Ei paha ole kenkään ihminen,
      vaan toinen on heikompi toista.
      Paljon hyvää on rinnassa jokaisen,
      vaikk aina ei esille loista.
      Kas, hymy jo puoli on hyvettä
      ja itkeä ei voi ilkeä;
      miss ihmiset tuntevat tuntehin,
      siellä lähell on Jumalakin.
      ---
      Ken yhtä ihmistä rakastaa
      se kaikkia rakastaapi,
      Ken kerran voi itsensä unhoittaa
      se unten onnen saapi.
      Ken kerran itse on onnellinen
      se tahtois onnehen jokaisen
      ja antaa ja antaa ja antaa vaan
      oman onnensa aarteistaan.

Runo on pitkä ja paljon siteerattu.Etsikääpä se runokirjoistanne tai googlesta ja lukekaa eväiksi uudelle vuodelle. Hymyilevän Apollon sanoin toivotan kaikille siunattua vuotta 2007!

• Silminnäkijä

Jatkan Likka 321:n Leino-linjaa hänen pikku tarinallaan "Huoleton":
        "Monta on tietä mielillä ja ajatuksilla monta metsäpolkua.
        Minä kuljen yhtä enkä tiedä, minne se vie, ja minä poikkean toiselle enkä arvaa, kunne se minut kuljettaa. Mutta minä tiedän, että jokaisen polun päässä on tyttö, jonka kutreissa on punainen kukka, joka ottaa minut vastaan ja sanoo:
        "Tule, millä mielellä tuletkin. Minä olen aina sinun omasi."
        Hyvä on huolettoman kulkea, kun hän tietää, että kultansa häntä ajattelee."

• Venlastiina

Olen melko vanhana joutunut toteamaan, että olen Leinon kanssa eri mieltä ihmisen pahuudesta.

Olen kai ollut turhan lapsenmielinen, mutta kaksi kertaa elämässäni olen tavannut todella ilkeän ihmisen. Kummallakin kerralla se oli minulle järkytys.
        Ymmärrän, että heidän ilkeytensä perustui kateuteen, mutta sitä en ymmärrä, että heidän pahaa oloaan olisi helpottanut toisten nälviminen ja tyrannisointi.
        Ensimmäinen henkilö oli kolmatta kertaa avoerossa, ja toisella ei ollut omaa lasta. Ongelmana oli se, että hänen vaimollaan oli tytär, ja mies ilmeisesti pelkäsi leimautuvansa "tuhkamunaksi".

• Anonyymi
        Venlastiina kirjoitti:

Olen melko vanhana joutunut toteamaan, että olen Leinon kanssa eri mieltä ihmisen pahuudesta.

Olen kai ollut turhan lapsenmielinen, mutta kaksi kertaa elämässäni olen tavannut todella ilkeän ihmisen. Kummallakin kerralla se oli minulle järkytys.
        Ymmärrän, että heidän ilkeytensä perustui kateuteen, mutta sitä en ymmärrä, että heidän pahaa oloaan olisi helpottanut toisten nälviminen ja tyrannisointi.
        Ensimmäinen henkilö oli kolmatta kertaa avoerossa, ja toisella ei ollut omaa lasta. Ongelmana oli se, että hänen vaimollaan oli tytär, ja mies ilmeisesti pelkäsi leimautuvansa "tuhkamunaksi".

Leino oli aika keskinkertainen runoilija, ja hänen filosofiansa oli latteaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Leino oli aika keskinkertainen runoilija, ja hänen filosofiansa oli latteaa.

Onnellinen ei ole se, joka esittää onnellista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onnellinen ei ole se, joka esittää onnellista.

Onnellista esittävät ovat niitä "vähän onnellisia" esim. narsistit.

• Ksantippa

Sattuvasti sanottu tuo aloituksesi ja pitää toki paikkansa edelleen. Mistäpä ulkopuolinen kenenkään onnellisuuden asteen voi tietää. Tietysti joitakin tunnusmerkkejä on: yleensä onnellinen ihminen ei kulje suupielet alaspäin eikä onnettoman näköinen, mutta pokerinaamojakin löytyy...

Muodissa ei ole määritellä onnellisuutta muilla kuin aineellisilla tunnusmerkeillä, puhutaan häviäjistä ja voittajista. Voittajilla tarkoitetaan nimenomaan menestymistä, mammmonan ja kunnian, vallan saanutta. Nekö muka takaavat onnellisuuden? Hui, hai. On tietysti mahdollista, että juuri sillä hetkellä kun äärettömän kunnianhimoinen ja rahanahne ihminen hetkeksi on tyytyväinen, hän on myös onnellinen, mutta ehkä onnellisuus yleisesi ottaen on paljon muuta ja nimenomaan sitä paljon muuta.

Väitän, että onnellisuus on tavalliselle ihmiselle hetkellinen olotila, sitä ei ole tarkoitetukaan pysyväksi, koska pitkittyessään kaikki muuttuu tavanomaiseksi ja muuttu siis muuksi. Vaikkapa olo hyvän saunan jälkeen on autuaallinen, siis onnellinen. Jos tällainen ihminen ei samalla täytä voittajan tunnusmerkkejä, hän on nykymittapuiden mukaan kuitenkin häviäjä kokonaisonnellisuutta määriteltäessä ulkopuolisen silmin ts. luuseriparka siinä hymyilee ja yrittää olla onnellinen.... :)

Onnellisuus on siis mitä suurimmassa määrin kokijan itse määriteltävä asia. On se ihanaa.

• mutta tuntea.Kun aamulla herätessä muistaa ihanan asian hymyilee itsekseen.

Kävellessä tai työn lomassa sulkee silmänsä hymyilee taivaalle onnen tunteesta kun taas muistaa jotain ihanaa.

Kun surullinen asia tulee mieleen,ajattelee sellaista että saa hymyillä itsekseen.

• aupA
        pääsky kirjoitti:

mutta tuntea.Kun aamulla herätessä muistaa ihanan asian hymyilee itsekseen.

Kävellessä tai työn lomassa sulkee silmänsä hymyilee taivaalle onnen tunteesta kun taas muistaa jotain ihanaa.

Kun surullinen asia tulee mieleen,ajattelee sellaista että saa hymyillä itsekseen.

Tuntematon sanoo:
        Onnellisuus on matka, ei määränpää.
        Ei ole parempaa aikaa olla onnellinen kuin...NYT.
        Elä ja nauti hetkestä.

• aupA kirjoitti:

Tuntematon sanoo:
        Onnellisuus on matka, ei määränpää.
        Ei ole parempaa aikaa olla onnellinen kuin...NYT.
        Elä ja nauti hetkestä.

aurinkoista, tuttujen tapaamista, lenkki luonnossa,

kaupassa kuljeskelua...

Olen tuntenut itseni lähes onnelliseksi.

NYT on parasta, juuri oikea aika, juuri oikean ikäinen!

• mie olen onnellinen

Mie olen onnellinen vaikka on eturauhasen syöpä.

• kun on joku niikuin syöpä.Saattaahan senlaatuinen syöpä kymmeniä vuosia pysyä piilossa ,että vanhuuteen muutenkin kuolee.Toivotan sinulle iloisia asioita ympärille.Onnelliseen mieleen ei sairaus niin pysty.

• Minäkin onnellinen

Tottakai jokainen itse tietää, onko onnellinen vai ei!
      Ulkopuoliset sitä eivät pysty sanomaan.

• Venlastiina

Onni ei tule etsien, se tulee eläen.

Se saattaa tulla kesäisellä päivänkakkaraniityllä, kun katselee poutapilvien purjehduta sinitaivaalla ja antaa niitten viedä ajatukset mukanaan.

Se voi olla läheinen ihminen, joka laulua lainaten on kuin villasukka, joka talvella lämmittää...

Juuri nyt olen onnellinen siitä, että löysin tieni tänne viisaitten ja lämpimien ihmisten joukkoon!

• Likka321
        Venlastiina kirjoitti:

Onni ei tule etsien, se tulee eläen.

Se saattaa tulla kesäisellä päivänkakkaraniityllä, kun katselee poutapilvien purjehduta sinitaivaalla ja antaa niitten viedä ajatukset mukanaan.

Se voi olla läheinen ihminen, joka laulua lainaten on kuin villasukka, joka talvella lämmittää...

Juuri nyt olen onnellinen siitä, että löysin tieni tänne viisaitten ja lämpimien ihmisten joukkoon!

Protestoit molempia Eino Leino-runovalintojani onnesta. Itse olen niiden takana, siksi niitä siteerasin. Olen Sinun linjoillasi siinä, että onni on pienissä hetkissä, yksinkertaisissa asioissa. Siteeraan hiukan Lauri Viitaa tähän:

Kiitos, elämästä, Äiti.
        Pari riviä kirjaimia tänään.
        Siinä kaikki. Olen onnellinen.

Suvimaisema:lahdentyven,
        saunaranta ja vene
        ja helle, männiköntuoksu,
        kukat, välkkyvät kalat,
        lapsi, lapsia, lapset
        ja vanha onnellinen kaiku:
        Isä, hei!

• Anonyymi

Toisen onnellisuus ja onni ei ole keneltäkään pois.

Pirre

• Anonyymi

Eino Leinon runossa on juuri sitä suomalaista tukahduttamis sanomaa, meidän pitäisi olla mieluummin onnettomia onnellisia, ettei ympäristön kateuden vihreä kyy nostaisi päätään

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eino Leinon runossa on juuri sitä suomalaista tukahduttamis sanomaa, meidän pitäisi olla mieluummin onnettomia onnellisia, ettei ympäristön kateuden vihreä kyy nostaisi päätään

Lue edes yksi Leinon runo, niin saatat tulla toisiin ajatuksiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lukenut useankin, mutta nimenomaan tämä runo josta nyt on tehty esimerkki suomalaisen tunnemaailmasta ..onnellisuudesta ja onnen kätkemisestä; sopii yhteen räkämokastakin tulee mies ennenkuin tyhjän naurajasta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä, Marjatan laulu,Lapin kesä, Nocturne, olen siis lukenut muitakin Leinon runoja..ettei ny ihan jne...

Pirre

• Anonyymi

Neljätoista vuotta onni kätkössä.

• Anonyymi

Runoilija kirjoittaa omista tunnoistaan.

• Anonyymi

Oma tunnemaailma on jokaisen kirjoittajan runoilijan ja kirjailijan lähtökohta.
      Sieltä lähtevät tulkinnat.

• Anonyymi

Onko se mitään onnea jos on aina onnellinen?
      Minulle onni merkitseen lyhyehköjä, satunnaisesti koettuja, lyhyehköjä hetkiä elämässä.
      Tyytyväisyys on pitempiaikaista ja pysyvämpää.

Tuo onnen kätkeminen kuvastaa kansallista heikkouttamme. Ei saisi olla tyytväinen, onnesta puhumattakaan.
      Olen joskus sortunut kiusaamaan lähimmäisiäni pettymys><tyytyväisyys kontrastilla.

• Anonyymi

Tässä on vähän latteuksia
      Onnen näyttäminen voi tarkoittaa ylpistymistä ja pudotusta, siinäkin tosin pelastuvat ne joilla on turvaverkko

Jos ei ole turvaverkkoa, aika hyvä taktiikka on rahan rakastaminen olematta ahne

• Anonyymi

Minulle onnen näyttäminen on positiivista asennoitumista oloonsa ja elämäänsä kehumatta syitä mutta myöskään peittelemättä niitä jos tulee sellainen asiayhteys.
        On täysin turha miettiä mahdollisia ympäristön reaktioita. On yllättävän paljon ihmisiä jotka näkevät kaikessa jotain kielteistä tai tuomittavaa.

Oikeassakin asiayhteydessä myönteisen asian toteamisen moni tulkitsee kehumiseksi. Säälittävää!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe