Suunnitteilla eka oamtoimireissu Kiinaan, Peking, Shanghai, Xian yms. Pärjääkö maan suurimmissa kaupungeissa englannilla, miten paikalliset yleensä sitä puhuu ja onko opasteet englanniksikin?
Pärjääkö englannilla
2
1170
Vastaukset
- juuri pekingistä kotiutunut
osaan vastata vain pekingin osalta. Opasteita on aika hyvin englanniksi(teillä, metrolla yms.), mutta paikallisten englannin taito hotellin ja "turistirysien" ulkopuolella on heikkoa. Taksikuskit eivät osaa oikeastaan ollenkaan englantia ja kannattaa aina varautua näyttämään kartasta, sillä ilm. kaupunki on niin suuri, ettei ihan yleisimmät nähtävyydetkään ole hallussa. Ravintoloista löytyy melkein aina englanninkielinen lista, joten siinä ei ongelmaa.
- *Minä*
Palasin juuri Kiinasta ja vierailin kaikissa kolmessa mainitsemissasi kaupungeissa. Paikallisten englanninkielen taito on melko heikkoa. Hotelleissa ja turistikaupoissa henkilökunta puhuu auttavasti englantia. Takseja käytettäessä on hyvä pyytää hotellin henkilökuntaa kirjoittamaan lapulle määränpää kiinaksi, jotta kuski löytää perille. Lähde ihmeessä vierailemaan Kiinassa, todella upea maa. Vaikka paikalliset eivät puhu englantia, pärjää matkalla mainiosti elekieltä käyttämällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k693803- 993446
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773300Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362608- 1141512
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361486Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221094Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421090Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181036Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku118996