Väkivaltainen uni

~~~~~~~~~~

Näin tosi kummallista unta viime yönä...

Ensin lähettiin kavereitten kanssa laivalla Tanskaan. Loppujen lopuksi sitten kylläkin makasin Tanskan hiekkarannalla isovanhempieni ja pikkuveljeni kanssa. Kun otin pitkät housut pois, säärilläni juoksi muurahaisia, ja huidoin niitä pois. Jalkateräni olivat turvonneet tosi suuriksi.

Seuraavaksi olin leikkimökissä, tosi pienessä, n. 1,5 m x 1,5 m, pikkuveljeni ja kahden serkkuni kanssa. Pidin täysillä ovesta kiinni, koska mökkiä kiersi eräs tummaihoinen nuori mies (tunnen hänet oikeastikin, tai siis tiedän nimeltä yms), joka kurkki sisään jokaisesta 4 ikkunasta, välillä irvistellen, välillä hymyillen ja vilkuttaen. Jotenkin olin aivan varma, että jos hän pääsee sisään, hän tappaa meidät. Isovanhempani ym. ihmisiä oli ulkopuolella seurustelemassa keskenään, ikään kuin juhlissa. Ilta oli jo hämärtynyt, olimme metsän laidassa.

Seuraavaksi tuntui ikään kuin olisin kuullut radiouutisen. Uutisessa puhuttiin, että Lontoon levottomuudet ovat jatkuneet rajuina. Uutistenlukija haastatteli asiantuntijaa, joka vertasi levottomuuksia esim. 80-, 90- ja 2000-luvun levottomuuksiin, mutta totesi tilanteen olevan nyt vakavampi.

Uutistenlukija alkoi lukea uutista näistä Lontoossa sattuneista väkivaltaisuuksista ja verilöylyistä, ja aloitti kertomalla poliisista, joka oli kuollut. Sitten minä ikään kuin olin se poliisi ja elin sen uutisen, näin sen sekä ulkopuolisena että koin poliisimiehen tunteet sisältäpäin.

Ensin siis tämä poliisimies käveli pimeällä kadulla (tunnistin kadun kyllä, se on aika keskustassa tässä läheisessä isossa kaupungissa, isoäitini asuu sen varrella). Mies kantoi isoa muovikassia, joka oli verinen. Ilmeisesti hän oli kerännyt kadulta jonkun väkivallan uhrin maallisia jäännöksiä tms, uutistenlukija kertoi taustalla, että poliisit ja monet siviilitkin uhkarohkeasti ovat yrittäneet toimia. Kauempaa kadulta alkoi lähestyä tumma hahmo ripeää vauhtia. Minä (se poliisi siis) heitin äkkiä muovikassin autoni takakonttiin ja menin sisälle autoon ja lukitsin välittömästi auton ovet. Peileistä kuitenkin näin, että paikalle ehtinyt hahmo (joku mies) avasi auton takakontin ja löysi sieltä verisen muovikassin ja raivostui aivan silmittömästi. (Tämä mies oli siis joku pahiskapinallinen, ollut mukana väkivaltaisuuksissa tai jotakin)

Painoin äkkiä kaasua ja yritin lähteä liikkeelle auton kanssa, mutta en oikein osannut (tosielämässä minulla ei ole ajokorttia). Mies jotenkin hirvittävän vahvana roikkui auton takana ja olin aivan paniikissa. Vaikka normaalielämässä tottakai auto voittaisi ihmisen, tässä unessa olin yhtäkkiä täysin varma, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia autoon lukittautuneena pitää puoliani. Pyöritin rattia ja auto liukui sivuluisussa kadun poikki ja pyörähteli, mies oli jotenkin auton takana ja tukki tien. Sitten hän alkoi ravistella ja läimiä autoa, en oikein edes tiedä miten, mutta tuntui rusentavan autoa silmittömän raivoissaan, ja olin varma, etten selviäisi siitä.

Sitten taisin herätä ja sydän kyllä hakkasi.

Mitä ihmettä tämä uni voi tarkoittaa?

5

2154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut täti

      Usein on turvallisempaa sijoittaa unitapahtumat ulkomaille ja naamioida alitajunnan viestit tuttuun tilanteeseen eli sinun tapauksessasi naamioit itsessäsi tapahtuvat muutokset ilmeisesti telkkarista näkemiisi uutiskuviin!

      Muurahaiset jaloissasi saattoivat olla tunnetta alkavasta nuhasta tai johtuivat ulkoisesta ärsykkeestä: jalkaasi saattoi oikeasti kutista mutta et herännyt siihen vaan naamioit senkin rantatapahtumaan.

      Rakennus olet sinä itse. Leikkimökki kuvastaa nuoruuttasi, koet olevasi vielä osin lapsenkengissä.

      Mies, tuttu sellainen, lähestyi, kurkki ikkunoista. Se olisi voinut olla kuka tahansa mies, sillä tavalla alitajunta viesti vain miestä sukupuolena ylipäätään. Ja sinulle outona sikäli, että asetit rooliin ulkomaalaisen miehen koska torjut aika voimakkaasti vielä mahdollisuuden, että voisit ryhtyä läheisiin suhteisiin kenenkään kanssa. Tappaminen tässä yhteydessä olisi merkinnyt lapsuutesi lopullista kuolemaa ja sinun muuttumistasi aikuisemmaksi.

      Alitajunta käytti uutisiin ilmeisesti vanhaa mielikuvaa. Olet ilmeisesti nähnyt tuollaisen uutisen, asennoitunut uhrin ja jälkiä siivoavan poliisin asemaan.
      Autolla ajo ei suju, koska auto on elämänkulun symboli - jos ajo on helppoa ja onnistuu, on elämäkin sellaista. Auto on nykyihmiselle voimakas unisymboli siinä missä ratsuhevoset mahdollisesti aiemmille sukupolville.
      Pelkäät paljastuvasi, että sinussa ei olekaan vielä sitä suhteisiin tarvittavaa aikuisen kypsyyttä. Siitä kertoo se, että toinen penkoi kätköäsi auton takaosasta ja löysi "salaisuutesi" eli kypsymättömyytesi.

      Älähän huoli, sinustakin tulee vielä täysi aikuinen. Tuonkaltaiset unet varmasti lisääntyvät koko ajan. Siinä vaiheessa kun oma seksuaalisuus on hakusessa, lisääntyvät myös unikontaktit omaa sukupuolta olevien kanssa, mahdolliset sukurutsaukset tai muutoin suhteet, joita unennäkijän on karsittava itsestään pois ja alitajunnassaan selvitettävä mikä on se oma "juttu" eli oletko sitten jatkossa hetero, lesbo/homo vai mikä.

      Omassa itsessä tapahtuvat muutokset aiheuttavat sen, että unet ovat painajaismaisia ja väkivaltaisiakin mutta kunhan aina muistat että kuolemat ja tapot ja sen sellaiset eivät ole olemassaolevia uhkia, vaan kertovat kuvaannollisesti että sinussa "kuolee" jotakin mutta vakuutan sinulle, että uutta ja mielenkiintoista saat tilalle aikuisuuden myötä.

      • ~~~~~~~~

        Ei voi muuta sanoa kuin että olen vaikuttunut :)
        Uni vaikutti aivan sekavalta ja päättömältä, mutta tulkintasi kuulostaa kyllä paikkaansapitävältä ja tunnistan siitä monia tuttuja elementtejä... Aikuistuminen ja orastava seksuaalisuus tosiaan askarruttavat minua tällä hetkellä.
        Suuret kiitokset kokeneelle tädille :)


      • ~~~~~~~~

        Kummallisten, väkivaltaisten unien putki jatkuu...

        Viime yönä näin unta, jossa olin omassa huoneessani pikkuveljeni kanssa. Jonkun kansan riitin tms takia minun oli rikottava joku lasiesine, pullo tai vastaava, ja heiteltävä häntä lasista lohjenneilla terävillä paloilla kunnes hän kuolisi. Heitin häntä sitten monella palasella, ne osuivat häntä mahaan ja päähän ja jäivät törröttämään kiinni. Kerran huusin apua, ajattelin, että viereisessä huoneessa seinän takana on ihmisiä, mutta toisaalta ajattelin, että ne ovat juuri näitä tyyppejä, jotka käskevät minun tehdä tämän, eikä huutaminen auta.

        Lopulta sitten ajattelin, taisin sanoakin, että haluan lopettaa veljeni kärsimykset enkä kiduttaa häntä. (Tosin hän ei valittanut eikä itkenyt eikä näyttänyt kärsivältä) Niinpä laitoin lasinpalan hänen ohimolleen ja ajattelin lyödä sen ohimosta sisään. Ajattelin, että se menisi läpi hänen aivoistaan ja hän kuolisi heti ilman tuskia.

        En muista unesta enempää, sitten ilmeisesti heräsin, en tiedä ehdinkö yrittää tätä lopullista iskua vai en, ainakaan en nähnyt veljeni kuolevan tms. Joko se epäonnistui (mikään muukaan ei nimittäin ollut tähän mennessä oikein vahingoittanut häntä, ei tullut verta tms, lasinpalat vain upposivat hänen lihaansa ja jäivät törröttämään) tai sitten heräsin ennen kuin ehdin yrittää.

        (Jossain vaiheessa unta esiintyi myös irronnut käsi, mutta sen tiedän, mistä sen osa unessa johtui - katsoin eilen illalla viimeiseksi elokuvaa, jossa oli irronnut käsi. Näin herkkä minä sitten olen... :D)

        Mitä ihmettä tämäkin uni oikein voi tarkoittaa? Liittyykö se lainkaan samaan aihepiiriin kuin ensimmäinen? En minä yleensä ihan tällaisia unia näe :D Mutta kuten sanottua, olen aika herkkäluonteinen, esim. kauhuleffat järkyttävät minua helposti, nytkin tuo irronnut käsi oli suoraan elokuvasta poimittu elementti.
        Ja siis tähdennän, että minulla ei todellakaan ole mitään veljeäni vastaan, hän on minulle todella läheinen, enkä ikinä satuttaisi häntä.


      • Kokenut täti
        ~~~~~~~~ kirjoitti:

        Kummallisten, väkivaltaisten unien putki jatkuu...

        Viime yönä näin unta, jossa olin omassa huoneessani pikkuveljeni kanssa. Jonkun kansan riitin tms takia minun oli rikottava joku lasiesine, pullo tai vastaava, ja heiteltävä häntä lasista lohjenneilla terävillä paloilla kunnes hän kuolisi. Heitin häntä sitten monella palasella, ne osuivat häntä mahaan ja päähän ja jäivät törröttämään kiinni. Kerran huusin apua, ajattelin, että viereisessä huoneessa seinän takana on ihmisiä, mutta toisaalta ajattelin, että ne ovat juuri näitä tyyppejä, jotka käskevät minun tehdä tämän, eikä huutaminen auta.

        Lopulta sitten ajattelin, taisin sanoakin, että haluan lopettaa veljeni kärsimykset enkä kiduttaa häntä. (Tosin hän ei valittanut eikä itkenyt eikä näyttänyt kärsivältä) Niinpä laitoin lasinpalan hänen ohimolleen ja ajattelin lyödä sen ohimosta sisään. Ajattelin, että se menisi läpi hänen aivoistaan ja hän kuolisi heti ilman tuskia.

        En muista unesta enempää, sitten ilmeisesti heräsin, en tiedä ehdinkö yrittää tätä lopullista iskua vai en, ainakaan en nähnyt veljeni kuolevan tms. Joko se epäonnistui (mikään muukaan ei nimittäin ollut tähän mennessä oikein vahingoittanut häntä, ei tullut verta tms, lasinpalat vain upposivat hänen lihaansa ja jäivät törröttämään) tai sitten heräsin ennen kuin ehdin yrittää.

        (Jossain vaiheessa unta esiintyi myös irronnut käsi, mutta sen tiedän, mistä sen osa unessa johtui - katsoin eilen illalla viimeiseksi elokuvaa, jossa oli irronnut käsi. Näin herkkä minä sitten olen... :D)

        Mitä ihmettä tämäkin uni oikein voi tarkoittaa? Liittyykö se lainkaan samaan aihepiiriin kuin ensimmäinen? En minä yleensä ihan tällaisia unia näe :D Mutta kuten sanottua, olen aika herkkäluonteinen, esim. kauhuleffat järkyttävät minua helposti, nytkin tuo irronnut käsi oli suoraan elokuvasta poimittu elementti.
        Ja siis tähdennän, että minulla ei todellakaan ole mitään veljeäni vastaan, hän on minulle todella läheinen, enkä ikinä satuttaisi häntä.

        No, aiempaa unitaustaa vasten vaikuttaisi kyllä johdonmukaiselta että siinä taas irrottauduttiin lapsuudesta (jota pikkuveli edustaa) ihan riitin avulla!

        Et ole maininnut ikääsi etkä sukupuoltasi mutta minulle tuli mieleen, että kyseessä VOISI olla tyttöuneksijalle kuukautisten alkaminen, joka edustaa naisen riittiä ja poikauneksijalle ejakulointia eli öistä siemensyöksyilyn alkamista.
        Jos taas olet vanhempaa ikäryhmää ja mainitut fyysiset asiat ovat alkaneet, riitit edustavat sinulle jotain muuta mikä sinun mielestäsi kuuluu nuoren elämään ENNENKUIN hän voi astua aikuisuuteen. Koulun päättäminen? Ensimmäinen kesätyöpaikka ja siten ensimmäinen vastuunotto omista tekemisistä?

        Eli on se riitti sitten mikä vaan sinulle, niin unessa tuo lasinpaloilla tappaminen/kidutus edustaisi sitä aikuistumista.

        Aikoinaan itselläni oli toisinpäin: suojelin pikkuveljeäni unissani jatkuvasti milloin inkkareiden nuolisateelta ja itse coltillani ampuen hyökkääjiä vastaan, tai pelastin hänet rotkoista, putoamisista, hukkumisista jne. eli halusin säilyttää itsessäni lapsen tai jotakin lapsuudesta.
        Niin tai näin, nyt lähellä eläkeikää minua yhä luullaan väh. 10 v itseäni nuoremmaksi ja pidetään nuorekkaana mutta ei kuitenkaan lapsellisena! Voisiko se lapsen aito uteliaisuus ja kiinnostus maailman asioihin ja ihmeisiin olla se nuorentava tekijä, kuka tietää...

        JK. Uniaan voi muuten ohjata ja "tilata." Mikäli toivot saavasi vastauksia mieltäsi askarruttaviin asoihin, laita alitajuntaasi "pyyntö" asian käsittelystä. Univastaus ei ehkä tule ihan heti mutta jossain vaiheessa kuitenkin. Kun sitten toimit saadun alitajuntaneuvon mukaan, saatat kokea deja'vu-ilmiön: tämähän on tapahtunut aiemminkin!

        Hyvää Uutta Vuotta 2007 sekä miellyttäviä ja asioita valaisevia unia sinulle!


      • Huolestunut_unestaan

        Hei. Minäkin olen nähnyt useasti unia, joissa olen väkivaltainen, joskus läheisiäni tai minulle tuttuja kohtaan (pahoinpitelen esim jotakuta sisaruksistani) joskus randomeja tuntemattomia kohtaan (puolustaudun esim. lyömällä tai potkimalla hyökkääjääni). Mitähän se kuvastaa??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      152
      10934
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3073
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      210
      2912
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1908
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1729
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1716
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. 84
      1593
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    Aihe