607 2.7 Hdi

Ostomielessä....

Onko ajokokemuksia tuosta 2.7-koneella olevasta voimanpesästä? Yli 200 hevosvoimaa ja muistaakseni parhaimmillaan 440 Nm ei voi kuin vakuuttaa, ainakin paperilla.

Miltä auto siis tuntuu verrattaessa vaikka kilpailijoiden tehodiisseleihin BMW, MB, AUDI ym.

12

4675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerska autoja

      Käytännössä tuommoisia ei tarvita 80 km/h nopeuksiin, ja jossainhan 100 km/h. Nämä pitäisi laittaa suuremmalle verolle, kun verouudistus joskus tulee.

      • .......

        On se kumma että aina joku valittaa. Jos joku haluaa ajaa isolla ja tehokkaalla dieselillä niin ei se välttämättä kerskailua ole. Ja kyllähän tuollaisen auton omistaja työntää valtion kassaan verotuloja enemmän kuin 206 dieselin omistaja. Dieselvero on isompi puhumattakaan auton osto- ja huoltohinnoista mistä valtio vie taas osansa.. Ja jos autoon palataan niin hieman laiskempi kuin 320cdi mutta omasta mielestäni parempi ajaa. Ja automaatti toimi upeasti!


    • 404

      607:n verrokkiryhmään ei kuulu mersun tai bemarin tehodieselit, tuskin audinkaan. Volvo olisi periaatteessa samalla hehtaarilla, mutta ei kai noitakaan voi vakavasti verrata?

      150 kilowattinen pösö on ihan reipas kulkija, mutta bemarin 200 kilowattia on tehodiesel, jos sellaista haetaan.

      Mallina 607 on jo iäkäs, mutta ns. hyvin säilynyt. Pahimmista lapsenvioista on päästy, mutta esim. ajomukavuus ja -ominaisuudet eivät yllä kilpailijoiden tasolle, eivät myöskään edeltäjän, 605:n tasolle. Tilat ovat kohtalaiset, mutta takapenkillä sujuva muotoilu tuntuu valitettavan selvästi ahtaina pääntiloina.

      2,7 HDI:stä en ole kuullut pahaa sanaa, mutta vähänpä noita on meillä liikenteessäkään.

      • pgt607

        Kateellisten p- puhetta kaikki. 2.7 on mukava käsitellä ja tehoa on riittävästi suomen teille. Itse autona 2.7 diesel ei ajomukavuudeltaan muuten eroa esim 2.2 dieselistä. Itselläni on 2.2 hdi ja toi tehokkaampi diesel tuntui kyllä mukavalta juuri tehojensa vuoksi. Ajomukavuus on huippuluokkaa jos arvostaa mukavaa kyytiä eikä halua sortua saksalaisiin kolakärryihin eli autoihin joissa alusta on huomattavasti kovempi. Tietenkin alustakin on maku asia... Tosi on että ei eroa 605 ajamisesta... Mutta ei se nyt huonopi ole. Samanlainen tuntuma. Voin sanoa tämän kokemuksella.


      • 404
        pgt607 kirjoitti:

        Kateellisten p- puhetta kaikki. 2.7 on mukava käsitellä ja tehoa on riittävästi suomen teille. Itse autona 2.7 diesel ei ajomukavuudeltaan muuten eroa esim 2.2 dieselistä. Itselläni on 2.2 hdi ja toi tehokkaampi diesel tuntui kyllä mukavalta juuri tehojensa vuoksi. Ajomukavuus on huippuluokkaa jos arvostaa mukavaa kyytiä eikä halua sortua saksalaisiin kolakärryihin eli autoihin joissa alusta on huomattavasti kovempi. Tietenkin alustakin on maku asia... Tosi on että ei eroa 605 ajamisesta... Mutta ei se nyt huonopi ole. Samanlainen tuntuma. Voin sanoa tämän kokemuksella.

        Miksi olla kateellinen autosta, joka ei uutenakaan maksa kuin hieman yli 50 tuhatta ja käytettynä noita saa jo 15 tuhanteen? Tosta on vielä matkaa isojen poikien autoihin.

        Mukavuus on toki kovin suhteellinen käsite, mutta oletko ihan oikeasti joskus ajanut 607:ää? Tai sen kilpailijoita? Vai arvioitko mielikuvapohjalta? Pösö on mukava, koska ne ovat aina olleet sitä...juu, 505 oli vielä jotain, 605:n alusta taas viritettiin melko saksalaiseksi. 607 ei yllä senkään tasolle.

        Kiva auto 607 on, ei siinä mitään. Ominaisuuksissa ei vain ole mitään ainutlaatuista, minkä toki näkee arkipäiväisessä hinnassakin. Ei kun nythän mä vasta hokasin, että kalleus tuleekin esille vasta ajan kanssa: vakuutus ja arvonalenema nostavat käyttökulut edustusautoluokkaan. Respectiä!


      • 525td
        404 kirjoitti:

        Miksi olla kateellinen autosta, joka ei uutenakaan maksa kuin hieman yli 50 tuhatta ja käytettynä noita saa jo 15 tuhanteen? Tosta on vielä matkaa isojen poikien autoihin.

        Mukavuus on toki kovin suhteellinen käsite, mutta oletko ihan oikeasti joskus ajanut 607:ää? Tai sen kilpailijoita? Vai arvioitko mielikuvapohjalta? Pösö on mukava, koska ne ovat aina olleet sitä...juu, 505 oli vielä jotain, 605:n alusta taas viritettiin melko saksalaiseksi. 607 ei yllä senkään tasolle.

        Kiva auto 607 on, ei siinä mitään. Ominaisuuksissa ei vain ole mitään ainutlaatuista, minkä toki näkee arkipäiväisessä hinnassakin. Ei kun nythän mä vasta hokasin, että kalleus tuleekin esille vasta ajan kanssa: vakuutus ja arvonalenema nostavat käyttökulut edustusautoluokkaan. Respectiä!

        jos jostain saa 2.7hdi 15tonnilla niin mulle yks heti. Itsellä oli aikoinaan 2,1td 605 ja käsittääkseni 607ssa on lähes sama alusta. Itsekkin olen 607 ajanut eikä se kyllä minusta 605:lle häviä. Eikä myöskään e-sarjan mersulle. Bemari on minusta hyvin pitkälti samanlainen kuin 607 tosin takaveto. Ja jos ei ajatella joka merkin tehokkainta dieseliä vaan sitä että kuinka paljon autoa saa alle 60000eurolla niin kyllä pösö on aika vahvoilla. Tiedämpä yhden tapauksen jossa kaupat audi a6 2.7 dieselistä peruuntui sen jälkeen kun olivat kokeilleet 2.7 pösöä. Omastakin perheestä ja lähipiiristä löytyy sen verran pösöjä että merkki kiinnostaa vielä niin paljon että tulee seurattua ja lapsentautejahan 607:ssa ei juuri ollutkaan. Itsellä seuraava auto on juurikin 2.7hdi tai 530d bemu.


      • matti k

        Itsellä on pihassa -06vm 2.7hdi. Vaihdossa meni s80 D5 ja pösöön päädyin juuri koeajon perusteella. Skoda Suberb, Audi A6 ja E-sarjalainen tuli myös koeajettua mutta valinta oli tämä ja tyytyväinen olen ollut. Toki 3.0 ja 3.2 ovat tehokkaampia mutta tällä ehtii todella hyvin verrattuna esim. 220cdi automaattiin joka on 10000euroa kalliimpi.


      • JohannesV

        Tiedätkö mistä puhut? Tätä samaa dieseliä käyttää esim. Jaguar S-type ja Land Rover Discovery, eli tässä sinulle vertailuryhmää.


      • pgt607
        404 kirjoitti:

        Miksi olla kateellinen autosta, joka ei uutenakaan maksa kuin hieman yli 50 tuhatta ja käytettynä noita saa jo 15 tuhanteen? Tosta on vielä matkaa isojen poikien autoihin.

        Mukavuus on toki kovin suhteellinen käsite, mutta oletko ihan oikeasti joskus ajanut 607:ää? Tai sen kilpailijoita? Vai arvioitko mielikuvapohjalta? Pösö on mukava, koska ne ovat aina olleet sitä...juu, 505 oli vielä jotain, 605:n alusta taas viritettiin melko saksalaiseksi. 607 ei yllä senkään tasolle.

        Kiva auto 607 on, ei siinä mitään. Ominaisuuksissa ei vain ole mitään ainutlaatuista, minkä toki näkee arkipäiväisessä hinnassakin. Ei kun nythän mä vasta hokasin, että kalleus tuleekin esille vasta ajan kanssa: vakuutus ja arvonalenema nostavat käyttökulut edustusautoluokkaan. Respectiä!

        joo en minäkään löydä 2.7 hdi 15 tuhanteen. Tosi kylläkin on että pösöjä saa edullisesti... normaaleja 607 saa dieselinä noin 20 tuhanteen. Kokemusta löytyy mollemmista. Isukin ekalla 605 höylättiin 700 000. Omallani höyläsin 120 000 ja kun möin pois oli lukemat 580 000. 607 olen ajellut 70 000 km ja tuntuma on sama 605 kanssa. Sitäpaisi alusta on sama. Tai ainakin samat osat käyvät sekaisin molempiin. Tosin täytyy myöntää että tykkäsin enemmän 605 talvikelillä. Tuntui jotenkin varmemmalta huonoilla teillä. Johtui kylläkin osaksi kapeimmista renkaista, jotka olivat 185 kun taas 607 on 225 renkaat.


    • Anonyymi

      Mulla citikan c6 2.7 hdi annoin optimoida ennen 204 hv 420nm.nyt 250 hv ja 540nm
      Ja kulutus tippui n. 1.5l ja on paljon jouhevampi ajaa kun vääntöä tuli reilusti lisää. Autolla ajettu nyt 300 tkm. Öljyt vaihdettu 10 tkm. välein vaiteiton öljyt 50-60 tkm. ja kaikki pelit tää hyvin. Öljyn vaihdon tärkeys on että hydrauli nostajat pysyisivät puhtaina koska siellä on 2 n. 1mm reikää jotka tukkeutuvat ja eivät enää toimi kunnolla ja rikkovat rulla keinu vivut ja kone alkaa naputtaa. Suositellaan myös Forte huuhtelu 60 tkm. Välein.

    • Anonyymi

      No joo kaveri osti 2019 uuden BMW 530 x driven 91000 € lisävarusteineen olis vaihtanut uuteen kun oli 65000 tuhatta mittarissa mutta mutta autosta luvattiin vaihdossa samanlaiseen 44000 € että se siitä auton arvon alenemlsestä eli eliitti Bemari arvo tippui yli 50% kolmessa vuodessa lupas ajaa paskan loppuun asti.

    • Anonyymi

      607 ei ole kovin mukava auto. Ittellä oli viitisen vuotta 3.0 V6 bensa.
      Luotettava kärry kyllä. Etuistuimen korkeussäätö loppuu kesken.
      Ruoste alakerrassa sai lopulta hylkäämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      301
      7574
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      82
      5927
    3. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      152
      3504
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1957
    5. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      188
      1846
    6. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      17
      1517
    7. Olet kiva

      Olet kiva :)
      Ikävä
      44
      1474
    8. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      35
      1456
    9. Miksi haluat alentaa muita?

      Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1421
    10. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

      Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1394
    Aihe