Sähköiskut

pään sisällä

Minulla on noin puolisen vuotta ollut aivan kuin sähköiskuja pään sisällä. Kävin neurologilla, joka verikokeiden jälkeen päätti, ettei jatkotutkimuksiin ole tarvetta.

Onko muilla tällaisia tuntemuksia? Mihin sairauteen tällaiset sähköiskut voisivat liittyä?

Sähköiskut tuntuvat suurimmalta osalta keskeltä päätä, siis sieltä ylimmältä kohdalta alaspäin. Joskus myös ohimolta keskelle päin. Ja selvästi kysymys on aivoista, ne tuntuvat aivan pään sisällä.

Kiitos, jos joku osaisi vastata. Lisää rahaa neurologille en viitsisi pistää, jos tämä on "normaalia" tai vaaratonta.

18

16031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähköistä värinää

      Minulla on ollut useamman vuoden ajan ajoittain ikään kuin jonkinlaista sähköistä värinää aivoissa. Ilmiö ei ole jatkuvaa vaan ajoittaista.
      Olen ilmeisesti sähkölle allerginen, sillä saan oireita kännykän käytöstä.
      Yleislääkäriltä kysyin asiasta, mutta hän ei osannut sanoa mitään. Muuten olen ollut terve.

      • pään sisällä

        Kiitos vastauksestasi. Kuitenkin, mitään värinää minulla ei ole. Ainoastaan sähköiskuja, jotka todella ovat iskuja.


      • sähkösiä
        pään sisällä kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi. Kuitenkin, mitään värinää minulla ei ole. Ainoastaan sähköiskuja, jotka todella ovat iskuja.

        voin kuvitella ,että sulla on aivan kamalaa.Koska mulla sähköiskuja.. siis oikeita sähkäreitä on käsissä ja kantapäissä.en voi kävellä kun päkiä astuntaa, koska säkärit on kantapäistä ja johdottaa ylös reiteen.Tämä on ärsyttävää ja hankalaa.Nyt otin ajan ylilääkärille yksityisesti,katsotaan mitä tuumaa.Suositus sullekkin neurologian ylilääkärille....ja pian.


      • Anonyymi
        sähkösiä kirjoitti:

        voin kuvitella ,että sulla on aivan kamalaa.Koska mulla sähköiskuja.. siis oikeita sähkäreitä on käsissä ja kantapäissä.en voi kävellä kun päkiä astuntaa, koska säkärit on kantapäistä ja johdottaa ylös reiteen.Tämä on ärsyttävää ja hankalaa.Nyt otin ajan ylilääkärille yksityisesti,katsotaan mitä tuumaa.Suositus sullekkin neurologian ylilääkärille....ja pian.

        Oiskojan vaan huonosti maadotettu sun sähkölaitteet? Jos käytät maadottamattomia ja maadotettuja laitteita ja yksikin maadotettu vuotaa runkoon, yksi maadottamaton on vaikka töpselissä eripäin = kaikessa johon se on kosketuksissa, vuotaa sähköverkkovirta. Eli sun tapauksessa mahdollisesti lattialle.

        Pyydä sähkömies käymään mieluummin tuossa tapauksessa, tiskipöydästä voi saada kuollettavan sähköiskun tai vähintään rytmihäiriön. T. Sähkö ja Automaatio alan yrittäjä.


    • yx vaan

      ...siis "sähköiskuja" päälaen ja niskan tyven välillä. Tämän takia sain lähetteen kaularangan magneettikuvaan, jossa todettiin välilevyn pullistuma 5. ja 6. niskanikaman välissä. Tämä ahtauttaa hermokanavia ja saa ilmeisesti aikaan nuo "sähköiskut".

      • pään sisällä

        Kiitos vastauksesta!

        Taitaa kyllä yksityisellä olla aika kallista tuo magneettikuvaus, ja lähetteen saamiseksi pitäisi käydä ensin neurologilla.


      • mutta jos
        pään sisällä kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta!

        Taitaa kyllä yksityisellä olla aika kallista tuo magneettikuvaus, ja lähetteen saamiseksi pitäisi käydä ensin neurologilla.

        totta sekin ,mutta jos haluat vastauksia neuro on ainoa oikea vaikka kallis.


    • suoraan

      ajan neurologille..yksityiselle! et sillon tartte lähetettä.

    • käy täälläkin

      inhottava sähköinen vihlonta nupissa ja vasta viikon ajan. Aloin noin pari kk.tta sitten napsimaan piristyslääkkeitä ja ekaks tuli mieleen, että johtuukohan siitä. Lääkepakkauksen merkinnöissä en löytänyt mitään "sähköIskuihin" viittaavia sivuhaitta oireita vai onkos muita nimiä kyseisellä oireilulla.
      Pahalta tuntuu.

      • pään sisällä

        Se on todella epämiellyttävä tunne. Minä en kuitenkaan syö mitään lääkkeitä, paitsi monivitamiinipillerin aamuisin.


      • käy täällä...

        - Yksi vaihtoehto on vihreiden perunoiden syönti. Ostin jokin aikaa sitten perunapussin joka sisälsi vihertäviä perunoita ja niitä on yhä jäljellä. Saa kuoria kauan että saa vihreän värin pois. Eilen kuulin että vihreitä perunoita ei saa syödä ja löysin asialle vastauksen netistä. Aiheuttaa neurologisia /hermostollisia oireiluja, joita nämä sähkärit muistuttaa.


      • pään sisällä
        käy täällä... kirjoitti:

        - Yksi vaihtoehto on vihreiden perunoiden syönti. Ostin jokin aikaa sitten perunapussin joka sisälsi vihertäviä perunoita ja niitä on yhä jäljellä. Saa kuoria kauan että saa vihreän värin pois. Eilen kuulin että vihreitä perunoita ei saa syödä ja löysin asialle vastauksen netistä. Aiheuttaa neurologisia /hermostollisia oireiluja, joita nämä sähkärit muistuttaa.

        Nimittäin, kun noudatan vhh-ruokavaliota, enkä syö ollenkaan perunoita, riisiä enkä valkoista viljaa.

        Mutta jostakin ne oireet tulevat, joten mielenkiintoista kuulla eri syitä, josta voisivat johtua. Kiitoksia siis.


    • elli77

      minulla on ollut jo pari vuotta sellaisia sähkäreitä päässä. on todella inhottavia ja niihin kun ei auta särkylääkkeet. en tiedä onko iskiaksella jotain tämän asian kanssa tekemistä, siitäkin kun olen kärsinyt jo kauan .n3vuotta
      olis kans kivaa tietää mistä nuo johtunee. olen menossa ensi kuussa neurolle ja aattelin kysästä asiasta.

    • NisäkäsZx84

      Johtuu minulla luultavasti erilaisten lääkkeiden sekakäytöstä ja äkillisestä lopettamisesta jne. Esimerkiksi SSRI-lääkkeet yleisesti saattavat vieroitusoireina aiheuttaa tuollaisia "säkäreitä", mutta sinun kohdallasi ei varmaankaan lääkkeillä ole asiaan osuutta?

      En ole ilmiöön perehtynyt juurikaan, mutta neurologisesti ilmeisesti kyseesssä saattaa olla lievä epilepsiatyyppinen oireilu, jossa aivosolut siis äkisillesti syystä tai toisesta ovat yliärsyntyyneet/ylireagoivat ja päästävät nopeasti sähköpurkauksia. Tämä taas saattaa liittyä joihinkin esim. Natriumiin, kalsiumiin jne. mineraaleihin, joita aivosolut tarvitsevat sähköimpulssien muodostamiseen.

      • joku

        mulla on ollut parisen vuotta myös tuollaisia "sähköiskuja", välillä näkökenttä ikäänkuin "kaatuu sivuun" samalla, ja aiheuttaa hetkellistä pahaa oloa. välillä on vain tuollainen sähköiskun tuntuinen kohtaus. olen myös päätellyt että kyse on lievistä epileptisistä kohtauksista. itseni tapauksessa luultavsti aiheuttajana on juuri masennuslääkkeet. noiden mahdollisia aiheuttajia on kyllä runsaasti, esim. tv (valojen vilkkuminen), aineenvaihdunnan häiriöt, krapula, kuume, unen puute, fyysinen tai psyykkinen rasitus, aivoverenkiertohäiriöt ym


    • spa2

      Hei! minulla tuli vuonna 2008 3 kpl sähköiskuja päähän, tai niin niitä kuvailisin.

      Ensimmäinen vaimea, sitten toinen vahvempi ja kolmas tosi kova ja pelottava, sitten laiton kädet ristiin ja pyydin että lopeta. ja sitten ne loppui ja näin valon joka häipyi.

      nämä kohtaukset tulivat 10 sekunnin välein.

      Tosi outo ja yliluonnollinen kokemus. sen jälkeen sekosin ja sairastuin ja diaknoosi oli 2 suuntainen mielialahäiriö.

      mut se kokemus oli ihan muuta koska se oli fyysinen

    • Anonyymi

      Itse sohaisin sinisellä 10 watin levyleikkurin laserilla silmääni, saman päivän iltana koin tuollaisen purkauksen päässä. Mahdollisesti lievä epileptinen kohtaus, sen jälkeen en taas ole ikinä enää kokenut sitä. Joku piirrossarja jossa oli paljon sinistä ja punasta sai joku 50000 epilepsiakohtausta Japanissa lapsille, joilla ei aiemmin ollut tautiin viittaavia oireita. Liian kirkkaat keinovalot, voivat saada tällaisia ulkoisista ärsykkeistä johtuvia epileptisiä kohtauksia aikaan.

    • Anonyymi

      Mulla tuntuu kuin ”tsäntsäntsän” taajaan tahtiin. Mittasin kuumeen, ei ole. Meen työterveyteen ihmettelemään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      295
      3239
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      82
      1601
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1321
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1222
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      44
      1136
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1117
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      156
      1025
    Aihe