selittämätön lapsettomuus

alkiot eivät kiinnity

Hei!

Palstalla on varmasti monia, joilla on takana useita hoitoja ja erilaisia yrityksiä. Haluaisin kuulla, kuinka paljon on kanssasisaria, joilla lapsettomuuden syytä ei löydy (ns. selittämätön lapsettomuus)ja hoidoista huolimatta alkiot eivät kiinnity. Onko kukaan teistä saanut selitystä asialle, mistä tämmöinen voi johtua, jos kaiken pitäisi toimia normaalisti. Jos jollakulla on tärpännyt, niin oletteko saaneet jotakin lääkitystä, vai onko siirto tehty luonnonkierrossa?

9

5703

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Signe

Meillä sama tilanne, kaikki pitäisi olla ok ja alkiotkin ovat olleet hyviä, mutta ei vaan kiinnity. Meillä asiaa ei ole tutkittu paremmin vielä, kaksi ivf:ää takana ja tammikussa olisi pas. Jostain luin, että alkionkuoren avaaminen saattaisi auttaa kiinnittymistä, ainakin yksityisillä tekevät sellaisia hoitoja. Ollaan nyt julkisella, mutta mahdollisesti siirrytään yksityiselle, kun kolme ivf:ää julkisella on tehty. Josko sit vaikka tehtäisiin laajempia tutkimuksia.

Aika toivotonta, kun juuri kiinnittymistä on kait vaikeinta tutkia.

Mut tosiaan, jos jollain on aiheesta tietoa tai tutkimuksia on tehty tai saati jopa onnistunut erilaisilla menetelmillä, niin infoa otetaan tosiaan vastaan.

Tsemmiä hoitoihisi!

• Mantelia75

Hei! Mulla ihan sama ongelma, takana 1 ivf ja 3 passia, alkiot ovat selvinneet sulatuksesta ja ovat olleet hyviä. Mutta eivät kiinnity. Viimeksi kokeiltiin lääkkellistä passia ja silloin oli "kiinnittymisyritys" eli hcg nousi hieman, mutta raskaus ei lähtenyt käyntiin. Onko teillä ollut kiinnittymisyritystä??

Lääkäri sanoi, ettei kiinnittymiseen voi vaikuttaa, kuin lugeilla. Ja niitähän on ollut joka hoidossa. Greippimehua ja punaviiniäkin on kokeiltu, jokuhan on näillä saanut plussan. Liekö sitten sattumaa.

• Signe
        Mantelia75 kirjoitti:

Hei! Mulla ihan sama ongelma, takana 1 ivf ja 3 passia, alkiot ovat selvinneet sulatuksesta ja ovat olleet hyviä. Mutta eivät kiinnity. Viimeksi kokeiltiin lääkkellistä passia ja silloin oli "kiinnittymisyritys" eli hcg nousi hieman, mutta raskaus ei lähtenyt käyntiin. Onko teillä ollut kiinnittymisyritystä??

Lääkäri sanoi, ettei kiinnittymiseen voi vaikuttaa, kuin lugeilla. Ja niitähän on ollut joka hoidossa. Greippimehua ja punaviiniäkin on kokeiltu, jokuhan on näillä saanut plussan. Liekö sitten sattumaa.

En ole päässyt veritestiin asti, joten en tiedä onko yritystä ollut. Vuoto on alkanut yleensä jo hyvissä ajoin ennen varsinaista testipäivää.

Joo kotikonstien vaikutuksesta ei ole tietoa, mutta greippimehua minäkin olen litkinyt ja vitamiineja syönyt.

• Mamseli

Meillä esikoinen ilmoitteli tulostaan tuosta noin vain häiden jälkeen. Tosin olin kyllä ollut 2 vuotta ilman ehkäisyä, eikä mitään kumejakaan paljoa muistettu käyttää.
      Sitten kun esikoinen huiteli jo neljää tajusimme, että mitään ei tunnu tapahtuvan. Tutkittiin ja hutkittiin ja kummassakaan ei mitään vikaa. Päin vastoin, kaikki paremmin kuin hyvin niin siittiöiden kuin ovulaationkin osalta.
      Menimme sitten hoitoihin. ENsin kaksi inseminaatiota aivan turhaan, vain tuskaa ja kipua.
      Tämän jälkeen menimme yksityiselle klinikalle jossa aloitettiin ns. rankemmat hoidot.
      Ensin tehtiin yksi mikrohedelmöitys, joka suruksemme oli tulokseton.
      Pidimme pienen tauon ja lähdimme vielä kerran soitellen sotaan. Nyt saimmekin hyvin alkioita aina pakkaseenkin saakka. Tällä kertaa onnekantamoisia oli tarpeeksi mukana. Tänä päivänä meillä tepastelee esikoisen lisäksi suloiset kaksoset, jo pian viisi vuotiaat.
      Tästä kaikesta on jo siis aikaa. Edelleen "elän ilman ehkäisyä" enkä raskaaksi tunnu tulevan. Eli meidän kohdallamme lääketiede tuli tarpeeseen ja selittämätön sekundäärinen lapsettomuus selätettiin lääketieteen avulla.

• henna....

..syömällä disperiiniä ovulaatiosta plussatestiin. Oli saanut tiedon jostain jenkki- sivulta (babyhopes),että auttaa nimenomaan kiinnittymisessä

Hän niinikään selittämätön. Nyt siis raskaana ensi kertaa elämässään. 4 v kestäneet hoidot olivat lopetettu muutamaa kuukautta aiemmin tuloksettomina.
      Liekö sattumaa vai mitä?

• *TT*

Kyllä noista on suomalaisillakin foorumeilla puhuttu. Eli aspiriinin kaltaiset lääkkeet ohentavat verta ja näinollen saattavat parantaa alkion kiinnittymistä kohtuun. Mitään todistettuja tuloksia ei tästä kuitenkaan ole, mutta tiedän ainakin yhden tapauksen jossa lääkäri on määrännyt aspiriinia helpottamaan kiinnittymistä.

• Ihmeitä tapahtuu

Hei,
      meillä ja tutkittiin ja testailtiin. Oli passia ja IVF:fää. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut, alkiot oli hyviä ja ne jakaantui, mutta eivät kiinnittyneet.
      Nyt kaksi vuotta viimeisestä hoidosta oli yllätys suuri kun raskaustesti näytti kahta viivaa. Lääkärit oli useasti sanoneet, että et voi tulla normaalisti raskaaksi! oli endoa ja heikkoja siittiöitä yms. Mutta mepä näytettiin!
      Nyt on meneillään seitsemäs viikko ja pelottaa ihan pirusti; keskenmeno, kohdunulkopuolinen raskaus, tuulimuna jne..
      Mutta torstaina pääsen ultraan ja nähdään onko kaikki niinkun pitää. Toivon parasta, mutta lukuisten pettymysten siivittämänä valmistaudun pahimpaan (mikäli se on mahdollista, muuta kun itseä huijaamalla). Olwmpahan ainakin nähnyt ne maagiset kaksi viivaa raskaustestissä ja saan olla raskaana... ainakin kunnes toisin todistetaan.
      Tällä haluan vain sanoa kaikille, että tässä maailmassa tapahtuu ihmeitä, kaikesta huolimatta.
      Jos sanotaan selittämätön lapsettomuus, niin aian yhtä selittämättömästi se tärppikin voi tulla. tsemppiä vaan kaikille, uskokaa lujasti itseenne!

• jo 18 v.........

ja yllättäin tulin kesällä raskaaksi.. meni kesken.

nyt jouluna kuitenkin uudelleen raskaaksi.......joten jotain on kyllä tapahtunut kun nyt noin tärppää......

katotaan kuinka mun nyt käy.

on tuota ikää jo yli neljän kympin.

• lapsettomuus
        jo 18 v......... kirjoitti:

ja yllättäin tulin kesällä raskaaksi.. meni kesken.

nyt jouluna kuitenkin uudelleen raskaaksi.......joten jotain on kyllä tapahtunut kun nyt noin tärppää......

katotaan kuinka mun nyt käy.

on tuota ikää jo yli neljän kympin.

Olipa kiva kun sain näin monta tarinaa tuohon aloittamaani aiheeseen!Kiitos! Oli ihana kuulla myös onnistumistarinoita, niitä on täällä aivan liian vähän. Kiva olisi kuulla näistä odottajista enemmänkin, kuinka sujuu. Tuo aspiriini-homma oli mulle ihan uusi juttu. Jokapaikassa kun on mulle ainakin sanottu, ettei oikein mitään lääkkeitä saisi syödä. Tuolle aspiriinille olen allerginen, joten siitä ei mulle hyötyä. Joillekin lääkäri on määrännyt myös nitro-tyyppistä valmistetta, että kohtu ei siirtojen jälkeen supistelisi. Mulla on vähän se ongelma, että alkaa heti siirtojen jälkeen tuntua, että menkat alkaa. En ole ikinä päässyt edes siihen testipäivään asti, vaikka lugeja käytössä. Aion kyllä seuraavaksi vaatia jotain apuja supistelemiseen. Greippimehun vaikutukseen en oikein jaksa uskoa, enkä punaviiniin, vaikka joka kuukausi niitä kokeilenkin. Jenkkisivuilta löytyi yhden naisen sivustot, hän oli kärsinyt lapsettomuudesta monia vuosia ja sitten lukenut vaihtoehtohoidoista ja koonnut sellaisen kirjasen, jota saa tilata ja jonka avulla hän oikein ennusti että varmasti tulee raskaaksi. Ei kuulemma rahasta sillä, että rahat saa takaisin, jos vinkit eivät toimi. yritin tilata sitä netin kautta ja maksaa kansainvälisen nettipankin kautta, mutta jokin yhteyksissä tökki ja en päässyt koskaan läpi. Olisin voinut laittaa sen vapaaseen kiertoon vaik sähköpostilla, jos olisin sen jotenkin saanut tilattua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4626
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2129
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      50
      1587
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      170
      1547
    5. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1512
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      271
      1332
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1204
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1122
    9. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      65
      1074
    10. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      81