Milloin on hyvä ottaa napakoru pois raskaana ollessa, vai tarvitseeko ottaa ollenkaan? Voiko siitä "liueta" jotain vauvaan? Hiukan tyhmä kysymys, mutta toivon jonkun vastaavan!
Napakoru raskaana ollessa
9
2062
Vastaukset
- vierailija
Napakorua ei tartte ottaa pois ollenkaan, ellei sulle kasva kamalan isoa vattaa. Ihan miten iho siinä kestää. Sukulaisperheen äiti otti muistaakseni 6. kuulla pois, ja laitto heti synnäriltä päästyään takasin. Ei ollut menny umpeen.
Liukenemisesta ei tartte olla huolissaan (: - mamidummy
minullakin napis,ja 4 kuulla mennään.ystävällä oli napakoru,ja otti sen pois loppuraskaudessa,kuin alkoi tuntua epämukavalta:)
niin teen minäkin,eli sit ku se alkaa olee epämukava. - Maria_fly
Olen itse miettinyt samaa asiaa.. Siis lähinnä sitä, että jos korun ottaa pois ja sitten se tulehtuu (kun se menee ekaks kiinni päistä ja jos sinne sisälle jää jotain.. sekavasti selitetty)
Ei korusta vauvalle mitään haittaa ole, mutta sitten kun napa pullahtaa ulos niin voi olla aika kipee.. ja pysyyköhän koru edes siinä enää?
Vastauksia toivotaan napakorullisilta odottajilta..:)- Danskuu
vauvalle ole ollenkaan, mutta vatsan kasvaessa sattui poistaminen liikaa, kun kolmatta aikoinaa odotin. Jotenkin oli päässyt turpoomaan, jotta joutui viillon nahkaan tekemään, että korun sai poistettu.
Tässä raskaudessa poistinkin jo hyvissä ajoin, heti kun vatsan seutu alkoi kasvamaan :))
- Vielä alussa...
Otin itse pari viikkoa sitten kun alkaa tuntumaan, ettei tämä ehkä sitten kesken mene. Rv 9 5. Eikai siitä mitään haittaa varsinaisesti oo sikiölle, mut kun on kuullu kaikkia kauhujuttuja....kun maha alkaa kasvamaan niin se venyy koko homma ja ei kiva.. Pitäs vaihtaa pidempään tappiin. Varmaan tulehtuukin helpommin ku reikä venyy ja pääsee pöpöt. Ja kun joillakin vielä kääntyy lopussa napa nurin niin en tiä kuinka korulle sit käy.
Ite otin jo varhases vaihees siksikin pois et on sit aikaa mennä umpeen reikä ennenku alkaa vatsa kasvamaan.
Mut kaipa jotku on korua pitänytki raskauden ajan. - Mimmistiina
Niin siinähän se tulikin.. Kai nuo kaikki jutut on niin yksilöllisiä niinkuin me tyypitkin;)
Itselläni lähemmäs 15 v. vanha lävistys enkä ainakaan umpeen kasvamiseen usko, ihan tuoreessa voi tietty olla eri asia. Itse otin muistaakseni ennen rv. 20 kun alkoi vatsanahka venymään kasvettuaan niin että tuntui että banaanikoru upposi ihon sisään. Tuntui inhottavalta.
Nyt(rv.39) vain rei`ät ovat venyneet, eipä kovin kauniit;) vaikka napa onkin "pysynyt sisällä".
Samoin muuten huomasin kielilävistyksessä, kieli alkoi turpoamaan jossainvaiheessa, kai se noihin limakalvojuttuihin liittyy. Siihen vaihdoin pidemmän tapin kun jouduin parina aamuna kaivamaan alimmaisen pallon kielen sisältä! Yök ei kivaa.. - vieläkin
koru paikallaan, raskauviikkoja 30. en ajatellut ottaa pois, ellei oo pakko. tosin vaihdoin jo viikolla 19 teflontappiin, missä pituutta on joku 22 mm. sehän siis joustaa miten päin vaan, ei ainakaan mua ole painanut yhtään. eikä ainakaan ultrissa tai neuvolassa olla korusta mitään sanottu.
- mager
mulla menossa viikko 25 ja mä otin napakorun pois kaksi päivää sitten joska se meni vinoon ja alkoi painaa ikävästi.
ihan siis mukavuus syistä otin pois.jos se ei olisi alkanut vaivata olisin antanut sen vain olla.huomasin myös että iho oli alkanut hylkiä korua (joskus käy niin) ja senkin takia otin korun pois. saa sitä sitten uuden raskauden jälkeen jos haluaa. - anii-
...mun ymmärtääkseni joitain raskaana oleville naisille tehtyjä napakoruja, joissa on vähän pidempi se tappi... Mutta joillakin saattaa käydä niin että napa pullahtaa totaalisesti pihalle, jolloin sen korun pitäminen ei liene kovin kivaa... Eräällä tutullani napakorun arpi "repesi" mutta oli onneksi ottanut korun jo ennemmin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1751209
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84803
- 51748
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?47644Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä305562Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55559Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t231551- 51529
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7510