Tässä heräsi sellainen kysymys kuin että kuinkahan mahtaa olla: voiko vuokra yksiöön majoittua opiskelun ajaksi (3vuotta) kaksi henkilöä, vai sanotaanko laissa tai jossain muussa vastaavassa ettei saa? Kertokaas asiasta paremmin tietävät :D
yksiö kahdelle
10
6644
Vastaukset
- julianne
Ei kai oo mitään laillista estettä semmoselle, mutta järkevästi ajatellen ei semmonen ole kannattavaa.
Saattaa tulla pikkasen ahdasta, koska yksiöt eivät mitenkään suuria ole. - hjk.....
Oletko asunut yksiössä? Veikkaan, että et. Alle 30 neliön yksiö tuntuu pieneltä yksinasuvastakin. Se voi vaikuttaa ok:lta ilmAn tavaoita ja huonekaluja, mutta muuttuu pian ahtaaksi. miten olisi kaksio?
- Laki ei estä
Ei lain puolesta varmaan ole estettä, mutta aiotteko ihan
tosissanne muka asua kaksistaan yksiössä noin pitkään?
Voi alkaa stressaamaan melko pahasti jossain vaiheessa.
Ensimmäinen haitta on tietysti se, ettei yksiöön mahdu kauheasti
edes yhden ihmisen tavaroita.
Toinen on se, että ihminen kaipaa välillä ihan omaakin
rauhaa, vaikka olisi kuinka rakastunut. Vaikka nyt tuntuisi
siltä, että haluaisi kiehnata joka sekunti sen toisen kainalossa,
niin tulet kyllä toteamaan, että ei pidemmän päälle olekaan
niin ihanaa, jos se toinen on ihan koko ajan siinä kahden
metrin säteellä sinusta. Kyllä välillä tekee mieli oleilla
ihan yksinkin, vaikka sitten vain siinä kaksion toisessa
huoneessa.- meillä toimii..
olen asunut yli vuoden poikafrendini kanssa yksiössä kahdestaan ja meillä ei ole edes 20neliötä kämpässämme.. mutta toimii eikä tilanpuutetta ole..
yksin kyllä voi olla muuallakin kuin kotona ja kotonakin.. ei me nyt molemmat aina täällä nyhrätä kylki kyljessä..
että kyllä sellanen onnistuu ja toimii..
vuokra on halpa, joten rahaa jää muuhunki.. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
meillä toimii.. kirjoitti:
olen asunut yli vuoden poikafrendini kanssa yksiössä kahdestaan ja meillä ei ole edes 20neliötä kämpässämme.. mutta toimii eikä tilanpuutetta ole..
yksin kyllä voi olla muuallakin kuin kotona ja kotonakin.. ei me nyt molemmat aina täällä nyhrätä kylki kyljessä..
että kyllä sellanen onnistuu ja toimii..
vuokra on halpa, joten rahaa jää muuhunki..Voiko tuota uskoa? Jokainen opiskelijahlö, jonka tiedän on jossain vaiheessa valittanut tilanpuutteesta, asuu sitten yksin tai solussa. Jos teillä on alle 10 neliötä henkeä kohden, niin on kyllä aika suoritus.
Mikäs siinä sitten. Toisille sopii, toisile ei sovi. Itse säästäisin ennemmin vaikka ruuassa kuin asumisessa. Jos mieli tkee, niin kokeilkaa toki.
- kyllä näin
Kyllä yksiössä asuu kaksi ihmistä kolme vuotta. Kuvittele nyt: asuntoloissa ne majoittaa kaksioihin neljä ihmistä, jotka joutuu jakamaan saman keittiön ja vessan.
Kyllä se siitä. Hyvä että opiskelija ymmärtää nykyään olla noin säästäväinen.- minä vaan
Kiitos paljon vastauksista! Nyt oonkin taas viisaanpi jatkossa. Oon nähny yksiön ja käsitän miten pieni se todellakin on, mutta se olis tavallaan mahdollisesti väliaikainen majoitus. Mutta mikäli yksiössä jotenkin toimeen tulee, niin säästyyhän siinä rahaakin. Mutta tosiaan kiitos kaikille vastanneille!
- ...
minä vaan kirjoitti:
Kiitos paljon vastauksista! Nyt oonkin taas viisaanpi jatkossa. Oon nähny yksiön ja käsitän miten pieni se todellakin on, mutta se olis tavallaan mahdollisesti väliaikainen majoitus. Mutta mikäli yksiössä jotenkin toimeen tulee, niin säästyyhän siinä rahaakin. Mutta tosiaan kiitos kaikille vastanneille!
Ei se välttämättä liian pieni ole. Eikä teidän ole siinä pakko sitten sitä kolmea vuotta asua, ainahan voi muuttaa isompaan jos ahdistaa..
Itse asuin kolme vuotta kämppäkaverini kanssa koulun asuntolassa huoneessa johon mahtui kaksi sänkyä. Hyvin pärjättiin. Riippuu tietysti ihmisestä!
- hyvinmahtuukaksikin
Riippuu ihan yksiöstä. En suosittele mihinkään 20:nen neliön kämppään muuttamaan kahestaan, mutta esim hyvin suunniteltu 30:nen neliön yksiö käy vallan hyvin kahdelle henkilölle! Jotkut tossa puhu ettei sinne mahdu mitään tavaroita. Hölynpölyä! Jos ei mitään turhaa krääsää sinne kärrää niin hyvin mahtuu kaikki tarpeellinen!
- dsdsds
Siitä vaan, on ihan laillista.
Sen sijaan tuossa ei ole MITÄÄN järkeä. Jokainen suhde (kaveri tai kumppani) kaatuu kyllä tommoseen koppielämään..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 535269
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131731Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421594Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351206Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952